Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Shanna en Kroezie wat vreselijk :( Heb er geen woorden voor. Bij beide zo bijzonder zonder behandeling en nu dit :( !!! Wat oneerlijk is het leven ook. Wat zullen jullie je rot voelen. Hele dikke mega knuffel voor jullie beide!

Sikki bij jou MOET het goed gaan! Sikki moet op roze blijven!
    Duimen gaan dus overuren draaien voor jou, want we willen niet nog meer slecht nieuws. Hoe voel je je zelf nu?

Meiden ik zit nu op dag 17 van me cyclus en nog geen ei groei! Ik ben er best onzeker door geworden. Is dit normaal na een 1ste poging? Ziekenhuis zegt dat ik maar door moet gaan met ovutesten omdat me linkereierstok nooit helemaal goed in beeld is te krijgen. En er daar misschien een eitje groeit. Maar damn, normaal heb ik op dag 18 mijn eisprong, en nu op dag 17 groeit er nog niks volgens het ziekenhuis.. Wie oh wie heeft dit ook gehad of komt dit bekend voor? Zal me lichaam van slag zijn door de hormonen?

Dikke smack!

2. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey hallo allemaal.
    ben er weer(heb wel mee gelezen)

we zijn na eindelijk na 5 weken en steeds bellen eindelijk achter hoeveel we vergoed krijgen voor iui-d eindelijk!!!!!

we krijgen een super leuk bedrag met terug werkende kracht:)
    had niet gedacht dat we zoveel kregen omdat menzis er moeilijk deed en steeds niks kon vertellen over de kosten.

@shantii hopen dat je eitje snel gaat groeien of dat hij verstopt zit!!!!

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Meiden ik breek even in:

Wij starten morgen met een ICSI behandeling in Dusseldorf.
    Ik ben als sinds 14 april met de verzekering aan het bellen/mailen over wat we nu wel en niet vergoed gaan krijgen.

De 'offerte' die wij van Dusseldorf gekregen hebben zegt dat 1 ICSI behandeling 2300 euro kost. Exclusief medicatie. En uiteraard exclusief ass. hatching/PICSI/IMSI en anasthesie.

Maar tot onze verbazing (naief???) krijgen we maar een bedrag van 1450 euro van mijn verzekering vergoed. Dit naar aanleiding van het Nederlandse tarief.
    Ik ben verzekerd bij Unive Zorgzaam, ster 5 dit is de duurste polis bij Zorgzaam.
    Ik ben verzekerd voor 5 IVF/ICSI behandelingen. Dit is behandeling nummer 4.

Hoe werkt/werkte dat bij jullie? Ik hoor het graag.

Bedankt alvast.

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, in 2009 was het NL bedrag 2689.
    Maar in 2010 is dit teruggebracht naar het door jou genoemde bedrag.

Tot dit bedrag kan je dus alles declareren.
    Alles wat er boven komt moet je helaas zelf betalen.

Per verzekering kan het verschillen wat je mag declararen.
    Ik begreep dat in het duurdere pakket van Menzis je 2x het NL tarief mag declareren.
    Hangt dus helemaal van je verzekering af.

Ik heb vorig jaar bij Menzis ook bij moeten betalen, wanneer het boven het bedrag uitkwam.
    En de eerste poging deden we in DD icm ons streekziekenhuis en toen kregen we maar 1189 terug terwijl we in DD de volle pond moesten betalen.
    Daarna alles in DD gedaan en kon ik wel tot het bedrag van 2689 declareren.

Wij krijgen nu helemaal niets vergoed meer, dus ik ben niet meer zo thuis in de 2010 voorwaarden.

5. Fieke17

Fieke17 Lid

15 apr 2010
    31
    0
    0
    NULL
    Hoi Ieoor, wij hebben nu gekozen voor Zwolle ipv Dusseldorf, want wij krijgen ook alleen volgens de Nederlandse tarieven vergoed en dat vind ik te weinig. Wij zijn gisteren in Enschede geweest voor intake en kunnen over 2 weken al beginnen, dus gaat erg snel. Als het niet lukt, wil ik van verzekeraar wisselen aan het einde van het jaar en overstappen naar Dusseldorf evt ism Enschede.

6. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    #2386 Kroezie, 3 jun 2010
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
    Hoi lieve dames,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Ik lees weer een aantal lieve berichten van een aantal dames. Erg lief van jullie en bedankt voor de lieve woorden.

Verder lees ik hier een hoop over verzekeringen en eitjes...:(

Charlotte: Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze in NL Menopur gebruiken. Ik heb in NL altijd Puregon gekregen en nu in DD Gonal F.

Shanti, meis ik ben ook echt een trage wat betreft groei van mijn eitjes. Mijn cyclus duurt ook normaal tussen 33 en 35 dagen (met stimulatie), dwz dat mijn ovulatie zelden rond de 14e dag is, omdat mijn eitjes ook langzamer rijpen. Ik zou niet te veel stessen als ik jou was. Zit je aan de FSH? Of is dit een natuurlijke cyclus? Als je FSH spuit, kan je wellicht vragen voor een hogere dosering? Als het een natuurlijke cyclus wordt het inderdaad een lastig verhaal, dan zit er niets anders op dan te wachten...Vervelend zeg!

Ieoor, goede vragen, ben ook benieuwd hoe dat allemaal werkt..

Sikki schat hoe issie?

Hier alles wat rustiger, was gister naar Uber S gegaan, hij heeft een inwendige echo gedaan om te kijken of alles in orde was en tevens mijn bloedgeprikt om te kijken of de hcg al uit mijn lijf was en ja hoor, had s'ochtends bloedgeprikt en had drie uur later al de uitslag, ik mag direct beginnen met de medicamenten voor onze eerste IVF poging! Was daar wel blij mee, nu hebben wij iets nieuws om naar uit te kijken, na het verdriet van afgelopen dagen.

Ben gisteren begonnen met het spuiten van Gonal F, 225 IE. maandag terug voor echo op dag 8 en als het goed is over 10 dagen al de punctie! Gaat best snel zo... Was wel verbaasd dat ik direct mocht beginnen met IVF, maar mj hoor je niet klagen, door de miskraam is de wens om weer zwanger te worden alleen groter geworden.

Wij hadden de medicijnen ook gehaald voor de IVF behandeling en ik schrok echt: een hele zak vol! En toen we op de etiketten keken, was het bijna 2000 euro aan medicijnen. Ik had enkel 8 euro bij moeten betalen voor de Utrogestan... das dan niet veel he?

Nu is mijn vraag aan de ervaren IVF'ers onder ons: Het bedrag wat je vergoed krijgt van de verzekeraar, daar valt het bedrag van de medicamenten toch niet onder of wel? Want als het maximale bedrag wat ze vergoeden 1450 euro is inclusief medicijnen dan is mijn potje bij de verzekering nu al leeg....:(

Ik ben nog steeds in afwachting van het kostenplaatje van Uber S, heb het nog steeds niet ontvangen en dus nog geen aanvraag ingediend bij mijn zorgverzekeraar (Menzis), terwijl ik al begonnen ben met de behandeling. Doen ze daar moeilijk over bij Menzis?

En nog een vraagje, ja ja, tis mijn eerste IVF poging; Hoeveel brengt Uber S in rekening voor het bloedprikken? Heb het nu al 2 x moeten doen. Eén keer voor de start van de behandeling en 1x voor de hcg. Heb tot nu toe geen enkele rekening gezien... Brengen ze de echo's met spreekuren apart in rekening of wordt dat gezien als onderdeel van het IVF traject? En hoeveel kost IVF in DD ongeveer? heb begrepen dat het iets goedkoper is dan ICSI? En de anastesist moet apart betaald worden heb ik begrepen?

Nou meiden, een hoop vragen, hopelijk heeft iemand ietsiepietsie tijd om mijn vraagjes te beantwoorden.

Heel veel liefs'en een dikke knuffel,

X Kroezie

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Intake: 65
    Bloedonderzoek: 330
    IVF 1300 (ICSI 2300)
    Narcose: 210
    Eventueel: AH 160 euro
    Cryo TP: 230 euro

Gaat van je IVF potje af. Daarom, nieuwe DDmeiden: vraag aan uber s wat je moet prikken en laat het in NL doen. AMH kan ook in NL, dan moet je bloed naar het Erasmus ZH worden opgestuurd.

Medicijnen in DD opgehaald gaan wel van je bedrag af, medicijnen in NL opgehaald gaan NIET van je bedrag af.
    En je 8 euro van de bollen mag je ook nog indienen. Ik krijg het altijd keurig terug.

Ioor, het bedrag moet dacht ik 1580 zijn.
    Klopt wat Sikki zegt: als je extra verzorgd 4 hebt bij Menzis krijg je dat bedrag dubbel. Dus dan mag je 3100 euro declaeren.

TIPPPPP:
    Never ever aan je verzekering zeggen als je AH doet, dat je dat gedaan hebt. want dan krijg je niets meer vergoed. Dan moet je ook je medicijnenn terugbetalen... Heb ik van horen zeggen :p

Iedereen veel succes!!
    Ik wacht nu op mn vriend, als hij thuis komt ga ik de Menopur ff in mn buik jassen!!!

8. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hoi Kroezie dat klinkt positief zeg en wat fijn dat je zo snel weer door kan.

De medicatie is apart en valt onder een andere vergoeding althans bij mij bij de IZZ wel, heb er toevallig van de week over gebeld, terwijl de aanvraag voor de rest nog in behandeling is. De anesthesist was 230 euro (contant), en de bloedonderzoeken verschilt denk ik, die van de HIV test, verplicht in DD was 83,12.

De rekeningen lagen bij ons telkens de volgende dag al op de deurmat, zo snel waren ze. Volgens mij staan de tarieven wel op hun site vermeld, bij de onderwerpen zelf.

Voor wat betreft de vergoeding, vanwege mijn leeftijd krijg ik het in principe niet vergoedt, het is medisch niet bewezen dat het kansrijk is, nu ik zwanger ben geweest, is het dus mogelijk om op mijn leeftijd nog zwanger te raken dus ik heb bezwaar aangetekend met een brief van dr. S erbij en de behandeling uitgelegd. Heen en weer gebeld, en nu moet ik eerst de nota's indienen, die wijzen ze dan wsl. weer af omdat er geen machtiging is, en dan pas kan ik bezwaar maken. Heel omslachtig allemaal. Was wel blij dat de medicatie volledig vergoedt is. De rest is zo een kleine 3000 euro bij elkaar hoop dat we nog wat terug krijgen.

GrtjS

9. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even klaag

ik heb er soms heel erg moeite mee of terug te lezen wat we allemaal moeten doen om uiteindelijk een keer zwanger te kunnen raken.

waarom is het zo oneerlijk verdeeld
    en moeten wij MMMeiden er zo veel moeite voor doen en dan in sommige gevallen ook nog met lege handen eindigen
    ik durf daar niet eens bij stil te staan

het doet me echt pijn

10. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    MAARTJEE!!!! wat lees ik nou?? ONGESTELD?? :DFantastisch!! Ik heb dat blijkbaar effe gemist! Dus nu toch nog een kans voor je vakantie!! Wat goed zeg! Ben erg super blij voor je!

Shanna, thanks voor je antwoorden. Ja is inderdaad snel gegaan, bijna te snel om te bevatten lijkt het wel...Weten jullie trouwens al wat je hierna gaan doen? Gaat het emotioneel beter met je?

Cilek, lieve schat, ik snap heel goed hoe je jevoelt, het IS ook echt oneerlijk en ja het doet erg veel pijn dat wij allen zooooveel moeite moeten doen om vaak ook nog met lege handen te komen staan...Maar denk er niet al teveel en te lang over na lieve schat, anders maak je jezelf gek en depressief en een depressieve Cilek willen we niet, he? Dikke knuffel voor je;)

En wel een opluchting zeg, ik heb de medicijnen in NL gehaald, gelukkig maar! Nu maar eens kijken of ik toestemming krijg voor de behandeling, ben benieuwd. Ik reken sowiezo op een flink bedrag uit eigen zak...Daar gaat ons vakantiegeld! Maar ach ja, als daardoor wellicht je grootste wens in vervulling gaat, kijk je daar niet naar om...

Schmack von Kroezie voor jullie allemaal

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey kroezie.
    fijn dat je gelijk mag beginnen heb je weer om naar iets toe te kijken.
    veel sterkte verder en succes.

12. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

*breekt even in*

ik heb even een vraag, als het goed is zijn in dusseldorf nu eindelijk alle papieren in orde.. we moeten nu wachten tot ze ons de rekening op sturen, als die betaald is mogen we beginnen, maar hoe lang duurt zoiets nou? 1 juni had ik gebeld en zei irma dat ze alle papieren binnen hadden.. ze zei ook dat we het nog wel gingen halen om aankomende ronde te beginnen. maar moet al over 2 dagen ongesteld worden, denk echt niet dat we dat nog halen.

hoe lang duurde dit soort post bij jullie?

*breekt weer uit*

13. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Gaby, bij ons was ook alles al binnen maar de rekening elke keer nog niet. Irma garandeert je dat jullie deze ronde gewoon kunnen beginnen, dat is dan ook zo! Wij hebben namelijk de rekening pas na de eerste IUI gekregen. Maak je dus maar geen zorgen!

En natuurlijk wens ik jullie heel veel succes!

14. gaby1986

loutjeou: dank je.. nou dan hoop ik dat irma gelijk heeft :)

jij ook succes met alles.. (en de rest natuurlijk ook)

15. Napoleon12

15 mei 2010
    10
    0
    0
    coördinator
    Noordholland
    Hallo iedereen,

Hallo Kroezie, toch nog positief nieuws, gezien de omstandigheden. Hoop dat deze behandeling heel goed verloopt, wanneer heb je weer een afspraak met dr. S.?

Hallo Gaby, lijkt mij niet erg patientvriendelijk om het wel/niet starten van een behandeling te laten afhangen van nog niet betaalde rekeningen (Irma zou daarover dan wel contact met je opgenomen hebben, toch?)

Aan iedereen, graag jullie 'hulp':
    Gisteren (middag) had ik al wat lichte bloedvlekken, in de loop van de avond en nacht is mijn menstruatie doorgebroken. Mag ik vandaag (zondag) beschouwen als CD1 en dan gaan spuiten op dinsdag (CD3). Wat denken jullie?

Voor vandaag wens ik jullie heel veel zon en barbequevlees (en groente natuurlijk) toe!

Voor komende week wens ik iedereen positieve zwangerschapstesten, wél menstruatie voor mensen die daarop zitten te wachten, géén menstruatie voor degenen op het wachtbankje, goede resultaten bij de FM's (ben denk ik vrijdag aan de beurt voor 1e FM), veel gezonde/krachtige eicellen/zaadcellen, zachte puncties en veel bevruchtingen toe!

groetjes en liefs,

Napoleon

16. gaby1986

napoleon: ik bel morgen irma zelf wel even, en dan vraag ik het gewoon. en ik persoonlijk zou de zondag als dag 1 beschouwen.

17. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    Hallo lieve meiden,

ik wens jullie vandaag een hele fijne dag toe
    vergeet voor 1 dag al jullie zorgen en geniet er gewoon van
    dat is mijn plan voor vandaag

kus Cilek

18. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    Hey lieve meiden,

Zo, het is heir wel eruuug rustig geweest. Iedereen zat zeker lekker op een terrasje gister! Moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van baal dat ik geen alcohol mag drinken, aangezien dit natuurlijk niet goed is voor de vruchtbaarheid en de groeiende eitjes! Maar goed, tis ergens goed voor! Dus een lekker koud biertje of wijntje zat er helaas gister niet in! Pfff....

Cilek, lieve schat voor jou ook een fijne dag toegewenst vandaag en ik vind het een prima idee om alles even te vergeten vandaag!

Napoleon: Ik moet morgenochtend al naar Uber S voor mijn eerste follikelmeting ben erg benieuwd! Ben nu 5 dagen aan het spuiten met Gonal F, dus ik ben benieuwd morgen wat er allemaal gegegroeid is??!! Over jou probleempje: Als je menstruatie zaterdagavond doorgebroken is, dus dat je echt bent gaan vloeien, dan zou ik die avond als dag 1 beschouwen, maar dan wel s'avonds op dag 3 dwz maandagavond beginnen met spuiten. Ik spuit nu ook in de avond en niet in de ochtend. Werkt echt veel beter voor mij, omdat ik s'avonds na het eten relaxter ben en meer tijd heb om rustig te prikken ipv s'ochtends voor ik naar werk moet ..ik krijg er dan zo'n stress van...maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Tis alleen een tip, misschien werkt het ook beter voor jou...wie weet..
    Maar ik zou gister als dag 1 nemen. Trouwens heel veel succes met je FM vrijdag! Hopelijk zijn er veel eitjes gegroeid!

Girl: bedankt voor je lieve berichtje. Wat is je volgende stap nu? Ga je weer met een behandeling starten of effe lekkenr vakantie?

Dames ik ben even in de war door het berichtje van Gaby: Moeten alle rekeningen/kosten betaald zijn voordat ze IVF doen in DD? Ik heb volgend weekend waarschijnlijk al de punctie (over een weekje), maar nog geen enkele rekening of prijskaartje gezien!

Of worden de rekeningen na de behandeling verstuurd? Ben nu even in de war...:(

heeft iemand trouwens overstimulatie meegemaakt tijdens de ivf behandeling? Wat doet Uber S in zo'n geval?

X Kroezie

19. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    door ivf/icsi behandelingen ontslagen dus nu werke
    rotterdam
    hoi meiden

lees hier al een tijdje mee, en besluit nu ook te gaan schrijven.
    heb toch een vraaje las dat in d alleen de icsi al 2300 euro kost en d vergoeding in nl is 1500 ongeveer,wwaarom is het dan zoveel duurder of is de 2300 incl een aantal dingen???

liefs wne

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey kroezie.

ik ga nu gewoon verder met de 2de poging.
    ik probeer door te gaan elke maand. of het moet echt niet kunnen ofzo als ik b.v. op zondag een posi ovutest heb.

voor jou ook erg spannend ofniet morgen 1ste fm!!!! hopen dat er al wat zit.

Deel Deze Pagina