Hoi meiden! We hadden vandaag weer een echo en we hebben ons wurmpje weer gezien EN gehoord!!!! Ik moet (na de crash) ff m'n banner aanpassen. Ben 9 weken en 5 dagen zwanger. Ik zit nu via m'n mobiel te internetten. Sas ik duim heeeeel hard voor jullie !!!! Praat en aai je buikje maar elke dag... Helpt misschien wel. Heb ik ook gedaan! Hahaha.
Hi Brigges, Jouw verzekering heeft een fout gemaakt. Ze hebben het tarief van vorig jaar gemeld. 2689 is van 2009. Vanaf 2010 is het bedrag 1589, maar wie weet kan jij je beroepen op hun stomme fout hihi. Het is echt heel erg klote en zuur... Maar het bedrag is eind 2009 verlaagd met 1000 euro!! *slik* Ze mogen het niet afwijzen omdat dat tegen de Europese wetten (vrijheid van verkeer, goederen en diensten). Aan je stukje tekst te zien zit je bij Menzis. Zij willen van te voren toestemming geven zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan. Maar als je niets aanvraagd en later de facturen gewoon zonder tekst en uitleg opstuurt, krijg je het vast wel vergoed. Ik heb ook pas achteraf toestemming gevraagd aan mijn verzekering. Als je trouwens idd bij Menzis zit, als je extra verzorgd 4 neemt betaal je je wel blauw aan premie, maar mag je het Nederlandse tarief (dus 1589 en niet 2689) dubbel declareren... Maar ik weet niet hoe dit per 1-1-2011 veranderd... Succes!! Poekie, goed nieuws van je echo!!
Hoi Maartje, nee geen Menzis hoor, Ik zit bij Stad Holland en ik ben allang blij dat ze minimaal dan het nederlandse tarief moeten vergoeden. Ik wist natuurlijk wel dat ik zou moeten bijbetalen, dat is geen probleem, maar uit dat stukje tekst dacht ik te halen dat ze helemaal alle vergoedingen zouden weigeren zeg maar. Als we dan een complete behandeling zelf moeten betalen dan is het voor ons niet te doen gewoon..pfff Ik mag er dan vanuit gaan dat ze het nederlandse tarief gewoon wel vergoeden. Gelukkig maar..kreeg het er spaans benauwd van
Brigges je moet wel even in de gaten houden dat de meeste verzekeringen geen assisted hatching vergoeden. a160 of 190 euro en sommige verzekeringen vergoeden de hele poging niet als je die rekening ook indient. Dus ga je assisted hatching toepassen dien die rekening niet in bij je verzekeraar maar wel die van je ivf/icsi.
hallo dames, Ik lees al een tijdje met jullie mee. Ook wij zijn deze week voor intake in DD geweest bij dokter S(zoals jullie dat zo mooi afkorten). Wij hebben 2 IVF pogingen gehad in het Erasmus MC te Rotterdam. Beide keren had ik veel eitjes en bevruchte eitje. De Laatste poging is er één eitje op poolexpeditie gegaan, maar helaas wilde deze niet goed ontdooien. Dus ik een afspraak gemaakt in DD. Wij konden erg snel terecht omdat mijn man ziek is(lees kanker) dus binnen een week hadden wij een afspraak. *Nu wil ik aan jullie vragen of je ervaring hebt met het DNA onderzoek van spermacellen?Het zaad is voor onderzoek opgestuurd naar Denemarken. *Hoe is jullie ervaring van de kliniek in DD? *En hoe doen jullie dat met de verzekering ik zit zelf bij Zilveren Kruis en mijn man bij IZA. Welke rekening dien je waar in? Ik hoor graag van jullie.
Hi Dames, volgens het CZ vergoeden ze maar 75% van het Nederlandse tarief, omdat DD niet gecontracteerd is! En ik een natura polis heb.... Weet iemand hier meer over? Ookal is DD niet gecontracteerd, het is toch wel zo eerlijk om gewoon het NL-tarief te vergoeden!!! Lfs!
Hoi Sas, was de blauwe of de zwarte golf van jou??? Ik was met de zilveren peugeot . Okee misschien was je toen al weg... @hier: ik ben alweer van start , poging 4 in DD!!! Poging 3 en 4 zijn nu binnen 1 maand . Maar wel lekker, want dat klokje van mij tikt heul hard door. Succes allemaal meiden
Halle allemaal. Ik had mij vorige week al voorgesteld in dit topic, maar vanwege de crash onvindbaar. Wij hebben binnenkort ons intake gesprek in DD voor een brusje. Inmiddels in NL drie mislukte pogingen achter de rug. las al een tijdje mee hier, maar nu dus ook af en toe actief reageren. Laloutje: Herkenbaar mbt CZ. Wij zaten met hetzelfde probleem. Zij wilden alleen maar 75% van het nederlandse tarief vergoeden. Ook mbt de hormonen. Ik heb toen bezwaar ingediend vanwege europese wetgeving. (recht op vrij verkeer etc). Uiteindelijk kreeg ik maanden later....zucht......een antwoord: Zij bleven vast houden aan dit tarief van 75 % ivm de natura verzekering. Volgens de juristen van CZ was dit niet in strijd met de Europese wetgeving. Wij hebben het er toen maar bij gelaten en uiteindelijk de derde poging toch in NL gedaan......mislukt. Nu dus 18 november onze intake in DD. Hebben dan gelijk een SCSA test (fragmentatie van het sperma). Em85: Voor de crash, had Tuana een topic geopend mbt de vraag over de SCSA test in DD. Door de cras dus ook helaas verdwenen. Hierin had een van de meiden uitgebreide info neergezet mbt de fragmentatie van sperma. Ik had deze info op mijn laptop opgeslagen. Zal ff voor je zoeken en dit dan hier plaatsen.
Em85: Gevonden! Onderstaande tekst is gekopieerd vanuit dat topic: Nou meiden, ik heb wel wat ervaring. Wij hebben in juni een SCSA laten doen, omdat wij na zoveel pogingen en tp's en 1 vmk wel eens weer wilden weten. De uitslag van de SCSA was een DFI (DNA Fragmentatie Index) van 42%. Blijkbaar hebben mannen in de 20 een DFI van 5% en in de 30 zo'n 10-15%. Na het 40ste levensjaar neemt de DFI heel erg toe. Fragmentatie kan komen door medicatie (prednison, anti-depressiva), spataderen, roken, chemicaliën, enz. En dan natuurlijk het ouder worden. Ook vrije radicalen hebben invloed op het DNA van de zaadcel. Omdat mijn man niets van de bovenstaande invloeden heeft gaan wij er vanuit dat het gewoon pech is en mogelijk de vrije radicalen. Anti-oxidanten zouden dit kunnen tegengaan. Mijn man slikt geen medicatie, rookt niet en is 31 jaar. Nu is het zo dat de eerste dagen van een embryo ontwikkeling vooral vanuit de eicel terecht komt. Pas op dag 4 gaat het DNA van de zaadcel een belangrijke rol spelen. Met een DFI van boven de 30% is er weinig kans op een goede embryo ontwikkeling. Men ziet in onderzoeken dat zaad met een DFI boven de 30% wel een even hoog bevruchtingspercentage heeft als goed zaad, maar dat vanaf dag 4 de embryo's afvallen. Uiteindelijk lijkt er een zwangerschapskans van <1%. En als er al een zwangerschap is, dan gaat dit meestal mis voordat er hartactiviteit waargenomen kan worden. Kortom, met zo'n hoog DFI zijn de kansen zeer klein. Nu heb ik gelezen dat juist mannen met een hoog DFI baadt kunnen hebben bij een dagelijkse zaadlozing. Er is een onderzoek geweest dat een groep mannen met een DFI van >30% op dag 0 een week later na dagelijks een zaadlozing te hebben gehad 10% lager in DFI zaten. Helaas was dit niet bij alle mannen, maar bij iets van 85% van de mannen. Verder is er een onderzoek geweest dat mannen met het DFI gemeten in de zaadlozing en via zaad verkregen middels TESE op dezelfde dag een DFI hadden van 30% in het ejaculaat tov 10% via de TESE. Mogelijk heb je wat aan deze info. Dolter S raadde ons in ieder geval deze test aan. 18 november is de test en dan kan ik je mischien wat meer vertellen.
Oh rubiootje, wat geweldig dat je het hebt opgeslagen meid! Ik baalde al enorm dat het hele topic weg was, en dat ik alle belangrijke info was kwijtgeraakt. Bedankt voor het plaatsen!
hoi rubiootje bedankt voor je reactie. Wij hebben de test ook laten doen, eind volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Ik laat het je weten.
Had gelukkig alles opgeslagen om het nog eens na te kunnen lezen, zonder eerst te moeten zoeken op het forum. Em85: ben benieuwd naar de uitslag.
Em85: volgende week dus de uitslag, wat spannend zeg! Zal ik het topic anders opnieuw openen? Misschien is dat wel zo overzichtelijk? Dat we gewoon daar verder gaat over alles wat te maken heeft met het zaad, DNA schade, SCSA, etc.
Ik heb toch maar weer een topic aangemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/230861-dna-schade-zaadcel-scsa.html
@ Rubiootje; bedankt voor je reactie... balen zeg!! Dat wordt dan een flinke duit bij betalen :-S Voor jullie alvast heel veel succes op 18 november Weet iemand of ik gewoon kan overstappen van verzekering voor 2011? En welke verzekering wordt aangeraden ivm de icsi?
Hi meiden, Lees af en toe mee met jullie (laatste tijd steeds vaker...). Jullie namen komen me haast allemaal wel 'bekend' voor, dat heb je als je al zo lang op ZP actief bent . Bij ons is de 1e IVF mislukt (MCK) had maar 5 follikels met decepeptyl en 150 / later 175 eg Puregon. Waren 3 eitjes, 2 bevrucht, 1 gesneuveld en 1 emmy teruggeplaatst, maar helaas... Ga poging 2 nog wel bij MCK doen, maar vroeg me af wat ze nu écht ANDERS doen in Dusseldorf. En hoeveel hebben jullie nu gemiddeld per behandeling zelf bij moeten dragen? Wens iedereen veel sterkte met zwanger worden, zwanger blijven en zwanger zijn !!!! Hopelijk volgt de rest gauw!!!! xxx Juulz
Hee Juulzon, Jouw naam komt mij ook wel bekend voor Helaas.. Het was voor jou fijner geweest als ik geen idee was wie je was... Want dat zou betekenen dat je zonder problemen in verwachting was geraakt. Ik ken hier namelijk bijna alleen de mensen met fertiliteitsproblemen... Jouw eerste IVF is dus mislukt... :'( Vind het zo naar voor je en had voor je gehoopt dat je niet zou gaan ervaren hoe het is om een IVF te zien mislukken... Extra wrang na de miskraam... Klotekutzooi dus. Maar nu dus voorzichtig aan het nadenken over DD... Gemiddeld per behandeling zelf betalen verschild per verzekeraar en per pakket en per behandeling die je moet ondergaan. Ik had zelf per 1-1-2010 mn verzekering gepimpt. Daardoor mag ik dit jaar per poging 3100 euro declareren. Maar normaal is dat mensen 1589 mogen declareren. De behandelingen kosten: 1300 IVF (dit is inclusief FM's, punctie, labkosten en TP) 2300 ICSI (,,) 210 tot 230 narcose kosten bij de punctie (is verplicht) 160 AH (als je daar voor kiest. Deze rekening nooit indienen bij je verzekering, anders krijg je niets meer terug en moet je ook je medicijnen terugbetalen 190 bloedprikken (verplicht bij punctie voor eventueel cryo invriezen, dit kun je ook in NL laten doen, niet ouder dan een week bij punctie, op papier mee nemen naar DD bij punctie) Eventueel van te voren bloedonderzoek, bij mij was dit voor 335 euro 65 intake (in het weekend of 's avonds is het duurder) 230 cryo TP Waarom DD? - andere medicatieschema's/andere medicijnen - alles wat niet direct getpt kan worden wordt er ingevroren, dus niets wordt weggooit en toch ontdooit er in DD veel meer goed dat in NL - keuze uit 1, 2 of 3 per keer getpt - mogelijkheid tot AH - geen wachtlijsten - meer onderzoeken Als je meer vragen hebt... je weet me te vinden he