Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Shantii. Een negatieve test hakt er inderdaad flink in :( Het enige positieve aan deze poging is dat je 4 cryo's hebt. Dat zijn toch weer extra kansen. Het moet goed komen.

Iluna, wat spannend dat je man volgende week de TESE heeft. Heeft de arts iets vertelt over de kans van slagen? Laten we hopen op een positief resultaat! Ik vraag me trouwens af of TESE in het buitenland vergoed word door de zorgverzekeraars.

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Tuana: wij hebben de kosten vd Tese gewoon opgestuurd naar de verzekeraar maar hebben nog niets gehoord/gezien.

Vraagje van mijn kant. Als mijn 1e icsipoging mislukt heb ik nog 1 eitje in de vriezer. Moet je daar ook weer voor betalen om terug te plaatsen?
    We hadden nu een rekening gekregen van 2300 euro!

3. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iluna spannend! Hoop dat het je man een beetje goed vergaat..

Poekie proberen positief te blijven!!! Hoop dat jij wel op roze mag knallen.. En een volgende tp kost weer 230 euro :S .. Best heel erg krom vind ik zelf. Alsof ze nog niet genoeg verdienen..

Gaby voor jou ook een dikke knuffel meid!!!

Tuana heb je al een beetje goed naar de opties in Dusseldorf kunnen kijken? En wanneer denken jullie ongeveer van start te gaan?

Verder iedereen bedankt voor de super lieve woorden.. Nu maar op na een cryo tp alleen heb ik daar ook weinig vertrouwen in omdat onze enigste andere cryo uit de vorige poging ook niet goed ontdooit is.. En dat was toen ook een keiharde klap.. Maar laten we hopen dat het nu anders gaat.

4. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey shanna en shantii.
    he bah wat kl*te zeg.
    hele dikke knuffel voor jullie.

@hier vanmorgen getest en ook helaas weer nega:(
    nog wel iets te vroeg maar heb geen hoop meer deze maand.:(

als ik ongi ben dan wil ik s is gaan vragen of een hsg nut heeft.
    en ga dan eerst is een maandje rust nemen want nog een bruiloft voor de boeg dus....

5. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ poekie; jullie hebben dus nog niks gehoord? Welke zorgverzekeraar heeft je man als ik vragen mag, en wanneer heb je de declaratie ingediend? Voor mij is het allemaal nieuw, dus vandaar dat ik zo benieuwd ben. Hier in Nederland word het gewoon vergoed, maar hoe dat in het buitenland zit...

@ Shantii; wat er allemaal mogelijk is in Düsseldorf word me steeds duidelijker. Ik moet nog veel leren hoor, het is nog steeds allemaal nieuw voor me. Maar dat komt wel. Ik kan nu nog niet zeggen wanneer we die kant op kunnen, want het geld voor een zelfbetaalde poging is er niet. Heel frustrerend.. dus we zullen het komende jaar eerst hard moeten sparen. Maar ik vind het gewoon fijn om nu alvast onder jullie te zijn en informatie op te doen. Anders heb ik helemaal het gevoel dat ik stil sta.

En wat betreft je cryo's, we gaan heel hard hopen dat ze straks goed zullen ontdooien!

@ Girl86; bij jou ook al geen goed nieuws :( Ik weet niet zo goed wat te zeggen, een dikke knuffel!

6. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Tuana
    Dr UberS schatte de kans op ca 60 % in. Bij mijn man is 2 keer spermaonderzoek gedaan, de eerste keer waren er geen zaadjes te vinden en de tweede keer eentje die niet veel bewoog.
    Ik had al met onze verzekering gebeld, en die vergoeden het hele bedrag van de Tese (die trouwens aanzienlijk goedkoper is dan ICSI).
    Wij zitten financieel ook niet zo ruim, daarom heb ik alles uitgezocht met de verzekering mbt betalingen. Mijn verzekeraar vertelde mij zelfs dat mogelijk (lekker vage antwoord) het verschil tussen het Nederlandse tarief voor ICSI en wat ze in D'dorf berekenen uit mijn (plus) aanvullend pakket vergoed kan worden.
    Heeft een van jullie daar ervaring mee?

En Poekie bedankt voor de Tip. Hij krijgt naast het koelen ook nog wat alternative middeltjes om de genezing te bespoedigen.

7. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Iluna, bij welke verzekeraar zit je? Wij hebben de TESE ook in DD gedaan, maar ik denk dat je niet helemaal goed voorgelicht wordt...

Bij onze verzekeraar vergoedden ze alleen tot het Nederlandse tarief. Maar je moet ook betalen voor het onderzoeken van het zaad en het invriezen daarvan. Uiteindelijk komt het bedrag toch nog een stuk duurder uit dan wat er aanvankelijk (€ 1100,- euro geloof ik) gezegd wordt...

Ik weet de bedragen niet precies meer hoor, maar misschien de andere meiden die de TESE net achter de rug hebben wel. Veel succes in elk geval! En mijn tip: 2 coldpacks, dan kun je ze om de beurt in de vriezer leggen.

8. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ loutjelou
    Wij zitten beiden bij VGZ (aanvullend plus). Ik had uitgebreid gebeld met hun en kreeg te horen dat de kosten voor de operatie (ca 1000 euro)
    geheel vergoed worden. Het nederlandse tarief is hiervoor als ik het me goed herinner 1300?!
    We hebben vanuit Mülheim al direct bij de intake een offerte meegekregen, die totaal iets meer dan 1000 euro bedraagt. Dat is incl narcose, transport en pathologisch onderzoek zaad.
    Voor zover ik nu zie komen alleen nog cryo kosten erbij?

Mag ik vragen hoeveel jullie ca zelf bij moesten betalen? Hm, wordt hier toch wat onzeker van, ik denk dat ik morgen nog maar eens ga bellen met VGZ.....
    Bedankt voor de tips.

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

iluna: het heeft totaal geen nut om vgz te gaan bellen en vragen hoe of wat.. die miepen aan de telefoon snappen er zelf helemaal niks van.. ik heb echt al super veel info van vgz over alle vergoedingen...wil je een pb of zal ik het hier neerzetten..?

10. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gaby - bedankt voor het aanbod. Ik heb je ook even een Pb gestuurd. Als je het hier wilt/kunt posten kunnen andere er ook nog wat van leren/opsteken..?!

11. gaby1986

heb je misschien een e mail.. de mail is te lang voor zp die kan het niet aan haha.. :)

12. gaby1986

Als de behandeling voor een vergoeding in aanmerking komt, krijgt u deze vergoed volgens het op dat moment geldende Nederlandse tarief. Dit tarief varieert. De vergoedingen baseren wij op het tarief van januari 2010. Bij het bepalen van het tarief kijken wij naar de maand waarin u met de behandeling start. Houdt u er rekening mee dat IVF/ICSI in het buitenland meestal (veel) duurder is dan in Nederland en dat de eigen bijdrage per poging daardoor hoog kan zijn.

IVF/ICSI
    Tot en met de 40-jarige leeftijd komt u in aanmerking voor IVF/ICSI. U hebt hiervoor wel een verwijsbrief nodig van een Nederlandse gynaecoloog waarin hij de keuze tot IVF/ICSI onderbouwd. Voorwaarde is verder dat een IVF/ICSI behandeling plaatsvindt naar de westerse medische standaard. Terugplaatsing van bijvoorbeeld 4 of 6 embryo's, zoals in sommige landen plaatsvindt, komt niet voor een vergoeding in aanmerking.
    Bent u tussen de 41 en 45 jaar dan hebt u alleen recht op een vergoeding als uw gynaecoloog kan aantonen dat een IVF/ICSI behandeling medisch nog kansrijk is. Voor een voorspelling vooraf of de behandeling op de leeftijd vanaf 41 jaar nog succecvol verloopt bestaat geen betrouwbare medisch test. Alleen na een (proef)stimulatie met hormonen of een IVF/ICSI behandeling, die volledig op uw kosten plaatsvindt, kan de medisch adviseur beoordelen of IVF/ICSI behandelingen op deze leeftijd nog voor een vergoeding in aanmerking komen. Ook de resultaten van een IVF/ICSI behandeling die kort voor het bereiken van de 41-jarige leeftijd is uitgevoerd, zijn bruikbaar bij de beoordeling.
    Bent u 45 jaar of ouder dan hebt u geen recht meer op een vergoeding.
    De maximale vergoeding voor een volledige IVF behandeling is 1450,82 euro per poging en voor een ICSI behandeling is de vergoeding 1533,34 euro per poging. Als men slechts een deel van de IVF behandeling uitvoert, bijvoorbeeld alleen het stimuleren met hormonen, dan geldt uiteraard een lager tarief.
    De vergoeding voor IVF/ICSI geldt voor ten hoogste drie pogingen per te realiseren zwangerschap en is exclusief een vergoeding voor medicijnen. Het maakt voor de telling niet uit waar de IVF/ICSI behandelingen hebben plaatsgevonden. Na drie niet succesvolle pogingen in of buiten Nederland hebt u geen recht meer op nog meer pogingen in het buitenland.
    Een IVF/ICSI poging is begonnen als:
    - de geneesmiddelen zijn toegediend, en/of
    - een follikelpunctie heeft plaatsgevonden in de natuurlijke cyclus.
    Voor het recht op drie IVF/ICSI behandelingen telt een IVF/ICSI poging pas mee vanaf het moment dat bij de punctie minimaal één eicel is verkregen. Een afgebroken IVF/ICSI tijdens de eerste behandelfase met hormonen telt dus niet mee als poging. Als in het laboratorium geen bevruchting van de eicel(len) plaatsvindt en dus ook terugplaatsing van de embryo's niet mogelijk is, telt een IVF/ICSI behandeling wel als poging.
    Na een doorgaande zwangerschap of een (levend) geboren kind, ontstaan uit IVF/ICSI, ontstaat opnieuw recht op vergoeding van de kosten van drie pogingen bij een nieuwe zwangerschapswens, als er sprake is van ongewenste infertiliteit. Onder een doorgaande zwangerschap verstaan wij een zwangerschap met minimaal één levende embryo van ten minste 10 weken gerekend vanaf het moment van follikelpunctie, of 12 weken vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Als een zwangerschap na deze termijn voortijdig eindigt dan hebt u opnieuw recht op drie IVF/ICSI behandelingen.
    Na een wisseling van partner met gezamenlijke ongewenste onvruchtbaarheid (infertiliteit), hebt u opnieuw recht op vergoeding van de kosten van een IVF/ICSI hehandeltraject van drie pogingen. Voor medicijnen die verband houden met de IVF/ICSI behandeling ontvangt u een vergoeding volgens het artikel Farmaceutische zorg van de Zorgverzekering. Dit betekent dat maximaal het Nederlands tarief voor een vergoeding in aanmerking komt.

Eiceldonatie en IVF/ICSI
    U hebt geen recht op een vergoeding van de kosten voor de donatie van de eicellen en/of voor de donor. Bij IVF/ICSI met eiceldonatie in het buitenland komt maximaal het tarief voor een IVF/ICSUI behandeling voor een vergoeding in aanmerking.

Mesa/Pesa/Tesa
    De vergoeding voor een mesa/pesa/tesa behandeling bij de man is 1396,92 euro. De ICSI behandeling bij de vrouw die kan voortkomen uit de mesa/pesa/tesa behandeling telt als ICSI poging met de daarbij behorende maximale vergoeding.
    Terugplaatsen ingevroren embryo
    Als ze na een IVF/ICSI behandeling de embryo's invriezen (de zogenaamde cry embryo's) en ze terugplaatsen dan geldt hier een vergoeding van 403,21 euro per terugplaatsing tot er geen cryo embryo's meer over zijn. Cryo terugplaatsing telt niet als aparte poging, maar hoort bij de IVF/ICSI behandeling waaruit ze zijn voortgekomen.

KID
    De maximale vergoeding voor een KID behandeling is 641,81 euro per 12 maanden, ongeacht het aantal behandelingen dat de vrouw in deze periode ondergaat. Bovendien heeft de vrouw recht op een éénmalige vergoeding van 403,21 euro voor screening van een donor. Tijdens een behandeljaar kunt u éénmaal van donor veranderen en komt dus ook nog éénmaal het bedrag van een screening (403,21 euro) voor een vergoeding in aanmerking.

IUI
    De maximale vergoeding voor IUI is 507,52 euro per behandeling. Voor deze behandelingen geldt geen maximum.

Vooraf is geen machtiging nodig. Alle bovenstaande behandelingen komen vanuit de VGZ Zorgverzekering voor een vergoeding in aanmerking. Uit de aanvullende verzekeringen bestaat met ingang van 1 januari 2010 geen vergoeding meer.

13. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    wow Gaby, bedankt. :)
    Volgens jouw lijst zou de gehele Tese door VGZ vergoed worden gezien het bedrag op de 'offerte' lager is dan die 1396 euro.
    Of heb jij (of Loutje) andere ervaringen? :(

14. gaby1986

iluna: tot nu toe heb ik een groot deel van de intake terug gekregen, en iets van 400 euro nog maar waar dat precies voor was weer ik niet.. maar moet nog wel wat meer terug krijgen geloof ik , ik stuur gewoon alle rekeningen op die ik van dusseldorf krijg. en ik zie wel wat ik terug krijg ervoor.. alles is meegenomen..

15. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey dank je tuana!!!

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Sas79: hoe is het nu met jou meid? Wanneer krijg je tp?

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo meiden..
    Ik heb zoals ws velen een vraagje over Ddorf. We willen er ws een ICSI behandeling gaan doen.
    Mijn verzekering dekt het bedrag wat er in NL voor staat.
    Meiden die dit ook hebben gedaan met deze voorwaarden...Hoeveel moesten jullie nu uiteindelijk zelf betalen qua euro's?
    Is dat van tevoren een beetje uit te rekenen?

18. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ iluna; het is opzich wel positief dat ze bij het 2e zaadonderzoek een zaadje hebben gevonden. Er word in ieder geval wel wat aangemaakt. Ik geloof dat je in zulke situaties toch een grote kans hebt dat ze (levende) zaadjes vinden bij de TESE. Op naar een goed resultaat!

@ gaby; ik wou net vragen of je mij het overzichtje ook zou willen PB'en, maar hij staat er al. Heel overzichtelijk/duidelijk! En best een groot bedrag wat (voor de TESE) vergoed word. Nu zit mijn man alleen bij Agis, en ik weet niet hoe dat daar zit.

Aan die miepen aan de telefoon heb je inderdaad maar weinig. Toen ik 2 jaar geleden informatie op vroeg over de vergoeding van TESE, wisten ze niet eens wat TESE was. Ik heb echt lang in de wacht gestaan, en elke keer kwam ze terug met de mededeling dat het niet bestond. Uh dat dacht ik wel ;)

Hoeveel kost TESE in Düsseldorf eigenlijk? Ik weet namelijk niet wat er daar allemaal bij komt kijken. Je betaald dus ook voor het invriezen?

19. P26

P26 Niet meer actief

iluna ik hoop ook dat ze via TESE wel meer zaadjes vinden.

Poekie hoe staat het met de kwaaltjes? Ik voel nog niets, alleen met opstaan en zitten af en toe wat druk op de baarmoeder.

Hoe gaat het met de rest?

20. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Heey dames,

Vanochtend een echo gehad om te kijken of alles weer een beetje op regel is en er een eitje groeit. Ik zit nu op dag 10 van m'n cyclus. Er is nog geen "dominant" eitje te zien zoals ze dat noemen. Vrijdag wordt er nog een keer gekeken.
    Als er dus wel een eitje gaat groeien, zal na de eisprong de tp zijn.
    Maar het duurt me allemaal wel te lang...;).

Ik heb trouwens ook bericht gehad over wat we vergoed krijgen van CZ.
    Voor de TESE: € 1046,-
    Voor de ICSI : € 1158,-
    Valt me tegen....

@Poekie en P26; Het schiet nu een beetje op hé, spannend hoor...

Deel Deze Pagina