Madels, wat zou ik kunnen voelen???? Voel alleen soms steekjes rond linker en rechter eierstok, verder niks, nadda, noppes...Soms vloei ik even iets, bah, warm tussen de benen, en dan denk ik: oh nee toch, geen bloed!!!!!?????? Maar een half bolletje of wat vocht...Persilwit inlegje. HOUDEN ZO!!!!!!!
hi hi, ik ga wachten en dan donderdag, op mn vrije dag, de hele dag blij blij blij blij blij zijn! Zaterdag liep mn vriend voor het eerst spontaan bij Miss Etam ('k zocht een mooie ketting) naar de buikbanden en mama-afdeling (ik was 'm ff kwijt) en pakte een schattig t-shirt voor me met een hele leuke babyprint Die zou me goed staan zei hij, en hing m weer terug, even nadromend over dat het zomaar mogelijk zou kunnen zijn deze zomer...dat vond ik ontroerend.
Hoi Dames Ik zal even in het kort mijn verhaal vertellen. In dec 07 gestopt met de pil en vervolgens 11 maandan niet ongesteld geworden. Wij naar de gyn en daar werd PCO geconstateerd. Dus begonnen met clomid in alle sterktes maar geen resultaat. Nu ben ik bezig met ronde 5 met het spuiten van puregon / pregnyl. Tot nu toe geen resultaat. Nu is het zo dat ik mocht ik deze ronde niet zwanger zijn nog maar 1 poging OI heb voordat we doorgaan met IVF. Ik weet dat ik niet op de feiten vooruit mag lopen maar ik wil de IVF graag laten doen in DD want ik lees hier hele goede verhalen over. Ik wil dit dan graag doen in combinatie met Enschede. Dus echos in Enschede en de rest in DD. Maar nu zit ik met het volgende......Ik heb een BMI van 33....Is dit een probleem? En hoe zijn jullie ervaringen? Ook wat betreft de combi echos in NL en de rest in DD Dank jullie wel
hoi lima Je BMI is geen probleem in Duitsland.De arts daar stoort zich er zelfs aan dat daar in Nederland zo moeilijk over gedaan wordt. Ik doe ook Dusseldorf in combi met het zh hier in Nl. Is niet altijd even handig hoor.Zorg ervoor als het even kan dat je de echo's hier in Nl zo vroeg mogelijk krijgt,ivm alles doorbrieven naar Duitsland.Ik heb een keer gehad dat ze in D niet meer aanwezig waren terwijl ik in een spoedsituatie zat.Gelukkig heb ik een vriendin die vloeiend Duits spreekt want je kunt wel altijd een spoednr bellen, maar da's in het Duits. En je moet heel goed weten wat je wilt.In D houden ze je nl niet je hand vast en je moet zelf overal bovenop zitten aangezien het er nogal eens chaotisch verloopt. Gelukkig zitten wij er ook allemaal, dus als je nog vragen hebt...
@zara....dank voor je antwoord......Het is bij ons nog niet zover maar ben bang dat het wel zover komt. Maar de combi NL / DD bevalt dus wel. Ik zit daar ook sterk aan te denken. Klopt het dat je dan alles in Nl doet behalve dan de punctie en TP? Of zit ik helemaal fout...haha
Goedemiddag meiden... Sas...jeetje, wat ontzettend verdrietig voor je zus! Wat zul je je machteloos voelen! Bah! Had zo gehoopt (en jullie natuurlijk nog meer) dat het voor jullie allebei goed zou gaan! Fijn wel dat je nog steeds niet ongesteld bent! Lekker donderdag testen, komt vast goed!!! Je bent al zo'n eind op weg! Wat schattig van je vriendje zeg, dat ie bij positiekleding ging kijken...echt aandoenlijk! Shanna, jeetje, da's toch echt kl*ten. Ik weet nu ook weer dat ik idd eens had gevraagd of je je vriendje later tegen was gekomen. Wel heel knap hoe jullie erover denken hoor. Beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen is een moedige beslissing, maar stoppen nog meer vind ik! Zara, (#&#)@*@...was dat nou meis!!!! Gaat de hele zooi nie door! Jeetje zeg, wat een tegenvaller! En hoezo gaat de hypotheek omhoog?! Had je hem voor een bepaalde tijd vast staan? Gggrrr....wat irritant! 6 april, mooie datum!!! Dan heeft hij vast weer een heel masterplan voor je klaar liggen meis! Ik weet zeker dat het bij jou ook goed komt! Lima, welkom! Ik ben ook wat steviger, maar ze hebben er in DD nooit moeilijk over gedaan. Dus weet zeker dat ze dat bij jou ook niet gaan doen! Ik kreeg net een kaartje van een collega. Een hele lieve, dat ik moest genieten van mijn zwangerschap enz. Ze is zelf ook al meer dan 2 jaar bezig, dus vind het echt superlief van haar dat ze me dan een kaartje stuurt. Ik ga ff beginnen met eten! Denk aan jullie allemaal! Dikke knuffel!
Maartje alles nog goed meid? Heb je al een paar dagen niet gezien op forum. Ik hoop dat alles goed is.
NOVA Online | Life's Greatest Miracle | Watch the Program Voor wie het wil zien, een mooi filmpje over de eerste twee weken, vanaf bevruchting, ik vond het erg mooi en bijzonder om te zien. Liefs van Shanna
Morgen gaat een andere goede bekende van mij oude sportteam ook na lang wachten testen (2e IVF, 1e keer IVF mislukt, daarna cryo ook mislukt...). Ben UW voor haar... Ze heeft nergens last van. Dus je zou denken . Wordt vervolgt... We hebben heel fijn mailcontact en bij goed nieuws gaan we elkaar zeker weer opzoeken! Ik google me suf, er zijn meerdere ervaringen van midden in de nacht acute ongipijn, kort, heftig en dan...overrrrrrrrrrrrrr. Geen roze streep of iets dergelijks, gewoon kramp. Blijf er bij dat dit zeer nieuw is voor me. Mannetje word gek van me, van mijn gezenuw en gebabbeld en gespeculeer, ha ha. Ik voel mn boobs volgens mij meer... Ga nu slapen, ben moe, anders moe dan anders, denk ik...pfffffffffffffffft.
Hoi Lima welkom hier bij dit clubje. Ikzelf heb ook de combinatie gedaan met DD en dan vanuit Hengelo ik heb daadwerkelijk alleen de punctie en tp in DD gekregen de rest heb ik allemaal bij mn eigen gyn in het ziekenhuis in Hengelo gedaan. wel in overleg met Dr S natuurlijk echo's en spuitschema's en medicatie allemaal in Nl gewoon... ik vond het wel heel erg fijn om dat elke keer bij mn eigen gyn te kunnen doen en niet steeds die anderhalf uur in de auto hoeven te zitten voor die 5 minuten echo zou het gewoon even overleggen met je gyn hoe die erover denkt en anders mischien naar hengelo overstappen een idee?? ik ben onder behandeling bij DR N en zij heeft in het verleden samengewerkt in NL met dr S in een fertilliteitsklinkiek dus kent zijn werkwijze heel goed.... als je meer wil weten kan je altijd in dit topic terecht
@silvia.....Dank voor je antwoord. Ik zie dat je zwanger bent van 2 wondertjes!!! Super.... Oke... dus alleen de punctie en TP in DD dat is wat ik ook voor ogen heb. Maar hoe zit dat met de communicatie naar DD toe? Want doet de gyn dat...Overlegt zij met DD over de punctie en TP en de datum...of moet je dat zelf regelen? En hoe zit het met de vergoedingen?
hoe het met de verzekering zit kan je het beste navragen bij je eigen verzekeraar daar liggen nogsal verschillen in helaas en de comunicatie met dd heb ik zelf gedaan de gyn gaf me door wat ik moest zeggen en dan belde ikzelf met drS je krijgt zijn eigen nummer dus meteen een nederlander aan de lijn gelukkig Als je onder behandeling wil in DD moet je toch eerst voor een kennismakingsgesprek naar DD toe..dit kan ook in de avonduren hoor en is dus goed te doen. Als je daar dan bent geweest en dr s heeft je gegevens uit enschede ingezien dan stelt ie een rooster met je op en legt ie je alles haarfijn uit...dat is het moment om ook alles te vragen wat je wil weten want de rest gaat soms heel erg snel daar... je moet precies weten wat je wil . maar het is een super goede kliniek met meer mogelijkheden dan hier in Nl ook wat invriezen betreft van je emmy's. die ze in nl weggooien vanwege wat mindere kwaliteit vriezen ze dar wel in...en ik ben nu ook zwanger van cryo's die in Nl nooit ingevroren zouden zijn.. als ik jou was zou ik gewoon eens overleggen met je gyn in Nl en dan op gesprek gaan in DD. voordeel is dat er geen wachtlijst is daar succes met je behandelingen en jullie keuzes
Hey DD-meiden, Wij gaan nog 1 cryo tp doen in Nederland en als dat ook niks oplevert dan gaan wij ook overstappen naar DD. Wij willen dan ook wel gewoon de echo's etc in Arnhem blijven doen, maar gaan dan voor de punctie en labwerk naar DD. Weet iemand wat de kosten zijn voor punctie, ICSI + AH + IMSI??
Hai, De tarieven kun je op hun site terugvinden IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe Groeten van Shanna
Sorry vergeet ik er nog bij te zetten wat ik weet (bloos bloos) ICSI is 2300 euro en de AH is 160,- (en er komt 230 euro voor de anesthesie bij) wat de Imsi kost weet ik niet maar dat kun je op de site terugvinden. Groeten van Shan