@Poekie; Hey meid, wat een rotnieuws...Hopelijk gaat het toch allemaal goed. Het kan wel zoals je leest. Maar het is wel een enorme domper. Ik duim voor je! Dr. N heeft inderdaad de opdracht voor het bloedprikken ingevuld. En ze heeft een nieuw recept uitgeschreven voor de Gonal-f, want die moet ik ook nog spuiten t/m vrijdag. @Shantii; Gefeliciteerd met je aanzoek!! Maar wat vervelend, overstimulatie. Hoeveel follikels had je dan? Ik had vanmiddag Irma aan de lijn en die zei dat mijn aantal (24) ook aan de hoge kant is. Maar ik heb wel vertrouwen in dr. N dat het goed komt. @Maartje; Meid, ik duim voor je! Spannend hoor... @de rest, ook veel succes!!
Sas je hebt 24 follikels en toch moet je doorspuiten, krijg je dan een nog een remmend medicijn ernaast? Ik ga ervan uit dat Gonal-f net zo'n soort werking heeft als Puregon. Soms geven ze een remmend middel en een stimulerend middel tegelijk. Stimulerend voor de nog kleine follikels en remmend, nou ja dat spreekt voor zich.
Sas, ik had maandag 29 follikels. En toen spoot ik al 2 dagen cetrotide bij. Toen moest ik maandag een dag overslaan met gonal-f spuiten maar wel cetrotide en gister moest ik een lage dosis (75IE) gonal spuiten, en cetrotide. Vanavond om 23:30 2 spuiten decapeptyl om verdere groei te remmen omdat ze anders te groot worden en dan heb ik vrijdag de punctie. Ik mag alleen geen ovitrelle zetten (zelfde als pregnyl) om de eitjes te laten springen, inverband met nog ergere kans op overstimulatie maar hoe in godsnaam gaan de eitjes dan wel springen? Ik ben hier aardig onzeker door geraakt moet ik zeggen.
shantii ik zou graag een antwoord voor je willen hebben. even wat dingen op een rijtje voor mijzelf: remming follikelgroei: Decapeptyl. remming eisprong: Cetrotide Rijping Eiblaasjes: Gonal- F Stimulering ovulatie: Pregnyl Wat ik denk, is dat ze het willen remmen/ zo behouden. Dan na de punctie pregnyl of Ovitrel om dan zeker te zijn dat je alles kwijt raakt wat er is overgebleven. Dan kan je lijf weer gaan opschonen.
Ik denk niet dat je dan na de punctie alsnog Pregnyl moet gaan spuiten. Want dan zuigen de lege blaasjes zich weer vol met vocht en dan ben je verder de sjaak. Platleggers: Lucrin, Decapeptyl, Cetrotide. Verschil tussen die zijn dat de eerste 2 platlegt EN een eisprong voorkomt, en de laatste alleen eisprong voorkomt en niet alles platlegt. FSH (follikel stimuleren hormoon): Menopur, Gonal-F en Puregon. Het verschil is dat de eerste uit de pies van overgangsdames komt en dat de laatste 2 synthetisch zijn gemaakt, dus van niet natuurlijke stofjes. Daarbij komt nog dat Menopur ook LH bevat. Dit schijnt soms voor betere kwaliteit eicellen te kunnen zorgen. Werkt voornamelijk beter bij oudere dames/overgangdames
@ P26; Ik spuit inderdaad naast de Gonal-F sinds vandaag Cetrotide. Ik voel ook al behoorlijk dat er wat zit. Hopelijk is de fm van vrijdag ook nog goed. @Shantii; Ik ben ook benieuwd hoe ze dan de eitjes "gecontroleerd" kunnen laten springen. Hoor het graag van je...
Hi meiden! Ik ben ondertussen iets rustiger geworden. Ik begin vrijdag gewoon met spuiten. 150 eh Gonal-f. En dan wachten we de FM van volgende week woensdag even af. Ik ga zo naar bed. Ben net terug van werk en ben gesloopt. Iedereen dikke knuffel!!!!!
Nou meiden vanmorgen de belafspraak met uber S gehad. En het schijnt dat de cetrotide die ik eerder gespoten heb en dan gisteravond de Decapeptyl de eisprong bevordert. Vraag me niet hoe, maar goed het zal wel. Hij zal wel weten wat die doet....... En toch ben ik bang dat alles morgen oppeens zelf gesprongen is en weg is. Nu nog een klein beetje goed nieuws, we gaan na de punctie bespreken of ik toch eventueel een tp krijg. Wil die nu nog niet over oordelen, maar na de punctie gaan we het er over hebben .. Ik hoop het!
Shanti, ik snap dat je bang bent dat je al follikels springen. Ik was er de vorige keer ook bang voor. Maar het komt vast goed. Ik hoop voor je dat je wel een verse TP kan krijgen. poeki je moet morgen dus beginnen met spuiten. Is dit voor jou de eerste keer? Ik ben vandaag begonnen met spuiten van 125 eh puregon.
Shantii veel succes morgen, hopelijk gaat het allemaal goed komen, ik zal voor je duimen. P26 spuit je alleen Puregon? Wanneer heb je je FM? Vandaag heeft I. het recept naar mijn apotheek gefaxt, dus morgen kan ik de spullen ophalen. De apotheek belde mij nog wel omdat het recept niet helemaal duidelijk was (vorige keer ook al niet) in dld. schrijven ze anders voor dan in nl. Herkennen jullie dat? Maar wel fijn dat ze belde, want kon ik meteen even wat over de spuitjes vragen, de vorige keer kon daar maar net alle vloeistof in (225 i.e. = 3 ampullen Menopur met 1 ampul vloeistof) of ze geen maatje groter hadden, eerst niet maar toen ze over de naaldjes begon en bleek dat ik de vorige keer eigenlijk te korte naaldjes heb gehad gaan niet ver genoeg mijn buik in, kon ze ineens wel een maatje groter van de opzuignaalden vinden. Dus dat is ook weer geregeld. Groeten van Shanna
Hihi herken dat wel van die Duitse recepten. Je moet daar stevig gebruik van maken.. want de apotheek vraagt vaak ff hoe ze dat nou bedoeld hebben. Nou, N2 betekend dan ineens niet 2 per dag, maar het recept x 2 whahahhaa Dammmm mot echt een grotere voorraadbak kopen voor mn medicijnvoorraad
Shanna ja ik spuit alleen puregon. Mijn buik is al helemaal opgezet. Of nu komt door de darmen of door het spuiten. Dinsdag heb ik mijn eerste check-up. Lijkt me idd wel lastig voor de apotheek met buitenlandse recepten.
==Breekt even in== Shanna, er zijn wel grotere spuitjes. Ik heb de vorige keer zelfs 300E gespoten van de Menopur en heb van het UZ Gent zelf grotere spuiten gekregen omdat het inderdaad in de spuitjes die bij de Menopur zit moeilijk pas. Ik heb nu spuitjes van 2,5 ml en daar gaan met gemak 4 ampullen poeder met 2 ampullen vloeistof in. In elk geval weer succes met deze poging! ==Breekt weer uit==
Ik heb zelf altijd die grotere 2,5 ml spuiten gehad. Wist niet eens dat er kleinere bestonden. Bij de apotheek is dat zo op te halen hoor!
He Sikki, zie dat je ook weer gestart bent. Succes meid! Ik hoop echt voor jullie dat het dit keer gaat lukken. Wij moeten nog een maandje wachten en gaan dan voor poging 4.
Ja zo blijven we bezig, ik wil gewoon mezelf straks geen verwijten kunnen maken. Zoals het er nu naar uitziet zal het Gent worden maar stiekem hebben we wel een gesprek in Dusseldorf staan op 24 augustus. Gewoon eens kijken wat zei ons te vertellen hebben. Dus wie weet wordt het toch Dusseldorf straks.
Gek hè dat zo een apotheek daar niet bij door denkt, maar gelukkig heb ik nu dus wel grotere gekregen, nu kon het ineens wel, ach ja als je maar door blijft vragen. Maar ja als het je eerste keer is, en er wordt gezegd dat die er niet zijn ja wat moet je dan. Gelukkig of helaas worden we door ervaring wijzer. Ik heb hopelijk geen voorraad nodig Maartje, dit wordt zeker de laatste keer, wij geven wel op met mijn 43 jaar vind ik het genoeg, maar ik ben er van overtuigd dat het dit keer goed gaat allemaal. Sikki goed dat jullie nog een keer gaan proberen voor iedereen is dat ook anders. Maar hopelijk ook voor jullie dit keer de laatste keer - big smile
Maartje jij hebt vandaag je terugplaatsing, veel succes gewenst, deze ronde gaat het hem echt worden hoor. Twee weken wachtellende gaan zeker beloond worden. Ik ga voor jullie duimen meis . Knuffel van Shanna