Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    ik zit ook bij menzis. je kunt het beste de fm's ook in dd doen want dat werd mij toen heel vaak gezegt en ook de brief al van gehad dat ik dan 1000 euro minder zou krijgen alleen omdat je een combi van nl en dd doet. ik heb toen gekozen voor alles in dd en zit in pakket 4 van menzis en heb de maximale vergoeding gekregen. van 3800 is normaal 3100 euro.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb trouwens gevraagd bij de moderators of dat zomaar mag dat ze van Menzis een account hebben en ongevraagd advies geven...

Het mag dus niet...ze gaan er mee aan de slag...

Hoop dat jullie het met me eens zijn dat het gewoon irritant is!

Ik hou jullie nog steeds allemaal in de gaten, mag nog steeds graag meelezen en hoop dat er nog veel ddwondertjes bij komen!

Liefs

3. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Goed gedaan Loesie,

Mag ik vragen wat AH is? Ik haal er wel eens groente, maar dat is vast niet de AH die jullie bedoelen.. ;)

Groetjes KrisKras

4. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Goed initiatief van jou Loesie, ik vind het werkelijk niet kunnen dat zorgverzekeraars hier ingeschreven staan en reageren.

AH is Assisted Hatching, dan maken ze met een laser een piepklein gaatje in de schil van de embryo zodat deze makkelijker uit z'n schil kan breken en in zou kunnen nestelen. Men zegt dat het probleem soms kan zijn dat de schil van de embryo te hard is en er daarom niet uit kan. Dit komt vooral voor bij vrouwen die al wat ouder zijn.

Groetjes
    Jolanda

5. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Ah.. kijk eens aan! Ik zou me ook voor kunnen stellen dat wij dan AH proberen.. ik heb nog nooit een innesteling gehad.. mijn eicelreserve is laag, mijn eicellen zijn traag waardoor zij alleen abnormaal bevruchten (dus twee of meer zaadjes binnen laten) bij IVF en ook de celdeling is traag...

Bij Geertgen doen ze geen AH.. zou voor ons een hele reëele optie kunnen zijn..

Ik wordt hier een beetje blij van! :D

Groetjes KrisKras

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Fijn dat jullie het met me eens zijn!

En wees voorzichtig met je uitspraken over AH he!??
    Je ziet dus maar, dat ze zomaar mee kunnen lezen en schrijven, van zorgverzekeraars!

Las trouwens een artikel in de Stentor, dat ze in Zwolle bezig zijn met AH (nu nog testfase), dus als het toch in NL mag/kan, dan kan het toch ook vergoed worden?

En het stomme is, dat toen ik van deventer/zwolle naar dusseldorf gingen, ze AH geen toegevoegde waarde vonden! haha!

(ik ben trouwens zwanger geraakt zonder AH en dit is niet om de zorgverzekeraars om de tuin te lijden, maar echt zo!)

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Zie nu trouwens dat Menzis geblokkeerd is, whahaha!

8. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland

Beter!

9. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    @ Kiyeko:
    1. Bij ons werd er alleen gematcht met de lijst met uiterlijke kenmerken. Dus geen foto. Volgens mij kun je dan gewoon 'beide rassen' aangeven.
    2. nee, volgens dr S. was dit niet nodig.
    3. Je mag zaad reserveren voor later gebruik.
    4. Zou ik overleggen tijdens de intake. Wij hebben voor 1x gepakt,
    omdat we 1/2 eigen zaad hebben gebruikt en 1/2 donor.
    5. Ligt aan je zorgverzekering, zou even contact met hun opnemen ivm vergoedingen. Je moet zowiezo een aanvraag indienen.

Bij ons duurde de intake volgens mij 20 min. Maar dr. S. neemt wel gewoon de tijd om je vragen te beantwoorden.

In ieder geval succes :) Spannend!

10. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    laloutje..hoe gaat ie?? hou je het nog wat vol in deze spannende weken?? en..wanneer kun je testen? pfff afzien of niet?
    ben benieuwd!!

doeiii liefs liev

11. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Dusseldorf-dames, ik heb ook nog een vraagje. Bij Geertgen hebben we 600 euro moeten betalen voor toegang tot de donorbank. Hoe zit dat in Dusseldorf? Welke bedrag wordt daar gevraagd voor donorzaad? Is dat eenmalig of moet je per rietje betalen?

Groetjes!

12. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Liev; woensdag mag ik testen. Ik begin 'm nu wel te knijpen!
    't Is zo spannend, pfff.... Hoest met jou?

@ KrisKras; wij hebben niets hoeven te betalen voor toegang tot de donorbank. Alleen voor het rietje zelf. Wij hebben 1 rietje gepakt en dat kostte 400 euro.

13. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hi meiden,

ff een vraagje, ik weet niet of jullie hem weten hoor maar ik heb bijna ivf nr3 achter de rug als de cryo's het niet overleven. Ik zou dan ivf nr 4 in dusseldorf willen doen. krijg je dan ook nog een vergoeding van je verzekeraar of moet je alles uit eigen zak betalen?

Alvast bedankt

14. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    1 rietje 400 euro!! :$ Da's wel heel erg duur! Kun je daar ook maar 1 poging mee doen?

15. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Sandra; poging 4 betaal je inderdaad helemaal uit eigen zak :(
    @ KrisKras; dat rietjes hebben we voor de 1 poging gebruikt.
    Wat me zo bij staat, kun je voor 3,6 of 9 pogingen reserveren en dan zijn de bedragen in verhouding lager.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Er worden sowieso maar 3 pogingen vergoed...Dus de 4e moet zowel hier als in het buitenland zelf betaald worden.

Bij IVF komt dat neer op zo'n €1500,- exclusief medicijnen...
    (en exclusief narcose voor punctie, €230,-)

Hopen dat de cryo's dit keer wel goed ontdooien en er dan mooi eentje (of twee) blijven plakken!!!!

Liefs Loesie

17. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij mogen volgende maand voor de intake komen.. maar ik heb nog geen 'papierkraam' ontvangen? Hoe lang van tevoren krijg je deze formulieren normaal dan?

18. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Zuiden van het land...
    @ Kiyeko; geen idee. Misschien even de afdeling met vergoedingen voor buitenland bellen?!

19. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hier was t 1650 euro voor 6 pogingen

20. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik ben bij unive verzekerd.

ik krijg het bloedprikken gewoon terug, icsi behandeling ronde de 1900 euro..ik weet het niet precies omdat ik alles in 1 keer terug kreeg. ik betaal een honderd of 4 zelf.
    medicijnen gewoon vergoed.
    nu voor ivf is in behandeling..dus dat weet ik ook binnenkort. de rekening in dusseldorf was 1300 euro in ieder geval..
    je moet wel toestemming vragen hoor!!!! je moet scholtes een papier in laten vullen en dat opsturen naar unive en dan krijg je groen licht...
    ik heb daar enorm gezeik mee gehad..
    ik had namelijk alles al in gediend in 2008 en heb via dd ook louisa, maar nu begin dit jaar moest ik alles opnieuw aanvragen, terwijl ik geen veranderingen had...

laloutje...trek je het nog????????

Deel Deze Pagina