Juulzon: Ken "helaas" jouw naam ook vanuit dit forum. Wij hebben volgens mij nwel eens samen geschreven op een topic mbt MCK. Wij hebben daar nl ook al onze eerdere pogingen gedaan. Na ons zoontje, is het dus helaas niet meer gelukt. Wij stappen nu over naar Dusseldoorf vanwege de betere mogelijkheden zoals Picsi, Asisted Hatching etc. Wij krijgen nu helaas niets meer vergoed en waren van mening dat als wij het dan toch zelf moesten gaan betalen, wij dan ook wel "all the way" wilden gaan. (helaas nog wel ff druk aan het sparen) Ik merkte op het laatst bij MCK dat zij zich erg vast hielden aan het vaste protocol. Zo stelde ik voor de laatste poging voor om eens over te stappen naar een andere medicatie (menopur). Helaas kreeg ik gewoon het standaard voorgeschreven recept mee en werd er gezegd dat dit pas werd gedaan bij vrouwen vanaf 40 jaar oud (ben 37). Ik heb op meerdere topics gelezen dat zij in DD veel meer open staan voor verschillende behandelingen en met je meedenken. Daarnaast hebben onze cryo's (op 1 na) het ontdooiproces nooit overleefd, terwijl in Dusseldorf dit percentage veel hoger ligt. Ook laten wij in DD een SCSA test doen, welke bij MCK niet wordt uitgevoerd. Ook heb ik mij laten vertellen dat je de terugplaatsing kan zien middels een scherm. Dat miste ik een beetje bij MCK. Een collegaatje van mij liep tegelijkertijd in Voorburg en daar wordt dat ook gedaan. Is toch een leuke toevoeging op de behandeling. Zeker als daar een zwangerschap uit ontstaat, want mijn collegaatje kon achteraf de echofoto van de terugplaatsing en de embryo zelf krijgen. (zij is nu zwanger, vandaar). Als laatste ben ik gewoon enthausiast geraakt door de vele positieve verhalen over DD op diverse forums. Dit heeft ons de defintieve zet gegeven om over te stappen. Op 18 november hebben wij ons intake gesprek, laat dan wel weten wat onze indruk was.
Aan alle nieuwe meiden: welkom 8) Poekie, je hebt je echo gehad , en was ie/ze knap? Lekker dat het zo goed gaat. Tuana , hoe gaat het je geldboom? en wordt je koelkast al wat misselijker?
@ marjah: helaas nog steeds een niet-misselijke koelkast. Dus wat dat betreft schiet het niet echt op. Verder nog steeds extra werken en hard sparen (wat me nogal begint op te breken, ben heel erg moe de laatste tijd), maargoed, het zal wel moeten. Hoe gaat het met jou meid?
hey dames, ff een vraagje, waarschijnlijk heb ik morgen mijn eisprong, en ik wil graag de dag na mijn eisprong de inseminatie hebben. maar nu is dit dus op zondag. en ik heb altijd begrepen dat dusseldorf op zondag dicht is.. maar nu kwam ik dit tegen: Onze openingstijden zijn: maandag - donderdag: 07.00 - 20.00uur Vrijdag: spreekuur 08:00 -14.00uur Zaterdag, zondag en feestdagen spreekuur naar afspraak met uw behandelende arts. Elke donderdag is de kliniek van 13.00 - 15.00uur gesloten ik haal hier uit dat ze dus wel op zondag open zijn, maar dan alleen op afspraak. maar ik kan niet meer bellen want dat kan vandaag tot 14.00. maar als ik nu als mijn ovulatietest positief is het spoednummer bel zou ik dan waarschijnlijk wel gewoon kunnen komen.???
Gaby: ik ben zelf ok donderdag middag laat in DD geweest, dus ik zou anders gewoon Irma morgen ff bellen voor de zekerheid, maar ik zou gewoon ff lekker uber S zijn mobieltje laten rinkelen, als het nodig is. Hij verdient genoeg aan ons @hier: mislukkend poging op komt, dus ik baal als een stekker. Ik heb maar 2 follies (van 13 en 8 mm), dus het ziet er weer slechter uit dan de vorige keer. Wat te doen??? afblazen (IUI) en dan maar hopen dat het ooit meer dan 2 eicellen worden, of gewoon kop in het zand en doorgaan. Op dit moment zeggen we beide: doorgaan met IVF (ICSI). Zucht... wat een gedoe.
marjah: ja ik bel irma morgen sowieso, had trouwens om half 7 een mooie op mijn clear bleu, dus ik we gaan morgen naar dussedorf. wil alleen zo laat mogelijk afspreken, tot hoe laat zijn ze morgen open?
Ik ben eens op zaterdag om 12.00 uur geweest. toen zaten er nog meer mensen, dus wie weet kan het nog tot veel later... succes!
@ gaby: succes alvast, hopelijk gaat dit 'm worden! @ marjah: wat een rotbericht zeg. Ondanks dat je met een hoge dosis menopur stimuleert dus maar 2 follikels? Pff... ik weet even niet wat ik moet zeggen meid. Je stopt er ook niet zomaar mee he, dus ik kan me voorstellen dat jullie nog niet willen opgeven. Ik hoop het beste voor jullie!
Hoi allemaal, Tijdje alleen maar meegelezen, heb niet zoveel te melden want ik zit weer in die vreselijke wachtweken ..... Zit nu op WD 8, voel niets bijzonders. Heel soms een heel klein pijntje of gerommel in m'n buik, maar dat had ik de vorige keer ook.....Pffffff. @Gaby; Veel succes meid! @Marjah; Wat balen meid, maar 2 follikels. Sterkte met alle beslissingen....
spannend Sas, jammer dat ik je niet heb kunnen spotten in DD! Waar wordt de tp gedaan? in de onderzoekskamer van Uber S of in de martelkamer waar de punctie wordt gedaan?
goedemorgen, ik net dd gebeld, maar op t nummer van irma neemt niemand op. ik dus het spoednummer gebeld, bel ik uber S wakker hij lag nog te slapen en heeft vakantie hahaha van hem een ander nummer gekregen, maar daar nemen alleen de duitsers op, ik een beetje in het engels uitgelegd, en nu bellen ze me zo terug als het goed is. maar ze kunnen toch niet tegen me zeggen dat ik niet mag komen vandaag toch??
waaaaat heeft uber S vakantie??? de etterbak, hij zat bij de uitgangsecho te rekenen en hij zei dat het geen probleem was . Hmmm dit is niet grappig. Ik bel maandag om maar eens te horen wat er nu gaat gebeuren. Ik hoorde vrijdag wel dat een andere arts mijn FM had beoordeeld. ALs het nu maar goed gaat??? Succes Gaby!
oh ja dat zei hij.. dus ik weet het niet. wij mogen komen, wemoest er wel binnen het uur zijn hahahaha.. nou dat gaan we dus niet halen aangezien joey nog onderweg is naar huis van zijn werk en dat duurt nog een half uur. en we rijden er 1.5 uur op om naar dusseldorf te komen.. dus ik heb gezegd dat we er tussen 11 en 11.30 zijn en dat mocht ook haha..
Gaby, succes! Was er toevallig nog een van jullie Dusselpusselmeiden in DD? Het was qua Nederlanders redelijk rustig maar wie weet? Onze 5e IUI zit er in elk geval weer op. Nu heel hard duimen.
@ Marjah; haha.. niet in de martelkamer maar inderdaad in het onderzoekskamertje van Uber S. Waar je dan met z'n allen op elkaar gepakt staat, lekker knus . @ Loutjelou: Héél veel succes meid!! Duim voor je! @ Poekie; Al lekker geshopt?? @ P26; hoe gaat het met je meid?
loutje was je vandaag in dd.. misschien heb ik je wel gezien, we hebben ongeveer 2 uur in de wachtkamer gewacht..
Hoi meiden! Kwam even voorbij neuzen om te kijken hoe het hier gaat. Sas79 zit in de wacht-fase ... killing is dat he?! Ben ook benieuwd hoe het met P26 gaat??!!?! Loutjelou spannende bedoeling.Jij gaat dus ook weer de wacht-fase in. Ga voor je duimen! Gaby ging je vandaag nou naar DD? Hier gaat alles goed. Begin soms wat last te krijgen van kwaaltjes, maar ja .... mag niet klagen he! Dit is wat we graag willen..en we moeten er gewoon wat voor over hebben. Ben vandaag 11 weken. Over 2,5 week weer echo. Dan ga ik voor het eerst naar de verloskundige-praktijk. Liep eerst bij de gyn in het ziekenhuis maar aangezien alles goed is kunnen we naar verloskundige. Ben nog niet wezen shoppen. Weet gewoon niet wat ik leuk vind, hahahaha! Nou meiden DIKKE KNUFFEL voor iedereen! Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd...