Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

oke, want ik had van uber S een recept gekregen, maar geen prikpen, en bij de apotheek zeiden ze dat die er niet standaard bij zit.. maar als het gewoon van die spuitjes zijn dan maakt dat niet uit..

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ik had dus geen losse spuitjes waar al iets in zit, maar een ampul + water + losse spuitjes (zoals bij pregnyl) bedoelde ik. je merkt het vanzelf....

3. gaby1986

oh zo.. dus dan moet je zelf mengen enzo.. ach ja ik zie t wel, als t maar geen prikpen is ,want dan mag ik die nog op t laatste moment gaan regelen ergens...

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Marjah wat goed toch nog meerdere folikkels!! Toppie. Nu moeten ze goed verder groeien!

@Gaby, Gonal-f krijg je in een prikpen, je hebt pennen met 900IE en met 450 en 300 eenheden. Snap niet dat ze zeggen dat die pen er niet bij hoort? Want gonal-f zit in de pen :S ..

Hier als alles goed gaat dinsdag terugplaatsing van een cryo :D !!!! Dus we hopen zooooo dat het goed gaat ontdooien.

5. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Marjah: Weet je al wanneer je de punctie hebt? spannend! Wow, wat een mooie opbrengst. Zo'n 9 follikels!. Wat is je geheim? Ik ga keihard voor je duimen op hele goede bevruchtingen!

Shanti, wanneer hoor je of de cryo goed ontdooit is? Ook voor jou ga ik keihard duimen!

Ego: Wij hebben in november een intake gesprek gehad in DD, gecombineerd met de scsa test. De uitslag hiervan kregen wij in december en bleek erg goed te zijn. (6,9% fragmentatie). Wij hebben nu halverwege februari een afspraak staan in DD voor een uitgangsecho en het spuitschema inclusief bijbehorend recept. Enkele dagen daarna gaan wij starten. Vind het allemaal ontzettend spannend. Ik lees nl regelmatig dat de punctie in DD vaak erg (te)vroeg wordt ingepland waardoor er dus ook vaak onrijpe eitjes geplukt worden die dus niet bevrucht kunnen worden. Dit beangstigd mij wel eens. Aan de andere kant realiseer ik mij ook dat ze zooo veel verder zijn als Nl en de behandeling veel meer per patient doen ipv vaste protocollen. Afijn, moet maar gewoon vertrouwen hebben en positief de behandeling ingaan.

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Volgens mij zei ik dat ik gonal in een ampul heb... weet ik wel zeker, aangezien ik de ampul vandaag nog in handen heb gehad. Geen pen dus. Het kan wel zijn dat je het soms in een pen krijt.... maar gonal zit niet per definitie in een pen. SO!

Gaby, je merkt het vanzelf.

@ rubiootje: Jaaaaaa :) dinsdag :)
    Er zijn er nog 8 in de race :)
    Ik snap er zelf ook nog steeds niks vab want ik ben toch echt in de overgang. Ik zie het maar als een een uitschieter naar boven :D

Spannend hoor, bijna starten in DD :). Wel mooi zo weinig fragmentatie :).
    Maar ehhhhh als je bang bent om te vroeg te oogsten, dan moet je dat gewoon overleggen. Ik heb gewoon gezegd dat ik het gevoel had dat ik in nederland veel later was met oogsten en dat dat wel bevruchtigen heeft opgeleverd. Ik wilde dus per se later oogsten. Daarom is er ook bloed afgenomen om de hormoonwaardes te meten. Gewoon vragen en bij uber S moet je gewoon even pushen en je niet laten afschepen, want hij neigt nog wel eens naar zijn eigen protocol. Hem gewoon herinneren aan je afspraak en dan komt alles goed. Als je al wat IVF's in nederland hebt gedaan, moet je die schema's gewoon elke keer ff onder zijn neus leggen.

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @shantii: Woehoeeee succes :)

Hoe laat mag jij?

8. gaby1986

gonal-f: ik denk dat het verschilt per apotheek ofzo, en of je ze in dd haalt of in nederland...

rubiootje: spannend hoor allemaal.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Inderdaad goed bespreken om later te oogsten!!
    Als deze keer niet gelukt was hadden we dat ook gedaan hoor!!

Ik heb nu namelijk bij de laatste poging 11 eicellen weten te oogsten, maar slechts 2 was bevrucht, met ICSI terwijl we niet eens echt ICSI nodig hebben om tot bevruchting te komen!! Manlief heeft heel goed zaad, maar ik wilde met het oog op taaie eicellen en in overleg met Unterhose perse ICSI....
    Bij mij bleken er van de 11 slechts 7 geschikt voor ICSI, maar bleken er 3 niet rijp te zijn. In mijn ogen veel te veel. ALS we ooit voor een brusje gaan ga ik hier ook bovenop zitten bij S.

Marjahhhhhhh nog een uurtje tot aan het spuiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, mocht S. bij iemand aanraden om eens 3 keer lange Pregnyl te spuiten alvorens de eisprong pregnyl te gaan spuiten voor een betere uitrijping: NIET DOEN!!! was een leuk expirimentje van S. maar een medeDusselin heeft dit op advies van S gedaan en haar eieren waren vroegtijdig foetsie.

Wilde dit ff kwijt. Misschien komt ze zelf het nog wel ff melden (het mmmeisje in kwestie) maar wilde dit wel ff posten.
    Vele expirimentjes van DD zijn goed, maar deze blijkbaar wat minder.....

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    +breekt in+

@gaby: ik heb zelf gonal in een prikpen gekregen. (staat op onze beebsite een foto van) maar idd heb je ze ook als ampul. Zelf vond ik de prikpen fijner. In ieder geval heel erg veel succes weer en we denken aan jullie.

De rest van de meiden ook een knuffel!

+breekt uit+

12. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    ha meiden,

Dank jullie voor de tips mbt een (te) vroege punctie! Ik ga dit idd even heel goed bespreken! Uit de vorige drie icsi pogingen bleek dat mijn eitjes gewoon niet allemaal even hard groeien. Ik had dan bijvoorbeeld 2 uitschieters en dan veel kleintjes. In NL lieten ze de 2 grote dan best wel even goed doorgroeien tot zo'n 24 mm zodat de kleintjes dan ook nog even tijd hadden. Hierdoor altijd redelijk aantal eitjes met zo'n 80% bevruchting. Vandaar dat ik wat angstig tov DD stond hierin. Ga dus gewoon even de NL schema's meenemen.

Marjah, spannend de punctie dinsdag! 8 eicellen! Wow! Dat is een goede score! Ga je alvast heel veel succes wensen!

Maartje, Geniet van je zwangerschap!! Ik had elders meegelezen dat jullie een hele spannende start hadden gehad met bloedingen enzo. Jeetje, wat is dat spannend geweest. Geniet er lekker van. Het is je zooo gegund!

13. brigges

brigges Niet meer actief

Zucht...dat is mij ook aangeraden door Dr. S..... extra pregnyl voor de uitrijping...aarrrggghhhhh wat nu....

14. gaby1986

waarschijnlijk maakt t niet meer uit of dat ik een prikpen of spuitjes krijg... de kans is heel groot dat we niet mogen starten..

vorige week in dusseldorf bloedgeprikt, omdat uber S mijn schildklier waardes wou weten.. vanmorgen de uitslag gehad, en de waardes zijn helemaal niet goed.. die zijn veel te hoog..( als t goed is belt uber S vanmiddag nog op, met wat we nu gaan doen...

15. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    jeetje, Gaby.....ben er even stil van! Wat ontzettend naar! Heb je al iets gehoord van Dr. S?

16. gaby1986

nee nog niks gehoord.. maar ben wel al eerder pas tegen 7 uur terug gebeld.. dus wacht rustig af..

17. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    +breekt in*

He gadver gaby. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Volgens mij zijn er meerdere meiden op het forum waarvan de schildklierwaardes niet goed zijn en die hebben medicatie ervoor gekregen. Maar het is zeker erg balen! Ben benieuwd wat nu de arts zegt!

Dikke knuffel!

*breekt uit*

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Brigges: mail anders ff met S en overleg je angst. Wie weet heeft hij er wat zinnigs op te melden.

@t schildklier: niet starten als je waarde te hoog is!!!!!!
    Ti's verrekte kut, maar eerst dat in orde anders verpest je je kansen. Als je vragen over je schildklier hebt: ik weet inmiddels aardig wat en ook aquilera. Haar kun je anders ook wel een pb sturen. Zij weet heel veel. Maar dus niet starten als je waarde niet perfect is!!!

Treingroet ;)

19. gaby1986

maartje: nee dat wil ik ook niet. uber s heeft nog niet terug gebeld.. dus denk niet dat dat nog gaat gebeuren vandaag.. ik wil precies mijn waardes weten.. en ik wil niet alleen weten dat die te hoog is..maar ja..

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Groot gelijk meid!!

Maar soms kan de behoefte om verder te gaan zo groot zijn dat je toch het liefst door zou willen gaan met een twijfelwaarde, maar schildklier is zo belangrijk om zwanger te worden. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je waarde. Post je hem hier als je hem weet?

Deel Deze Pagina