ja als ik hem weet zal ik het vertellen... baal wel dat die niet meer terug heeft gebeld, ik zal eens even een mailtje sturen naar uber s..
Ook ik ga weer meeschrijven. Morgen de echo en het gesprek welke en hoeveel medicijnen en dan afwachten tot de menstruatie weer opgang komt. Intussen is dit mijn 2e poging in DD. De vorige is helemaal mis gegaan.....Mijn lichaam maakte antistoffen tegen de menopur. Wat ben ik ziek geweest.En de eitjes wilde maar niet groeien. Nu maar hopen dat het beter gaat. Veel succes allemaal
Em, jij ook heel veel succes! Jeetje, antistoffen aanmaken. Wat heftig. Ga je nu andere hormonen krijgen?
Ik had de laatste keer in NL/Rotterdam Puregon. Toen had ik 25 eitjes. Nu wilde wij de eerste keer in DD niet voor de aantallen gaan maar voor de kwaliteit. Dus ben ik begonnen met Menopur 150. Nou dat was helemaal niets. Dit is uiteindelijk omhoog gegaan naar 250 maar daar groeide de eitjes ook niet van. Nu gaan we waarschijnlijk voor een mix van Puregon en Menopur. Maar dat gaan we morgen bespreken.
@ hier: wappie ik ga zo ff lekker tukken. Ik ben net terug uit dusseldorf, alwaar er 8!!!! eitjes zijn geoogst. Maar ik ben zooooo bang dat het allemaal tegenvalt . Ik begin namelijk al visioenen te krijgen van cryo's en zwanger zijn en zo. Ben eigenlijk bijna niet UW geweest. Ja gisteravond voordat ik in slaap viel en vanochtend toen ik een heel tijd in de punctieruimte lag (in het begin was mijn hartslag laag en ineens schoot ie omhoog, om vervolgens weer lekker naar 62 af te zakken. En toen kreeg ik een injectie en wist ik niks mee . Wel grappig, zaterdag in de trein terug zat ik naast mensen die druk vanalles aan het regelen waren, en vandaag (al zittend in de wachtkamer) dacht ik... wie IS die vent??? whahahaah waren dezelfde mensen. En verder heb ik al sms-en, wappie zijn, achter in de auto gezeten mijn blikje bitterlemon over mezelf (jurk, maillot, laarzen) de bank en de vloer gemikt en natuurlijk ook IN mijn telefoon . Ik zeg achter in de auto, want man lief was zo slim geweest om het raam van de bijrijders kant open te laten staan (terwijl het regende!). Hij weet niet eens dat ie 'm open had gedaan. OW ja, het is ICSI geworden (op aanraden unterhose) en dag 3 tp Zo dat was mijn avontuur van vandaag. Em, vreselijk dat je antistoffen hebt aangemaakt, ik hoop dat het allemaal weer goed komt. Succes met je gesprek. Denk je dat het door de menopur komt (FSH + LH en vast nog wat andere stofjes)? Ben je dan niet bang dat je nu ook allergisch bent voor de FSH in Puregon? En durf je dan uberhaubt menopur nog aan? Sorry, wilde je niet zenuwlappig maken...
maartje: E2 (pg / mL) 169.0 LH 53.7 PRL 40 - 530 (mIU / L) 153 TSH 0,30 - 2,5 (uIU / mL) 2.98 + FT3 2.3 - 4.2 (pg / mL) 3.91 FT4 8.9 - 17.6 (pg / mL) 13.27 TPO < 35 (u / mL) < 10 mij zegt t niks haha marjah: gelukkig punctie achter de rug..nu even lekker rusten en dan terugplaatsing.. rest.. sorry ben weer weg.. ff de hond uitlaten..
Hoi Gaby, Je TSH is echt te hoog en die is het belangrijkst/ zegt het meest. Die moet echt lager zijn als je zwanger wilt worden. Je FT4 is op zich niet extreem laag, maar de combi met je TSH is niet goed. Waarschijnlijk krijg je nu thyrax (schildklierhormoon), hierdoor zal je TSH omlaag gaan en je FT4 omhoog. Het zou heel goed kunnen dat jij je dan ook beter voelt. Ik voel me het beste bij een FT4 tussen de 18 en 20 (heb ook >75 gehad! ) Succes meis!
dokter S zegt dat wij gewoon door mogen gaan en dat ik op dag 5 mag beginnen met spuiten.. maar ik weet t niet.. k kan geen keuze maken..
Oh echt?? Dat zou ik met zo'n TSH echt nooit aanraden... Je andere waardes FT3 en FT4 liggen binnen de normaalwaardes, maar juist de TSH moet zo laag mogelijk zijn om zwanger te worden. Ik zou anders kijken of je een verwijzing naar de internist kan krijgen in NL. (hoewel meeste huisartsen zichzelf ook erg kundig vinden op dit gebied en als je pech hebt ook zeggen dat dit ok is.) Maar nogmaals, ik vind je TSH om zwanger te worden wel echt hoog. Kijk anders eens op Hypo maar niet happy ?
Marjah, wat een goede oogst! Ga je morgen al horen hoeveel bevruchtingen er zijn? Wat fijn dat je Unterhose nog even hebt gesproken. Ik ken die man niet, maar heb wel goede verhalen over hem gehoord. Hij schint wat minder warrig te zijn als dr S. Wanneer ging hij (unterhose) nou defintief weg? Ga lekker bijkomen van de punctie! Ga een kaarsje aansteken op supergoede bevruchtingen.
Em, vreselijk dat je antistoffen hebt aangemaakt, ik hoop dat het allemaal weer goed komt. Succes met je gesprek. Denk je dat het door de menopur komt (FSH + LH en vast nog wat andere stofjes)? Ben je dan niet bang dat je nu ook allergisch bent voor de FSH in Puregon? En durf je dan uberhaubt menopur nog aan? Sorry, wilde je niet zenuwlappig maken.. Ik ben niet bang voor een allergische reactie. In NL heb ik er nooit last van gehad. Wij denken dat het lichaam nog niet klaar was voor een nieuwe poging. We zullen het gaan zien, morgen eerst de echo maar afwachten.
Snel: blijmeis heeft gelijk: TSH moet lager en t4 hoger, vraag/eis proefbehandeling met een halve blauw thyrax (12.5 is dat). Snurkkkkkk!
Meiden: we hebben er 3!!!!! Verder weet ik nog niks en ik ben volledig overdonderd. Ik wist vanmiddag gewoon niet meer hoe ik me moest voelen... blij, teleurgesteld, verward, gewoon enorm in de war. Moet nog ff inzinken dat de poging gewoon wordt voortgezet en niet zoals de afgelopen 2x wordt afgebroken. Maar goed, we zijn er nog niet. Eerst zien, dan geloven. Heb geleerd van de afgelopen 4 pogingen... op elk moment kan er nog iets fout gaan. Ik ben wel heel blij dat er bevruchting is hoor! Ik probeer gewoon reeel te blijven. rubiootje: scholtes is wel een beetje warrig en je moet hem soms aan zijn afspraken houden, want hij heeft nog wel eens de neiging om dingen te vergeten. Dus niet schrikken bij je eerste kennismaking. Laat je ook gewoon niet weg sturen. Gewoon blijven zitten totdat je alles weet.
Hi dames, ik kom weer meedoen Na de eerste mislukte poging even op andere gedachten en bezigheden over gegaan. Dit weekend weer de eerste keer ongesteld geworden na de mislukte TP. Dus we hopen over 4 weken weer te mogen starten. Bij onze eerste poging is op 9 eicellen Icsi toegpast. Helaas maar één bevruchting. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door de slechte kwaliteit zaadcellen (verkregen door tese). Heeft iemand hier ervaring mee? Wij dachten aan IMSI, maar misschien heeft iemand hier betere ideeen. Liefs...
marjah: Wow, drie bevruchte eicelllen! Kan mij voorstellen dat het allemaal best verwarrend is, maar: Er komt gewoon een terugplaatsing!!! Enne, uiteindelijk hoeft er maar 1 te blijven plakken. Hoeveel laten jullie er terugplaatsen? Hebben jullie morgenochtend de tp? Alvast heel veel succes!! Thanks voor de tips mbt dr. S! Vond hem idd bij het intakegesprek warrig waardoor ik wat onzeker werd. ga je tip dus heel goed gebruiken. Laloutje, jeetje wat heftig. van de 9 eicellen, maar 1 bevrucht. Uiteindelijk heb je er maar 1 goede nodig die blijft zitten, maar toch. Je hoopt altijd op meer. Kunnen ze in DD geen goed advies geven mbt imsi of picsi? Ik neem aan dat zij daar toch wel ervaring in hebben in combinatie met tese. Ik heb zelf nog geen ervaring in DD dus kan je niet echt van een advies voorzien.
@ Laloutje: dat probleem hebben wij ook. Oke het waren er dan steeds 2 maar nooit van goede kwaliteit. Ik heb verder geen ervaring met IMSI. Heeft S er iets over gezegd? Wellicht zou je IMSI kunnen proberen. Was het na de TESE al bekent dat de zaadjes van niet al te goede kwaliteit waren? Succes, en iedereen trouwens!
3 emmies ..gefeliciteerd..ik ga voor je duimen dat het tot een mooi resultaat zal leiden.. ik heb een imsi gedaan in de laatste poging van louisa, daar is louisa dus uit voortgekomen.. ze kunnen de zaadcel beter bekijken en daardoor dus de allerbestte in planten.. bij ons is het zaad niet echt het probleem, maar omdat het na 5 behandelingen nog niet was gelukt en met zoveel emmies hebben ze dat imsi gedaan.. mijn imsi avontuur was zelfs nog als de eerste die ze daar hebben gedaan en waren die artsen uit het buitenland er nog bij.... ik heb dus een positief resultaat door imsi..