Ook hier sprakeloos en tranen biggelen me over de wangen... Lieve Zara, het is allemaal zo ongelovelijk kl*ten... en idd dan die kutcollega's die je negeren, ik snap dat gewoon niet! Ze zouden zoiets zelf eens moeten meemaken. (je gunt het niemand, maar toch) Ik snap je onzekerheid en je emoties zo goed, en ik wilde zooooooooooooo graag dat ik iets kon doen om de pijn ook maar iets te verzachten, maar ik kan het niet. Ik kan je alleen een hele dikke digiknuffel geven en er voor je zijn. Heel veel sterkte lieverd...
rillingen over mijn lijf en huil gewoon mee.... Lieve Zara, Ik zou willen dat ik je pijn kon verzachten maar dat gaat helaas niet. Maar gil huil en mok hier en weet dat we er allemaal voor je zijn. Enne als je het niet trekt misschien ziek melden, zoeken die kutcollega's het maar uit! Een megadikke pletknuf voor je is het enige wat rest... Sterkte meis!
Weet niet waar je woont Zara, maar krijg ineens een grote behoefte om met alle Dusselmeiden naar je toe te gaan en je een hele grote knuffel te gaan brengen!! Ik leef zo met je mee, zou echt willen dat ik iets kon doen wat je pijn ook maar een klein beetje zou verzachten. Weet ook wel dat ik niets kan doen, maar zou het zo graag willen. Stomme kutzooi ook!!
Zara lieverd, ik weet niets te zeggen. Kan alleen maar zeggen dat ik je pijn voel. Weet dat je niet de enige bent! Maar schatje, we mogen niet opgeven!!! Hoe moeilijk het ook is. Dit kan toch niet het einde zijn. Ik weiger dat te geloven. Ooit zullen we beloond worden en wordt onze pijn verdreven door het grootste geluk. Daar geloof ik in! *KNUFFEL*
Sikki, wat kan je het toch weer mooi verwoorden! Volgens mij zijn we allemaal een beetje van slag van dit nieuws, het is hier zo rustig! Zara, lieve schat, gaat het weer een beetje? Nog een mega dikke knuffel voor jou! Ik ga lekker m'n bedje opzoeken!
hoi lieve Meiden, ik wilde even laten weten dat vanaf 15 juni ook ik bengin met een behandeling in Dusseldorf ik zal voor jullie en voor mij zelf blijven duimen liefs ,Cilek
Hoi Cilek, Jij gaat dus ook starten in DD? Spannend.. Wat is je medische achtergrond als ik vragen mag? Gaan jullie het zelf betalen of wordt het vergoed door je verzekering? Wij hebben ook op 15 mei onze eerste afspraak. X Kroezie
En Zara lieve schat, ik hoop dat het wat beter met je gaat. Hou je taai en ik zou zeggen geef niet op. Gun je lichaam en je geest nu een Beetje rust. Probeer de moed bij elkaar te rapen en wellicht kunnen jullie het nogmaals proberen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van Kroezie.
Hoi kroezie, wij proberen al 3 jaar zwanger te worden erg slecht tot geen zaad man ik woon zelf in arnhem en ze zetten je steeds op een wachtlijst plus dat ik meer vertouwen heb in DD. wij zijn verzekerd en krijgen het vergoed op basis van de bedragen die in Nederland vergoed worden dus 3 IVF 4e op eigen kosten . Ik blijf hopen dat het niet zo ver komt maar als het wel zo is is het niet anders en moeten we sommige dingen zlf betalen. ik heb via via gehoord dat ik een europese verzekeringkaart moet aanvragen weet iemand hier iets over????? liefs, Cilek
Vanmorgen de echo gehad na de miskraam van één kindje van de tweeling vorige week. Ik was erg nerveus vanmorgen. Zo weinig zelfvertrouwen... Gelukkig was alles goed en liggen we op schema: 11 weken en 3 dagen. Het kindje is al weer 5 cm. Het andere 'vruchtje' zal vanzelf afgebroken worden en verdwijnen in de baarmoeder. Ik heb gelukkig geen bloeding/krampen en hoef geen curretage ivm het andere groeiende kindje. Gek idee, maar het is goed zo. We hebben veel steun gehad van iedereen en pakken de draad weer op nu het een 'gewone' eenlingzwangerschap is. Ik mag naar de verloskundige na mn laatste bezoekje aan de eigen gyn op 1 juni. Dan rond ik het ziekenhuis-gebeuren voorlopig maar eens af. Volgende week lekker uitwaaien op Texel en dan de magische 12 weken voorbij. Mag zeker niet klagen, alleen wat rommelende darmen en dikke maag. Maar dan hebben wij DD-babes alle ellende ook wel vooraf voor onze kiezen gehad, toch? Lieve allemaal, ik blijf lezen, maar minder reageren. Ik wens jullie zoveel goeds toe, kon ik jullie maar naar deze kant van de streep beamen, zonder sores en narigheid...Maar jullie gaan me volgen hoor, promise!? x Sassebas
Lieve sassebas, meiden zoals jij geven mij weer hoop ik wens jou heel veel geluk pas goed op je zelf en de beeb. kus mag ik je vragen wat voor jou anders was vergeleken met je behandeling in NL en DD liefs , Cilek
Kroezie en Cilek succes! Komt dus nu wel lekker dichtbij.. En ik ben zo blij nu met mijn keuze voor DD! Alleen al de punctie onder narcose! Wat heerlijk.. Zara lieverd hoe is het nu met jou? Denk veel aan je moet ik zeggen en vind het zo erg voor je! Sassebas, wat heerlijk om te horen dat het met dit kleintje wel goed gaat, en het lekker op schema groeit. Alles gaat dus helemaal goed komen. Geniet maar lekker in texel, en hup die magische 12 weken voorbij! Klingel hoe is het met jou??? Zie je hier erg weinig! Sikki hoe is het nu met jou? Al weer een beetje je zinnen kunnen zetten op de volgende tp? Meiden heb een paar vragen aan jullie en hoop ECHT dat jullie er antwoord op kunnen geven. Ik heb echt ZULKE pijnlijke borsten!!!!!!! Kan dit komen door de utrogestan bolletjes (ik zelf denk namelijk van wel, maar weet het niet zeker) dus was heel erg benieuwd naar of jullie hier ook last van hebben gehad. En hoeveel dagen na tp werden jullie meestal ongesteld? Want ook daar ben ik wel erg benieuwd naar.. Weet ik een beetje wanneer de "gevarenzone" begint.. Hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven want ben er echt heel erg benieuwd naar. Dikke smackkk..
hallo Shanti, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag ben er namelijk niet bekend mee. maar wil je bedanken voor je opbeurend tekst. ben blij om te horen dat DD een goie keus is . liefs, Cilek
Na 2 ivf's met een magere opbrengst (lage eicelvoorraad), geen cryo's en telkens hetzelfde beleid (medicatie en dossering) dacht ik: waarom zou het nu de derde keer wél lukken? Verander iets, doe iets nieuws, weet ik veel, maar hoop had ik niet meer. Arts komt telkens met 'een beetje geluk hebben' over de brug en daar konden we niets mee. Ik had al bij 2e ivf mn oog laten vallen op DD vanwege de assisted hatching en goede resultaten en hogere dossering medicatie (mag in DL wel en NL heeft vrij vast protocol). Ik hoorde over neusspray, kinderaspirine, verkort protocol, tja, goed voorgevoel...En cryo's eerder invriezen en niet weggooien... Mn 3e IVF was in NL nog afgebroken nét voor de punctie (en telde niet mee) omdat ik bloedverlies had, 1 dag voor de punctie, wat kwam door een poliep die in verdrukking kwam door de stimulering...Ik moest eerst die poliep operatief laten verwijderen...En dat was de megaklapper, ik kon gewoon niet meer positief zijn en hoopvol. Was ook al 2x aan cystes/poliep geopereerd. Echt niet leuk meer... Ik ga voor de 2e (jaja, hi hi) linea recta weer naar DD (als we het zelf niet voor elkaar krijgen, want dat hoop ik altijd nog, bij een 2e kindje, hi hi). Mn zusje is nu ook in DD (endometriose en onvruchtbaarheid). Ze is ook erg tevreden. x Sassebas
Hoi Lieve Sassebas, fijn om jou positieve verhaal te horen dat hebben we hier af en toe gewoon even nodig ik hb inderdaad ook een goed gevoel bij DD iets zegt mij dat het daar gaat lukken ik blijf positief en blijf net zo lang voor ons allemaal duimen totdat het hier 1 en al baby boel is liefs Cilek
Hoi Meiden, Ik ben hier nieuw en hoor geloof ik ook thuis op het dusselpuzzelbabe-forum en wilde even iedereen een hart onder de riem steken. Ik heb zelf net mijn 5e icsi poging achter de rug in Dusseldorf. We hebben assisted hatching gedaan en er zijn 3 embryo's teruggeplaatst. Wij zijn bezig vanaf 1999 en dit was een laatste poging zodat we later geen spijt zouden krijgen dat we niet alles geprobeerd hadden. Andere pogingen liepen steeds op niets uit, dit was in het VU. Vanochtend heb ik gehoord dat mijn bloedtest positief is! Ben helemaal superblij en omdat ik steeds overal heb meegelezen wilde ik mijn ervaringen ook even delen. Misschien dat iemand er iets aan heeft... Ik had 8 dagen na de terugplaatsing echte ongesteldheidskrampen. Dit duurde twee dagen. Ik had vanaf de terugplaatsing onwijs heldere dromen die ik goed kon herinneren. Vanaf 10 dagen na tp kreeg ik bobbeltjes op mijn tepelhoven, soms met een wit puntje erin. Ik had zere borsten en vanaf 12 dagen na de terugplaatsing had ik steken richting mijn liezen en dan vooral aan de linkerkant. Op de dag dat ik normaal zou menstrueren had ik bruin bloedverlies. Dat was gister en vandaag heb ik niets meer gezien. Vandaag heb ik ook een test gedaan en die was ook positief, het streepje was echter wel heel licht... Ik weet natuurlijk nog niet of het ook door gaat zetten, de hcg waarden op dag 8/9 na de TP was 19 en progesteron is al 200. Daarom mag ik nu al stoppen met de Utrogestan. Aanstaande maandag word ik weer geprikt en dan is het hopen op een flinke verhoging van het HCG. Van dokter Scholten moest ik vitamine d3 400 iu pd nemen, Vit. E 250 mg per dag, Omega 3 1600 mg pd. Daarnaast neem ik iedere dag een aspirine van 100 mg maar dat doe ik ivm een teveel aan trombo's. Oja en natuurlijk foliumzuur. Veel succes allemaal!
Hallo Yvonne, heel erg bedankt voor het delen van je ervaring met ons. ik wens je heel veel suc6 en natuurlijk gefeliciteerd liefs, Cilek