Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cilek, nu ben jij dus officieel ook een dusselpuzzelbabe;).. Jammer dat er een cyste zat, hoop dat die mee valt en snel weg is. En natuurlijk ook dat de bloeduitslagen allemaal goed zijn. Hou je ons op de hoogte?

Shanna wat een rotdag zal het dan vrijdag worden:(.. Jee had wel verwacht dat het zich inmiddels had losgelaten. Pff lijkt me best zwaar. Wel fijn dat je volgende week al bij Uber S terecht kan, en hopelijk en dat meen ik echt hebben ze een goede oplossing voor jullie! Wil je alvast MEGA veel succes en sterkte toe wensen voor vrijdag. Zal even bij je stilstaan op die dag en hoop dat het allemaal toch nog enigzins makkelijk verloopt voor hoever dat kan natuurlijk met zo iets. Dikke knuffel!

Wij hebben vandaag met Uber S gebeld, en we gaan volgende week als het goed is alweer starten met de 2e poging:D.. Ik moet Dinsdag of woensdag ongi worden, dus als alles goed verloopt eind volgende week de eerste spuit erin jassen. Punctie en TP word dan waarschijnlijk wel door een collega gedaan van uber S maar dat interesseerd me eerlijk gezegt erg weinig! Ze zijn daar vast allemaal erg goed. Hoop alleen wel dat ik voor de narcose dezelfde lieve ouwe man heb. Wil namelijk mijn infuus weer op dezelfde plek:p, niet in mijn hand maar heel erg chill in mijn euhh hoe noem je dat, elleboog, maar dan aan de binnenkant hihi. Zoals de laatste keer dus bij de punctie. Wel te horen gekregen dat ik de vorige keer veelste vroeg punctie heb gehad, en uit labonderzoek is gebleken dat me eitjes bijna allemaal niet rijp waren. Grappig, of eigenlijk helemaal niet want ik heb toen al die tijd geroepen dat de punctie te vroeg was! Dus ben wel een klein beetje pissed dat onze eerste poging zo verknalt is. Schijn ook een lichte vorm van PCO te hebben waardoor de eitjes dus langzamer groeien dan normaal. Ook niet geweldig om te horen, maar ach daar valt mee te leven:p.. Ze weten er nu teminste vanaf, dus hopelijk kunnen ze het nu beter regelen. En ga nu ook een hogere dosis spuiten om die eitjes eens even een SUPERDUPERMEGA boost te geven! Oftewel jetz geht losssssssss!

2. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Lieve allemaal,

ik ga nu toch afscheid nemen van jullie en jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel goeds en voorspoed wensen. Jullie hebben mij ontzettend gesteund en ik kan alleen maar hopen dat jullie ook een mooie zwangerschap mogen meemaken.

Veel liefs van Sassebas

3. intra4

intra4 Niet meer actief

Sassebas ik wens je een hele fijne en voorspoedige zwangerschap!

4. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    @ Shanti, Veel succes deze poging!

@ Sassebas, Héél veel geluk!!

@ Poekie, Dat heb ik ook voor de zekerheid gedaan. Bleek dat ze daar alleen de eerste pagina van de stapel hadden ontvangen, dus heb alles nog maar een keer gefaxt.

Begin nu toch behoorlijk zenuwachtig te worden.....:$

5. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Sas(man) en Poekie(man), heel veel succes met de TESE! Ik duim heel hard voor jullie dat jullie met goed nieuws thuis komen!

Wij zijn heerlijk 10 dagen op vakantie geweest, lekker bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik echt niet aan het IUI-D traject gedacht heb, gewoon lekker gezond, gegeten en wijntjes gedronken! heerlijk! Ik heb op dit moment ook eigenlijk helemaal geen zin om alweer over de volgende IUI na te denken, blijf gewoon nog even lekker in de flow van de vakantie! :D

Sassebas, geniet van je zwangerschap! We zien elkaar vast nog verderop op 't forum, toch?!

Shanna, nog 1 poging dus!! Ik ga zo ontzettend hard voor jullie duimen!!!!

Girl, jouw 2e IUI zit er dus alweer op! Ga je wachten met testen tot de 23e? Ik hoop dat het raak is voor jullie!

Gaby, wat raar zeg dat jullie nog steeds niet kunnen beginnen! Volgens mij stijgt de druk ze soms een beetje boven het hoofd in DD en gaat dat -spijtig genoeg- ten koste van de kwaliteit van de dienstverlening....

6. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas ik begin ook zenuwachtig te worden.
    Ik ben zelfs humeurig de laatstetijd.
    Goed dat je gebeld heb ook trouwens.
    Nou misschien tot dinsdag!

Loutje nog maar ff lekker in je vakantieflow blijven, hihi

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey loutje.
    weerterug van vakantie??? lekker van kunnen genieten???
    ja wij hebben de 2de iui-d gehad. ik denk dat ik een dag eerder test. voel minder dan vorige maand maar goed dat zegt niks.

nou hoop dat jij ook weer snel verder kunt met je pogingen en dat het ook snel lukt bij jou!!!!!

sassebas.
    heel veel succes verder met je zwangerschap en heel veel geluk met z'n drietjes!!!!!!

8. Kroezie

Kroezie Lid

23 apr 2010
    42
    0
    0
    Rotjeknor
    Lieve, lieve dames,

Wie gehts? Ik ben gister teruggekomen van vakantie. We hebben heerlijk uitgerust en lekker ontspannen. Hadden we ook wel nodig na de hele miskraam en ivf gedoe. :)

Heb afgelopen zaterdag tevens mijn punctie gehad, ik bleek 22-24 eiblaasjes te hebben, waarvan er 12 eicellen zaten en van de twaalf eicellen waren niet allemaal rijp zei Uber S, maar er waren in totaal 6 bevrucht en ingevroren. Volgens hem dus wel een "goede vangst". Ik heb geen verse tp gehad wegens overstimulatie, dus ze hebben de embryo's ingevroren. Deze worden in de nieuwe cyclus teruggeplaatst.

De punctie zelf is heel goed verlopen, had een hele vriendelijke anesthesist. Heb heerlijk geslapen en toen ik wakker werd in de uitslaapruimte zag ik als eerste de lieve blauwe ogen van mijn man en het bericht dat alles goed gegaan is. Ik heb blijkbaar met behulp van de anesthesist gelopen naar de uitslaapkamer, maar dat herriner ik helemaal niet meer...hihi...

Ik moest eigenlijk pas volgende week ongesteld worden, maar ik werd vrijdagochtend al ongesteld, dus al 6 dagen na de punctie! Dus volgende week vrijdag alweer een echo en de week daarop al de tp! Dus het gaat wel snel zo! Ben nu aan de tabletten, Progynova, om mijn cyclus te reguleren.

We kwamen thuis en ja hoor, deden ons postvakje open en het eerste wat wij zagen waren 5 rekeningen Dusseldorf: 1300 euro aan ivf, 2 keer 83,12 euro voor verplichte bloedonderzoek op Hapatitis en HIV van mij en mijn man, 32,18 euro aan bloedonderzoek van HCG, vlak na de miskraam en 280,20 euro aan bloedonderzoek van mij na de intake, dus in totaal 1778,62 euro! Jaaa, ze zijn eruuug snel met rekeningen sturen in DD! Maar goed, wij wisten wel vantevoren dat het allemaal zoveel zou gaan kosten.

Ik zie dat er verder het een en ander gebeurd is bij de dames hier.

Sassebas, je neemt afscheid van ons...geniet van je zwangerschap en ik wens je het allerbeste toe!:)

Poekie, zag dat de TESE steeds dichterbij komt voor jullie! Spannend! Ik hoop dat alles goed gaat!;)

Loutjelou, zag dat jij ook weer net terug bent van een paar dagen uitblazen! Heerlijk is dat he!? En ach ja meid je hebt gelijk, blijf maar lekker even in de vakantie-flow hangen.8)

Cilek, wat vervelend dat je een cyste hebt zitten! Echt balen! Waarschijnlijk moet je eerst wachten tot de cyste weg is voor je mag beginnen. Volgens mij zijn er wel medicijnen die kunnen helpen daarbij, bijv Primolut, maar dat hor je waarschijnlijk wel van uber S. Wat ik je wellicht als tip mee kan geven, wat mij tenminste wel geholpen heeft is veel munt-thee drinken, dat schijnt de doorbloeding van je organen en dus ook de baarmoeder te stimuleren en een gunstig effect te hebben bij vrouwen met cysten. Wie weet werkt het ook voor jou. Ik dronk in de ochtend een kop munt-thee en in de avond voor het slapen gaan weer en had die maand dat ik dat deed beduidend minder cystes (ik heb PCOS) en was ook nog zwanger geraakt...Maar goed, het kan ook toeval zijn geweest...Wie weet..

Sas79, ben je nieuw hier? en je mannetje gaat ook TESE doen heb ik begrepen? Heel veel succes meid! Hoop echt dat het allemaal een goed resultaat oplevert!

Shanti, ik las ook jou verhaal, heeft mij ook erg aangegrepen hoor! Erg vervelend voor jullie dat je laatste cryo niet goed ontdooid is. Maar wel erg knap en goed van jullie dat jullie gelijk doorgaan met een nieuwe poging.

Shanna, lieve schat, heel veel sterkte met alles wat je mee gaat meken ivm de miskraam. Ik hoop dat je pillen voldoende zullen zijn om de miskraam op gang te brengen, maar indien je een currtage moet ondergaan is dat wellicht niet zo erg, omdat ze dan meteen alles eruit kunnen zuigen en je baarmoeder schoon achtergelaten wordt. Maar in ieder gevaal heel veel sterkte en echt super om te horen dat je het nog 1 keer gaat proberen, je weet het, ik ben een voorstander van het doorproberen en niet opgeven!

Girl, weet je al wat meer over wanneer je wellicht mag beginnen? Ik snap echt niet dat jullie moeten wachten tot Uber S van vakantie is?! Wij konden nl gewoon doorgaan met behandeling, terwijl hij zo op vakantie gaat! Echt vaag hoor!

Ik zag mog een nieuwe potentiele Dusselpuzzelbabe voorbij komen, Meis, Welkom op dit forum! Ik kan je helaas niet helpen met je vragen. Wij wonen in Rotterdam en wij rijden elke keer voor alles naar Dusseldorf, ook voor de echo's van 5 minuten, dus dat half in NL en half in DD behandelen, daar weet ik niets vanaf. In ieder geval succes met je keuze!

Even een VRAAG aan jullie: Ik zat net die rekeneingen over te maken naar DD, zag dat de rekening van de IVF naar een andere bankrekening overgemaakt moet worden dan al die andere rekeningen van de bloedonderzoeken. Klopt dat? Ik vind het erg onduidelijk ten name van wie het rekeningnummer is. Die van de bloed onderzoeken heb ik op de buitenlandse rekening overgemaakt ten name van "Labor Benrath" en de rekening van IVF ga ik overmaken naar het ABN AMRO reknr, alleen weet ik niet ten name van wie? "Gemeinschaftspraxis" wellicht of ten name van Dr. Scholtes?? Heeft iemand hier ervaring mee? De IBAN en SWIFT nummers staan overigens wel duidelijk vermeld op de rekeningen, dus dat was geen probleem.

En nog een VRAAG: Ik heb geen verse directe terugplaatsing gehad na de punctie wegens overstimulatie. Wordt de terugplaatsing van mijn embryo's nu apart in rekening gebracht of valt dat onder die 1300 euro die wij gaan betalen?

En hetzelfde met het invriezen van de embryo's: is dat ook onderdeel van de ivf-rekening, of wordt er hiervoor weer apart een rekening gestuurd?

Oww ja en wanneer moet ik beginnen met het gebruik van Utrogestan? Ik kreeg Irma namelijk vrijdag niet te pakken.

Nou meiden, hoop snel wat van jullie te horen!'

Hele dikke schmack von Kroezie!:D

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey meiden ik kom weer even binnen vallen, ik vind het erg vreemd (niet slecht bedoelt voor de meiden die wel gewoon mogen starten hoor) maar dat jullie wel tussen de bedrijven door nog even mogen komen, en tussen de afspraken van uber s gepropt worden, en sommigen zelf gewoon een nieuwe behandeling mogen starten, terwijl wij dat niet mogen, wij wachten nu ook al meer dan 2 weken op de rekeningen die maar niet komen. en wij mogen gewoon niet starten omdat uber s op vakantie gaat, snap niet dat een andere arts ons dan niet kan behandelen. als wij straks een inseminatie gehad hebben, en ik denk dat dat ergens in augustus is.. dan hebben we 7 maanden moeten wachten vanaf het moment dat ik heb gebeld naar dusseldorf voor een intake gesprek.. en dan zeggen ze dat er geen wachtlijst is..? heb tot nu toe nog niet echt prettige ervaringen met dusseldorf gehad :( en dat vind ik erg jammer, omdat ik hier veel goede verhalen lees. maar toen ik laatst belde, zei irma dat ze wel met mij contact opnemen enzo, maar heb het idee dat dit niet gaat gebeuren :(

10. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Wat vervelend allemaal Gaby! Kan me voorstellen dat je het vertrouwen in DD een beetje aan 't verliezen bent!

Las ik nou eerder dat je ook medicijnen moet gebruiken? Want dat is misschien ook het verschil, Girl en ik doen de IUI's in eigen cyclus, zonder medicijnen.

11. gaby1986

loutje: ik dacht dat ik ook zonder medicijnen kon, maar toen ik de laatste keer belde met irma, zei ze we zijn er nog niet uit welke medicijnen je krijgt.. maar dat wist ik niet eens. ik dacht dat dat bij mij ook in eigen cyclus zou kunnen, weet dus ook nog niet welke medicijnen ik krijg.. en of dat pilletjes zijn of spuitjes.. en wat voor iets het is. ik baal gewoon heel erg van dat wachten steeds.

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey kroezie.
    ik heb 8 juni 2de iui-d gehad zit in de wachtweken.
    en als het niet gelukt is vraag ik of ik verder mag want me volgende iui-d zou dan in zijn vakantie zijn dus vraag wel of ik gewoon verder mag heb de eerste keer met de iui-d ook wel een andere arts gehad een duitse vrouw. en ik hoef geen hormonen ofzo dus micchien mag ik wel gewoon gelijk verder en anders een maandje rust.

over die rekeningen
    ik zou er gewoon Gemeinschaftspraxis opzetten wat boven de brief staat wij krijgen met onze iui-d's ook van verschillende banknummers. dus dat klopt.

13. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Gaby, ik vind het een vreemde gang van zaken. Als ik jou was zou ik gewoon een keer direct naar Dr. S. bellen en het hele gebeuren voorleggen, misschien is het wel gewoon een misverstand. Bij ons ligt het puur aan mijn mannetje en zit het bij mij (waarschijnlijk) allemaal wel goed, gewone cycli en goede eisprong dus Dr. S. vond het niet nodig dat ik aan de medicijnen ging. (dat kon altijd nog als het na 6 IUI's niet gelukt was zei hij)

14. gaby1986

loutje: ik ben niet zo goed in bellen, zit er wel over te denken om hem een mailtje te sturen. ga er meteen aan beginnen. misschien dat hij dan terug kan mailen deze week nog..

15. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey shanti heel veel succes met je 2de poging hopen dat het nu gaat lukken.
    Gaby wij hebben ook geen medicijnen ook gewoon in eigen cyclus.
    bij mij is er ook niks raars gevonden wat niet goed zou zijn(bij meerdere onderzoeken klopte alles) en helaas ligt het aan me man.

16. gaby1986

ik probeer nu een mailtje te schrijven maar ik weet gewoon niet te beginnen, heb al 4 x alles weg gehaald..

17. gaby1986

willen jullie even meekijken voor ik deze mail verstuurd?

Hallo dokter Scholtes,

Ik zit met een aantal vragen en ook een aantal dingen die ik niet helemaal snap.

Wij hebben 7 april onze intake gehad met u, maar omdat onze bloeduitslagen niet compleet waren konden we niet meteen beginnen met alles. En dit snap ik dan ook goed.
    Ik heb daarna mijn best gedaan om zo snel mogelijk alle papieren in orde te krijgen, omdat ik dan ook zo snel mogelijk zou beginnen met alles.
    Ik heb een tijdje terug Irma aan de telefoon gehad, en ze vertelde mij dat de rekening nog niet in orde was, en dat jullie nog steeds met de papieren bezig waren. ook vertelde Irma mij, dat jullie er nog niet uit waren welke medicijnen ik moet gaan gebruiken, hier werd ik heel erg verdrietig van, want dit betekende dat we dus nog steeds niet konden starten met alles. en dus moeten wachten tot u terug komt van vakantie.

Ik ben actief op een forum speciaal voor meiden die bij u onder behandeling zijn, zodat we ervaringen uit kunnen wisselen. Door dit forum en de goede verhalen over u heb ik dan ook gekozen om naar dusseldorf te gaan.
    Nu heb ik ook gehoord dat een aantal meiden gewoon een nieuwe behandeling mogen starten en sommige ook verder mogen met behandeling bij een andere arts. ook hoor ik dat ze het zo prettig vinden dat de rekeningen er zo snel zijn, en er geen wachttijden zijn voor een behandeling met donor.

Wat ik mij dan afvraag is waarom wij precies nog niet mogen starten? en waarom wij wel moeten wachten tot u van vakantie terug komt? en ook waarom wij al meer dan 3 weken op een rekening wachten die maar niet komt. wat ik me ook nog afvraag is dat Irma mij vertelde dat jullie er nog niet uit waren welke medicijnen ik moet gaan gebruiken, maar hoe kan het dat ik nog niet eens wist dat ik uberhaupt medicijnen moest gaan gebruiken.

Steeds als ik u mail, belt Irma mij terug, maar ik zou het heel erg prettig vinden als u mij persoonlijk terug zou mailen, zodat ik ook nog terug kan kijken naar wat u gezegd heeft.

Al met al wil ik u een hele fijne vakantie wensen!

En ik hoop u dan ook snel te zien als u weer terug bent.

Met vriendelijk groet,

Gaby schuurmans-van Haren

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Gaby goed gedaan hoor, heel duidelijk, maar toch niet aanvallend! Gewoon opsturen!!!!

Loutje, fijn dat de vakantie zo lekker was!!!!
    Lekker nog even doorgaan in die vibe, als dat de wachtweken nou ook lukt!!! haha!

Girl, spannend voor jou, duim voor je!

Kroezie, fijn dat de vakantie je goed heeft gedaan.
    6 emmy's in de vriezer, hoera!!!!
    Sommige bedragen moeten naar andere rekeningen. Ze hebben een lab die alles voor hun doet en daar krijg je ook de rekeningen van. Is dus heel normaal!

Sas, fijne zwangerschap, hou je me wel af en toe op de hoogte?! Misschien kom ik je ooit weleens tegen in Deventer-city! Ik draag een witte anjer, haha!

Rest...ik ken niet alle verhalen meer, omdat ik niet meer vaak kom hier. Maar ik denk wel aan jullie/lees met jullie mee en hoop dat jullie dit jaar ook allemaal een positieve test in handen hebben!

Zet hem op!

Liefs Loesie

19. gaby1986

okee heb hem gestuurd, ben benieuwd wat en of ik iets terug krijg.

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Gaby goed dat je gemaild heb. Ik vind het ook een nette mail.
    Niet aanvallend, je heb gewoon vragen die beantwoord moeten worden.
    Laat je ons zijn reaktie nog even weten? Ben ik wel benieuwd naar.

Loesie is lekker aan het genieten van haar zwangerschap.
    Leuk dat je toch met ons mee leest hoor. EN gewoon af en toe berichtjes plaatsen.

Hier verder weinig te melden. Wachten tot dinsdag (TESE).
    Erg benieuwd naar de uitslag daarvan en wanneer en hoe we dan verder gaan. Geen idee wat ons exact te wachten staat.

Vandaag vaderdag...hoop voor ons en een hoop andere meiden hier dat we volgend jaar ECHT vaderdag kunnen gaan vieren met onze vriendjes/mannen!!! [​IMG]

Deel Deze Pagina