Hoi sandra Ik heb gehoord dat ze daar ned spreken Net het medische dossier thuisgestuurd van het zh dus ben er klaar voor...om naar DD te gaan en hoop op een goed gesprek en beh. Weet even niet meer wie het zei maar overnachten is voor ons geen optie mijn man werkt in het buitenland voor zijn werk 1a2 dgn gaat maar langer niet en ik kan niet lange afstanden rijden ivm mijn beperkingen vroeg ik mij af als het in het zh in woonplaats kan!!
In DD praat Dr S gewoon nederlands en Irma ook. Er zijn ass die een klein beetje nl praten. Wij moeten ook 2,5 uur rijden om in DD te komen en laten alle onderzoeken in DD doen.Wij hebben daar een goed gevoel bij. Vandaag heb ik weer een hele discussie gehad met Zilveren Kruis. De vergoeding van het NL tarief is omhoog gegaan naar 1862 euro maar ze willen het (nog) niet vergoeden. Ik heb in okt 2010 akkoord gekregen voor een vergoeding van 1433 euro. Ik heb tot op heden nog geen factuur gedeclareerd omdat ik wilde wachten omdat ik dan alles in 1x in kan dienen. Ze kijken wat je vergoed krijgt als je de eerste factuur in dient.Dus dames let goed op als je bij Zilveren Kruis bent verzekerd.
Weet niet meer wie het vroeg Dr S en irma praten nederlands maar de rest verstaat het meestal wel. Ik heb alles in NL gedaan alleen de punctie en tp in Dusseldorf dus als je eigen zh eraan wil meewerken is dat geen probleem.
blijven slapen is een optie, 40 euro in A&O, maar met korting als je vaker via hotels.com boekt. Maar ik ben zelf laatst met de trein gegaan. nshispeed heeft kaartjes van 19 euro (dal tarief) voor een enkele reis van elk willekeurig station in nederland. ik heb zelf tijdens de eerste 2IVFs in DD de echo's in NL laten doen. Mij bevoel het veel beter om alles in DD te doen.
Het maakt dus niet veel uit nl of dd om echo's te doen.. Omdat ik niks meer vergoed krijg en alle kosten zelf voor op moet draaien wou ik graag weten wat voor mij zo goedkoop mogelijk is nl tarief ligt dus lager als ik het goed begrijp!! Die hormonen zijn ook zo prijzig grrr... maar ja het is niet anders... is puregon duurder dan gonal-f/of menopur wat spuit je eigenlijk!!! in DD Wat een vragen he pff... weet ook niet hoe ik anders aan info kom daarom vraag ik jullie ook zoveel haha...
Wij wonen in het westen van het land en hier is de reis dus ook behoorlijk lang. Daarnaast hebben wij rekening te houden met een kleuter die echt geen 6 uur stil in de auto wilt zitten (totale duur heen en weer reis), dus even heen en weer rijden voor een echo is voor ons ook geen optie. Ik had dit in DD besproken en je kan dus ook in een lokaal ziekenhuis de echo's doen. Echter, niet ieder ziekenhuis wil hier aan mee werken. Een hoop ziekenhuizen doen het niet omdat er voor hen niet echt voordeel aan te behalen valt. Via een belrondje kom je er vaak wel achter wie dat wil doen. Ik weet niet waar je exact vandaan komt, maar in Den Haag is een ziekenhuis die wel wil meewerken. Net als het ziekenhuis in beverwijk. (heb ik gehoord). Ik weet alleen nog niet hoe dat praktisch in zijn werk gaat. Hoe worden de uitslagen van de echo's gecommuniceerd naar DD etc. Hopelijk weet iemand dat? Wij willen dus ook de echo's in de buurt doen en inderdaad ook een huisje oid boeken rondom de punctie datum. Tijdens het intake gesprek hadden wij een overnachting gedaan in een bed en breakfast gelegenheid. Volgens mj wordt in DD gebruik gemaakt van verschillende hormonen. Men kijkt per patient ipv vaste protocollen. Menopur is in Belgie iets van 20 euro per ampul (75eh). In NL ongeveer het dubbele, zo'n 40 euro per ampul. (althans volgens de info van een andere site). Puregon is iets duurder. Ik weet niet exact de bedragen ut mijn hoofd, maar ik geloof iets van circa 250 tot 300 euro voor een ampul van 300 eh. Ga dat nog wel ff voor je nakijken.
Beverwijk en Den Helder doen echo's Alkmaar niet Zij communiceren niets, je dient zelf de resultaten door te bellen en dan belt een van de assistentes later terug als ze het met S besproken heeft. ik weet trouwens niet hoe duur de echo's zijn in Nederland. In DD ongeveer 70 euro. ff navragen bij het ZH dus...
Maar voor de echo's hoef je niet te dokken als je in dd de hele poging doet, in een inclusiefprijs. Doe je de echo's in nl, dan betaal je echokosten in nl en het volledige bedrag van de poging in dd. Ik zou iedereen aanraden alles in dd te doen, niets geen geauwehoer over wanneer de punctie niet zij en of je uitgangsecho wel goed is.
Even een vraagje: ik weet dat het per persoon verschillend kan zijn omdat het afhankelijk is van de groei van de follikels, maar hoeveel echo's hebben jullie gemiddeld gehad en op welke dag van de behandeling in DD is de eerste echo? Ook ben ik benieuwd hoe lang er gemiddeld tussen de eerste echo en de punctie zit. Vroeg het mij even af om de optie te bekijken om dan mischien iets langer in de omgeving een huisje te boeken om dan ook evt de echo's te kunnen doen. (In Nl had ik altijd de 9e dag, gerekend vanaf ongi dag 1, de eerste echo. Daarna meestal nog twee extra echo's en dan de punctie. Vaak gemiddeld zo'n 14 dagen na de eerste menstruatie dag. Ik begon dan ook op de eerste dag met deca spuiten en de derde dag puregon erbij)
bedankt voor jullie antwoorden meiden. ik zit te twijfelen of ik na mijn 3de ivf na duitsland ga (2 uur rijden ) of na belgie (1 uur rijden). ik doe mee aan een studie dus ik krijg al mijn 3 ivf pogingen vergoed van het ziekenhuis en heb er dan nog 3 pogingen van mijn ziekenfonds. heb morgen een gesprek over mijn 3de ivf. ik heb altijd extreem veel bloedverlies na mijn eisprong en het houd aan totdat ik ongi word. ik wil ook dat ze dat morgen gaan uitzoeken, dan wacht ik wel nog een maand desnood om met de 3de poging te beginnen.
Ik had CD 7 - 1e FM CD 9 punctie CD 7 - 1e FM CD 10 - 2e FM CD 12- punctie CD 8 - 1e FM CD 10- punctie Maar mijn eieren groeien heel snel. Heb normaal ook al een ei die op knappe staat rond CD 8 of 10. Ik geloof niet dat ik een gemiddelde patiënt bent Ik zou overige geen huisje huren, hooguit lekker 1 nachtje hotel de nacht voor de punctie. Tenminste, ik voel me met hormonen zwaar kut en ben dan het liefste gewoon thuis. Ook na de punctie moet ik er niet aan denken om ergens anders dan gewoon thuis te zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Diaantje:Is het niet zo dat je medicijnen gewoon worden vergoed in NL ondanks dat je alles zelf moet betalen. Zelf heb ik namelijk de ervaring dat ik niets hoef te betalen. In Duitsland betaalde ik voor 10x menopur 336 euro en voor 1 Cetrotide 156 euro. Het is allemaal duur en dat staat me soms wel tegen. Wanneer je de facturen binnen valt het allemaal wel mee maar als je alles gaat optellen. -intake:62 euro -SCSA onderzoek 300 euro (dna zaad onderzoek) -bloedafname: 83 euro pp -echo 75 euro enz enz Maar zelf heb ik er persoonlijk alles voor over en ik heb een heel goed gevoel bij DD en dokter S. Het is voor ons ook een hele reis maar ach het is niet anders. Wij trekken er een dag voor uit omdat we alleen voor het reizen (als alles mee zit) 5 uur kwijt zijn. Wij hebben ook al een aantal keer een hotel geboekt dat is ook goed te doen. Rubiootje:Wij wonen in de buurt van Rotterdam maar het Eeasmus werkt volgens mij ook niet mee aan de echo. Zelf heb ik hier geen navraag over gedaan omdat wij voor DD daar hebben gelopen. In NL betaalde ik voor Puregon (900 eenheden) 425 euro.Wat een geld he... In DD heb je de eerste echo op dag 8. De laatste keer hoefde ik pas na 3 dagen terug te komen toen weer 2 dagen daarna en toen is mijn poging afgebroken. Maar volgend mij proberen ze op dag 13 de punctie te plannen, afhankelijk van je eitjes natuurlijk.
Dankje wel voor de info Ben er weer en stuk mee opgeschoten ben er nu wel uit dat ik alles in DD ga doen ook echo's anders moet ik het apart betalen das ook niet nodig natuurlijk nou kan mij niet snel genoeg dinsdag zijn ben er helemaal klaar voor Fijne avond allemaal Dian
Hoi hoi dames! Ik ben hier (weer) nieuw.. Ik heb een tijdje op zwp gezeten toen we begonnen met ICSI in Dusseldorf.. En dat pakte goed uit! 1e ronde raak!.. mooie dochter van een tp van 2.. Nu is mijn vraag wie er in Dusseldorf een Cryo-Embryotransfer heeft gedaan en hoe dat gegaan is.. En hoeveel embryo's er goed waren naar het ontdooien om het zo maar even te zeggen.. Ik ben benieuwd! Voor de dames die druk bezig zijn in dusseldorf heeel veel succes.. Wij hebben ook een dusseldorf-prinsesje Liefs Pimm
Dank julllie voor de antwoorden. Ga er toch steeds meer aan denken om dan de echo's ook maar in DD te doen. Die vallen dan toch binnen het bedrag van 2300 euro? Wij wonen tussen Rotterdam en Den Haag en ik had begrepen dat het bronovo ziekenhuis in Den Haag wel mee werkt aan de echo's. Daar schijnt een oud studiegenoot van dr S te werken, waardoor deze arts wel zijn medewerking wil geven. Dat hoorde ik van dr S zelf. Maar als je maar hooguit drie keer ofzo voor een echo moet dan is het mischien toch wel de moeite om alles in DD te doen. Ik heb touwens een vriendinnetje wonen in de buurt van Maastricht, dus wie weet kan ik daar ook eens een nachtje overnachten. Is een stuk minder ver rijden als de randstad.
welkom terug: Hier 4e poging gedaan in dusseldorf icsi...helaas niet gelukt. Daarna 2x 2 cryo's terug laten plaatsen 1x in augustus 2007 en 1 x in september 2009 en nu moeder van zoontje april 2008 en zoontje en dochter mei 2010 allebei de keren waren alle cryo's goed ontdooit... het gaat zelden mis geloof ik in Dusseldorf
Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij heb ik alleen een rekening gekregen van de icsi en de bloedtest. Dus niet van de echo's in DD! Verder heb ik 1 uitgangsecho gehad en 2 follikelmetingen. Op dag 10 de punctie. Weet iemand of de picsi ook per eicel/zaadcel wordt gerekend of is dit al een totaalbedrag?
is er nog iemand in DD geweest vandaag? zo ja.. hoe laat.. ik was tussen 12 en 13.00 in de wachtkamer.. en daarna ook nog even en t was best druk
Gaby, dat van Picsi is het totaalbedrag. En het klopt, die 2300 euro is incl. 1x uitgangsecho en FM's, dat heeft Irma tegen me gezegd. Maar wat ik me afvraag, hoe kan het dat jij 2 FM's hebt gehad en op dag 10 al de punctie? Je hebt toch de 1e FM op dag 8? En tussen de Pregnyl/Otrivelle zit ook 35 uur.