Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    diaantje hoe gaat het op het wachtbankje??? wanneer mag je testen?? ik duim voor je meid!!!

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    laloutje... knuffie :)
    rot he, als je je droom in eens weer ziet veranderen. Ik hoop dat jullie een goede beslissing kunnen maken.

Diaantje: de spanning stijgt :)

Gaby, hoeistie?

3. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laloutje.. wat sneu meis ((Knuffel)). Kan me voorstellen dat dit nieuws IJSkoud op jullie dak is gevallen. Tja, wat betreft de keuze voor donorzaad: dat is iets waar jullie met zn tweetjes heel goed over moeten praten, alle voors en tegens op een rijtje zetten. Dat gezegd, hier zou ik wel de tijd voor nemen. Ik kan me voorstellen dat jullie allebei emo zijn door het laatste nieuws van de arts, misschien beter om niet al te veel nog na te denken over een eventuele poging met donorzaad totdat jullie ook nog de laatste poging met eigen zaad hebben gehad.
    Klinkt misschien raar, maar hebben jullie erover nagedacht om een maandje over te slaan, en even een maandje niks hebben? Gewoon lekker met zn tweetjes elkaar verwennen zonder het op en neer naar Duitsland voor doktersbezoeken? Misschien dat dat wat rust brengt, soms werkt dat wonderen op kans van slagen voor jullie volgende poging.
    Begrijp me niet verkeerd, ik weet net als wij allemaal hier hoe het is om iets zooooooooo graag te willen dat elke dag dat het niet is het eentje te lang is, maar ik heb aan mezelf gemerkt (toen wij de IUI's hadden) dat toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt en IUI opgaven en dus de maand erna "rust" hadden het zowel manlief als mijzelf goed heeft gedaan.

Wat jullie ook besluiten, wij hier op het forum zullen jullie hierin steunen. Mijn duimen draaien in ieder geval! xx

4. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    Dank je wel lieve Diaantje ;)
    Hoe gaat het met jou? Heb je al stiekem getest? Hihi..

5. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @Girl86; dank je wel voor je berichtje. We hebben eigenlijk altijd wel gezegd de deur open te houden voor donorzaad, maar nu het zo dicht bij komt raak ik in paniek. Hoe weet ik dat er een goede match is en waar letten ze allemaal op, afzonderlijk van de uiterlijke kenmerken?
    Ik stel me de donor steeds slecht voor, terwijl dit natuurlijk nergens op slaat. Ik ben zo bang, dat we dan helemaal geen herkenning vinden in ons kindje. Mn vriend is voornamelijk bang voor de reactie's van anderen en wil het dus ook alleen tussen ons twee laten.... Maar dan voelt het alsof we steeds leven met een leugen...

6. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Newa; dank je wel :-*
    Mn vriend heeft het heel erg zwaar met de behandelingen en kan heel slecht omgaan met de druk. Ik haat wachten en ben veel te ongeduldig voor een maandje rust. Ik wil daarom ook heel graag volgende maand starten. Juist het wachten maakt ons meer van streek. Daarbij willen we gewoon weten waar we aan toe zijn.

Een half jaar geleden ben ik voor het eerst bij een kaartlegster geweest. Ik heb niets van te voren gezegd en alleen maar opgeschreven wat ze zei. Ze vertelde me dat ze een gezin bij ons zag liggen. Het zou heel moeilijk gaan en de oorzaak lag bij mijn partner en we zouden hiervoor de weg naar het ziekenhuis moeten bewandelen. Ze kon niet zeggen wanneer, maar wist zeker dat het zou lukken. Normaal gesproken geloof ik hier allemaal niet zo in, maar op dat moment gaf het me echt een houvast.
    Een kennis van me legt ook kaarten en heeft een hele goede naam hiermee. Ze is er een hele tijd mee gestopt ivm ziekte. Vorige maand is ze weer begonnen en heb ik haar gebeld. Niets gezegd over onze vruchtbaarheidsbehandelingen, alleen dat we een kinderwens hebben. Ook hier weer dezelfde voorspelling. Volgens haar binnen nu en drie maanden.
    Hoe naief en stom het ook klinkt, dit is op dit moment mn houvast!
    Normaal geloof ik er niet in, maar in deze situatie geloof je graag de positieve verhalen :)

7. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Laloutje: ik begrijp wat je wil zeggen. Als inderdaad het wachten de druk alleen maar groter maakt dan zou ik er ook gewoon voor gaan volgende maand. Gaan met die banaan zoals ze zeggen!

Wat betreft de voorspellingen van kaartlegster; nou super positief toch! Inderdaad gewoon je daar aan optrekken. Er is nooit een garantie maar ik vind het wel frappant dat er 2 verschillende kaartleggers je dezelfde mededeling geven. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, ik wil ook wel naar een kaartlegster maar hoe weet je nu welke "goed" is en welke gewoon maar wat roept? Hoeveel kost dat kaartleggen bij die mevrouw/vriendin die jij kent?

8. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had trouwens Dr S aan het begin van de week gemaild (zijn email adres staat vermeld op de site van de kliniek) maar heb tot op heden geen reactie gehad.. ben benieuwd wanneer ik wat hoor, anders moet ik toch maar in de telefoon klimmen... :(

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    laloutje ik snap je gevoel hoor het is niet niks als het ineens voor gesteld wordt dan schrik je wel even en daar denk je zeker niet over na als je een kinderwens hebt. (hebben wij ook nooit bij stil gestaan hoor, dat wij ook voor die optie stonden)

ze letten op alle kenmerken van je man (ik zie het zo mijn man heeft lichter haar als mij en asl bij ons het kindje lichter haar krijgt dan zie ik dat echt van dit is iets van ons gemengd)
    maar goed dat moet je wel kunnen en willen he.

wij hebben heel veel mensen dit verteld en we zullen het ook ons kindje gelijk inlichten en niet na zoveel jaar pas (wil gewoon dat het voor het kindje normaal is en het iets aparts vind)

iemand in een ander topic waar ik schrijf is ook iemand bevallen en daar zeiden ze dat het kindje wat van de vader weg heeft en is ook via donor. en ik krijg ook wel is dat antwoord er zal altijd wel iets zijn wat op de vader lijkt omdat ze alles selecteren van hoe je eruit ziet.

snap heel goed dat je het liefst niet wil wachten dat hadden wij ook toen we door de iui's heen waren. maar achteraf heeft het wel goed gedaan om ff rust te hebben en dat was 2 maand. de laatste maand werd weer moeilijker omdat je dan weer graag verder wil maar toen was dr s nog niet terug van z'n vakantie dus ik kon niet eerder dan februari ivm me cyclus. maar wees niet bang voor reacties ik krijg bijna altijd positieve reacties hierover ze zien het nu echt als een gewone behandeling en dst is erg fijn.

sterkte ermee meid!!!! denk er goed overna.

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    newa ik weet niet of je het goeie mail adres hebt?? ik had eerst ook 1 ding verkeerd geschreven en dan kreeg ik de mail gelijk terug.

maar anders stuur je gewoon toch weer een mailtje?? of inderdaad ff bellen met dusseldorf.

11. diaantje

diaantje Lid

31 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    noorden van land
    Hey meiden

Ben een beetje down .....
    heb het gevoel dat ik niet meer hoef te testen a.s dinsdag
    vloei nu al een beetje...en dan weet ik al weer hoe laat het is!!
    wacht het nog even af tot morgen
    als het niet meer is dan nu...ga ik maar testen

fijn weekend allemaal

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey diaantje.
    bah ik hoop dat het weg blijft en dat je gewoon zwanger bent meis!!!! ik duim nog wel ff voor je. want je zit nog niet aan je testdatum toch??

13. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Newa; bij de eerste kaartlegster heb ik geloof ik 40 euro betaald voor 1,5 uur. De andere heeft het voor niets gedaan.
    En welke goed is, is moeilijk te zeggen.
    Van de eerste wist ik dat ze bij de vriendin van mn vader steeds gelijk had. Bij de ander heb ik van meerdere goede verhalen gehoord.
    Maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker...
    Op dit moment geeft het me nog een beetje hoop.
    En hoop doet leven, nietwaar ;)

14. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Girl; ik denk dat als we eerst dit een plaats geven, mocht de laatste icsi niet lukken, we langzaam wennen aan het idee van donorzaad.
    Het is een langzaam proces, maar ik denk dat het ons wel lukt.
    Alleen voor nu gaat het me allemaal veel te snel.
    Tegen de tijd dat we er vrede mee hebben en er 100% achter staan, zal het waarschijnlijk ook minder uit maken wat andere mensen er van zeggen. Het gaat ten slotte om ons!
    Nu maar eerst volledig richten op onze laatste kans en hopen op een groot wonder....
    Hebben jullie al een kindje? Of zijn dit de eerste poging(en) met donorzaad?

15. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    Wat erg Diaantje... Ik hoop zo dat je ernaast zit!
    Ik denk aan jullie... Bah wat K*T!

16. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    730 Dagen al gewacht
    De sterrenbeelden al twee keer rond.*
    Hoeveel dagen moeten we nog wachten voordat jij bij ons komt.
    Heel veel liefde te geven aan iets wat nog niet bestaat.*
    Wachten op een wonder, totdat iemand daar ver boven het toelaat.*
    Waarom is de wereld zo oneerlijk,
    Een kindje hier, een kindje daar.
    Wij met lege armen starend naar elkaar.
    Samen hopen op de allerlaatste kans,
    een echt wenskindje in onze hand. *

17. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

nooi gedichtje laloutje, vooral de 4de zin ;) die zin heb ik al heel erg lang in mijn onderschrift staan...

18. diaantje

diaantje Lid

31 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    noorden van land
    Hoi meiden

Zoals ik al had verwacht zijn de testen negatief
    moet morgen nog een voor de zekerheid doen
    en als hij weer negatief is stoppen met utrogestan
    en kijken als dan de menstruatie wil doorzetten
    nu elke keer een beetje rood/roze afscheiding
    irma zij anders kom je morgen maar even langs voor de echo
    maar het is wel even 552 km voor mij rijden
    hoop dat mijn ha een oplossing heeft of hcg test of bloed afnemen of toch door sturen naar het zh

voel mij erg k*t op dit moment

19. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lalou - dat heb je mooi verwoord in je gedichtje zeg!
    @Diaantje - het wat sneu nou :/ .. nu ja.. het kan nog steeds he? Soms duurt het een paar dagen voordat zo'n test een posi resultaat geeft. Ik heb in ieder geval toch nog een beetje hoop.. maar wat een rot gevoel wel he, knuf. Elke maand dat rood grr om gek van te worden. Fijn wel dat je eventueel voor een echo mag gaan.

Even een suffe vraag, wie is Irma eigenlijk?
    Ik heb nog steeds geen reactie op de mail die ik had gestuurd naar dr S... nog een vraagje: hebben jullie voor jullie intake gewoon het "algemene" nummer gebeld en gewoon gevraagd voor een intake? Of zijn er mensen hier die ook al eerder contact hadden met Dr S (via email) voordat een afspraak werd gemaakt? Spreken ze ook NL aan de telefoon daar of is het echt alleen maar Duits? (mijn Duits is niet zo geweldig, ben het verleerd lol dus dat zou lachen worden).

20. diaantje

diaantje Lid

31 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    noorden van land

Deel Deze Pagina