Oh nee hoopte nog zo geen slecht nieuws te lezen en nu dit ontzettende oneerlijke nieuws van Sikki & Sikkiman.. Weet niet wat ik zeggen moet behalve dat ik het vreselijk vind voor jullie. Ik vind het wel heel erg knap dat je al weer naar mogelijkheden zoekt want volgensmij is je verlangen naar een kindje nu nog veel groter!!! Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel! Girl86, wat spannend! Hoop dat je swangg raakt. Mijn duimen gaan draaien!
* Inbraak * Sikki, ik moest echt even kijken hoe het met je is gegaan en wat ontzettend erg dat je een miskraam hebt gekregen. Het is jou, en uiteraard ook zoveel anderen, zo ontzettend gegund!! Dit is idd wel het bewijs dat je lichaam gewoon zwanger kan worden. Hopelijk (of niet? tja weet dat eigenlijk niet zo goed) komt er iets uit die SCSA test. En je wilde ook laten kijken naar je schildklier Las ik in het babyrinth? * uitbraak *
we kunnen dus niet starten, ze hebben de rekening nog niet klaar, en ze moeten nog beoordelen welke medicijnen ik moet gaan gebruiken. we moeten dus wel eerst de rekening betalen, ik moet vandaag of morgen ongesteld worden dus we gaan het gewoon niet halen. en dokter s gaat ook nog eens op vakantie dus het word pas augustus, we zitten al vanaf jullie te wachten tot we kunnen beginnen in dusseldorf.
Hey meiden hier weer eens een berichtje van mij, heb wel meegelezen maar probeer nu ook weer mee te schrijven en te reageren. Hier gaat het op zich wel goed, zit nog op de miskraam zelf te wachten. Gisteren weer bij de gyn. geweest en ze heeft me speciaal het vruchtje nog een keer laten zien (diep in mijn hart kon ik het niet echt geloven en dacht de hele tijd "wat als ze het toch verkeerd heeft" ook al wist ik met mijn verstand dat het niet zo was). En ik ben er heel blij mee, het was dit keer zo duidelijk te zien, eerder kon ik er zelf niet echt iets van maken, maar het was nog steeds zo klein. Voor het verwerkingsproces voor mezelf heel goed dat ik het nog een keer zo gezien heb. Aangezien het steeds verder aan het loslaten is, wachten we nog even een spontane miskraam af, en a.s. dinsdag moet ik in ieder geval weer terug naar haar. Van het werk mag ik voorlopig thuis blijven werken, daar ben ik wel blij om, inmiddels weten al mijn collega's het ook, hoe verklaar je anders dat je zo lang ziek bent, terwijl ik eigenlijk nooit een dag op kantoor mist. Stiekem zijn we toch in gedachten al weer bezig om toch nog één keer een poging in Dusseldorf te gaan wagen, maar dan ook echt één keer. Ik heb al gemaild om een afspraak te maken met dr S en de bioloog en om te vragen wanneer ik met de pil kan starten zodat we straks ook meteen kunnen beginnen, dat willen we beiden graag zo snel mogelijk dan nog een poging. Hopelijk reageren ze nog en anders bel ik er morgen zelf nog maar achteraan. Wil wel graag het gesprek voor hij op vakantie gaat, hopelijk hebben ze nog tijd. Liefs van Shanna
Shanna wat goed dat jullie het toch nog een keer willen proberen! En hopelijk dan een heel mooi wondertje voor jullie in deze laatste poging. Wat ben jij ook sterk! Fijn dat je het vruchtje toch nog even hebt kunnen zien, en dat je er nu beter afstand van kan nemen.. Hoop dat jullie snel door kunnen in DD! Gaby wat belachelijk dat jullie om de rekeningen nog niet mogen starten! Jee wat zou ik kwaad worden als dat hier het geval was geweest:x.. Nu maar hopen dat ze snel die rekeningen maken en jullie toch enigzins snel door kunnen..
shantii: ben ook boos, maar vooral verdrietig.. we moesten al 2 maanden wachten voor we op intake konden komen en dan nu dit weer en we krijgen dan in augustus uitgangsecho dus september inseminatie..dus straks uiteindelijk 7 maanden totaal moeten wachten tot de inseminatie..
Gaby, jeetje 7 maanden! Dat is echt behoorlijk lang.. En wachten is al zo frustrerend.. Vind het best erg van Dusseldorf.. Wil je wel alvast veel succes wensen voor in augustus/september! Knuff!
Wat lang zeg!! Hoe kan het dat Loutjelou veel eerder geholpen werd? En moet je echt uber S zijn vakantie afwachten? Mag je niet gewoon tijdens zijn vakantie al starten? Dan heb je geen NLtalige arts of assistente, maar vind je dat belangrijk?
Fijn dat jullie het nog een keer willen gaan proberen!! Heel veel succes gewenst!! Ik hoop met heel mn hart dat het jullie deze keer BLIJVEND zal gaan lukken!!
maartje: het maakt mij niet uit of de arts nederlands is of niet, wil gewoon geholpen worden, voor uber s zijn vakantie was er geen plek meer alles zit vol.. dus we moeten gewoon maar weer wachten.
@shantii dank je!!!! hoop dat het lukt deze maand. @shanna veel sterkte met alles. hopen dat het spontaan gaat lukken en dat je dan toch snel verder kunt!!!! dikke knuffel!!!
Vraagje: ik krijg een rekening vandaag van Dr.S voor "anti-muellerian-hormon" iemand die weet wat dit is? We zijn alleen nog maar op intake geweest en opbezoel bij uroog.
Hoi meiden, ik ben nog steeds geen dusselpuzzelbabe, maar ik heb alvast wel een vraagje. Hopelijk kunnen jullie me wat uitleggen... Wat vergoedt de zorgverzekering in duitsland wel en niet? medicijnen bloedmetingen IVF = 1400 euro (geloof ik) Ik ben even aan het twijfelen wat ik morgen ga doen/bspreken met de fa. Alvast bedankt! Marjah
Hi lieve dames, Ik zie dat er weer veel geschreven is. Gaby: Balen dat je zolang moet wachten zeg! En dat terwijl ze dan beweren dat er geen wachtlijsten zijn! mmmm...klopt dan niet helemaal he? Wanneer had jij je intake dan gehad? En waarom moet jij eigenlijk eerst je rekeingen betalen? Ik moet alles achteraf betalen.. En weet jij trouwens wanneer uber S precies op vakantie is? Is het eind juni? of in juli? Poekie: Inderdaad zoals Shanna zegt AMH-waarde, prikken ze om te zien hoe het staat met je eicelvoorraad. heb vandaag ook mijn eerste rekeing in de bus gehad 280 euries voor het bloedonderzoek... Nu maar wachten op de rest van de rekeningen. Shanna lieve schat! Wat moedig van jullie om het nog 1 keertje te proberen. Je weet van mij: ik ben een grote voorstender van het direct weer proberen en verdergaan, dus ik wens jullie ontzettend veel succes! Ik hoop echt dat je nog een afspraak met Uber S kan krijgen voor hij op vakantie gaat, want hij zit echt heel erg vol heb ik begrepen. Hoi Marjah, ook al ben je officieel nog geen Dusselpuzzelbabe, Welkom op dit forum. Ik kan je helaas niet erg veel helepen, aangezien dit ook onze eerste IVF poging is en ook de eerste behandeling in DD. Wij betalen nu alles uit eigen zak, we rekenen op zo'n 2200 euro en daarna gaan we het declareren bij de zorgverzekeraar. Wij wachten namelijk al vanaf 15 mei op een overzicht van het kostenplaatje van Uber S voor de behandeling omdat de verzekering dit vereist bij het pakketje formulieren dat je in moet dienen voor toestemming voor vergoeding/behandeling, maar vandaag was ik er nog en was het nog steeeeds niet gedaan...we worden er wel moe van zo, we lopen al een maand achter ze aan. Maartje hoe issie met jou? Nou hier net terug van Uber S vanmiddag. Ik ben voor mijn laatste echo geweest voor mijn punctie overmorgen en wat bleek 10 tot 12 eicellen links en weer eens 10 tot 12 eicellen rechts, naar schatting dus zo'n 20-24 eicellen, en JA HOOR, wederom overstimulatie:x!! Dus wat kreeg ik te horen van Uber S: de punctie gaat wel door zaterdag, maar de terugplaatsing niet, omdat hij dat te riskant vond gezien mijn overstimulatie! GRRRRR...nou dat was effe balen hoor! Dacht ik even lekker van dit alles af te zijn maandag, maar nee hoor, worden de embyo's ingevroren en teruggeplaatst in "een andere cyclus", vrees namelijk dat dat pas na Uber S zijn vakantie gaat worden. Heeft iemand anders ook een punctie gehad, maar geen terugplaatsing?? Wordt je lichaam dan toch vanzelf ongesteld na de punctie (zonder terugplaasing)? Of krijg je medicijnen om dit op te wekken? En hoe gaat die tp in een "nieuwe cyclus" dan? Moet je ook weer medicijnen gebruiken daarvoor? En hoe doen ze dat dan met je "eigen" ovulatie in zo'n cyclus? Ik heb PCOS, dus eigenlijk vrijwel nooit een eigen cyclus, dus ik weet echt niet hoe hij het aan gaat pakken...Hij was trouwens erg gehaast vandaag, had niet echt tijd om mijn vragen te beantwoorden, dus dat viel helaas erg tegen van hem vandaag, het is nl onze eerste IVF, dus wij zitten nu met een hoop onbeantwoorde vragen... Maar goed vanavond om half twee s'nachts moet ik spul spuiten om de ovulatie op te wekken, dus dat wordt weer een kort nachtje... Wij hebben verder vanaf zaterdag tot volgende week vrijdag een hotel geboekt in de burt van DD. We dachten natuurlijk dat we maandag de tp zouden hebben en dan lekker ontspannen vakantie houden...maar dat zit er dus mooi niet in en we kunnnen niet meer annuleren, dus echt zonde van al dat geld! Dus ach ja...weer een teleurstelling..en ja hoor..weeeer wachten. Wordt er wel moe van hoor! X Kroezie
kroezie: ja wij moeten eerst de rekening betalen, en we hebben 7 april intake gehad, en in februari gebeld voor een afspraak voor de intake. en uber s gaat 30 juni 3 weken op vakantie. echt balen zeg, dat je geen terug plaatsing krijgt, hoop dat dat nog gaat lukken voor hij op vakantie gaat. maar ben er bang voor.
Hallo iedereen, - Wat vervelend Gaby, dat je al zo lang moet wachten. Is er echt al aangegeven dat je pas in aug. aan de beurt bent? Ik hoop dat men, gezien jouw wachttijd, bereid is jouw behandeling eerder in te plannen! - Dat is inderdaad de AMH waarde, vreemd dat jullie een hogere rekening hebben gekregen dan ik. Ik ben ca 100 euro kwijt, ik vermoed dat dit met het het aantal bloedonderzoeken te maken heeft. Ik weet de waarde overigens niet, maar dr. S. was er zeer tevreden over (bovengemiddeld). -Marjan, welkom. Ik ben sinds kort ook een Dusselbabe. De verzekeraar vergoedt IVF en/of ICSI tot het Nederlands tarief, dat (helaas) miv 2010 ongeveer 1500-1600 euro bedraagt. Tot 2009 was dit aanzienlijk hoger. Het verschil en eventuele extra toepassingen als AH/IMSI/PISCI etc word je geacht zelf te voldoen. -Kroezie, hebben ze de overstimulatie niet eerder ontdekt? Wat ontzettend balen! Mag je snel verder na je mk en heb je weer hoop, wordt dit onverwacht geconstateerd!! Niet opgeven hoor!!! Ik moet morgen naar DU voor de 1e FM. Dit is mijn 3e ICSI poging en ik merk dat ik er wat gelaten onder ben. Ik spuit 's morgens Menopur nadat mijn eigen lieve gifmenger (alias mijn vriend) de spuit geprepareerd heeft. Vervolgens ren ik de deur uit om naar mijn werk te gaan. Vorige keren spoot ik 's avonds en nam ik er veel meer tijd voor. groetjes en liefs, Napoleon
Hoi meiden, Gisteren in DD bij de androloog geweest die de TESE zal gaan doen bij mijn mannetje. Een hele vriendelijke man die ons alles goed heeft uitgelegd. Ook heeft hij nog een echo gemaakt en bloed afgenomen. Ook hij was redelijk positief. Hij zei dat hij na aanleiding van wat hij nu allemaal gezien had, een redelijke kans van slagen zag bij de TESE. Ik ben nu aan het bellen om een afspraak te maken. We zouden met twee weken al aan de beurt kunnen zijn. Moet er alleen wel iemand opnemen