Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hey meiden hier straks een telefoontje van de huisarts gehad, hij feliciteerde me met mijn zwangerschap. De waarde was goed gestegen van 640 naar 9900. Dus het is nu officieel vandaag precies 6 weken. Verder geen echte klachten, 's middags wat moe en vanaf donderdag 's ochtends een weeig gevoel in mijn buik en een heel klein beetje lichtbruine vlekjes in mijn inlegkruisje. Is dat weer wat anders als oud bloed? Want de meeste hebben het over donkerbruin bloedverlies.

Liefs van Shanna

2. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    lieve Shanna 41,

ik ben zo blij voor je van harte gefeliciteerd
    zor goed voor je zelf en voor de beeb

liefs,
    Cilek

3. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Dank je wel Cilek lief van je.

Ik zie dat jij bijna aan je eisprong zit, spannend hoor!

Liefs van Shanna

4. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hallo lieve damens,

weet er iemand hoe de betaling van een ivf behandeling in DD in zijn gang gaat moeten we daar cash betalen of krijgen we acceptgiro
    is het vooraf of achteraf betalen

alvast bedankt

liefs Cilek

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    shanna gefeliciteerd met het mooie nieuws!!!!!

@cilek ik doe kid in dd en ik moet alles voorschieten voor ik wat terug krijg van de verzekering en ik krijg de rekening thuis gestuurd dus denk ook wel met ivf.

6. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Je krijgt (heel snel) de rekeningen thuis gestuurt, alleen op de dag van de punctie moet je contant de Anesthesist betalen (was volgens mij 230 euro).

GrtjS

7. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hallo Shanna en Girl,

bedankt voor jullie antwoord is wel zo handig dat ik voldoende geld bij me hep :)

liefs,
    Cilek

8. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Shanna wat goed :D GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!!!!!!!! Oh zo geweldig voor jullie! :D ..

Cilek, je moet alleen inderdaad de narcose meteen betalen na punctie, bij de een kost het 209 (zoals bij mij), en bij de ander 230.. Ligt er aan hoe snel je plat gaat haha.. En de rest krijg je per rekening thuis..

Ik had gister echt veel kleine mini steekjes helemaal onderin me buik.. Echt nog onder me schaambot.. En was gisteraaf erg misselijk.. Vanmorgen ook een heel klein beetje misselijk, maar verder nergens last van gehad.. Hebben vandaag een andere auto gekocht voor me vriend, een 4 deurs ;) hij had een 3 deurs maar die is echt te klein voor als er straks een kleine komt.. Dus we zijn weer helemaal blij. Schrokken alleen even van de prijs in belasting en verzekering.. Haha maarja is wel erg handig zon grote auto. En ik behoud lekker mijn kleine 3 deurs auto ;) ..

Ohja wat me vriend en mij trouwens net op viel, bij het opruimen van de koelkast.. De prikpennen van Gonal-f 300IE kosten in de 400 euro, MAAR de prikpennen van Gonal-f 450 IE kosten maar
    200 nog wat euro. Hoe kan dat nou weer?! Dan betaal je dus voor een pen van 450IE veel minder! Terwijl er toch 150IE meer in zit. Heeeeel apart......

Ben trouwens benieuwd wanneer ik reactie ga krijgen van Menzis.. Heb alleen de ontvangstbevestiging gehad van mijn aanvraag..

Vandaag alweer een week na terugplaatsing, maar pff wat gaat het slopend!

Waar zijn alle meiden trouwens? Tis zooooo mega stil hier! Erg jammer..

Dikke smackkk en knuffel!

9. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    Hoi Shantii,

ik hoop dat jullie snel een wondertje krijgen
    ik hoor dat jullie al een auto hebben gekocht
    vroeg me eigenlijk af of er meer dames zijn die al kleine dingen kopen voor als ze zwanger zijn(ik doe het namelijk al wel)
    tewijl je al een lange tijd bezig bent voor je eerste kind

Shanna ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd bij deze alsnog gefeliciteerd.

liefs Cilek

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @cilek jij kunt al beginnen met ivf??

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai lieve dusseldinnen!
    :)

eindelijk ik weer eens hier, ben afgelopen week (en komende) weinig thuis en sowieso minder achter de PC geweest.
    maar ik denk aan jullie allemaal!

@zara: hoe gaat t met jou lieverd? vind t zo klote, dat het weer niet gelukt is... :(
    (hoe) zie je het nu zitten, qat betreft nieuw/volgend plan?
    of even rust?

@sikki: heb al uitgebreid stuk geschreven aan je in mijn eigen topic. wat een klotezooi ook voor jou.
    ik wou zo graag dat jij en zara en lou en en en NU eens even op roze gingen verdammt... :(

@shanti: hoe gaat t met jou? gek inderdaad dat meer minder duur is :(
    wat betreft menzis een tip: blijf ze bellen!
    en dan vragen naar de buitenlandafdeling/vergoedingen, en dan nog het beste naar mevrouw (meisje) M. von B.
    zij kent meerderen van ons, en groot voordeel (soms): ze heeft zelf IVF gedaan.
    gewoon stalken, uitleggen dat jullie ervoor gaan, blablabla.
    succes!

@maartje: hoe gaat t met jou? wat zijn de plannen nu? en wanneer mag je weer van start? KNUF!

@lou: jij bent bijna zo ver he, eindelijk een echte stap dichterbij loutjebeeb! :)
    ik duim vast!
    ben je al aan de ovu's?

@cilek: en hoe gaat het met jou? ik weet niet precies waar jij nu bent in je cyclus en plannen, maar ik wens joe veel succes!

@kikker, sassebas, loesie: hoe voelen jullie je? wanneer weer echo?

@rest: dikke knuffel!!!

@hier: alles goed. voel me super, ik denk eigenlijk dat ik wel mag zeggen dat ik een superprobleemloze (tot nu toe) zwangerschap heb.

en ik vind dat elk MMMeisje en zeker elk dusseldorfmeisje :p daar recht op heeft!!!
    na alle ellende.

so!

dicke knuffel, take care allemaal!!!!!!

@shanna: nogmaals gefeli, superstijging van HCG!

12. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Haai Klingel thnx, zo je bent al weer vier maanden wat vliegt de tijd toch ... bij jou hihihi hier kruipen de dagen voorbij, ben blij als het eindelukh 20 mei is en ik mijn eerste echo krijg en dan maar hopen dat alles goed is. Door de lichtbruine druppels, tja wat is het? oud bloed, maar dat is toch donker? ben ik toch nog steeds erg onzeker, al is het telkens maar zo weinig maar toch heel vreemd.

Vandaag van vriendlief ontbijt op bed gehad en een kadootje met spul voor de douche en huidolie, omdat ik toch al een klein beetje moeder ben. En van mijn moeder en zussen onze eerste babykadootjes gekregen, heel lief van ze. Vriendlief vind het nog veel te vroeg voor zo iets, maar ja ik denk maar mocht het toch mis gaan dan heb ik dit in ieder geval meegemaakt en dat nemen ze me mooi nooit meer af ;).

Liefs van Shanna

13. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    Hoi leive Klingel,
    ik heb 15 juni afspraak in Dusseldorf om IVF te bespreken
    daar gaan we voor
    ik heb mijn hoop gevestigd in DD
    en blijf voor alle anderen die nog bezig zijn met een behandeling Duimen
    zorg goed voor je zelf en de barbieklingel:)

liefs Cilek

14. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    *zwaai*zwaai*

Ik ben in dagen aan 't aftellen!!! :D Nog maar 4 of 5 dagen en dan is 't zover, onze 1e ronde... na 22 rondes voor spek en bonen meegedaan te hebben!

Kling, wat gezellig dat je ook weer 'ns langskomt! Ik ben nog niet begonnen met de ovu's denk morgen of woensdag. Ga denk ik nog wel een paar digitale halen voor een beetje extra zekerheid.
    P.S. ik wil graag meelezen met je Twitter! :D

Girl, is het voor jou zover vandaag? Ik ben zo benieuwd hoe je alles ervaart! En of je nog even mag blijven liggen enzo.

Shanna, wat lief van je mannetje dat je al wat moederdagcadeautjes kreeg! Heerlijk toch! Lekker van genieten. Enne, die baby blijft gewoon lekker zitten waar hij/zij zit hoor!

@ Shantii, zo spannend op 't wachtbankje! Ik duim voor je! Wanneer wil je gaan testen?

@ Cilek, alvast spulletjes kopen durf ik niet... al heb ik al wel met heeeeeel veel spullen op het punt gestaan om het te kopen, ik ben een beetje bijgelovig wat dat betreft... Wat heb jij allemaal al in huis dan?

Kroezie, wie weet zien wij elkaar nog wel vrijdag. Hoe laat moet jij er zijn?

Sikki, lieve schat, hoe gaat het? Ik mis je hier!!!! Hoe was de echo zaterdag?

*schmaaaaaaaack*

15. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi Loutjelou,

mijn schoonouders zijn ook heel bijgelovig en hun zeggen ook steeds dat ik niks moet kopen
    maar heb wel een paar kleine dingen
    zoals sokjes en een dekentje
    maar ik sta heel vaak op het punt om iets te komen
    bijvoorbeled laatst wilde ik kraag kruiken kopen (omdat ze in de aanbieding waren)
    gelukkig kon ik me zelf inhouden.

liefs Cilek

16. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klingelllllll, wat lief van je tip wat betreft de vrouw van Menzis.. Ik zal het zeker onthouden! Ben bang dat het een strijd gaat worden als ik al die verhalen van jullie lees in de historie. Maar we wachten geduldig af! Lees ik trouwens nou van je banner af dat je een kleine babygirl krijgt? Zo ja, wat leukk!!!!!! Gefeliciteerd :D .. Zo nee, dan euhh vergeet deze opmerking maar hahaha.

Heb trouwens net de rechnung binnen gekregen van de icsi.
    Maaaaaar een hele grote MAAR.. Ik heb ook een rekening a la 160 euro binnen gekregen voor Assisted hatching, terwijl wij NEE hebben ingevuld op het formulier.. Dus we wilden geen assisted hatching. Ik ga die 160 euro dus ook niet betalen, vriendlief gaat vanavond na zijn werk meteen DD bellen.. Moet ik er nu van uit gaan dat AH wel verricht is? Of zal het een foutje zijn en zal het niet gedaan zijn? Help me!!!

Loutjelou: ooh heerlijk he jullie eerste echte ronde! En hopelijk in 1 keer raak! Mijn duimen gaan overuren draaien voor jullie.

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meisjes, ik ben er nog wel hoor.
    Ik was even een tijdje ondergedoken.
    Zat er echt helemaal doorheen.

Maar ik ben afgelopen vrijdag trotse tante geworden van een prachtig kereltje genaamd Owen.
    Oh, wat is dat heerlijk, maar tegelijkertijd ook zo moeilijk.
    We hebben vreselijk emotionele dagen achter de rug.
    Maar nu gaat het wel weer.

De echo zag er goed uit en ik wacht nu op een positieve ovutest.
    Ik denk dat ie er woensdag of zo wel is.

Shantii, ik weet het niet.
    Weet wel dat Zara ook iets had gekregen wat ze niet wilde en er dus uiteindelijk ook niet voor hoefde te betalen.

Loutje, bijna beginnen!!!
    Wat ontzettend spannend.
    Zijn jullie er helemaal klaar voor?
    Manlief ook?

Girl, jij ben vandaag of morgen toch ook aan de beurt?
    Spannend!!!

Zara, voor jou een mega dikke knuffel!!!
    Hoe gaat het nu?

En voor alle andere meisjes ook!

18. intra4

intra4 Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Ben nieuw hier. Mag ik hier mee kletsen? Wij hebben volgende week ons 1e intake gesprek in Dusseldorf.
    Wij zijn sinds juni 2008 gestopt met de pil. Man heeft waarschijnlijk (hoop ik!) een obstructie > zaadkwaliteit is hierdoor 0%. Wij krijgen dan zeer waarschijnlijk een Tese behandeling en vervolgens ICSI.

Ga het topic nog even verder beetje doorlezen.
    Hoop hier m'n vragen te kunnen stellen, mn verhaal kwijt te kunnen en jullie allemaal straks te feliciteren met onze DD-beebs! :)

Als er in de tussentijd mensen zijn met tips en advies voor ons 1e intakegesprek; shoot me!

19. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sikki wat fijn dat je er weer even was op het forum.. En gefeliciteerd met je lieve kleine babyneefje Owen:D! Wat lijkt me dat gaaf om tante te worden. Al kan ik me ook heel goed voorstellen dat het voor jou en sikkiman ook heel erg moeilijk moet zijn! Probeer toch van dat kleine mannetje te genieten, ze nemen soms zoveel pijn weg als je alleen maar naar hun slapende koppie op je arm kijkt. Heb ik altijd al met bijna al mijn oppaskindjes.

Poekie79, welkom hier in het DDtopic! Leuk dat je mee komt kletsen.
    Poeh ja tips? Laat het gewoon lekker over je heen komen en maak je niet te zenuwachtig van te voren. Het is een doodnormaal gesprek en jullie gaan de behandeling doornemen. Wij stonden met een kwartiertje weer buiten haha, was zo gepiept dus..

Nou hoop stiekem aan de ene kant dat AH dan wel verricht is door hun fout, maar we het niet hoeven te betalen. Is wel weer een kleine kans extra dat het goed gaat nestellen. Maar betalen ga ik het zeker niet!

Zwangere dusselbeebs, waar hadden jullie allemaal last van de dagen voor de testdatum? Merkten jullie veel toen je uiteindelijk zwanger bleek te zijn? Ik ben daar zo benieuwd naar!

20. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    #2020 Kroezie, 10 mei 2010
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
    Lieve, lieve Dusselpuzzelbabes!

heb even een tijdje niet geschreven, maar ben weer helemaal terug! Wat was het ook stil na het verdrietige nieuws van Zara. Ik denk dat we allemaal verslagen waren.... ik hoop dat het nu beter gaat met haar. Iemand wat van Zara gehoord?

Even kijken wat er gebeurd is:
    Ik zie een nieuwe dusselpuzzelbabe, Poekie79, wat een schattige naam!:D Nou Poekie79 van harte welkom op dit forum! Leuk dat je je bij ons gezellige clubje voegt. Er zijn hier HELE leuke meiden en ik kan je garanderen dat je hier altijd je verhaal kwijt kan en kan rekenen op hele lieve reacties. Wat leuk om te horen dat je jullie net je eerste intake gesprek achter de rug hebben. Wij hebben onze eerste intake volgende week zaterdag in de ochtend, dus ik ben super benieuwd. Hoe was jullie intake bevallen? Wat vonden jullie van het kliniek en de arts (Uber S)?

Loutjelou: Wat spannend! Ik ben zo blij voor jullie dat het eindelijk dichterbij komt! Ben jij ook in DD op 15 mei? Wij hebben in de ochtend een afspraak. Ga je weer voor een echo?

Cilek: Lieve schat ik zie dat je morgen gaat ovuleren! Wat spannend! Wie weet, zet em op en spring op je mannetje (of andersom) hihi... En spannend dat jullie ook volgende maand je eerste gesprek hebben!

Klingel: De tip van Menzis is inderdaad handig! Wij moeten nog onze aanvraag indienen. Weet iemand trouwens waar Menzis naar kijkt om de aanvraag te vergoeden? Ik heb namelijk een verwijsbrief van de huisarts voor DD. Is dit genoeg? Of moet Uber S ook een breif schrijven?

Shanna: gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat het nu officieel is. Probeer er nu maar van te genieten. Zijn de (lichte)bloedingen nu een beetje opgehouden?

Waar is Maartje??? Ik mis je meid!! Ben benieuwd hoe het met je gaat??

Sikki: Zo trotse tante, gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Ik kan me best voorstellen dat het allemaal emotioneel is hoor! Wel knap dat je daarmee om kunt gaan! Ik zal duimen dat je ovu-testen positief zijn!

Shanti: wanneer ga je testen? Spannend hoor!

Alle andere babes: Ik hoop dat het goed gaat met jullie!;)

Hier is er lichte paniek uitgebroken. Zoals de meeste van jullie weten heb ik PCOS, met andere woorden ik ovuleer uit mezelf niet. Vandaar ook al die vruchtbaarheidbehandelingen (Clomid, LEO-operatie en FSH en Pregnyl), want aan manlief mankeert er niets..

MAAR ik zag vanmorgen dat mijn temperatuur ineens gezakt is van 36.3/4 van de hele week naar 36.0! Ik dacht eerst dat het misschien ik verkeerd gemeten had of wat dan ook, maar heb daarna op het toilet mijn cervixslijm gecontroleerd en ik kon doorzichtige draden trekken! Heb net weer gecontroleerd en het slijm wordt steeds rekbaarder en doorzichtiger! Ik snap er helemaal niets meer van! Op dit moment gebruik ik niets, geen medicijnen of andere vruchtbaarheidsmiddelen. We zijn eigenlijk in afwachting van het intakegesprek in DD volgende week zaterdag. Zit nu trouwens op cyclusdag 19. HELP!! Hoe kan dit nou? Ik had vorige week dinsdag nog een cyste van 4cm bij 2.5 in mijn rechtereierstok en nog wat grote follikels van 2 en 3 cm als "restjes" van de overstimulatie van de Pregnyl een maand geleden. Hoe kan ik in vredesnaam nu ineens aan het ovuleren zijn??? Ik denk lekker twee maanden rust en nu dit!

Heeft iemand dit meegemaakt?

X Een radeloze Kroezie

Deel Deze Pagina