nee, Shanna, ik kom net uit de slaapdienst en dan moet je eerst bijtanken na een dienst van 16.00-10.00 (nu 7.00). Ik heb zaterdag weer een slaap, daarom zo fijn om vrij te zijn voor het goede nieuws...toevallig zo gelopen in de planning. MAAR: Ik had net wéér vreselijke kramp, 5 minuten, ik werd er wakker van (poogde nog eens bij te slapen...) en vreselijk, wat een kramp. Ik probeer Irma te bellen. Wat dit kan zijn en bolletjesrecept. Ben helemaal brak, na zo'n nacht en net weer die pijn. Kruip zo bed weer in. Geen bloed, maar alsof baarmoeder vacuum wordt gezogen, aaaaaaaaauuuuuuuuuuwwwwwwwwwww! Sas
Och lieve Sassebas, pfff jij hebt hetzelfde gevoeld als ik toen op de wc denk ik... de Ontzettend Grote Angst Om Ongesteld Te Worden... Wat een horror zeg!! Maar pfffff fijn dat je niet ongi bent geworden!! En denk er aan: wij gaan met zn allen hier een roze golf veroorzaken!! So!! Draga, nog 1 dagje.. Pff hoe houd je het vol!!?! Ik blijf duimen!! Vandaag bloeduitslagen bij mn HA opgehaald. En ik snap er niets van. In DD was bepaald dat mijn AMH waarde 0,68 was: diagnose: vervroegde overgang. Maar mijn AMH is nogmaals in NL gecheckt nu, en wat blijkt: volgens het Erasmus (daar was mn bloed naar toe gestuurd) is mn waarde 3,9 ug/L (referentiewaase 1.0 tot 12.0) Alleen... Bij mn bloedonderzoek in DD staat het in de eenheden U/mL... Is het nu dan zo dat het echt 0,68 tegen 3,9 is of is het zo dat je de komma moet verplaatsen bij die 3,9 en dat het dus eigenlijk 0,39 is?? Wie weet tips en raad en advies en wijsheid? Ik zou me gefopt voelen daar DD als mn AMH stukken hoger is dan wat ze gezegd hebben, maar tegelijkertijd natuurlijk ook dolgelukkig!! (duhhh) Alleen als mn AMH nu in NL ineens 0,39 is, ga ik wel erg balen, want 0,39 is altijd nog slechter dan mn slechte 0,68. Iemand dus verstand van deze eenheden?
Maartje ik heb even het altijd machtige google geraadpleegd en ik vond dit: The tables below show similar units based on grams (weight) and liters (volume). UnitWeight metric ton (t)1,000 kg or 1,000,000 g (1 X 106 g) Kilogram (kg)1,000 g (1 X 103 g) gram (g)1 gram milligram (mg)0.001 g (1 X 10-3 g) microgram (ug)0.000001 g (1 X 10-6 g) nanogram (ng)0.000000001 g (1 X 10-9 g) UnitVolume kiloliter (kl)1,000 liters (1 X 103 l) liter (l)1 liter milliliter (ml)0.001 liter (1 X 10-3 l), 1cm3 microliter (ul)0.000001 liter (1 X 10-6 l) Notice in the table above that one milliliter (ml) equals one cubic centimeter (1 ml = 1 cc or cm3). Dit houdt volgens mij in dat 1 ug gelijk is aan 1 ul. Dus heel erg positief nieuws maar ook iets om na te vragen.
Ik snap er niets van, maar hoop heel erg dat je gelijk hebt!! Ja ik ga het zeker verder navragen!!! Dank je wel!!!
Hallo allemaal. Ik ben meer een forumlezer dan schrijver. Ik lees al een tijdje mee met dit formum en het is vaak alsof ik mijn eigen verhaal lees. Jullie zijn heerlijk eerlijk en ad rem (dat moet je inderdaad zijn bij dr. S !) en vol humor ondanks alle medische en emotionele ellende. Zelf ben ik ruim 4,5 jaar bezig. Ik ben 2 x spontaan zwanger geweest maar beide keren miskraam. In verband met leeftijd op aanraden arts begonnen met ovulatie inductie. Toen bleek mijn AMH erg laag 0.39 bij leeftijd van 36. Na 6 mislukte pogingen vorige jaar 2 x IVF gedaan. Bij 1e poging slechts 3 follikels en 1 eicel, welke met ICSI is bevrucht en als topembryo is teruggeplaatst. Helaas zonder resultaat. Bij 2e poging slechts 2 follikels en 1 eicel. Geen bevruchting en dus geen TP. Omdat ik in Duitsland woon (net over de grens) ben ik altijd onder behandeling geweest van Duitse frauenartz die naast reguliere praktijk ook IVF praktijk had. Maar na 2 pogingen had ik niet meer zoveel vertrouwen in zijn werkwijze en ben ik voor second opinie naar Dusseldorf gegaan (Nederland was voor mij geen optie ivm lange wachttijden). Dr S gaf direct aan een ander protocol te willen proberen. Het lange protocol dat ik tot dan gevolgd had was volgens dr. S 'stimuleren met de voet op de rem'. Ik ben daarna direct in Dusseldorf begonnen met 450 i.e. menopur. Opbrengst waren 5 follikels (voor mij super) en uiteindelijk 4 eicellen (ook super!). Uiteindelijlk met ICSI zijn er 3 bevrucht en op dag 2 als 4 celligen teruggeplaatst. Helaas zonder resultaat. Ik had deze week weer willen beginnen met poging 4 maar ik werd na 3 weken onverwachts alweer ongesteld (je kunt nog maar weining op je lichaam aan). Ik heb nu volgende week een afspraak voor evaluatie en doorspreken nieuwe behandeling. Hopelijk kan ik dan rond pasen beginnen met poging 4. Ik heb ook een beetje de discussie rond vergoedingen van Menzis bijgehouden. Ik ben ook verzekerd bij Menzis (helaas niet extra verzorgd 4: ik was niet bekend met dat 'voordeel'). Ik heb vorig jaar toestemming gekregen voor een 2e poging tot het bekende bedrag van 2.689. Omdat ik de 2e poging voor eigen rekening heb genomen (geen TP gehad dus goedkoper), heb ik de 3e poging in dusseldorf (behandeling in 2010) als zijnde 2e poging gedelareerd. Ik heb de volledige behandeling ad EUR 2.626 + kosten medicatie vergoed gekegen. Op de aanvraag voor de 3e behandeling heb ik nog geen uitsluitsel. Ben benieuwd of ze nu een ander bedrag hanteren.... Het is een heel verhaal geworden. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en wellicht komen we elkaar binnenkort tegen in Dusseldorf (met uitzondering natuurlijk van de inmiddels zwangeren en degenen die in de wachtweken zitten
Roos, ik heb je verhaal gelezen. Erg aangrijpend, weer iemand die al zo lang bezig is en ook al ervaren heeft hoe het is om zwanger te zijn, maar ook deze wonderen te moeten verliezen... Ik hoop zo dat de 4e behandeling goed uit gaat pakken voor je! Nog eventjes afwachten...Maar je hoopte misschien ook nog op eigen kracht...en dat is dan zo zuur, je bent helemaal uit evenwicht... Ik ben bijna 36 en sinds ik hier babbel voel ik me niet zo oud meer, of liever gezegd, een laatbloeier. In mn omgeving wel zo, maar daar moet ik sch$%$^%&t aan hebben. Het komt zoals het komt en het giet zoals het giet. Ik heb menzis gisteren gebeld en hoorde dat nog niet alles verwerkt was maar ik krijg het idee dat we misschien niets hoeven bij te betalen. Ja, AH dan (160) maar verder alles gedeclareerd...Afwachten, dan volgt er een uitdraai...Heb alles weggestuurd voordat er evt. een negatieve test was, want dan zijn die nota's zuur....voor niks.... Ik ga weer verder klokkijken. Na de 2 krampen van 4.00 en 11.00 is het weer rustig. Maar wat is dit een rare dag. Nog 16 uur tot de test . Zo even 'bollen schieten' (?), zo heet dat toch? Succes allemaal en veeeeeeeel liefs van Sassebas
Elif!!!!!! hoe gaat het nu met je? ben je lekker aan het broeden op je eigen eskimootje??? doe je rustig aan je moet meegaan op de roze wolk van zp he
Nou ik was vanmorgen druk aan het stofzuigen enz beetje gehaast. Toen dacht ik oei kan dat misschien kwaad??? De acupuncturist heeft me een naaldje in mijn oor gedaan dat ik kalmer blijf Maar ik wilde snel klaar zijn om te gaan broeden. En ben daarnet ff dutje gaan doen Maar moet nu 3 dagen werken jammer xxx
Elif, morgen is de vast de beste ochtend ooit voor ons. Nu lekker Desperate Housewifes kijken en relaxen. Heb zo'n rare dag. Geen kramp meer, geen bloed, geen voortekens. Wel erg licht in mn hoofd, maar dat komt ws door de spanning en nauwelijks geslapen... Oki misschien 4.00 in zn holletje verankerd en Doki dan vamorgen om 11.00? Ach, je moet er maar wat van maken, flinke fantasie op loslaten... Hoe was je TP? Ik heb niets gelezen of heb ik iets gemist?
staat in mijn eigen topic en van feb/ maart. Ik ben dusselpusselbabe hihihi ik ben een jetteke ik kom direct morgenvroeg kijken!!!!!!!
ooooeeeh, wat spannend Sassebas!! Hopelijk kun je nog een beetje slapen vannacht! Morgen heb je gewoon een dikke vette positieve test, ik voel 't! Maartje, wat vreemd van die waardes! Ik zou 't toch eens navragen bij dr. S.. Had ik al verteld dat we 15 april voor de KID intake gaan? Spannend!! Ik heb ook echt zin om weer verder te gaan!
Hen je topic gelezen Elif, oh wat was dat SPANNEND! En nu een piepkleinkuikentje in je belly, zooooooooooo mooi en wonderlijk en ook een hele goeie ook! SupertrotseElif! Hug Sas
Dank je wel lieverd! Hahahah was idd erg spannend hihi. Een klein eliefjepiefje zoals klingel zei. Ik spreek hem ook aan en zeg goed je best doen heh Maar morgen jij testen, ben nerveus voor jou! Nu hopen dat dan ding van de acupunctuur bij me goed zijn best gaat doen tegen zenuwen hihi
Hoooiii Dusselina's, ik heb een vraagje: In april hebben we onze 3e icsi (in NL) en voor een 4e willen we naar DD. Is het handig om in april al een afspraak te maken bij dokter Dussel? Zit er veel tijd tussen een eerste gesprek en de behandeling? Dus stel dat we half/eind april een afspraak daar kunnen krijgen, wanneer kan ik dan met de icsi starten? in juli ofzo? Dat zou namelijk wel fijn zijn... Thanks alvast!
Hoi Saffie, leuk dat je ook een DDchick gaat worden!! Nou jah, leuk leuk?? Njet leuk dat het nodig is, maaaaaar wel leuk dat je voor zo'n goede kliniek kunt kiezen! Dat bedoel ik en daarnaast hoe meer chickies hiero hoe beterrr Met zn allen DD-Posipowerrrr verzamelen!!! Maar goed, je kunt starten wanneer jij wil (en ehh je cyclus het toelaat). Het kan wel zijn dat hij eerst nog wat bloeduitslagen enzo wil afwachten dus het kan zijn dat je een cyclus moet wachten, maar langer niet hoor! Er zijn geen wachtlijsten. Het beste zou je vast een afspraak kunnen maken want je moet wel ongeveer 50 dagen wachten tot aan je intake gesprek.
POSIPOSIPOSIPOSIPOSIPOSIPOSIPOSIPOSI!!! Sassebas en Sasseman zijn hartstikke zwanger! Wij zijn helemaal ondersteboven van dit fantastische nieuws. Yes we can!!!
Gisterenavond om 19.00, na twee hele vette krampen die dag, positief getest. Half uur later in de auto naar mn ouders en mn beste vriendin. Oh, wat waren ze allemaal blij voor ons! Tranen, gillen, juichen, dansen. Fantastisch! Dat we dit mee mogen maken. Ook mijn twee zusjes gebeld bij mijn ouders en die waren ook zo emotioneel. De druk is van de ketel, big sistah is Schwang! Na jaren, jaren, jaren wachten... Op de terugweg nóg een vriendin helemaal gek gemaakt, die had versleten duimen en kon weer heerlijk slapen vannacht. Zooooooo lief. En mijn oude teamgenoot ook gesproken en yes: na al onze jaren van ellende kunnen we samen zwanger zijn! Hoe bijzonder! Vanavond naar ouders en zus Sasseman en een paar mensen bellen die weten wanneer de testdatum was en wachten op de uitslag. Zoveel steun en begrip van hun gehad: we gaan dit geluk met hun delen! Roze wolk, roze wolk, roze wolk! En heel veel geluk voor de dames die nog in de wachtweken zitten en aan het begin staan van dit alles. Wij zijn zo blij dat we naar DD zijn gegaan, daar gebeuren WONDEREN! Believe us!!! Jullie gaan ons volgen hoor! xxx Sassebas en Sasseman
Sassebas en Sasseman, Wat een fantaaaaaaastisch nieuws! Ik zit helemaal te stuiteren op deze vroege morgen!!! Had je een vette test? Ik ben zo blij voor jullie! Het is jullie gegund!!! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! WOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Liefs, Loutje
Sassebas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je bent dik vet swang!!!!!! helemaal geweldig...we willen natuurlijk wel de foto zien he geniet er lekker van meis het is heerlijk op die roze wolk...en straal je een beetje van die posi roze power door dit topic heen zodat de rest je ook mag volgen??? knuffelllllllllllllllllllllllllllllll