Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    dikke knuffellllllll voo Maartje

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx meid!
    Heb zojuist dokter S. nog maar ff een mailtje gestuurt: waarom nu ineens niet starten met IVF?? Is da omdat ik nog geen prikinstructie heb gehad?? Ik kan wel prikken... En nog wat vraagjes gemaild. Hoop zo antwoord te krijgen!!

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    so, ben ik weer.

@zara: hm, ik herken je mindere gevoel bij dussel niet.
    heb zelf nooit ervaren dat ze te vol zitten of slecht communiceren,
    maar vind het wel heel vreemd dat ze pas bij TP zeggen dat ICSI beter zou zijn geweest..

trouwens, wat ik wel vreemd vind nu is dat ik vaker hoor dat ter plekke voor ICSI werd gekozen terwijl je voor IVF kwam.
    wij ook de 1e x.
    ik denk soms, dat het prijsverschil tussen IVF en ICSI ook wel eens de doorslag voor hun kan geven??? :(

anyway, een hele behandeling daar, met veel afspraken met S is inderdaad lastiger qua reizen en werk maar ik zie ook de voordelen.
    er is dan meer communicatiemogelijkheid.
    en niet pas als je met de benen wijd ligt...

idee voor jou om sowieso eerst (op dag3?? bloedpriktechnisch?) een date te maken voor het ' hoe nu verder plan ' ?

@maartje: hm. als geen cyclussen meer ' verdoen ' dan toch juist beginnen met IVF?
    tip: bel gewoon direkt naar S en anders naar U.
    U's nummer eindigt op 51.
    met U kan je echt heel rustig samen vergaderen wat het beste is in jullie situatie!

@hier: morgen TP! indien goed ontdooid natuurlijk; om 0845 daarover bellen.
    met U gesproken: we gaan voor een TP van 2 echte cryo's, dus niet de 2 ingevroren embryo's.
    omdat met emmys de ontdooikans ietsje minder is. en omdat: stel er valt vandaag een cryo af, of morgenvroeg, dan kan er morgen nog een emmy worden bijgezet. want die moeten op de dag van de TP worden ontdooid.

heb er wel weer een geruster gevoel bij nu.

maar oh oh wat een stress geeft het toch he, dit hele MMMproject.. pfff.

@sikki: hoe wast???
    @loesie: hoe wast???

@silvi: SMAK!!! enne, trouwens, weet jij nog wat de kwaliteit was van joe cryootjes? smak!

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de eerste tp is een feit morgen...spannend..............

ohohohohoh ik ga zo hard duimen dat ze er net niet vanaf vallen :D

@kwaliteit...???????????????? geen flauw benul eerlijk gezegd :(
    heeft ie zich nooit over uitgelaten...kreeg alleen de laatste keer de foto's mee van de ontdooide cryo's en een echofoto van de tp zelf...

*trekt morgen meteen der gala jurk aan voor award nummer 1*

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    DUSSELPUSSELBABES 2010
    Bekijk bijlage 46164
    AFSPRAKEN
    januari/februari

Zara: rustronde
    Loesie: 25 januari intake
    Sikki: 25 januari echo, 27? januari TP 2 cryo
    Klingel: 26 januari TP 2 cryo
    Pat:
    Maartje: 11 februari endocrinloog
    Loutjelou: 23 februari start TESE

NOD/TESTEN

Klingel: 6 februari uitslag bloedtest; NOD 7 februari

ZWANGER!!

Silvia: uitgerekend op 6 juni 2010 van tweeling (j/m)

EX-DUSSELBABES

Ingemoppie: nu orrienteren op Belgie/Spanje ivm ECD

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hallo Madchen!

Klingel, morgen galauitEIking!!!
    Jeej!
    Maar ik begrijp het niet helemaal. Je hebt het over cryo's en over emmy's. Heben ze bij jou wat op verschillende dagen ingevroren dan?
    Heb in ieder geval zojuist m'n schoenen gepoetst, dus ik zal glimmend langs de loper staan zwaaien!!!

Maartje, hmmm wat een onzekerheden nog steeds!
    Maar dr. S is normaal een snelle jongen, dus hij zal het wel niets voor niets doen.
    Aan de andere kant. Soms is hij ook een verstrooide professor en weet ie zelf niet meer wat ie allemaal precies heeft gezegd. Gewoon ff bellen of mailen dus!

Zara, ik herken wel wat je zegt hoor.
    Daarom zou je ook nooit is DD moeten lopen als je net in de MMM komt kijken. Je moet gewoon zelf heel erg goed weten wat je wil en wat er kan, omdat S een verstrooide professor tot en met is.
    Wel heb ik gemerkt dat de zaken net iets beter lopen als je alles in DD doet ipv de combi met een NL ziekenhuis.
    Maar dan nog, eigenlijk is het zo dat je alles met S doorspreekt en vervolgens is Irma degene die het documenteert en het papierwerk in orde maakt. Maar dan moet je het dus zelf met haar communiceren.
    Als je een afspraak met S hebt dan heeft ie echt wel de tijd voor je, maar kom je voor de FM echo e.d. dan is het met de broek op de knieen overleggen. Meer tijd staat er dan gewoon niet voor je gereserveerd.

Loesie, ben je alweer zuruck?
    Leuk jullie in het eggie gezien en gesproken te hebben!
    Heb je gezien dat ik nog naar je zwaaide toen je uit het kamertje van dr. S liep?
    Vertel vertel.
    Wanneer gaan jullie nu starten?

Hier is donderdag de grote uitreiking!
    Yeti & Yeti worden morgen ontdooit en donderdagmiddag halen we ze op! Precies op de dag dat m'n mannetje en ik 13 jaar samen zijn. Dat moet toch geluk brengen. Toch?
    En het weer is er in ieder geval weer na. Is de overgang voor onze jongens tenminste niet zo groot :D
    Sjonge, was wel weer een hele toer vanochtend. Maar we waren er gelukkig op tijd.
    De parkeerplaats was weer eens bommetje vol. Echt, dat zou het volgende moeten zijn wat ze verbouwen.
    En toen we naar binnen liepen vroegen we ons heel even af of we toch per ongeluk ergens verkeerd waren gegaan.
    Jezus, wat een hipperdepippe entree is dat geworden zeg!
    Nou snap ik waar al dat geld blijft :D
    Het lijkt wel of je een of ander hippe hotel lobby binnenstapt.
    Maar achter de deur gelukkig de oude vertrouwde inieminieechokamertjes :)
    Maar 't was wel ff schrikken.

Klingel ik duim voor goed entfrier nieuws.
    En dan wordt ik hopelijk dit keer niet gebeld en mogen wij jouw donderdag achterna.
    En dan gaan we een Silvia doen!!!!!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    DUSSELPUSSELBABES2010
    Bekijk bijlage 46164

AFSPRAKEN
    januari/februari

Sikki: 28 januari TP 2 yeti's
    Klingel: 26 januari TP 2 cryo's

NOD/TESTEN

ZWANGER!!

Pat: uitgerekend op 16 juni 2010

EX-DUSSELBABES

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki! donderdag galala? jeeej! :D
    op 13 jarig jubeljubileum, dat gaat zeker succes geven! :)

we kunnen weer mooi samen stressen trouwens. brrr!!!
    hoe was loesie om te zien in t eggie? net zo blij? en hingen er ook zoveel uitroeptekens om haar heen (hoort wie t zegt :D) ?

enne, hippe shit daar dus in de entree? ja daar gaat ons geld dus heen! TSK!!!

ik eis met slagroom dat we dit JETZT terug zien betaald in BEEBIES!
    en schnell nochmal! :D
    en zo niet dan jat ik een design-iets uit de entree. ich liebe design! :p

@verschil cryo/emmy: na punctie waren 6 ingevroren (cryo dus) en 2 bleven eruit voor de beoogde TP.
    dag later bleek dat ik wegens uberstimulationnnn geen TP mocht.
    die zijn dus al verder doorgedeeld in de tussentijd, emmys dus.
    die hebben ze toen ook ingevroren!

nu is de ontdooikans van een emmy (gek genoeg) lager dan van een cryo, namelijk 80% vs 85%.

U en ik hebben besloten daarom 2 cryoos eruit te laten halen vandaag.
    indien er 1 sneuvelt kan morgen een emmy uit de frier worden getrokken.

want emmys moeten op de dag van de TP pas ontdooid worden!

ander plan ' voor later en helemaal niet nodig ' is: 1 cryo en 2 emmy eruit. maar das als ik desperate ben :D

lastige materie he.

buh!

@loesie: ook alweer veilig trug? enne, hoe wast enne vertel?
    enne, hoe was sikkichickie? en en en? :D

@all: moeilijk he, de lijst inklusivvvvvvvv foto kopieren! :p

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    DUSSELPUSSELBABES2010
    Bekijk bijlage 46205

AFSPRAKEN
    januari/februari

Klingel: 26 januari TP barbie&ken
    Sikki: 28 januari TP 2 yeti's

NOD/TESTEN

Sikki: NOD

ZWANGER!!

Pat: uitgerekend op 16 juni 2010

EX-DUSSELBABES

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    sikki wanneer ist deine ei dan gesprongen? en wanneer deine NOD?

11. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    o wat een mooi nieuws!! Sikki en Klingel alletwee TP deze week!!
    Klingel heel veel succes Morgen!!
    Sikki natuurlijk donderdag!

Loesie ik ben beniuwd hoe het jou vergaan is??

Zara ik heb er ook momenten tussen gehad dat ik dacht minder vertrouwen te hebben in DD, maar dat was nooit lang. Soms gaat het echt iets te snel daar en andere keren heb je wel ff rustig de tijd om dingen te bespreken enz. Ik denk idd wel dat het verschil uitmaakt of je wel of niet alles in DD doet.

Hier idd al weer bijna 20 weken. Wij hebben donderdag de 20 weken echo...spannend of alles goed is, maar we willen ook wel graag weten wat het geslacht is dus eigenlijk zijn we daar nog zenuwachtiger voor..hihi..maakt ons overigens niet uit wat het is, we hebben geen voorkeur.

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    So Klingel, jij durft.
    Je plempt me alvast op de NOD lijst.
    Durfde ikzelf nog niet.
    Maar een beetje vertrouwen in het hele zaak is natuurlijk niet verkeerd :)
    Maar ik heb nog steeds Back-up Bartje angsten... straks is er niets terug te plaatsen.
    En weet ook niet wanneer m'n NOD zou moeten zijn. Ik ben nu wel op CD16 maar ik zit aan de Progynova en aan de Uruzgan. Weet niet wat dat met je NOD doet. Ga er gewoon vanuit dat ik 2 weken na tp mag testen.
    Zagen trouwens nog wel een boel (nou ja, Sikki boel dan ;)) follikeltjes ronddansen op het scherm. Bij Lisa werd de cryo poging hierom afgebroken. Snap er af en toe niets meer van.
    Heb besloten dat voor nu ook niet meer te willen snappen.
    O ja, en heb ff laten prikken op schildkliertoestanden. Na Maartje's verhaal toch maar ff checken.

Tja, die rot plaatjes. Ik begin er niet meer aan ;)

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: ieks, vind je t eng, zal ik je weghalen van nod/testlijst?
    snap ik hoor, misschien iets te enthousiast posi power halsoverkoppi van mij? :)

@pat: zwaai! hoe gaatie?

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: goeso, niet proberen te snappen denk ik! ;)

en ook goeso van bloedprikken. denk dat alle onderzoeken die je mee kan pikken goed kunnen zijn. zeker dat schildklier-kliergedoe.

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Zwaait terug en zwijmelt even bij het mooie lijstje...

Er staan alleen nog maar 2 namen bij zwanger, dus ik stel voor dat jullie jezelf heel erg snel toe gaan voegen!! Wat dachten jullie ervan om dat over ongeveer 2 weekjes even te doen??

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
  17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, daar was ik weer!!!!
    Was al eerder terug, maar ff een rondju bellen enzoooooooooo!

Sikkie, hoe leuk was dat he?! Om ff te kletsen! Ik zag idd dat je zwaaide! Keek zo zoekend de wachtkamer rond en zag je net op het laatste moment, toen ik achter die frau aanhuppelde!
    Stak nog zo een arm in de lucht, maar wist nie of je dat gezien had!
    Toen wij op Irma moesten wachten zag ik je voorkruipen, hihi! Mocht, omdat wij uitgelopen waren!
    Dus ik hield die deur al in de gaten! Leuk dat jullie even naar ons toe kwamen!
    EN WAT FIJN DAT JE DONDERDAG EEN TP HEBT!!!
    Daar was het allemaal om te doen!

Ik was ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over zijn aanpak. Vertelde dat ik een korte lf had, gelijk bloed laten prikken voor AMH. Toen vroeg hij waneer ik ongesteld moest worden en zei dat dat volgende week was!
    Het werd krap, omdat hij aan de hand van de uitslag daarvan de hoogte van medicijnen ging bepalen.
    Ik was al bang dat ik nog een cyclus moest overslaan en zei dat dus, maar hij gaf daarna al snel aan dat hij er gewoon voor zorgde dat het op tijd binnen zou zijn.
    Ook krijg in de tweede helft van de cyclus een neusspray bovenop de uterogestan, ivm die kort lf!
    AH vond hij bij ons niet nodig (geen afleidingsmanouvre!) omdat hij dacht dat het daar niet aan lag.

Daarna bloed geprikt en naar Irma...haha, die was even kwijt wat we eigenlijk kwamen doen. (las ik ergens iets over communicatie tussen dr S en Irma?!?! Onthouden dus!)
    Ik gaf aan dat we voor prikinstructie kwamen voor ... euh...medicijn wat de eisprong tegenhoudt.
    Heeft ze me kort uitgelegd en toen begon ik over het bloedprikken en mijn cyclus.
    Toen zei ze dat het krap werd, maar dat ze direct het lab ging bellen om te zeggen dat mijn bloed nu nog mee moest!
    Dus zo gezegd, zo gedaan!

Waar het op neer komt is dat ik as zondag/maandag ongesteld moet worden en dan op dag 3 mag beginnen met puregon!
    Maar ik word eind van de week gebeld met de uitslag en dan hoe verder!
    Ik vind ze heel doortastend en kundig en heb er een supergevoel over! BEN HELEMAAL BLIJ!
    (maar dat zag je al wel he Sikkie?!?!)

Maartje, knuffel meid! Stalk ze maar flink met je vragen, dan moeten ze het maar heel duidelijk voor je maken!

Klingel...spannende week nu verder! Twee gala's!
    Toen je het woord NU gaf, van nhnk, had ik hem op! Helaas was Silvia eerder, dus Silvia, gefeliciteerd met de magnetron!

Zara, wat vervelend dat je er niet zo'n goed gevoel bij hebt! Lekker assertief zijn meid, dat heb ik al wel geleerd!
    Vind het wel goed om te weten dat er ook twijfels zijn en niet dat ze verheerlijkt worden!
    Dat maakt het weer dat ik ook echt van het naadje tot de kous alles wil weten!

Pat, dus jij had dat ook weleens!
    Jij bent een van mijn voorbeelden en twijfelen mag! Maar er is iets moois bij jou uitgekomen! Gelukkig!

Heb nog een verzekeringstechnische vraag!
    Ik leverder het recept net in bij de apotheek (vast voor puregon enz) en toen vroeg ik aan haar of ik dat voor moest schieten of dat het meteen naar Menzis ging.
    Toen vroeg ze of ik al toestemming had. Dus ik uitleggen dat ik nog aan moest vragen, maar dat ze verplicht zijn aan te nemen, dus dat ik alvast ging beginnen.
    Toen gaf ze aan dat formeel gezien, Menzis het recept op kon vragen en dan zien dat het op 25 januari is uitgegeven door een buitenlandse arts waar ze geen contract mee hadden.
    Omdat Menzis mij toen nog geen toestemming had gegeven, zouden ze mij kunnen weigeren om die meds dus terug te betalen.
    Het gebeurde niet heel vaak zei ze, maar het beste was, om toestemming te vragen (via dat formulier ) en daar op te zetten dat het terugwerkende kracht gaat, dus toestemming vanaf startdatum (25 januari dus)
    Hebben juillie dat ook allemaal zo omslachtig gedaan?
    In principe komen de meds toch uit de 3e poging en ze worden in NL besteld...dus zou Menzis daar moeilijk over doen?!

En dan nog iets...
    Ik moet dus puregon spuiten en dat gebruiken ze in Deventer ook. Als ik deze poging (heel negatief gedacht) niet zwanger raak, moet ik het zelf betalen.
    Hebben jullie dr S weleens om 'extra' medicijnen gevraagd?
    Hoe zou hij daar tegenover staan?!

En...heeft iemand een idee hoelang ik aan de puregon moet?!
    CD 3 beginnen met spuiten en...dan?!?

We gaan naar mijn schoonouders! Eten en auto terug brengen!

Fijne middag/avond!

Liefs

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @pat: gaan we regelen! moet inderdaad, jullie staan daar zo alleen! ;)

@sil: MOOI!!! J&J zal ik in de oto slepen :)

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @loesie: joehoe! wat klink je super blij! :)
    en terecht! :)
    gaaf dat je al komende dag3 mag beginnen :)

over meds: ik denk idd dat het wel handig is toestemming, desnoods mondeling, te krijgen. als je uitlegt dat je bijna moet beginnen krijg je dat vast wel.
    tip: bel de ' zorgmakelaar ' van menzis (telefoonnummer staat bij de nummers op de site) en leg het uit :)
    of de dame van buitenlandbehandelingen, even haar naam vergeten.

over extra inslaan.. heb ik ook wel eens aan gedacht :) maaar op t moment zelf durf ik nooit!
    vanmorgen nog: hebt u nog progesteronbolletjes?
    ik dacht NEE
    maar ik zei: ja want TP ging niet door in december.

toch moeten we eigenlijk gaan hamsteren he? ;)

hoewel, NEIN, we worden gewoon zwanger NU!

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    JOEHOEEE, Loesie is BLIJ!!!

Wat betreft medicijnen & apotheek. Ik zei eigenlijk nooit wat en ze vroegen me eigenlijk nooit iets, dus ik kreeg het altijd gewoon.
    Ik ben altijd van de tactiek geen slapende honden wakker maken ;)
    Dus mochten we voor een nieuwe verse poging gaan, dan lever ik ook doodleuk m'n receptje in. En dan zie ik later wel weer.
    Ze hebben me trouwens wel 1 keer gevraagd of het vergoed werd. En aangezien het toen nog onder de 3 pogingen viel zei ik ja.
    Maar dat was ook maar 1 keer.

Verder heb ik dr. S nooit om extra medicijn durven vragen.
    Grote bek van te voren, maar op moment supreme een heeeeeel klein lipje.
    Ja meneer, ik heb nog 3 doosjes en een half stripje...

Maar Loesie, heb je dan verder nog geen schema van dr. S gekregen?
    Tis toch ook wat, altijd is er wel iets wat niet helemaal goed gaat :D
    Maar start Puregon op CD3 en dan meestal FM rond stimulatiedag 6.
    Dan afhankelijk van folligrootte de Cetrotide (of iets anders) erbij. Dan meestal nog 1 FM en dan inplannen voor punctie.
    Dus wel ff overleggen met Irma voor inplannen FM echo! Waarschijnlijk moet je bellen als je ongi wordt.
    Spannend!!!

Deel Deze Pagina