Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. intra4

intra4 Niet meer actief

Heeej Sas!
    Spannend zeg! Hoeveel eenheden moet je gebruiken?
    Wij hebben net toevallig dat dvd'tje bekeken over Gonal-f.
    (ik was nogal onzeker erover)
    Ik zit te wachten op m'n menstruatie. Deze verwacht ik 3 augustus ongeveer. Woensdag krijgen we een belletje uit DD over hoeveel eenheden we moeten gaan gebruiken.
    Waarschijnlijk 225.
    Jij loopt dus ongeveer een week voor op mij!
    Zodra m'n menstruatie begint kan ik met Dr.N uit Hengelo bellen voor een FM in Hengelo. Die moet op dag 8.

Sas zie je op tegen het spuiten?
    Ik vind het zooooooooo eng! (bah naalden!)

2. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Heey,

Nee, ik zie er niet tegenop. Ik heb net ook toevallig een videofilmpje bekeken op internet over de Gonal-f pen haha.... maar wel super duidelijk!
    Ik ga 150 eh spuiten. Bij mij is er trouwens helemaal geen bloed geprikt, bij jou wel hé? Hoop dat ze dat bij mij niet zijn vergeten ofzo...
    Maar na de echo zei dr.S meteen dat 150 genoeg was...
    Nou, we zullen zien hoe het gaat....spannend is het zeker!

3. intra4

intra4 Niet meer actief

Mijn echo was niet helemaal goed. Te weinig of te kleine follikels.
    Vandaar nog ff bloed geprikt.

4. intra4

intra4 Niet meer actief

Dames ik had nog wat vragen;
    hoeveel hebben/laten jullie terug plaatsen? 1, 2 of 3?

Hoelaat spuiten jullie? En hoe lang van te voren haal je het spul uit de koelkast?

Alvast bedankt!

5. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heey meiden,

allemaal Hengelo gangers hier of niet? Gezellig hihi!

Ik spuit elke avond om 18:30 de gonal-f. En als ik cetrotide moet bij spuiten dan krijg ik het van uber S te horen om welk tijdstip. Tviel hier 100% mee. Was altijd doodsbang voor naalden, en dacht altijd never dat ik me elke dag ga spuiten, en nu doe ik het toch. Dus dat zegt heel wat voor mijn doen ;) ..

Ik maak meestal mijn buik koud met ijsklontjes en mijn vriend maakt dan ondertussen de spuit klaar. Dus haal het er gewoon 5 minuten van te voren uit en dan spuiten maar.

Hier vandaag fm meting gehad, en heb links een follikel van 12,8mm, en 2 van 11 en wat kleintjes, en rechts allemaal 10mm of kleiner. Ze begonnen hier al meteen over cetrotide bijspuiten, maar moest met Dusseldorf bellen uiteraard, en dr S zei dat cetrotide vandaag nog niet nodig is. Moet morgen toch voor een fm na DD dus hij wil alles zelf graag bekijken. Nou ben heel erg benieuwd!

Ohja Sas, hier ook geen bloed geprikt voor het bepalen van de eenheden hoor dus don't worry!

Wie weet zie ik nog wel iemand van jullie in Hengelo voor een fm ;) ..

Smakkk..

6. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Oké, bedankt dames. Hoef ik me er dus niet druk om te maken.

Succes allemaal!!

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas : Nee joh je moest je niet zorgen maken!!!!
    Is je man trouwens volledig hersteld? Die van mij wel. Al 'klaagt' hij soms wel nog een klein beetje, hihihi
    Hoe is het prikken gegaan?
    Heb jij ook een hele apotheek aan voorraad gekregen?
    Ik ga er straks eens rustig naar kijken want ik heb zoveel ontvangen dat ik er geen wijs meer uit kom straks, hahaha
    Hoe laat spuit jij?

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Shantii: Mischien zien we elkaar inderdaad een keer in Hengelo...alleen weten we niet hoe we eruit zien! hahaha

9. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Hoi hoi,

Spuiten gaat prima, voel er helemaal niets van.
    Ik spuit om 11:00 uur s'ochtends Gonal-f. I.v.m mijn diensten van de aankomende week komt dat het beste uit.
    Ben zo benieuwd naar de eerste fm woensdag....

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas fijn dat het spuiten goed gaat! Laat je weten hoe het woensdag is gegaan?!

Ik heb me gister proberen te verdiepen in m'n apotheek-voorraad, maar ik ben helemaal in de war.
    (Ben nogal onzeker)
    Gelukkig heb ik woensdag een belafspraak staan met DD.
    Dan gaan ze me exact vertellen hoeveel eenheden Gonal-f ik moet gebruiken.
    Maar ik weet dus niet meer hoeveel dagen je dat moet gebruiken.
    Ook heb ik dus Cetrotide. Weet niet meer wanneer je dat moest gebruiken?
    En ik heb 100 capsules Utrogestan. Hoeveel en wanneer gebruik je die???? *HELP*

Ik word gek van mezelf joh. Heb me nog nooit zo druk om iets gemaakt....

11. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Wat vervelend dat je je zo druk maakt. En ik kan wel zeggen "Dat moet je niet doen", maar ik weet dat dat niet zo werkt ;).
    Ik moet 3 dagen 150 eh en daarna 2 dagen 100 eh Gonal-f (maar dat wordt dan 112,5 want er staan geen 100 eh op de pen)
    Vanaf woensdag zal ik dan cetrotide gaan spuiten (staat ook een hele duidelijke video-uitleg op internet)
    Verder heb ik alleen nog de duitse variant van Puregon.
    Die Utrogestan heb ik niet, waar is dat voor?

En meid, het komt echt wel goed....:)

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    die bollen moet je gebruiken na de punctie voor je slijmlaag geloof ik meestal 3xper dag 2 stuks schieten in je (ahum) je kan het wel raden natuurlijk hihihi maar dat leggen ze je nog netjes uit hoor. maak je niet te druk en die spuiten moet je blijven doen tot hun zeggen dat het genoeg is en je de andere spuiten moet doen... komt allemaal goed gewoon even op papier zetten wat ze je zeggen dan kan er weinig mis gaan

succes

13. P26

P26 Niet meer actief

Hallo Dames,

ik heb een paar berichtjes meegelezen.

Wij lopen ook zeg maar 1/2 in DD.
    In november kwam ik bij een kliniek terecht, die samenwerkte met DD. Ik heb in februari mijn eerste ICSI poging gehad. Helaas na 3x2 tp niet zwanger. De tweede TP wel bijna 12 weken zwanger geweest.
    De kliniek waar wij liepen heeft helaas de deuren gesloten.
    Nu zijn wij opgevangen door een ZH bij ons in de buurt, die ons wil begeleiden met de combi DD. Morgen heb ik een gesprek met mijn gyn om me voor te bereiden op de 2e ICSI poging. Spannend en iets om tegenop te zien. Ik bedoel dan het spuiten van de hormonen, de gevoelens en de lichamelijke pijnen die je dan kan krijgen.

Zo een heel verhaal.
    Ik hoop dat ik mijn verhaal ook met jullie mag delen.

Groet P26

14. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas bedankt voor je berichtje. Het zal inderdaad vast goed komen, maar MEN wat vind ik het reuze spannend!!!!

Silvia bedankt voor het reageren! Aha dus die bolletjes moeten in je ......
    En daar begin je dan vlakvoor je TP mee of niet ?
    Zal het woensdag nog wel ff precies navragen hoor als ik die belafspraak heb met DD.

P26: Welkom hier!!!!!
    Het is natuurlijk niet leuk om hier te komen kletsen want je was liever op een wat makkelijkere /snellere manier zwanger geraakt.

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Bolletjes schieten begin je de punctiedag mee maar wel pas NA de punctie!!!!! maar dat leggen ze je allemaal wel uit met de beldate ;)

16. P26

P26 Niet meer actief

Ik moest bij de vorige punctie van mijn gyn 's ochtends en 's avonds 2 bolletjes schieten. Vanaf de dag erna 3x2.

17. P26

P26 Niet meer actief

Poeki ik zie dat je voor je eerste punctie gaat. Het is idd erg spannend. Je weet vast wel uit de verhalen wat je kan verwachten, maar toch blijft het spannend. Ben je al begonnen?
    zo ja, hoeveel follikels heb je?

Ik zal vandaag met mijn gyn gaan doorspreken over de med voor de 2e punctie. Vandaag is cyclusdag 1. Dus wat dat betreft komt het mooi uit, dan kan ik snel beginnen. Ik ben wel benieuwd hoe mijn gyn het gaat oppakken, de combi met DD.

18. intra4

intra4 Niet meer actief

P26 ik zit te wachten op m'n menstruatie. Dan kunnen we echt gaan beginnen. Ik verwacht een deze dagen wel ongesteld te worden.

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Ben ongesteld geworden!!!!
    Volgende week woensdag naar Hengelo voor FM.

20. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Hoi hoi,

Vanochtend de eerste fm gehad in Hengelo bij dr. N. Volgens haar ziet het er goed uit.
    Er zitten aan beide zijden 12 follikels. rechts zitten 5 grote en links 6 grote van zo'n 13 en 14 mm. Ik voel ook duidelijk dat er wat gebeurd daarbinnen...
    Moest ook nog even bloedprikken voor de hormoonwaardes en om te testen op HIV en Hepatitus enz. voor DD.
    Vandaag begin ik met het spuiten van cetrotide. Net de eerste gezet. Heb in Hengelo nog even een duidelijke spuitinstructie gekregen.
    We zijn tot nu toe heel tevreden over de gang van zaken.
    Vrijdag ga ik nog een keer naar Hengelo voor een fm.
    Waarschijnlijk is maandag de punctie in DD.

@Poekie; Mooi! kun je eindelijk beginnen! Veel succes!

@P26; Welkom en succes met poging twee!

Deel Deze Pagina