Doen jullie btw aan multi tasken naast de cryotp? Dus proberen om ook je 'normale' ei te bevruchten?Dubbel kans denk ik maar zo..
@zara: nu ik weet dat ei over 36u springt, bespring ik nog wel 1 keertje klingman ja. of 2 keertje en dan klappen we er 2 bij in.... of 3? mijn ei is altijd op 13 of 14, dag 11 zou oke moeten zijn voor echo, maar ja, als ei in oorschelp gaat zitten en ovuus EIgenwijs doen.. beh!! ben jij van plan in febru er weer voor te gaan trouwens? @bios: wat leuk! abbo op de bios helemaal. dan kan je echt alle films zien he. laatste die ik zag was inglorious bastards; wel onwijs lachen trouwens (tarentino-fan) @maartje: hoe ist meisje? @sikkichickie: hoe laat echo op maandag eigenlijk? enne, 2 uit frier indien grun licht? en dan galajurk uit kast? @loesie: hoest met u? spannend wordt t he @all: nu lekker in de openhaard met de klingman. nog 1 glas mooie wijn, NHNK, en dan ist.. appelsap!
Pff, de medische termen vliegen weer rond linke loutje's hoofd! Dat kan ik nog niet helemaal volgen hoor. Meiden, ik ben zo ongelooflijk verkouden, het snot zit gewoon achter m'n ogen! @ Klingel: *proost* @ Sikki: wij zijn al een keer of 5 bijna naar "Komt een vrouw bij de dokter" geweest. Het ging toch elke keer weer niet door... maar ik wil nog steeds!!! Wel goed om even lekker afleiding te zoeken! @ Silvia: staan de pot roze en blauwe verf al klaar? @ Zara, lekker naar Sri Lanka! Ben je zo'n globetrotter? Nog precies één maand en dan hebben we de operatie erop zitten. **spannend!!**
*redt klingel en klingelman uit de openhaard!* Meis, je moet er voor gaan zitten, niet in, das TE heet! Ik ben behoorlijk zenuwachtig nu, hopen dat alles doorgaat zoals ik in mijn gedachten heb! Nog 2 nachtjes! Voor jou wordt het ook spannend nu he?!!!!!!! Sikkie, ik ga mijn best doen om op te schieten! Ik ben niet langdradig, dus daar gaat het niet op vastlopen! Zara...en of wij elkaar nog een keer bespringen! (soms heb ik geen zin, maar dan nog wil mannetje graag...want je weet maar nooit!) Dus lekker doen dan hoor, als het zover is! Ik ben helemaaaaaaaaaaaaaaaal geen biosganger...laatste film waar ik ben geweest is...euh...jeetje, weet het niet eens meer. Komt ook omdat mannetje (eigenlijk nog vriendje 4 maand lang) niet van film kijken houdt. Die kan niet zolang stil zitten. Eerste film weet ik nog wel: Free Willy! haha! Ik ben alleen thuis op dit moment. Vriendje is naar een verjaardag van een vriend van ons. Ik heb de hele week gewerkt en maandag de grote dag, dus ik wilde lekker rustig aan doen dit weekend. Volgens routeplanner is het 1uur45 voor ons, als we om 8.00 weggaan zijn we dan mooi op tijd?! (10.30 afspraak) Fijne avond meiden! Liefs Loesie
hey loesie! lekker chillavondje voor jou dus? goeso. ik denk dat als je een klein uurtje extra neemt in de ochtendspits, het helemaal goed komt maandag hoe eerder aan de beurt, hoe minder uitloop dus ws hoef je niet lang te wachten. sowieso denk ik niet, want ze zjurmans are veryyyyyyyy punktlich! vind het een bijzonder idee dat jij, sik en ik er alle3 zijn deze week.
Hier ook gek op multitasken!!! Alleen het singletasken heeft tot nu toe ook niet veel nut gehad, dus het is meer single fun en dusseltasken Volgens mij heb ik met die Progynova ook geen ei. Maar de randverschijnselen gelukkig wel Heeft manlief tenminste ook het idee dat ie een rol speelt in het cryo proces. Het grote jankjeogenuitjekop avondje is uitgebleven. Wel een traantje (of twee of drie ) gelaten aan het einde, bij het grote afscheid. Als ik thuis had gezeten had ik me misschien wat meer kunne laten gaan, maar in zo'n zaal vol had ik er toch wat moeite mee. Maar verder vond ik het boek o zo vele malen mooier! Pas aan het einde vond ik de film intens, terwijl ik het bij het boek al veel eerder had. En het rare is dat ik veel herkenbare gevoelens kreeg bij al dat ziekenhuisgedoe en je 'leven kwijt zijn' daardoor. Niet dat dit verhaal te vergelijken is met onze situatie (gelukkig niet), maar dat je er zo mee bezig bent, dat het zo'n belangrijke rol in je leven speelt en dat je je gewone leven een beetje kwijt bent wel. Poeh, daar had ik misschien nog wel het meeste moeite mee. Misschien dat ik daardoor toch minder in het Carmen & Stijn verhaal zat. Daarna nog even lekker geborreld. Ben voor de verandering eens aan de cider gegaan Tja, NHNK moeten we de Strongbow en Jillz op z'n minst eens geproefd hebben. Linke Loutje, die banner wordt nu wel heel schon! Loesie, als je om 8 uur weggaat zul je het wel redden denk ik. Klingel, weer lekker aan de vino? Welke mooie is het vanavond geworden? Zara, jij zal dan nu toch ook ergens rond je ei zitten? Dus deze maand dan nog ff singletasken en dan volgende maand ook multitasken? Meiden, Sikki is weer ontspannen! Ik duik m'n mandje in! Morgen op kraamvisite aan de andere kant van het land. Vriendinnetje is bevallen van d'r zoontje na hun 4e ICSI. Kijk, dat noem ik nou eens een goed voorbeeld
Siki: Dat is dan voor de verandering een leuk kraambezoek lijkt mij ! Ik zit vandaag op cd7 en ei komt meestal op cd12. Dus ik verwacht dan 14 feb weer de rode duivels (liever niet natuurlijk) En dan wil ik voor die cryo tp gaan.(Mits er een cryo is, heb nog steeds niet gebeld, maar ga er eigenlijk wel vanuit)(maar dan wordt het nog spannend want het ontdooien moet wel goed gaan natuurlijk) (Hmm, misschien toch morgen maar eens bellen om na te gaan of die laatste embryo uberhaupt is ingevroren) @Loutjelou: Wij houden inderdaad wel van verre reizen. We zijn inmiddels naar Isla Margarita, Mexico, Brazilie, Bali en Thailand geweest.(En elke keer weer met de reden: nu kan het nog,zucht) Vorig jaar naar Egypte, maar dat was meer omdat we geld apart wilden houden voor als we zelf ivf moesten gaan bekostigen. Maar we kunnen dan wel met alles continu rekening houden met die stomme ivf. Dus we gaan dit jaar weer wat verder van huis.
gutemittag!! @sikki: klein traantje dus, maar geen heel tranendal? boek mooier dan film, altijd he. tenminste, als je goed kan fantaseren! want dan maak je er altijd een persoonlijke versie van. over komt een vrouw bij de dok, ik heb ook gejankt om boek. maar ik vind de heldenstatus die kluun nu krijgt niet fair. hij heeft toch echt wel zwaar gefaald in mijn ogen. so! over je leven kwijt zijn: ja jemig he. erg he. ik merk dat ik er kwaad om ben, ook naar mezelf toe, want ik laat het zelf wel toe, de hoofdrol voor deze droomwensmoeilijkgedoestress. anyway, morgen 2 chicks naar dussel, en hopelijk van sikki de yetis uit de frier dan he? trouwens, is 2 dagen tussen ei en TP niet te kort? ik zit natuulijk weer te bedenken dat hoe langer doordelen hoe beter. ARGH! @herr U: ich gehe sie anklingeln! @zara: ha, bijnaei dus. en dan, februari gala? of wat denk je ervan? heb ik het idee dat je er *clicheegevaar!* 'minder mee bezig probeert te zijn' zegmaar? of komt dat omdat het (dussel)proces nu even stil staat? houd moed he meis. 2010 wordt het dusselbeebBABYjaar!! @maartje: jij bent gevaarlijk stil,, en dat snap ik helemaal.. kunnen we iets voor je doen? @loesie: jeej! klaar voor morgen? 0800 vertrek? hopelijk geen files! geef sikki een knuffel van me als je haar ziet/herkent! @sikki: geef loesie een knuffel van me als je haar ziet/herkent! @reizen: heerlijk he. zo lang en ver weg mogelijk. kom maar door met de cultuurshocken!!! maar het NHNK (wat goed sikki dat je weet wat t betekent! ) mag nu wel een keer ophouden. straks zijn we nog eerder wereldreizigers of alcoholisten dan mama's! @mama's: weet niet met wie ik het erover had (volgens mij female) maar: eigenlijk zijn wij allemaal al mama's he. we hebben alleen het kindje nog niet. dit vind ik wel een mooie (hoewel ook sad-de) gedachte. nou, ik ga even dusselen en puzzelen en stressen. ohja @multitasken: hier niet eens gedaan.. 1e keer in 25 rondes dat we niet zelf ei bespringen. combi van moeoeoe, slapen, hij eerder op dan ik, en nou ja, wat ik in hart het vervelendste vind: geen hoop op spontaan succes... boehoehoe! *schakel om* zwaaiknuffel!!
Klingel, jij hebt ook echt overal een mooie benaming voor he?! Maar NHNK, die moet je me echt even uitleggen! @ Sikki en Loesie, veel succes morgen!!! Ja, eindelijk aftellen in weken, was die ene maand ook wel zat!! Weekend is weer bijna om... morgen op inkoop en naar de Modefabriek, ook wel weer leuk! Fijne abend schöne frauen! Oh, dat doet me trouwens aan de parkeergarage in Mülheim denken: 5 verdiepingen met de tekst: Nur für frauen!
Hoi meiden, Nu pas een reactie weer van mijn kant. Ik heb ff een word documentje geopend en heb ZP op een andere pagina open zodat ik ff weer kan gaan reageren op iedereen. Allereerst Klingel Je vroeg ergens hoe het mogelijk is dat het ZH waar we eerst liepen dit nooit gevonden heeft Mijn schildklier is in NL al meerdere keren gecheckt. Ik heb het zo vaak zo ontzettend vreselijk koud, en ben vaak zo moe. Maar nooit vonden ze wat. Waarschijnlijk is dat trouwens omdat ze in NL alleen de TSH ofzo prikken en die is bij mij wel in orde, dat in tegenstelling tot mijn antistoffen en mijn T3 en T4. Als ik had geweten dat er meerdere dingen waren waar ze de schildklier op konden checken, had ik ze allang gedwongen me daar ook op te gaan testen, maar wat wist en weet ik nu toch van schildkliertjes?? Sikki, jij als AMH waarde deskundige Met 30 jaar hoort ie dus op 3 te zitten, weet jij waar hij op hoort te zitten met 25 jaar? Jij schreef dat het erfelijk kon zijn Ik heb daarom gister en vandaag een onderzoek in de familie gedaan. Conclusie: aan moeders kant heeft waarschijnlijk niemand het. Aan vaders kant zou het eventueel wel kunnen zijn maar oma daar is dement en tante is niet meer in leven en kan het dus niet navragen. Heb wel de brutaliteit gehad om haar oude huisarts te gaan bellen en heb het gevraagd maar die arts beweerde dat als je tussen je 30e en 40e in de overgang terechtkwam, je niet te vroeg er in kwam en mn oma kwam volgens hem keurig op tijd in de overgang. Maar nu weet ik dus nog niet of dat voor haar 45e was of pas daarna. Het is echt een hele oude dokter, die dus er oude gedachtes op na houdt. Kan het eigenlijk wel van vaders kant erfelijk zijn of kun je alleen van moeders kant erfelijk belast zijn?? Weet jij dat toevallig? Loesie, bedankt voor je lieve berichtje. Ik heb inmiddels ook vele traantjes gelaten. Maar nu ik op mn werk zit, moet ik me wel gedragen en verkeer ik nog steeds in een soort van shock, een soort van roes De gedachte van dat het maar goed is dat ik naar Dusseldorf ben gegaan, is ook al vaak door mijn hoofd gespookt Wat nou als ik niet mondig genoeg was geweest en in NL mijn pogingen had verdaan .Brr niet aan denken Loessie, morgen je intakegesprek!! EINDELIJK!! Veel succes bij dokter S. Silvia, bedankt voor je lieve berichtje. Ik wil jou feliciteren met je goede echo!! En wat leuk dat je een jongen en een meid krijgt!! Loutjelou, jij ook bedankt voor je berichtje. Wat fijn dat jullie TESE toch vergoed gaat worden. Pat, jij ook bedankt voor je lieve berichtje. Fijn dat jij inmiddels al bijna op de helft bent. Weet je al wat het geslacht is? Girl86, welkom in het Dusseldorf gebeuren. Ik wens je veel geluk en succes!! Wat is voor jullie de reden om naar DD te gaan? Melanthe, dank je voor je lieve berichtje!! Hoe is het inmiddels met jou? Ik zie je nooit meer op msn verschijnen . Over het slapen.. Ik ben van plan om vandaag om 10 uur plat te gaan. Ik ben namelijk helemaal kapot!! Zara, dank je wel voor je lieve berichtje. Ik lees dat je met vakantie gaat naar Sri Lanka!! Wat tof zeg!! @t het nog zien zitten, vraag van Klingel &&&&& @t van de schrik bekomen, vraag van Loesie - Dubbel dubbel dubbel!!! Ik ben doodsbang, zo ontzettend bang dat het nu echt nooit gaat lukken Voel zoveel pijn en zoveel verdriet dat we dit ook weer moeten meemaken. En voor dit nieuws was ik niet 100% zeker ervan dat het ooit ging lukken, maar had wel een enorm vertrouwen in de kunstje van de magische dokter herr S!! En nu vertrouw ik nog steeds wel erg op wat hij kan, maar ik wordt wel steeds banger dat het niet meer mogelijk is Daarbij was er een vriendin afgelopen weekend zo slim om tegen mij te gaan zeggen dat zij en haar vriend dit al zagen aankomen, dit al verwachten etc etc dat we zulk kutnieuws zouden gaan horen, maar tsja waarom zouden we dat tegen je zeggen?? (Ehh waarom zeg je dit nu en sindsdien ben je helderziende en WAAROM in godsnaam zeg je dit NU tegen me, wat is het doel?????) En daarnaast Dat we nog maar goed bij ons zelf ten rade moesten gaan of we dit wel op onze hals wilden gaan halen nu WANT zij had er geen goed gevoel bij en dan zouden we al die pijn en verdriet voor niets hebben gehad Aldus, de zelf in een poep en een scheet zwangere . :( Tuurlijk wil deze meid mij niet kwetsen en mij niet opzettelijk pijn doen en is haar missie vast om mij zo weinig mogelijk pijn te gaan laten ervaren.. Maar toch Toch deden haar uitspraken mij vreselijk pijn. Had ik al verteld dat we bij een endocrinoloog een afspraak hebben staan? 11 februari kunnen we terecht. En morgen wordt ik door Irma teruggebeld en krijg ik te horen of we nu aankomende ongi (ben nog steeds niet ongi, maar dus nog steeds elk moment dat het kan losbarsten ) direct mogen gaan starten met IVF. Verder, nee ben nog niet echt van de schrik bekomen. Werken gaat nu in een soort staat van automatische piloot/shock-gevoel. Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat dit echt over mijn eitjes gaat Het vertrouwen in een goede afloop is ver te zoeken, maar opgeven is onmogelijk dus we gaan door. Trouwens, er hebben al spontaan 5 meiden (ook al willen we 2 daarvan perse niet) in mijn omgeving gezegd eventueel donor te willen worden... maar tussen iets aanbieden en het daadwerkelijk doen, zit uiteraard een wereld van verschil, maar toch wel fijn dat er mensen zijn die dit eventueel, mochten mn eieren niets meer opleveren, hier over na willen denken. @t vraag van Klingel of Melanthe ook een ex-Dusselmeisje is: - Nee, Melanthe is geen ex dussel. Zij heeft met Maartje vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan en hebben elkaar daar dus leren kennen. Terug in NL al jaren van plan om weer es te gaan meeten, maar het komt er steeds niet van. We hebben elkaar op msn en zo houden we elkaar een beetje op de hoogte van ons wel en wee. Toen ik een keer wilde uitleggen hoe klote je je kunt voelen als het niet lukt, had ik Melanthe mijn topic (iedereen graag lezen, begrip gevraagt.. etc) laten lezen. En Melanthe wilde een vraag op een forum schrijven en ik gaf haar dus de tip om dat op ZP te gaan doen, dus vandaar
Maartje, ik blijf je een kanjer vinden en ik heb wel het gevoel dat het ooit goed gaat komen!!!! Dat MOET gewoon! En als je eenmaal dat wondertje in je armen mag houden, dan is het dit allemaal zooooooo waard! En het verdriet en de machteloosheid die je nu voelt, vergeet je nooit, maar je hebt er van geleerd, bent er sterker van geworden en heeft je gemaakt tot wie je straks als mama bent! En dan krijg jij ook een prachtig sterk kindje! (of misschien wel meer!) Loutje, lekker he, nu in weken aftellen! Hoorde vandaag dat vrienden van mijn zwager en schoonzus afgelopen week zijn bevallen van een zoon, ook via TESE! Dan weet je dat! Er zijn goede verhalen! Klingel, ik heb alles geprobeerd, maar kan de afkorting niet ontcijferen! Sikkie kent je al langer en die kent je taal, maar ik moet er nog een beetje inkomen! Sikkie, tot morgen!!!!! Auto van schoonpapa staat voor de deur, dus morgen kunnen we mooi op tijd vertrekken. We waren er vanmiddag om de auto vast op te halen en toen zei ik dat het ook fijn vond dat ik hem mee mocht nemen als ik alleen moest, omdat het toch een eind was en dan is het veiliger in een grote stevige bak! Toen zei schoonmama dat ze best mee wilde als ik alleen moest! Nou...graag...Ik zal maar ergens komen te staan aan de kant van de weg! Brrr...dan ben ik tenminste niet alleen! Erg lief dus dat ze dat voorstelde! Zara, is je computer-tekenprobleem opgelost?!? Hoop het voor je, erg irritant! Pat, jij gaat echt hard nu he!!! Idd bijna op de helft! Heerlijk zeg! Hoe is het met de inboedel enz? Heb je al veel bij elkaar? Meiden, ik word toch wel een beetje zenuwachtig als ik eraan denk. Morgen om deze tijd zitten we denk ik al in DD! Zo'n groot gebouw zag ik op de site, kan nie missen...maar vinden we de ingang ook! Whaaaaaaaa...misschien het nummer maar even opslaan in m'n mobiel, dan kan ik bellen als we er niks meer van snappen! Ik laat het jullie morgen zo snel mogelijk weten! Slaap lekker voor straks! Liefs Loesie
@Loesie Veel suc6 morgen.Heb je een tomtom, dan rij je er zo heen hoor.Er zit een creche ernaast dus dat kan niet missen.Dan zie je 2 slagbomen en je moet de rechterslagboom hebben.Hoop dat er voldoende parkeergelegenheid is, want het is er best krap.. Ik ben benieuwd naar het verloop! ps m'n computer doet weer wat hij moet doen. @Maartje: Klote dat die vriendin zo reageerde.Typisch een opmerking van iemand die er geen kaas van gegeten heeft.(gelukkig voor haar) je moet het echt niet opgeven hoor, wat er ook tegen je gezegd wordt. Niet geschoten is altijd mis. Wel ontzettend lief dat er 5 zijn die zich als donor hebben 'aangemeld'. maar inderdaad, iets roepen en daadwerkelijk doen zijn 2 verschillende dingen.Er komt zoveel bij kijken.. @Klingel: Bingo! Dat er minder mee bezig proberen te zijn klopt. Ik zie ontzettend op tegen een mislukte poging.(duh, wie niet) En als ik nu ongesteld word is dat ook niet leuk, maar nu verwacht ik eigenlijk niet anders.En dat geeft ergens wel rust. Maar goed, dit moet ook niet te lang duren want dan gaat het toch wel weer kriebelen. Ook het idee dat het de laatste vergoede poging gaat worden is best kut eigenlijk en dat probeer ik ook voor me uit te stellen. Maar voorlopig vind ik die struisvogelpolitiek wel ff lekker hoor. @Siki: suc6 morgen! Ik hoop dat het er iets minder gehaast aan toe gaat allemaal. Dat vind ik toch wel een erg negatief iets hoor. Ik hoor op andere fora ook vrouwen hierover klagen.
Loesie, je moet wel de Ahnenweg intypen als adres in de navigatie. Anders kom je niet goed uit. En dan kan de ingang echt niet missen. Tot morgen Maartje, heb ooit het volgende over AMH gevonden. < 25 jr: 2,5 - 5,5 25-30 jr: 1,5 - 3 30 - 35 jr: 1 - 2,5 > 35 jr: 0,25 - 1,5 Toen het bij mij gemeten werd was ik 29 en zei dr. S dat het ergens rond 3 had moeten liggen. Klingel, Kluun is gewoon een klootzak. Niets meer en niets minder. Ben blij dat hij mijn vent niet is. Neemt niet weg dat het boek natuurlijk geweldig is! Zara, klopt, dat gehaaste is dan toch wel weer negatief daar. Maar het rare is dat dat voornamelijk bij de FM is. Als je een gesprek met hem hebt staan heeft ie altijd wel wonderbaarlijk veel tijd vind ik. Linke Loutje, tja nur fur frauen is echt typisch duits. Dit zijn dan de 'veilige parkeerplaatsen'. Nou ja, voor ons in ieder geval meestal lekker dicht bij de uitgang Net terug van kraamvisite (nou ja, meer een gezellig middagje/avondje). Heb van ze een mooie ketting met geluksbedeltjes meegekregen. Zij hadden er veel baat bij gehad en uiteindelijk bij hun 4e poging zwanger geworden. Nu hebben ze 'm doorgegeven aan ons. Zo lief!!!!! Meiden, ben benieuwd morgen! Toedeledokie!
lieve moedige dusseldorfMMMeisjes! gutemorgen! ik reagigageer vanmiddag mehr en ausgebreider, want ik soll so weg. aber, ik wou even @sikki&loesie veel succes en wijsheid en sterkte toe wapperen en ook een gute reise vandaag! hoop dat jullie beide groen licht krijgen, sikki voor de galauitreiking woensdag (jurk al klaarhangen? ) en loesie voor algehele info, geruststelling en ook een GO! sigtig rijden! fijn dat schoonloesiemama mee gaat! dan een dikke vette knuffel voor @maartje: ik geloof in S en dus ook in kansen voor jullie! het zal zwaarder zijn en worden, en de obstakels zijn hoger dan gevreesd. toch hoop ik dat ook jij vandaag een GO krijgt via irma. als je in de tussentijd nog de nodige onderzoeken kan doen, zou het super zijn als je in febru mag starten! dan kan zara je handje vasthouden! en wij ook natuurlijk. @zara, jee wat moeilijk allemaal he. je weet dat rust goed is maar voelt het niet zo. liefff van de diverse aanbiedingen maar idd, tussen woord&daad zit soms heel wat kilometer. toch is het wel iets om in gedachten te houden, al is het maar voor de geruststelling. @pat: ik moet even de lijst opzoeken om je erop te huppelen! (indien iemand m tegen komt, wil iemand m dan vast naar voren schuiven?) @silvi: hoest ermee meis? hoe is t met buik, met mathijsje, met silviman, en met alle huishoudelijke apparater?? smak op jou! @loutje, het aftellen kan nu echt beginnen, nog 4 weken! je zal zien hoe hard die vliegen. tot die tijd: ZENnen en de dingen doen die nu nog mogen en kunnen oftewel, @NHNK: dat wijntje, die filet americain, een stapnacht tot 0600: NHNK ik zal het eerste woord weggeven NU! @nu: ja ik ga NU weg. schmack drauf, lieve madel!
Nu Het Nog Kan ?????? dames succes vandaag allemaal..... en@ Maartje blijf hoop houden meis... je bent nu eenmaal een dusselpuzzelbeeb en die krijgen uiteindelijk door de vastberadenheid de positieve vibes en de steun van de andere puzzelbabes allemaal hun eigen dusselwonder.... Het gaat vast en zeker geen makkelijke weg worden....en het pad zal niet gladgestreken zijn en makkelijk begaanbaar. Maar weet dat we er allemaal zijn om je over en door de obstakels heen te halen zodat je uiteindelijk je doel kan halen en een dikke posi test gaat scoren. dikke smakkkkk Dames rij voorzichtig vandaag is glad hoor
@Sikki (en wie het maar wil lezen) Wat bij ons heel vreemd ging was dat we op de dag van de punctie met Irma het een en ander door moesten nemen. En dat ons toen gevraagd werd of we voor ivf of icsi gingen.En hoeveel embryo's we teruggeplaatst wilden hebben. Allemaal zaken die we met dr S hadden moeten bespreken vind ik. Kiezen we voor ivf krijgen we later te horen dat het zaad maar voor 10% goed bewegelijk was.(de hoeveelheid was wel goed) En dat we met icsi een hogere kans op meer bevruchtingen hadden gehad, want met ivf is dat toch afwachten. En dat wordt ons verteld terwijl ik al in de stijgbeugels lag voor een tp. 't gaat allemaal zo gehaast dat er gewoon geen goede communicatie is. Het is toch raar dat je meteen met je benen wijd moet, ipv dat je eerst ff met die man aan tafel zit? En als ze dat zaad nakijken hadden ze toch moeten zien dat het niet optimaal was voor ivf of ben ik nu gek? Voor we uberhaupt verder gaan aan een nieuwe 'verse' poging moet er eerst ff goed een behandelplan worden doorgenomen, want wil niet dat het wéér zo vreemd gaat allemaal. Als ik heel eerlijk ben (en mijn vriend ook) hebben we op dit moment een iets minder goed gevoel bij Dusseldorf. Ze nemen te veel patienten aan.Zet ze dan op een wachtlijst ofzo, is ook niet leuk maar dan gaat het er wel iets gemoedelijker aan toe. Ik ben bang dat dat gehaaste gedoe allemaal gewoon niet goed is voor de kwaliteit van behandelen. Het enige voordeel dat we nog nog zien is de cryo's die ze invriezen. Maar misschien moeten we er voor gaan kiezen om alles daar te laten doen, dus ook de echo's. 't Is alleen zo klote met ons werk, nu is het lekker dichtbij. Ik weet het gewoon ff niet meer...zucht.
@ duseldorf ivf of icsi Ik en mijn man gingen voor ivf.formulier voor ivf ingevld maar tijens de punctie en zaad donatie van mn man bleek het zaad ook niet goe genoeg te zijn voor ivf... bij ons hebben ze toen meteen icsi toegepast en tijdens de tp moesten we het formulier voor toestemming tekenen.... dus tijdens de tp hoorden we pas dat het zaad niet beweegelijk genoeg was etc.... mijn man had flink koorts gehad die maand toen.
Bedankt voor jullie lieve berichtje!! Vanmorgen ben ik door Irma gebeld. We mogen nu deze maand toch nog niet IVF'en... (???) Dokter S. had gezegd dat we geen cyclussen meer mochten gaan verspillen $) en ik ben nu ongi aan het worden/zijn = nog geen buikpijn maar al wel wat bloedverlies... wss dus vandaag CD1) We hebben de afspraak dus bij de endocrinoloog staan op 11 februari... maaaaaar we zouden op die datum ook een afspraak krijgen bij dokter S. ALLEEEEEEN Irma vertelde net dat ze al vol zitten op die dag.... Dus... Heb aan Irma gevraagd of ze nog eens met die andere kliniek wil bellen en wil gaan vragen of onze afspraak vervroegd kan worden, want blijkbaar heeft ze op de dinsdag en woensdag voor 11 februari nog wel een gaatje in de agenda staan... Zij wist overigs niet dat we een gecombineerde afspraak zouden krijgen, dat had Dokter S. niet eerder aan haar gecommuniceerd... Is de communicatie daar wel vaker een beetje half?? (met gecombineerd bedoel ik trouwens zowel Endocrinoloog als dokter S. op 1 Tag besuchen omdat we natuurlijk nicht steeds heen en weer willen fahren als het ook op 1 Tag zou kunnen) Ik moet zeggen dat ik het prettig vind dat ze voor mij een afspraak wilden maken, maar dit dan nu wel ff lastig vind... Irma zou mij straks terug bellen om te laten weten of het gelukt is om de afspraak te gaan vervroegen. Hoop het wel want ik zit absoluut niet te wachten op dat mn afspraak die PAS 11 februari is, nog 'spater' (= is duits toch voor later)zal zijn... Ik ben echt bang dat ik straks een lege eierdoos zal zijn....