Hi Yj81, weet niets van donor maaaar wel een hoop van de behandelingen en de kosten: - IVF 1300 - ICSI 2300 - Narcose 230 - Eventuele cryo 240 - Eventueel AH 160 - Bloedprikken op Hiv en Hepatitis 86 pp, dus bijna 200 euro per poging - (kan je ook in NL via je HA laten prikken en dan uitslag meenemen bij punctie. Let op: uitslag mag max. een week oud zijn.) - Intake 65 euro - Vooronderzoeken bloedprikken, verschilt per persoon wat voor onderzoeken nodig zijn, maar bij mij koste het 335 euro - Tussendoor bloedprikken op bijv. Progesteron 16 De medicijnen moet je in NL ophalen, gewoon met je Duitse recept en dan hoef je zelf niets te betalen. Haal je het wel in Duitsland, dan word het van je IVFvergoeding afgetrokken. Dat is dus zonde, dus gewoon in NL halen. Overstappen kan idd alleen per 1 januari. Succes!
Bedankt Maartje! Daar heb ik wat aan,bedankt! Maar moet je de bloedonderzoeken,narcose e.d. zelf betalen dan?Dit ziet niet bij de 1300 euro in?
Narcose zit er idd niet bij in, dit moet je contant direct na de punctie afrekenen omdat degene die je onder zeil brengt freelanced Bloedonderzoeken betaal je per onderzoek dat je krijgt, zit dus ook niet bij de prijs inbegrepen.
en dat valt dan ook niet meer te declareren achteraf?proberen kan natuurlijk altijd.... Maar ik blijf het raar vinden dat de Friesland maar 80 procent vergoed.Volgens mij mag dat helemaal niet... En je kunt dus zonder problemen de echo's e.d. tot aan de punctie in Nederland doen? Sorry voor al mijn vragen,maar weet ook niet zo goed hoe ik ze anders beantwoord krijgt.Een ervaringsdeskundige weet het toch het beste he.En die verzekeringen zeggen de ene ker dit,de andere keer dat.
Geeft niet van vragen Echo's beter in DD doen want dat is wel bij de prijs innbegrepen en anders kost het je dus nog meer. Ik denk dat je gelijk hebt qua dat het niet mag om slechts 80% te vergoeden, maar probeer maar eens je gelijk te halen. Ik ga slapen, maar eventuele vragen wil ik een andere keer wel eens beantwoorden
ik heb ook alle echo's in dd gedaan. mocht wel in nederland van hun maar me zorgverzekeraar wou dan zeker 1000 euro minder betalen dus dan toch maar gewoon in dd gedaan. je hebt gelukkig al heel wat info over alles. succes he!!!
yj81: Ben het ook helemaal met je eens dat verzekeraars 100% zouden moeten vergoeden. Echter, wij wilde voor onze derde icsi poging al overstappen naar DD. Ik kreeg toen van mijn verzekering te horen dat zij maar 75% van het Nederlandse tarief zouden gaan vergoeden. Ik heb hen toen ook gewezen op het europees recht mbt vrij verkeer van diensten, waarbij is bepaald dat ivf onder een dienst valt. De verzekering bleef echter volhouden aan die 75%. Ik heb toen officieel een bezwaarschrift ingediend. Het duurde maanden voordat ik daar antwoord op had. (waardoor ik dus uiteindelijk toch maar besloot om die derde behandeling toch maar in NL te doen). Na circa 5 maanden kreeg ik een antwoord: Mijn verzekering stond volgens hun eigen juristen volledig in hun recht mbt die 75%. Had te maken met iets in natura of niet en het feit dat er geen contract was afgesloten met DD ofzo. Conclusie: het is gewoon heel moeilijk om je gelijk te krijgen bij zó'n verzekering. In ieder geval heel veel succes met jullie (komende) behandeling!
Super bedankt voor jullier eactie's meiden! ja,belachelijk dat ze maar zo weinig willen vergoeden dan he!Schandalig! Ik heb ze inderdaad ook op het Europees verdrag gewezen,maar volgens hen staan ze in hun recht door maar 80 procent te vergoeden.Als ik alles bij elkaar op tel moeten we voor ivf dan zo'n 700 euro per pogin bijbetalen ongeveer.Om over icsi nog maar niet te spreken,dan komt er nog meer bij. daardoor begin ik toch meer aan Zwolle te denken,dan wordt gewoon alles vergoed.Mocht het dan na 2 keer nog niet gelukt zijn dan kunnen we altijd de laatste keer nog naar Dusseldorf gaan.Misschien kan ik dan tegen die tijd ook een betere verzekering zoeken en overstappen.Want welke verzekering vergoed nou 2 keer het Nederlands tarief?En kun je zommar overstappen als je al met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent?
Hoi Y, Menzis extraverzorgd 4 vergoedt 200%, na toestemming. Je kunt tussentijds gewoon overstappen. Je betaalt je wel scheel aan premie. Zwolle staat ook goed aangeschreven, dus je kunt het altijd proberen. Misschien heb ik het gemist, maar wat is de reden dat jullie op ivf of icsi zijn aangewezen?
Jose, ik heb vorig jaar al een gedeelte van de behandeling gedaan, maar heb nu wel menzis 4. Moet ik gewoon bellen en het maximum bedrag laten omzetten of gaat dat automatisch?
Ik denk dat we eert toch voor ivf in Zwolle gaan.Dan zou de laatste poging eventueel altijd nog in Dusseldorf kunnen.Tegen die tijd kan ik dan misschien mijn verzekering omgezet hebben.Accepteren ze je in principe wel als je al met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent? de reden dat wij (misschien)op ivf aangewezen zijn is omdat het met iui niet lukt.Wij maken gebruik van donorzaad(hebben ook al een 4 jarige dochter van dezelfde donor),niet omdat mijn man geen zaadcellen heeft,maar omdat hij een zeer ernstige erfelijke hartspierziekte heeft(harttransplantatie ondergaan in het verleden)Het donorzaad is echter bijna op nu en de donor is gestopt zo schijnt.Dus op is ook echt op.Deze laatste rietjes zijn dus nog de enige kans op een biologisch broertje of zusje voor onze dochter.Anders hadden ze me misschien nog wel even door laten iui-en,maar nu is het dus een ander verhaal. de gyn gaat nu uitzoeken hoeveel rietjes er nodig zijn voor ivf of icsi en afhakelijk daarvan hebben we misschien voor de tijd nog enkele iui pogingen...
Hey Y, Ik denk jou te kennen Nu helemaal na jouw verhaal .... Toen je laatst een berichtje typte en eindigde met Ytje, begon me iets te dagen... Jouw initialen helemaal en nu weet ik het bijna zeker. Omdat ik jouw man/vriend ook van vroeger ken. Heel apart!!!
dat meen je...ik kan me nog wel een Jose voor de geest halen.Mijn man zijn naam begint met een J... heb ik bij jou op de basisschool gezeten? Hoezo anoniem,ahum
Nee, Jose is mijn nickname Zo goed kennen we elkaar niet, we komen uit hetzelfde dorp J. ken ik beter ...heb met hem gewerkt in mijn kinderjaren. Haha, zeker anoniem, want je weet nu nog niet wie ik ben. Ben op mijn 12e in M. komen wonen, hebben dus niet op dezelfde basisschool gezeten. Wat is de wereld toch klein!