ja heb ik zelf voor gekozen, en ik doe dat gewoon in dd.. mijn cyclus zit tussen de 26 en 31 dagen. en ovutesten vertrouw ik niet..
Ik zal volgende maand ook aan de ovutesten moeten. Wil echt hele duidelijke hebben. Ben veel te 'bang' dat ik m'n eisprong mis.... Pfff 3 augustus zjin we pas aan de beurt in DD ivm de vakantie van Uber S. Moet ik alleen nu niet eerder ongi gaan worden. hahaha maar ja dan bel ik wel om mn afspraak te verzetten. Je moet toch juist net voor je menstruatie op bezoek komen?
Hi meiden, Ik kom weer even kijken hoe het met jullie gaat. Tis wel rustig he? Veel meiden zeker lekker op vakantie! Sas en Poekie, ik zag volgens mij dat de TESE goed gelukt was en dat er zaad gevonden was? Fantastisch!! gefeliciteerd, Nu gaat het echt spannend worden voor jullie! En Poeki, voor zover ik weet wordt er altijd op dag 3 van je cyclus een uitgangsecho gedaan, dus dat is na je menstruatie. Weet alleen niet of dat ook voor ICSI geldt..ik heb IVF gedaan.. We grappig om te lezen over de 'coolpacks' en 'opgezwollen zaakjes'.... gaat het inmiddels wat beter met jullie mannetjes? Gaby, na 7 maanden eindelijk!! Super dat je nu mag beginnen! Heel veel succes! Er gaat inderdaad veel op je afkomen, maar laat het maar over je heen komen meid! dat werkt het beste! Shanti jij ook voor een tweede poging zie ik? Heel veel succes! Loutjelou, Een positieve ovu test? Super! Zet em op! Ik zie ook een nieuwe Dusselpuzzelbabe, Daan, Welkom meid! Wat is je achtergrond en je verhaal? Hierbij antwoorden op je vragen: Dusseldorf kent geen wachtlijsten, je kunter in principe gelijk beginnen. je moet wel eerst bellen voor een intakegesprek, er gaan wel minmaal 2 tot 3 weken overheen voor je doorvoor terecht kan, vervolgens volgt er een uitgangsecho op dag 3 van je cyclus (vaak kijken ze of je geen cysten hebt enzo) en dan ben je al in behandeling. Wet niet of je ook andere behandelingen moet doen bv TESE ofzo? want dan weet ik niet hoe het loopt.. Over de kosten: IVF 1300 euro, daarnaast hebben wij ruim 450 euro uitgegeven aan bloedonderzoeken en 240 euro contant direct afrekenen met de anesthesist bij de punctie. En de andere rekeningen liggen al de volgende dag op de mat... Het verschilt heel erg per verzekeraar wat ze vergoeden en wat hun regels zijn, maar over het algemeen weet ik dat je assisted hatching nooit moet declareren omdat dan je hele aanvraag afgewezen wordt. Hoorde wel van een dame hier dat ze het toch nog vergoed kreeg....?? Dus al met al reken voor IVF op minstenszo'n 2200 euro exclusief benzine om er naar toe te rijden. En alles moet je voorschieten, want er moet altijd binnen 14 dagen betaald worden, hou daar dus rekening mee, verzekeraars betalen niet rechsttreeks aan Dusseldorf. Hier nu rustig na heel wat dingetjes. Heb afgelopen zaterdag mijn tp gehad. Uber S is nu op vakantie dus een Duitse vrouwelijke arts heeft de tp gedaan. Zeer professioneel en vriendelijk trouwens! Heb 2 cryo's teruggeplaatst gekregen, omdat ik geen verse tp mocht krijgen vorige maand na de punctie door driegende Overstimulatie, dus dat was toen heel erg balen. Nu in een hormooncyclus met Progynova en Utrogestan wel mijn tp gehad (heb geen natuurlijke cyclus). Er werd mij verteld dat het 2 topembryo's zijn, dus daar werden we wel vrolijk van! Maar goed, ook dat zegt niet alles, want de kans op innesteling blijft maar 10 tot 15 procent volgens mij...dus ja...we proberen neutraal te blijven tot ik over 10 dagen mag testen. We hebben ook 2 mooie foto's meegekregen van de embryo's. Een was 3 cellig en 1 was 2 cellig, nauwelijks fragmentaties te zien. Maar wat ik mij afvraag is wanneer ze embryo's invriezen in DD. Weet iemand dat? Zijn het dag 2, 3 , 4 of 5 embryo's? want de meine waren nog niet zover gedeeld, 2 en 3 cellig en waren zeker niet meer dan 2 dagen oud, volgens mij zelfs minder, want ik had op een zaterdagmiddag de punctie, vervolgens werd ons op maandagochtend vroeg verteld dat er al 6 ingevroren waren>>>?? Dus dat snap ik niet helemaal, dacht dat de embryo's minimaal 3 dagen oud moeten voor ze ingevroren worden...Weet iemand hoe het zit in DD? Hoe oud waren jullie cryo's? Weet iemand trouwens wanneer de cryo's innestelen na een tp? Voel sinds gister aardig wat gerommel in mijn buik.... ach maar wellicht zijn het gewoon mijn darmpjes, want als je in de wachtweken zit ben je zo gefocused op alles wat je voelt.... Dus ik zit nu op het wachtbankje, al voelt het niet echt zo hoor. We hopen natuurlijk heel erg dat het lukt, maar beseffen wel dat de kans toch wel kein blijft dat het lukt, dus we duimen wel, maar ik probeer mezelf lekker bezig te houden en afleiding te zoeken. moet zeggen dat het hele WK voetbal gedoe wel goed helpt ja...hihi Andere meiden hoop dat alles goed gaat met jullie! Ein kuss von Kroezie!
De dag na de punctie wordt het al ingevroren. Dan heten ze geloof ik eigenlijk ook nog geen embryo, maar een bevruchte eicel... Maar voor het gemak noemen we het allemaal toch een emmy. De reden waarom het daar veel eerder wordt ingevroren heeft met de Duitse wetgeving te maken. In Duitsland mogen embryo's niet ingevroren worden. Uitgezonderd in noodsituaties. Te denken valt dan aan dat je eigenlijk een tp zou krijgen maar vanwege een ernstige overstimulatie dat niet doorgaat. Dan vriezen ze toch alsnog de emmy's die ze voor de verse tp uit de vriezer hadden bewaard, in. Verder is het trouwens ook nog eens zo dat hoe eerdr het ingevroren word, hoe meer kans op goed ontdooien. In nl wordt er pas laat ingevroren, zodat ze de a, b en c Emmy's kunnen onderscheiden en voor de portemonnee van het zh lief kunnen zijn: zoveel mogelijk embryo's de container in... In dd vriezen ze alles in, dus ook de zogenaamde b en c emmy's. Ondanks dit verschil ontdooit in dd ruim 90 % van de emmy's en in nl slechts een karige 60 %. Hoop dat ik je vraagje heb beantwoord.
Hi meiden! Ik ben echt totaal in de war.... heb net met Dusseldorf gebeld. We hebben 3 augustus een afspraak staan om onze 1e ICSI behandeling te gaan bespreken. Dit moest voor zo ver ik begreep van Irma (2 weken geleden) een paar daagjes voor je menstruatie. Nu ben ik bang dat ik ik op 3 augustus al ongesteld ben. Ik word het deze ronde namelijk ook wat eerder. Denk dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden. = cyclusdag 25 (vandaag) Anyway..heb gebeld en in m'n beste duits uitgelegd aan zo'n duits dametje of we het dan niet beter een week eerder moet plannen die afspraak. En de afspraak is nu verzet naar 27/7. Hoop nu maar dat ik hier goed aan gedaan heb..en dat het niet net als Kroezie zegt op cyclusdag 3 moet. Nou ja en anders gaan we dan nog maar keer naar Dusseldorf. Kunnen de 27e in ieder geval geinformeerd worden over welke hormonen we moeten gaan gebruiken en wanneer. Kroezie: De TESE is inderdaad geslaagd bij m'n man! Wat spannend voor jou nu zeg...en over 10 dagen testen. Hou je ons wel netjes op de hoogte hihihi Kan helaas je vragen niet beantwoorden. Sas79 : Waar ben je? Hoe gaat het met jou en hoe gaat het met je mannetje? Helemaal hersteld? Die van mij draagt nog wel erg graag z'n "strakke slips" (heeel sexy, hahaha) maar de boel is geslonken en de hechtingen jeuken dus die zijn aan het genezen.
Maartje, je bent een schat!! Bedankt voor je antwoorden. Dan klopt het inderdaad dat mijn embryo's nog in zo'n pril stadium waren. Ze werken dus helemaal anders dan in NL. Hier hoor je verhalen van 8cellige embryo's?? terwijl de mijne maar 3 en 2 cellig waren, dus nog erg pril in ontwikkeling... Maar wat weet je veel over die behandelingen in DD zeg! Het verbaasd mij elke keer weer. Je kunt volgens mij je eigen Dusseldorf kinderwens spreekuur openen!! Oww.. Poekie sorry dat ik je in de war heb gebracht. Wij hebben IVF gedaan, dus ik weet niet zeker of hetzelfde geldt voor ICSI?? Maar bij ons moest ik dag 3 van de cyclus langskomen voor een uitgangsecho, vervolgens kreeg ik van Uber S en zijn Duitse blonde assistente (weet haar naam niet maar is wel heel aardig) een behandelplan met daarop je cyclus en de hoeveelheden van de medicijnen en verwijst hij je direct na het gesprek naar Irma in een andere kamer en gedeelte van de kliniek. Irma legt vervolgens uit hoe de medicamenten gebruikt moeten worden. Ik moest al direct diezelfde dag beginnen met spuiten, dus we hebben een deel van de medicijnen direct in Duitsland gehaald (op eigen kosten), omdat wij laat in de middag een afspraak hadden en de apotheken in NL al gesloten zouden zijn als wij terug in R'dam zouden komen. X Kroezie!
Hey Poekie, maak je niet ongerust. Irma heeft mij ook verteld dat de uitgangsecho een paar dagen vóór je menstruatie gedaan moet worden, dus dat heb je wel goed begrepen. En mooi toch, nu kun je een paar daagjes eerder terecht. Kroezie, héél veel succes!! Ik duim voor je, wat spannend hé! Maartje, jij weet inderdaad veel zeg! Handig voor ons . Gaby, Shanti en Loutjelou, veel succes!!
poekie. de clear blue digi werkt echt mooi.die met het ik gebruik ze ook. nooit geen onzekerheid of hij wel posi is ofniet. ze kosten wel wat maar ik zeg maar zo het kost toch allemaal geld die kindjes.
Ik lees hier over een uitgangsecho voor je ongi? Dat klopt echt niet hoor! Ze doen die uitgangsecho juist als je ongi bent om te kijken of er niks achterblijft of verkeerd zit. Heb nog nooit van een uitgangsecho voor de ongi gehoord. Kan misschien aan mij liggen maar volgensmij klopt dat dus niet. Kroezie wat spannend! En wat fijn dat je 2 cryo's terug geplaatst hebt gekregen en dus ook goed uit de ontdooiing zijn gekomen. Hier was het bevruchte eitje bij de verse tp 2 dagen na de punctie dus, net die ochtend na 3 gedeelt, en inmiddels na 4 toen we hem terug geplaatst kregen. Ik vond het toen ook heel weinig inderdaad omdat je in Nederland verhalen van 6-7-8 whatever cellig hoord. Maar het zal vast en zeker wel goed zitten!
Brrek even in... Mijn cryo's waren alle vier 2 cellig....bij tp en ik heb nu 3 heerlijke kids...dus geloof niet dat het heel erg is als ze niet zoveelcellig zijn.... zet hem op dames
hihihihihi das wel een beetje overdreven maar het is zowiezo een hele goede kans om zwanger te raken van cryo's... zijn genoeg bewijzen van hier op zp
Hoi lieve dames, Bedankt voor jullie reacties Shantii, inderdaad he, hier in NL hoor ik inderdaad wilde verhalen over 6 en 8 cellen en zelfs "klompjes' van 5 dagen oud!! Dus vandaar dat ik wel even twijfelde of alles wel goed zat. Maar gelukkig heb ik nu ook van Silvia een leuk verhaal gehoord over 2 cellige embryo's hihi.... En inderdaad net zoals Shanti zegt, vind dat hele verhaal van echo VOOR menstruatie echt heel vreemd....tis meestal een uitgansecho op het liefst dag 2 of anders 3, omdat je op dag 3 vaak met medicamenten moet beginnen (spuiten), maar goed, zou maar even toch voor de zekerheid nabellen dames! X Kroezie
Idd Silvia heeft hele goede ervaringen met 2cellige emmy's!! Laten we daar allen maar een mooi voorbeeld aan gaan nemen!! Over die uitgangsecho's: je kunt wel degelijk een uitgangsecho voor je ongi hebben... Snap dat ook niet echt maar ik heb toen een echo gehad, na eisprong. Ik moest toen aan de orgametril en mocht toch gewoon starten op CD3, zonder een nieuwe echo eerst. Maar normaliter, als je niet aan de pil bent, zul je of op CD1, of 2 of 3 een echo moeten hebben.
Nou we gaan het meemaken. Ik kom liever een keer te vroeg bij Uber S dan te laat en dat ik een cyclus moet overslaan.
Oke, dan een theorie.. Wat als je zwanger bent maar toch ongi word? Die kans is er altijd, al is die nihil en zeker bij iedereen die in de MMM zit! En jij krijgt geen uitgangsecho en begint met spuiten op dag 3. Dan gaat er denk ik wel iets goed mis. Kan zijn hoor dat het toch zo is, maar vind het dan wel heel erg raar moet ik zeggen.
Hey dames, bij mij was het ook zo, eerst ongi worden (dan aan de pil) en een uitgangsecho en toen die goed was mocht ik stoppen met de pil en op cd 3 beginnen met spuiten. Voor mijn gevoel heeft Shanti gelijk. Groeten van Shan