Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kroezie succes met de punctie vandaag! Wel balen dat je overstimulatie hebt :( .. Nu maar hopen op veel cryo's! Ik had bij de eerste fm meting 28 eitjes, en daarna zelfs nog meer maar geen overstimulatie gelukkig.. Maar voelde me wel behoorlijk vol haha.

Napoleon hoe is de fm meting gegaan? Hopelijk veel eitjes die lekker aan het groeien zijn..

Sas79, wat spannend! Hoop dat de TESE gaat slagen bij jullie, en er uiteindelijk een mooi wondertje komt voor jullie..

Sikki hoe is het nu met jou? Beetje van de hele klap bekomen? Blijf het zo naar voor jullie vinden :( Knuff!

Klingel hoe is het met jou? Kleine beeb lekker aan het groeien?

Syl aan het genieten van haar 3 prachtige kindjes?

Wij moeten vandaag (zaterdag) weer naar DD.. Erg spannend allemaal.. ;)

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Kroezie wat balen van je overstimulatie!
    Geen idee hoe dat nu gaat... kan je dus niet helpen met je vragen te beantwoorden.
    En ga gewoon lekker genieten van dat hotelletje!!!!!!

Sas79 : Spannend hoor dat jullie voor de TESE gaan!
    Wij hebben 22 juni onze TESE. Mn man is echt zenuwachtig aan het worden.....
    Bij ons zijn ze ook postief dat ze iets 'goeds' gaan vinden.
    Hoop dat dat bij jullie inderdaad ook zo is.

Als we daar de uitslag van krijgen (van de TESE) zal ik wel een afspraak moet maken /vragen wat de volgende stappen zijn.

Ben vanmorgen ongesteld geworden. Wist natuurlijk wel dat dat er aan zat te komen maar ik word er toch altijd een beetje verdrietig van.

Shantii succes vandaag in DD.

3. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Hoi allemaal,

Ik wens iedereen heel veel succes met alles....

Ik heb vrijdag gebeld voor een afspraak voor de TESE, blijkt alleen dat er vrijdag na 14:00 uur niemand meer aanwezig is ;).
    Dus maandag maar meteen weer bellen.
    We hopen dat het in de week van de 21e juni kan of anders een weekje later....

@Poekie,
    Wat veel formulieren krijg je mee hé?..
    Als ik het goed heb begrepen, moeten de contracten enz. vóór de datum van de TESE, opgestuurd zijn naar DD, Klopt dat een beetje, of heb jij dat anders begrepen?

Gr. Sas

4. Napoleon12

15 mei 2010
    10
    0
    0
    coördinator
    Noordholland
    Hallo Iedereen,

Ik ben net terug uit DU.

Ik ben nog een beetje confuus, het gaat nu erg snel allemaal. Ik heb komende dindag al de punctie. Er blijken na 5 dagen spuiten 6 follikels te zitten (heb gemengde gevoelens over het geringe aantal:(), waarvan een paar ca 19 mm groot zijn.

Vanavond moet ik Cetrotide spuiten en morgenavond Pregnyl.

Kunnen jullie mee ergens mee helpen??

Omdat ik redelijk overdonderd ben, weet ik nu niet precies hoe het zit met de Cetrotide. Moet die niet 12 uur na de Menopur gespoten worden? Dr. S. gaf aan dat dit vanavond om 22.00 moet zijn, maar ik ben vergeten te zeggen dat ik de Menopur om 07.00 spuit.
    Of maakt dit tijdverschil niet uit?

Ook moet ik morgenochtend voor het laatst Menopur spuiten, sjjjj ik weet echt niet meer of het bij mijn vorige pogingen ook zo in z'n werk ging. De laatste Menopur 's ochtends en 's avonds de Pregnyl? Klopt dit wel???

Dinsdag al de punctie. Ik hoop echt dat alles goed gaat deze keer.

Ik moet Irma weer (!) mailen, want het recept voor Utrogestan blijkt nog steeds nog niet naar Apotheekzorg te zijn gestuurd te zijn.

Maar het zonnetje schijnt en verder gaat alles goed.

groetjes en liefs,

Napoleon

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas79 wij moesten een (Duits) formulier invullen met allemaal vragen en die faxen naar muhlheim.
    Verder papieren mee gekregen over hoeveel geld we aan wie moeten betalen. Taxigeld voor de zwemmertjes, geld voor narcotiseur, enz.
    Verder geen formulieren, maar begin nu wel te twijfelen....
    Straks alles nog eens nalezen.

6. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2446 Shantii, 12 jun 2010
    Laatst bewerkt: 12 jun 2010
    Napoleon ik kan me voorstellen dat je over het aantal een beetje je vraagtekens had, maar ik zou er wel 6 van 19mm willen hebben.. Dit gezien er bij mij 12 zijn uitgehaald waarvan er maar 5 rijp waren! En ik nog altijd het gevoel heb dat die 5 ook aan de kleine kant waren. Ik had 1 voorloper en ze waren bang dat die ging springen daarom moest de rest er ook uit :( .. Hoe het zit met spuiten bij jou weet ik niet, gezien ik geen menopur heb gespoten.. Moest alleen ook de cetrotide om 22:00 savonds spuiten. Alvast heel erg veel succes voor de punctie, met hopelijk een heel mooi resultaat en wie weet wel meer eitjes dan 6!

@Iedereen,
    ik zou vandaag terugplaatsing hebben van onze enigste cryo..
    Ik had het stil gehouden omdat me schoonzus hier mee leest in dit topic en me vriend wilde het dit keer heel erg graag stil houden tegenover familie en vrienden om niet elke keer te moeten horen en? en? en? En dat respecteer ik natuurlijk.. Al vond ik het wel heel erg moeilijk dat ik hier niks kon delen want wat heb ik staan juichen bij mijn positieve ovulatietest afgelopen week haha:D..
    Vanmorgen om 08:00 heeft me vriend gebeld of de cryo goed ontdooit was terwijl we pas om 08:30 mochten bellen, ik was dus rustig buiten de was ophangen met de gedachten in mijn hoofd dan kan het mooi drogen als wij naar dusseldorf zijn.. Komt die oppeens buiten en pakt me vast en zegt sorry schatje ik heb heel slecht nieuws.. We hebben geen terugplaatsing, het vruchtje heeft zich niet door gedeeld.. Jeetje ik was echt perplex! Alsof de grond onder mijn voeten vandaan zakte.. Eerst was ik helemaal stil en daarna heb ik keihard gejankt, me vriend probeerde zich eerst groot te houden maar later kwamen bij hem de tranen ook.. Onze eerste poging is dus nu officieel mislukt:(.. Wat veel tegenslagen hebben wij deze poging gehad.. In het kort, eerst de gedachten dat er maar 4 groot genoeg zouden zijn, toen een blij maker want 12 eicellen gevonden bij de punctie, de dag erna een klap, maar 5 rijp van de 12 en maar 2 bevrucht.. Verse tp mislukt en nu de cryo niet goed ontdooit.. Bah bah bah! Wat een ellende..

Maar we gaan weer op naar ICSI 2! Of ik positief of negatief moet zijn weet ik niet.. Je word zo mee gesleurd in onzekerheid.. Aan de ene kant wil ik er positief tegen aan kijken, nieuwe ronde nieuwe kansen.. Aan de andere kant ben ik misschien negatief om me voor te bereiden op een eventuele volgende klap.. Het is net een achtbaan waarin je zit.. Maar we gaan deze week bellen met dr S en hopen snel weer verder te mogen!

We hebben nog wel zelf geklust afgelopen week dus vandaar de banner in mijn handtekening.

Dikke smackk!

7. Napoleon12

15 mei 2010
    10
    0
    0
    coördinator
    Noordholland
    Lieve, Shantii,

Lieve meid, ik leef heel erg met je mee. Met zoveel beginnen, en dan uiteindelijk niets overhouden. Wat vreselijk! Met een cryo hoop je altijd nog iets goed te maken, maar als dan blijkt dat dat niet zo is.

Jouw verhaal plaatst dat van mij wel in een ander perspectief. Ik kan het nu ook wel relativeren, en gisteren zei ik nog tegen mijn broer (vertel ik alles aan) dat ik hoop dat de kwaliteit dan in ieder geval maar goed is voor bevruchting.

Ik hoop dat Dr. S. je deze maand nog verder kan helpen. Hoe vervelend dan ook, je wilt je, en dat valt zeker te begrijpen, richten op een nieuwe poging waarin er weer nieuwe kansen voor jullie zijn.

Geef vooral toe aan dit verdriet. Het krijgt straks een plek in je hart en vergeten doe je dit nooit.

Ik heb geen vergelijkbaar verhaal, maar mijn eerdere mislukte pogingen draag ik de rest van mijn leven met mij mee. Na het verlies wist ik dat ik verder moest (vooral ook voor mijn vriend, die ook een man is die hier onder lijdt). Over het hele traject in DU zijn we hoopvol, maar het is en het blijft een grote gok!

Veel liefs,

Napoleon

8. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    @Poekie,

Die hebben wij ook gekregen, maar ook nederlandse formulieren. Contracten voor het invriezen, vragenlijst betreffende de anesthesie.
    Maar ik bel morgen toch naar DD om de afspraak voor de TESE te maken, dan zal ik het nog even navragen en hier laten weten.

Liefs Sas

9. intra4

intra4 Niet meer actief

Nou Sas dan hoor ik morgen graag van je!
    Wij hebben geen contracten betreft het invriezen?
    Volgende week dinsdag is HET zover. Gaan we echt een super spannende tijd tegemoet! Lopen we een beetje gelijk op Sas!

10. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Napoleon, precies dat is het ook, je hebt dan nog hoop op de cryo dat die nog iets goed maakt en dan is het oppeens voorbij.. Zo apart.. Ik denk er nog wel veel aan, maar we moeten wel met volle moed naar de volgende poging.. En er zijn zoveel meiden die nog veel meer moeten doorstaan :( zoals bijv Sikki en Shanna, en dan kom ik al "zeuren" over mijn eerste poging die nu mislukt is.. Goed het verklaard natuurlijk niet dat ik niet verdrietig mag zijn, maar moet natuurlijk wel hoop houden net als hun! Tis allemaal zo oneerlijk..

Poekie wat spannend:D! Bijna is het zover! Succes meid.

Cilek hoe is het met jou? Zie je nog maar weinig hier..

Dit topic loopt sobiezo een beetje dood lijkt het wel :( toen ik hier net mee kwam kletsen was het haast niet bij te houden, maar nu is dat wel anders.. ;)

Smackk voor alle meiden!

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Shantii, wat ontzetten k*t dat jullie enige cryo niet is ontdooit!!!
    Ik weet hoe je je voelt.
    Wij hebben het ook eens gehad.
    Dan leef je er alweer helemaal naar toe, ben je helemaal opgeladen en dan krijg je dat nieuws :(
    KNUFFEL!

Napoleon, ik begrijp het wel hoor, 6 follies is niet veel als je lichaam veel meer kan!
    Ik zou er blij mee moeten zijn, maar zelfs ik zou een beetje teleurgesteld zijn, omdat ik zelfs een keer 8 eitjes heb gehad.
    Maar ja, ik heb er ook wel eens 1 gehad en dat is helemaal zuur.
    En morgen dus de punctie.
    Succes!!!

Hier vanochtend weer in DD geweest.
    Manlief heeft de SCSA test gedaan en we krijgen met een 2 weken daar de uitslag van.
    Indien het DNA niet te veel defect is (minder dan 30%) dan gaan we er weer voor!

Ik heb van Uber S een nieuw stimulatie hormoon gekregen: Elonva.
    Dit is een FSH depot van 150 IU en hoef ik maar 1 x te zetten en werkt dan 7 dagen.
    Omdat ik meer dan 150 IU nodig heb moet ik er ook nog 150 IU Menopur bij spuiten.
    Ben benieuwd wat ons dat brengt!

Eerst de uitslag van de SCSA test afwachten, dan vakantie van Uber S en dan geht es weer los!!!

12. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sikki dankje! Helaas weet jij hoe het voelt :(..

Wat goed dat jullie een nieuw stimuleermiddel krijgen, en nu hopen op veel eitjes! En een goed resultaat. Nog even de SCSA test afwachten en dan hopelijk goed nieuws en schnell na uber S zijn vakantie door gaan bitte! Jij moet weer op roze meis! Ik gun het jou zo!

Dikke knuff

13. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    He Sikki ben net terug van vakantie en wou even weten hoe het met gaat.
    En lees dat het helemaal niet goed is wat erg voor jullie.
    Ik hoop dat de test van het zaad meevalt in ieder geval veel sterkte met dit verlies maar geef de moed niet op.
    Veel succes met jullie volgende poging.

14. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Nou, vanochtend gebeld met de Androloog om een afspraak te maken voor de TESE....we zijn volgende week dinsdag, de 22e al aan de beurt!!
    Spannend!!
    We moeten om 10:00 uur aanwezig zijn in de kliniek in Muhlheim. Dan hebben we eerst een gesprek met de anesthesist en daarna wordt m'n mannetje onder narcose gebracht. De operatie staat gepland voor 11:00 uur.

Poekie, hoe laat zijn jullie aan de beurt? Toevallig hé, dezelfde dag!
    Ik heb nog even geïnfoormeerd hoe het zit met de formulieren.
    Je hoeft inderdaad alleen maar de anesthesie formulieren naar Muhlheim te faxen.
    Ze hebben ons die contracten meegegeven om even door te lezen.
    Nu schiet het mooi op hé...

Liefs Sas

15. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    Hallo dusselpuzzelbabes,

Wij hebben inmiddels 3 mislukt ICSI-pogingen in Zw. achter de rug en voor een 4e/laatste poging overwegen we om het in DD te laten doen. Kunnen jullie mij hier iets mee over vertellen, hoe het in zn werk gaat enz?? Het zhuis hier in de buurt gaat waarsch samenwerken met DD (moet nog bellen om na te vragen), hoe gaat zo'n samenwerking in zn werk? Krijg je dan de echo's in NL en hoef je dan alleen maar voor punctie en tp naar DD?

Ik lees zoveel verschillende verhalen, misschien kunnen jullie mij een beknopte samenvatting geven van hoe het daar in zn werk gaat ;).

Dikke knuffel voor jullie allemaal, liefs

16. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sas79 wat goed dat jullie volgende week al terecht kunnen! En wat grappig tegelijk met Poekie hihi. Heel erg veel succes alvast gewenst.

Meis1984, wat vreselijk voor je dat alle 3 de pogingen mislukt zijn:(.. Vind ik altijd zo erg om te horen! Het werkt inderdaad hoe jij het zegt. Je gaat voor een intake gesprek na Dusseldorf, en dan hoor je wat je gaat spuiten enz, en dan haal je de medicijnen gewoon in Nederland. De fm metingen heb je dan in nederland, en de uitslagen daarvan bel je dan elke keer door na Dusseldorf. En de punctie en terugplaatsing is in Dusseldorf. Ik doe het ook deels hier en dus deels in Dusseldorf en vind het wel fijn dat ik niet voor elke fm meting helemaal na dusseldorf hoef te rijden. En de punctie in Dusseldorf lijkt me nog altijd 10 keer fijner inverband met narcose dan hier in Nederland. Enigste nadeel aan Dusseldorf is, dus dat je zelf dan de poging moet betalen, en in DD kost ICSI meer dan hier in nederland. En je betaald ook apart voor de narcose enz.
    2300 ICSI, 210 of 230 (ligt eraan hoe snel je plat gaat hihi) aan narcose, 230 euro voor terugplaatsing, 160 euro voor eventueel assisted hatching, 61,22 intake gesprek. En je betaald dan dus ook nog voor de opslag van de cryo's. Heel erg veel succes!

Wij hebben morgenochtend om 08:45 een belafspraak met Uber S! Ben heel erg benieuwd en we hebben een heel vragenvuur voor hem hihi.:D

17. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had trouwens me eigen risico ook alweer op de deurmat liggen. Heel erg fijn, weer 165 euro pff. Zo blijf je bezig met betalen:p.

18. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    #2458 cilek, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    Hallo Lieve Shantii en alle andere meiden,

ik had het heel druk om mijn werk daarom had ik weinig tijd over voor de forum.
    Ik had vandaag mijn eerste afspraak bij dokter S.
    hij heeft echo gemaakt van mij baarmoeder en waarschijnlijk cyste gespot
    ook zijn er bloedonderzoekgedaan maar definitief uitslagen krijg ik 22-6

ben heel benieuwd wat en hoe verder
    Dokter S gaat van IVF uit maar dat wilde ik zelf ook al
    weet alleen niet of ik echt cyste heb zo ja hoe erg.

liefs Cilek

19. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hee meiden ik heb jullie berichtjes gelezen, iedereen is gelukkig weer positief en ik zie genoeg kansen.

Hier gaat het redelijk, vrijdag wordt de miskraam opgewekt, ik moet dan naar het ziekenhuis en krijg eerst pillen als dat niet goed gaat of niet lukt dan krijg ik s middags een curettage.

Verder hebben we volgende week woensdag al ons gesprek met dr. S. en de bioloog, gelukkig konden we nog ergens tussen geplaatst worden voor zijn vakantie. We willen graag horen of ze iets aan het innestelprobleem kunnen doen na de terugplaatsing. Mijn lichaam heeft nu wel bewezen dat een zwangerschap mogelijk is.

Groetjes voor allemaal.

Liefs van Shan

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas wij moeten om 09.00u aanwezig zijn.
    Kunnen we samen koffietje doen Sas;)

Ik heb alleen vreemd onderbuik gevoel.
    Ga morgen of vrijdag even bellen of die fax echt goed is overgekomen en of alles rond is.

Deel Deze Pagina