ICSI TP en dag menstruatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zoetjes, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw en dit zal vast niet het eerste topic hier over zijn.
    Ik weet totaal niet hoe ik nu moet rekenen. Even wat informatie:

2 aug: ongesteld
    16 aug: punctie
    19 aug: TP
    3 sept: bloedtest zh

Ik heb vanaf 2 augustus de hormonen gespoten. Puregon en Decapeptyl.
    Nu dus aan de Utrogestan balletjes.
    Binnen de spuitcyclus (laten we het zo ff noemen) zit ik op 28 dgn, in mijn eigen cyclus op 31 dgn.

Nu heb ik begrepen dat je 14 dgn na de punctie "overtijd" bent, technisch gezien. Dat zou betekenen dat dat de 30e is. En ik dan dus zou kunnen testen. Maar moet ik nu de spuitcyclus aanhouden of mijn eigen natuurlijke cyclus? Want dan zou ik op 2/3 sept uitkomen.
    Ik vind het zo moeilijk rekenen allemaal en ben dus aardig nieuw in het ICSI gebeuren. Met de IUI leek het veel makkelijker uit te rekenen.

Ik ben dan ook benieuwd hoe snel jullie ongesteld werden na de TP (dus niet na de punctie).

Liefs,
    S

2. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Je moet een berekening maken van 28 dagen want daar gaan ze vanuit. Dus 14 dagen voor de punctie dag 1 en 14 dagen na tp is de nod en kun je testen.
    Succes met wachten nog even spannend hoor die laatste week!

Oh en ik werd ondanks de utro gewoon op nod ongi maar het kan het ook tegenhouden en de ongi word dan dus uitgesteld

3. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Bedankt voor je reactie! Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk en al bijna op de helft!

Van de utro had ik gelezen, inderdaad. Ik heb allemaal wel een zeurderig gevoel onderin, maar ze gaan dan ook morgen kijken of er niet alsnog een overstimulatie is. Gezien ik ook aardig ben aangekomen na de punctie en snel, heel snel, moe ben.

Het is dus nog wachten tot minimaal zondag als ik je zo begrijp. Dan kan ik net zo goed wachten tot 3 sept voor de bloedtest. Dadelijk verander ik iets in Kosmos of zo.. hahaha.

4. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Dankje :)

Knap hoor van je als je netjes gaat wachten, de meeste testen al ver voor de testdatum met als gevolg dat het natuurlijk negatief zou kunnen zijn terwijl het nog positief kan worden.

He bah overstimulatie had je zoveel folikels die ze aangeprikt hebben?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De punctie moet je als eisprong zien. Dus je kunt 10-18 dagen na de punctie ongesteld worden. Je gaat van de kunstmatige cyclus uit en niet van je eigen, aangezien er deze keer niks eigen aan te pas is gekomen. Succes!

6. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    @ Abi,

Ik had 9 blaasjes in 1 eierstok en niks in de andere. In 2 blaasjes zaten een eicel. Goede eicellen! Dus ook twee emmy's waarvan 1 cryo nu (als t goed is)
    Ja dat wachten lukt me wel.

Elke keer als ik voorheen testte dan werd ik een paar uur daarna ongesteld. Dus ik ben echt als de doods dat als ik nu test, ik iets over mezelf afroep of zo. Ik ben dus gewoon te bang om te testen, eigenlijk.

@ Die daaronder... (pff weer vergeten)

Dus in principe zou ik vanaf gisteren ongesteld kunnen worden? Maar afgaande dat ik in een 28 cyclus zit, zou dat dus logischer zijn op de 30e?

Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongesteld word, want ik probeer de teleurstelling zo laag mogelijk te houden. Na bijna 3,5 jr ben ik wel een beetje klaar mee mezelf zo op te zitten naaien. Maar ik wil altijd wel graag alles weten. ;)

Vraag me nu wel af: Zouden ze morgen ook maar iets kunnen zien op de echo?
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje, wist ik het voor ik ongesteld moest worden en kreeg 2 dgn later een aanrijding met de auto. Dus voor controle echo laten maken. En toen was het al zichtbaar. Het was danwel een stip, maar wel te zien.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom ga je ervan uit dat je cyclus 28 dagen is? Je eigen cyclus heeft er helemaal niks meer mee te maken, aangezien alles kunstmatig gaat. De dag van de punctie moet je zien als dag van de eisprong, aangezien toen je eicellen weg gehaald zijn. Normaliter kun je 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden. Dus nu ook 10-18 dagen na de punctie.

Doorgaans mag je of twee weken na de punctie testen of twee weken na de terugplaatsing. Dat hangt een beetje van je ziekenhuis af. Hier was het twee weken na de terugplaatsing. Hou er rekening mee dat de Utrogestan je menstruatie kan tegenhouden. Het zorgt ook voor een hoop kwaaltjes. Het kan dus zijn dat je je zwanger voelt en overtijd gaat, maar dat je niet zwanger bent. Door de Utrogestan kun je niet op je lichaam vertrouwen, maar zal een test uitsluitsel moeten geven als je niet ongesteld wordt.

Je zit morgen nog maar acht dagen na de terugplaatsing. Dan is er echt nog helemaal niks te zien op een echo. Met een zwangerschap van vier weken (pas rond de testdatum, waar je nog niet op zit) zou je een verdikt baarmoederslijmvlies zien. En pas met 5 weken een vruchtje. Je embryootje was microscopisch klein en is niet met het blote oog te zien. Je kunt het niet zien zitten, ziet niet of het ingenesteld is. Dus helaas nog even geduld. Ze zullen morgen voornamelijk naar je eierstokken kijken en of je vocht in je buikholte hebt.

Succes!

8. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Met die 28 dagen is dat wat het ziekenhuis regelt. Mijn eigen cyclus is 31 dagen. Zh pakte ook dag 14 als de punctie en ben ik dus ook dag 28 ongesteld. Zo bedoelde ik dat.

Ik snap het van die echo. Met T. was ik net 4 weken, maar was het al duidelijk te zien op de echo. Er zat iets. (een grote stip) Maar ik kan me voorstellen dat het nu te vroeg is. Maar toch zou t leuk zijn... ;)
    Laten we maar hopen dat er niks aan de hand is vanmiddag. Want de pijn is ook weer terug.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had niet gelezen op welke cyclusdag de punctie viel. Als dat op dag 14 was, dan kun je inderdaad grofweg uitgaan van 28 dagen. Al kan je menstruatie altijd eerder of later komen. Soms komt het ook pas op gang als je met de Utrogestan gestopt bent. Succes met de echo!

10. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    En hoeis de echo geweest?

11. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Echo gehad. Inderdaad overstimulatie. Eierstokken zijn aardig vergroot. Ik hou veel vocht vast etc. Moet rustig aan doen, niet te veel bukken/tillen. Genoeg drinken en in gewicht in de gaten houden.

Mocht de TP geslaagd zijn dan zou ik eerst meer last kunnen krijgen omdat de baarmoeder ook gaat rekken. Als ik toch ongesteld word moeten de symptomen sneller verdwijnen. In dien dat niet het geval is, moet ik me weer melden.

Ik geloof t allemaal wel. Vind het vrijbriefje met de "beentjes omhoog" wel lekker nu het mooi weer is.
    ;)

12. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Nou meid fingers crossed! Succes zo in de laatste dagen en hopen op een goede afloop

13. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Dat hoop ik ook, maar ik ben er bang voor.. :(

Deel Deze Pagina