Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Hier gaat alles goed. Morgen 13 weken. Straks voor het eerst naar de verloskundige, we hebben er zin in. Dan de echo, blijft toch weer een spannend moment...Dit gebeurt bij een echo centrum, los van het ziekenhuis. Hoop op een mooie kiek, die zal ik in mn album zetten. Moeders voor moeders tot 7 juni geloof ik, maar richt mij met name op de 1e ochtendpiesjes, want ben veelal aan het werk en wil ook soms gewoon lekker 'van me af piesen', ha ha. En dán krijg ik mn welverdiende dvd die ik inmiddels al bekeken heb via vrienden :). Ach ja, een gegeven paard...en het doel is het belangrijkst: pregnyl maken!
    Sil, ik dacht aan je, nog 2 weken, pffft, wat zal het pittig zijn voor je, maar straks, oh, wat mooi, 2 kleine pukkies tegen je aan en een trotse man en broer. Sterkte en succes met wat komen gaat!

Mn zusje mag vanavond beginnen (na een 3 uur rit en 2 min. echo in DD vanmorgen) met gonal-f. Er lagen eitjes klaar, er komt geen menstruatie door het lucrien-depot wat ze heeft gehad om de endometriose te remmen. Dus ze gaan er nu vol tegenaan, veel follikels kweken! Ik hoop zo dat het een mooi resultaat heeft! Mn vriendin (2e ivf: een zoon van nu 1,3 jaar oud) heeft woensdag de punctie van de 1e ronde ivf...helaas maar krap an 3 folli's. Maar ja, t ventje kwam ook uit maar 1 folli, dus met veel geluk...Tja, IVF is hier n hot issue.
    We hebben het nu soms al over de cryo die we mogelijk eind volgend jaar theoretisch gezien op zouden kunnen halen of weer een ivf, als ik THEORETISCH snel na de 1e voor een 2e puk zouden gaan...Maar ik hoop tzt dat het gewoon een wonderbaarlijke zwanger-door-een-lekkere-vrijpartij-kindje mag worden. Maar die kans is zo klein...maar de uitdaging blijft staan ;) (hè Shanna)...

Maar eerst lekker genieten en toeleven naar 23 november 2010.
    Misschien piep ik daarna wel anders...

Sorry dat het misschien voor anderen lastig is om te lezen hoe je je voelt aan de andere kant van de lijn, maar hopelijk geeft het hoop en even 'leuk' om te lezen...
    Ik lees dagelijks al jullie bericht en wens jullie zoveeeeeeeeeeeel goeds toe. Wat kan je nog meer zeggen, lieve schatten...
    Dikke smakkert, Sassebas

2. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    Hier weer even een update van mij ook een Dusselbeeb. Vandaag mocht ik op echo. Ik heb al vanaf vrijdag wat bruinig bloedverlies en maak mij er wel wat zorgen om. Op de echo was 1 duidelijk vruchtzakje te zien en misschien nog 1. Maar wat vooral opviel is dat ik een hyperstimulatie heb. Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger en mijn eierstokken zijn mega. De komende vier weken mag ik niets meer doen. Voorlopig wordt het kiezen tussen de bank of mijn bed.

Ook is er bloed afgenomen waar ik morgen de uitslag van krijg. Ik houd jullie op de hoogte. Iedereen weer veel succes.

3. Napoleon12

15 mei 2010
    10
    0
    0
    coördinator
    Noordholland
    Hallo iedereen,

Dank voor jullie welkomstberichtjes.

Het zal nog wel even duren voordat ik op de hoogte ben van alle namen en verhalen. Ik doe mijn best! Ik wel een ieder van jullie veel sterkte bij weer een verloren poging of veel rust tijdens de wachtweken of een postieve test of een voorspoedige zwangerschap toewensen!!!!:)

Hoi Kroezie, leuk dat wij samen in het voortraject zitten. Vind jij het wachten op de uitslagen en behandelplan ook zo spannend?

Hoe ziet zo'n behandelplan er eigenlijk uit? Het wordt telefonisch medegedeeld, maar is het ook een schema + instructie dat je vervolgens digitaal of per post ontvangt?

Weet iemand inmiddels meer over de vakantiestop? Ik denk dat ik de daadwerkelijke behandeling de 2e week van juni onderga. Hoop dat e.e.a. dan niet samenvalt.

Nog een vraag, uit de documentatie van de DUS kliniek heb ik begrepen dat 2 weken na een positief zwangerschapsresultaat nog
    utrogestan gebruikt moet worden. Klopt dit in de praktijk?

Groetjes,

Napoleon

4. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    #2144 Kroezie, 17 mei 2010
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
    Hoi dames,

zie dat er weer een hoop geschreven is.

Sassebas, maak je maar geen zorgen, natuurlijk begrijpen we dat je in de roze wolk bent met je buikje en meid, we gunnen je het van harte hoor! Dus schrijf maar los hier, ik hoop dat het voor alle Dusselpuzzelbabes ook gauw zover is!

Ha Poekie!, Spannend morgen is je intake!! Vergeet ons niet te updaten hoe het was! ben benieuwd en ga goed voorbereid, bedenkt alvast waar je het over wilt hebben met hem en wat je wilt vragen. Heel veel succes morgen bij Uber S.:D

Cilek: Wat jammer, ik dacht dat je wellicht dacht dat je zwanger was deze maand met je vraag over die zwangerschapstest. Nou meid 15 juni wordt jouw dag! Het is wel een leuk vooruitzicht toch?;)

Napoleon: Inderdaad erg leuk dat wij samen nu een nieuw traject ingaan! hihi....Ik ben indedaad ook zenuwachtig over het hele gedoe met die uitslagen en behandelplannen volgende week! Moest jj ook direct bloed laten prikken bij je intake?

Yvonne: Doe lekker rustig aan meid, ik heb ook tot twee keer toe OHSS gehad, waarbij ik 1 keer zelfs op de Spoed Eisende Hulp ben beland om 5 uur s'ochtends, dus ik kan mij wel voorstellen hoe je voelt. Behoorlijk pijnlijk hoor! Veel rusten en veel water drinken en laat je maar verwennen!:p Hou trouwens wel in de gaten dat je niet benauwd of kortademig wordt en dat je niet te veel opblaast door vocht, als dit gebeurt direct een arts bellen. Dus hou dat wel even in de gaten.

Loutje hoe issie? Voel je al rare dingen?

Maartje zag dat jij ook problemen had met doorbloeding van je baarmoeder. Wat betekent dit precies en heeft dit nagatieve gevolgen op het succes van de ivf behandeling? Ik heb rechts een goede doorbloeding, maar links minder goed.....

Hier is mijn temperatuur sinds een aantal dagen hoog, dus wellicht heb ik inderdaad een eigen eisprong gehad (maar dat zou echt een wonder zijn hoor!:$) Dus wie weet.... wij hebben in ieder geval deze maand lekker gevreeen wanneer we zin hadden en niet op commando en heeeeeeeeeeel misschien bestaan wonderen nog...
    Dat zou me wat zijn na al die mislukte behandelingen....
    Maar vooralsnog, daar gaan wij niet vanuit.... We focussen nu op DD en het behandelplannetje van Uber S volgende week.

De rest Dikke Schmack von Kroezie:)

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey loutje.

hoe gaat het??? spanningen???
    wanneer mag jij testen??

6. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Girl, ik ben eigenlijk best wel relaxed! En jij? Ik mag volgens dr S testen op 29 mei maar ik denk dat ik wacht tot de 31e. (zegt ze nu heel stoer... :D) Jij dus nog een weekje wachten tot je gaat testen?

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi meiden!
    Zo net ff m'n zinnen verzet bij de pedicure ;)
    Doe vanavond vast geen oog dicht! hahaha
    Hubbie zegt ook best zenuwachtig te zijn!

Ben nu alle papieren bij elkaar te leggen. Een goede meid is op haar toekomst voorbereid ;)

Loutje en Girl wat spannend dat jullie binnenkort kunnen testen!
    Ik duim heel hard voor jullie!

Sas: Geniet heerlijk van je zwangerschap en voel je niet bezwaard hier te posten.
    Persoonlijk put ik daar wat kracht uit dat ik de hoop niet mag/kan opgeven.

Kroezie ben benieuwd naar jullie behandelplan!
    Ben ook benieuwd wat ons behandelplan wordt....al denk ik ongeveer wel te weten hoe en wat. Wij moeten gewoon straks eerst een TESE-behandeling plannen. (arme hubbie)

Dames zal ik morgen effe aan Uber S vragen hoe het zit met die zomer(vakantie)stop? Wanneer dat is enzo?!

Yvonne doe maar mooi rustig aan!!!

8. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    daar is ie dan!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goed dat je dat ff gaat vragen!!
    Heb er wel ff naar gegoogled en kwam op de site van freya uit. Iemand schreef in 2009 dat ze toen geen zomerstop hadden... hoop dat ook voor komend jaar.

Sikki. Het is igg superfijn dat je amh nu niet weer zo idioot laag was. Snap wel dat fsh in de cyclus kan wisselen en dat de amh dat niet doet, maar blijf het mega raad vinden. Het is nu bijna anderhalf week terug dat ik in nl nogmaals heb laten prikken. De eerste keer in nl duurde het vrij lang voordat ik de uitslag binnen had, hoop het over 3 weken wel te hebben. Vieleigt ook een idee voor jou om het hief ook te laten prikken?? Mocht jouw priklab ook niet het wiel uitgevonden hebben: het moet dan naar het Erasmus opgestuurt worden, al dan niet met tussenlanding in het olvg te Amsterdam.

Iui babe's: viel geluck!!!

Nieuwe babe's: viel succes und geluck gewunscht!!

Zwangere babe's: wel blijven schrijven!!! Met jullie doms toch wel confronterende berichten weet ik dat het kan!!!! Dus ich brauche das enorm!!!! Und de andere babe's auch!!!

Ego:
    vrijdag weer naar de endocrinoloog. Hoop zo dat het allemaal meevalt en ik spoedig weer mag gaan starten want ich mo(met twee stipjes op de o)chte zwanger wurdrn!!! Jetzt bitte!!! Gerne!!!
    Btw, actieplan:
    - 75 (eenheden meer dan de vorige x dus nu 300 eenheden menopur)
    - stoute behandelingen doen
    - embryo glue toepassen
    - suprefact
    - asperines slikken
    - 3 embryo's per keer tp'en (mits ik unsere Uber S und meine lieve freund/mijn verloofde zo gek krEIg!!!

Zo, jullie lezen het goed: alles wordt deze keer uit de kast getrokken!! Hatsiekiedeeeeeeee!!!

Ooit, ooit zal deze chickhartikke swanggg raken!!! Ut moet n zal gebeure!!!

Think positive!!!

Ehh zolang het lukt, oftwel zo lang dat ik hormoon loos ben!!

;)

kreeg trouwens van een lievevriendin wat flair tijdschriften. Er schrijft iemand wekelijks een blog overhet leventje dat wij momenteel leven: mmm-leven.
    Wis ook gelezen?

Oeps trein is bijna op station dus ik ga kappen! Tjuuusss

10. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Poekie, succes vandaag!

Sassebas, wat een mooie echo!!! Alles op schema?

Enne, niet verontschuldigen voor mooie zwanger-zijn berichten! Ik vind het in elk geval heel fijn dat het allemaal zo goed gaat in jullie zwangerschappen!!

Sikki, ik heb me lekker opgetut voor de uitrEIking van vandaag! Denk aan je! *schmak*

@ hier, wat steekjes en ijzersmaak.... maar ik heb besloten dat ik mezelf niet gek ga maken!

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    mijn galajurk is geplaatst bij klingels topic...en staan in mn album speciaal voor de awards vandaag van sikki:D

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @loutje.

ik ga de 25ste testen als ik nog niet ongi dan ben.
    hier gaat ook wel.
    @sassebas wat een geweldige echofoto.
    mooi hoor!!!!

@poekie succes vandaag.
    @sikki jij ook succes vandaag

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Siiiiiiiikkkkkkkkkkiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!
    Ik duim als een gek!!!!
    Ik hoop zo dat je met goed nieuws terug komt!!!

Poekie, succes vandaag!!! Je zult zien dat je er als herboren van weer komt!

Loutje...spannend zeg!!! Kan me voorstellen dat je jezelf niet te gek probeerd te maken, maar dit is volgens mij wel je eerste echte kans of niet?!? Dan is het moeilijk om rustig te blijven lijkt me!

Sas, mooi kindje hoor!!!! En ook bij fetura geweest! Zit jij dan ook bij Baren&zo?! Ik moet 20-wekenecho in het ziekenhuis, ivm ICSI...maar had al 3 echo's gehad in het ziekenhuis, dus ben nog niet bij fetura geweest!

Maartje...je klinkt uberpositief! Ik hoop dat dat zo blijft! En als die klotehormonstertjes weer een ander mens van je maken, dan blijven wij positief voor je! WANT OOOOOOOOOOOOIT!!!! gaat het lukken meis!!!!
    Behandelplan klinkt goed, ik stem voor SWANG!

Kroezie, dat zou wat zijn zeg! De wonderen zijn de wereld nog niet uit he, kijk maar naar Shanna!
    Maar goed dat je er geen rekening mee houdt!
    En ook jij maakt de grote stap naar DD. Al die verkzekeringen zouden zo langzamerhand gek van ons worden, haha, net goed!

Napoleon, ook welkom hier!!
    Zo'n behandelplan krijg je mee. Ik kreeg het volgens mij via de mail...toen ik ongesteld werd, heb ik gebeld en toen heeft ze hem gescand en doorgemaild!
    Je moet er zelf wel allert op zijn, dat je dat ding krijgt, want ze zijn nogal chaotisch daar soms!

Syl, ga je jurk ff bekijken bij Klingel!

SMAK voor jullie allemaal!

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hallo Madchen!

Calimero en Priscilla zijn aan boord!
    Volgens de labdame beide van goede kwaliteit, klasse I.
    We wachten maar weer af...

Voelt wel vreemd hoor, zo'n tp in de natuurlijke cyclus.
    Heb er niets voor hoeven doen en ineens ben ik trotse bezitster van 2 emmy's!

Had trouwens dit keer na de tp een beetje bloed bij m'n afscheiding.
    Kent iemand dit?
    Ik hoop dat het geen kwaad kan...

Loutje, wat ontzettend spannend!!!

Maartje, enig idee wanneer je weer zou kunnen beginnen dan?

Poekie, hoe was je intake?

Yvonne, gefeliciteerd met je mooie echo.
    Vertel eens, wat heb je dit keer anders gedaan tov de andere pogingen?

Loesie, wat ga je toch ontzettend hard met je zwangerschap!
    Hoe voel je je nu? Helemaal aan het genieten?
    Ik rij zo vaak door je dorp. Ik kom echt een keer een theetje doen!!!

@all, knuffel!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Yeah!!

Sikki heeft ze weer veilig in dr schoot!!!

Mooi zo!!

Pris en Cali, jullie motten ff goed luisteren: goed vasthouden aan mams!!

So!!!

Weet niet wanneer ik kan starten. Vrijdag moet ik weer naar de endocrinoloog en dan hoor ik hopelijk dat het allemaal meevalt ;)
    Er is trouwens weer geen enkel teken van ongi. Raarrrr want ik zit inmiddels alweer op CD 26 en dat is laaaaang voor mij.
    (normaal 19 tot 24 dagen).
    En nee, ik ben niet swang.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    superleuk Sikki ,dat je een keer langskomt en natuurlijk:

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE PRACHTIGE EMMY'S!
    Klinkt echt supergoed hoor!!!!
    En ik herken het! Ik had het de laatste keer ook...dus misschien brengt het jou ook alleen maar goeds!
    Ik duim voor je!

Ga verder met koken, de soep staat op!

liefs

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    welkom Calimero en priscilla...goed broeden bij sikkimams.

@bloed.. bij de laatste twee tp had ik ook bloed in ondergoed vlak na tp en bloed op rietje van dr S kere daarvoor nooit gehad...
    dus wie weet :D een geluksteken joehoe!!!!!

18. intra4

intra4 Niet meer actief

Zo daar zijn we dan!
    Wat een dag.......

Nou ik zal het zo goed als ik kan even in een kort verslag schrijven hoe ons 1e intakegesprek is gegaan.
    We waren vanmorgen al vroeg op pad gegaan richting Dusseldorf! We hadden pas om 16.00u een afspraak maar we hadden besloten om eerst Dusseldorf onveilig te maken ;)
    Hebben daar lekker gelunched, kofie gedronken en gewandeld.

Eenmaal rond 16.00u bij de kliniek aangekomen konden ze onze afspraak niet vinden.
    Mijn fout...zenuwen...je kent het wel... ik had de afspraak onder mijn 'meisjesnaam' staan. (ben net half jaartje getrouwd).
    Toen bleek dat Uber S helemaal niet aanwezig was vandaag.
    Hij was vanmorgen vanwege priveomstandigheden naar huis gegaan. MAAR we werden opgevangen en geholpen door een andere (nederlandstalige) arts.
    Moet eerlijk toegeven dat ik z'n naam niet meer weet!! (erg he!)

Anyway... Volgende week donderdag moeten we terug komen.
    Hubbie wordt dan bekeken door de uroloog daar.
    Vervolgens wordt dan een datum geprikt voor een afspraak voor een TESEbehandeling.
    Mochten ze daar goede zwemmers vinden - worden die ingevroren en gebruikt voor een latere terugplaatsing (ICSI) bij mij.

Het is nu dus ff afwachten wat die uroloog gaat zeggen?
    EN wanneer hubbie dus onder het mes kan voor de TESE.
    Het is dan echt hopen dat ze "iets" kunnen vinden.

Ik moest ook nog even bloed laten prikken na het gesprek.
    Meisje prikte niet zo heel lekker *auw*.
    Aan de waardes hiervan kunnen ze bepalen hoeveel 'hormonen' ik straks zou moeten spuiten.

We hebben er een heel fijn gevoel bij gehad in DD.
    Zijn happy en hoopvol en verwachtingsvol!
    We hebben echt zo'n soort gevoel alsof we 'opnieuw' gestopt zijn met de pil.

Sikki > Wat spannend!!!
    Heb je ze vandaag in DD laten terug plaatsen (Calimero en Priscilla)?

Maartje effe geduld hebben en afwachten voor jou.

Girl volgende week testen!!! SPANNEND!!!

Oh ja ... meiden we hadden nog gevraagd hoe het zat met een eventuele "ZOMERSTOP", maar die is er niet!!!!!!!!!
    Dus dat is goed nieuws voor ons allemaal!!

De rest die ik even vergeten ben....sorry.

19. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi,
    als jullie het oke vinden wil ik me ook hier aanmelden als dusselbeeb! Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken (na een aantal weken twijfelen) en een mail getuurd naar Irma.
    Een uur later belde ze al en we hebben 10 juni HET intake gesprek!!!! Ben nu al op van de zenuwen maar ik heb het idee dat we de goede keus gaan maken.

in oktober/november heb ik ook actief meegekletst in het okt/nov topic maar ik ben na het mislukken van onze 1e icsi (en 2e)poging eigenlijk even gestopt met forummen omdat ik zelf flink in de put heb gezeten, wel heb ik op de achtergrond dit topic(en een aantal andere) gevolgd. mede dankzij jullie ervaringen hebben mijn man en ik de knoop toch doorgehakt en zijn we nu dus bezig om over te stappen van het catharina ziekenhuis naar dusseldorf. Hopelijk gaat onze 3e icsi in dusseldorf ons meer geluk brengen.

Ik heb meteen een vraagje, ik heb begrepen dat je zelf veel iniatief moet tonen dus hoe kunnen we het het beste aanpakken in het intake gesprek zodat we straks niet voor verrassingen komen te staan en weet iemand hoe de slagingspercentages zijn?
    groetjes

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Toen was het hier ineens heel stil...

Deel Deze Pagina