Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sikki!! Welcome back!! Fijn dat je weer opgeladen bent voor een nieuwe poging!!

Shanna!! Spannend!!! Ik duim voor je hoor!!

Draga... Hoe staat het er mee? Heb je nog hoop op een Klingeliaanse actie of...?

Sassebas... Vind het zo gaaf voor je dat je nu zwanger bent!! Wordt er echt oprecht blij van want dit (en Klingel en Loesie en Silvia en Pat en nog zo veel meer meiden bewijzen dat het KAN!!!

Gruwelijk ongi, net weer twee ibubrofennetjes van 400 mg ingenomen. Ik weiger lichamelijk te lijden van die klote ongi!

Morgen ga ik bellen met DD. Hoop zo snel mogelijk door te mogen met mn cryo's!!! Gisteren nog dacht ik dat ik verstandig moest zijn en een maandje moest gaan pauzeren maar nu denk ik fuck die pauze, van pauzes wordt ik niet swangggg dus doorgaan met die banaan!!

Weet iemand van jullie hoe het zit in DD? Mag je direct na een mislukte poging een cryo tp doen? Of moet je verplicht een maandje rusten?

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    dag lieverds!

even meldplicht na mijn abrupte 'verdwijning'
    heeft te maken met de shock dat ze een heel grote tumor bij mijn mama hebben gevonden (terwijl ze er niet eens naar zochten...)
    voor meer details, zie mijn babyrinth.
    goddank lijkt het niet persee de kwaadaardige kant op te gaan, maar zeker weten doen we dat pas in de 1e week van april.
    stress dus nog even.. vreselijk.

anyway,
    door deze ellende heb ik niet:
    -sasse kunnen feliciteren met haar zwangerschap. GEFELI lieverd! ben zo blij dat je loesie en mij achterna gaat!
    geniet!
    en nu de rest he madel?
    allemaal volgen!! ist ein befehl!!!!
    - maartje kunnen knuffen wegens niet zwanger.. :(
    ach lieverd. je mag volgens mij meteen weer door, heb ik ook gedaan.
    - draga ook een knuffel, hoewel ik wegens vroegvroeg testen EN een hcg niet van 1 maar van 2 wel een beetje hoop hou op een klingel.
    moet wel zeggen dat ik die 20 progesteron erg erg laag vind.. :(
    je gebruikte ook nog 6 bollen he?
    knuf
    - sikki welkom heten. ik wou je donderdag een sms sturen van zara niet zwang, sasse zwang, enzovoort, maar het is er niet meer van gekomen omdat ik dus in het ziekenhuis heb gezeten en je nummer alleen hier in de PB had staan.
    je snapt t wel!
    fijn dat je het zo lekker hebt gehad en dat je klaar bent voor nieuwe poging! :)

@rest: ik reageer later meeeeeeeeeeeeer, ik heb niet bijgelezen verder dus ik kan niet kwetteren en ik ben er ook nog niet helemaal klaar voor.
    wil wel even duidelijk melden dat mijn afwezigheid dus wegens mamaatje was.
    en niet wegens het (vind ik irritante) feit van 'zwanger en verdwenen'

;)

dikke lieve knuffel.

3. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Klingek hopelijk krijgen jullie goed nieuws.
    En ik gebruik maar 2 bolletjes.
    Verder nog niet ongi snap er niks van dit is me nog nooit gebeurd als deze behandeling in zwolle zou plaats vinden zou ik overtuigd zijn van een zwangerschap want dan had ik geen bloed geprikt en nog in spanning gezeten.
    Maartje wat kut had nog hoop door dat je eerder getest had.
    Oja maartje had in feb verse tp en in maart cryo dus volgens mij kan dat wel al zou ik morgen wel direkt bellen. Ik moest clomid gebruiken van dag 3 tot 7 ofzo.

4. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo allemaal.

ik heb een vraagje.
    wij hebben 25 maart een intake gesprek in dusseldorf voor kid
    bij dr. scholtes.
    maar aan welke straat zit dat ziekenhuis eigenlijk??

op de kryobank site staat een adres en ik heb een boekje van enschede en daar staat weer een ander adres in.

groetjes girl

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ahnenstrasse 1 uit mn hoofd ! :)
    succes!!

draga, op hoeveel dagen na TP zit je nu?
    morgen bellen voor nog x bloed?

maar wat ik al zei.. je prog is zo laag.. :(
    (moet na ei eigenlijk boven 30 zijn, voor zwangerschap is de ondergrens 50)

toch blijf ik duimen, misschien doe jij wel een combi van een klingel en een draga... en klinga/dragel! ;)

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey dank je klingel.
    gaat zeker goed komen donderdag!!

hoe gaat het met jou en je zwangerschap?? gaat alles verder helemaal goed??
    en met je moeder?? veel strekte met jullie!!

groetjes girl

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik ga voor je duimen girl! :)

hier alles OK, ik voel nog steeds minder dan ik had verwacht/gehoopt :) maar ik ben dan ook niet zo'n 'pieperd' dus ik doe het voor een deel zelf denk ik :p

moederschrik is een beetje minder nu maar ik wil het zwart op wit zien in april, en als niet... oei oei dan weet ik het niet meer.

trouwens @weet niet meer wie: hou je er rekening mee dat als je een deel van de IVF/ICSI in NL doet (de echos enz) je van de meeste verzekeringen veel minder vergoed krijgt?

bv zowel menzis als fbto keren dan nog maar ongeveer 1/3 uit.

even nabellen bij je verzekering dus.
    enne, GEEN AH declareren!
    sterker nog- sommige verzekeringen vergoeden de hele behandeling niet als je voor AH kiest (ookal betaal je m zelf) aangezien het een in NL niet gestandariseerde behandeling is.

niet declareren ontwijkt dit probleem ;) maar om deze reden wordt er niet zo openlijk over gepraat door velen hier.

weet niet meer tegen wie ik nu praat ;) maar het is eigenlijk voor ieder (nieuwe) wel handige info eigenlijk.

schmack.

8. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    thnx klingel.

maar gaat met jullie beebje helemaal goed komen het schiet al aardig op (duurt natuurlijk voor jezelf altijd te lang)

ik heb denk ik niet eens ah nodig maar thnx voor de info.
    we horen donderdag meer over alles dus dan ga ik ook wel vragen over alles met controle's en echo's enzo.
    ga jij bij de echo's naar dd dan??
    ik zit bij menzis met pakket 3 en jij??
    hoop dat het voldoende is kid of iui ofzo.

maar mevr hazelbag van enschede zei tegen ons dat de verzekering gewoon moet vergoeden in ieder geval een gedeelte omdat hun met dd samen werken en menzis weet dat de wachtijden te lang zijn in nl heb al met ze gebeld.

nou hopen dat er in april goed bericht komt van je moeder!!!

9. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land

Ik zit morgen op 14 dagen na tp

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Dames nega test geen klingel voor mij. Hopen dat de ongi snel komt ben ik er weer vanaf.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pffffff draga wat erg :(
    Dikke knuffel van mij!

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    :(Draga dikke diggi knuffel........

13. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    @Draga wat ontzettend balen zeg, hopelijk komt je ongi gauw en kun je weer verder. Dikke knuffel vanaf deze kant voor jou.

@Klingel wat een slecht nieuws over je moeder zeg, hopelijk komt het allemaal goed en krijgen jullie toch nog wel een goed bericht. Ook voor jou een dikke knuffel.

@Me Nou hier nog steeds geen bloed, stiekem voel ik me toch al een beetje zwanger, ga vandaag al het zkhs bellen en vragen of ik morgen bij hun bloedonderzoek kan laten doen. Het is tenslotte vandaag wel 14 dagen geleden na de punctie, in een aantal zkhs houden ze dat aan om te testen, dus waarom ik niet, tenslotte is vandaag wel mijn NOD. Vandaag genoeg afleiding want ik ga een dagje naar mijn ouders toe, de bolletjes mee ;) ga zo weg maar wilde nog ff snel hier lezen en een berichtje posten.

Groeten van Shanna

14. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Dusselpuzzelbabes,

ik lees al een tijdje mee maar durfde niet echt mee te typen aangezien jullie zo'n hecht leuk groepje zijn. En je nooit weet hoe het valt als je daar oppeens komt binnendringen hihi ;) maar nu toch maar besloten mee te komen kletsen als dat mag natuurlijk?

Zelf moeten manlief en ik morgen naar DD toe voor de intake.. Erg spannend dus. We gaan voor ICSI omdat me vriend verminderd vruchtbaar is. Heb zelf ook wat onderzoeken gehad maar bij mij was gelukkig alles goed. Zo'n 6 weken geleden dus gebeld voor de intake DD want ons ziekenhuis werkt er mee samen en we kunnen er dus morgen terecht. Vind het heel erg spannend en ben benieuwd wat ons te wachten staat. Las op de site van DD ook dat er bepaalde voorwaarden zijn voor je aan een behandeling begint. Moet je bijv ook je vaccinatie boekje van vroeger mee nemen zodat ze zien dat je tegen rubella bent ingeent? Want ik las dus dat, dat een voorwaarde is. Nou ik ben erg benieuwd.

Heb trouwens 1 "bekende" gezien op dit topic, dat is Shanna.. Heb met jou ook al gekletst op zw.nu ;) alleen heb ik daar een andere naam hihi. Wat spannend dat je in de wachtweken zit! Ben heel erg benieuwd of het raak is! Ik duim voor je meid!

Klingel wat een vervelend nieuws over je moeder :( hoop dat het toch allemaal mee valt en het niet kwaadaardig blijkt te zijn. Ook voor jou en je moeder draaien me duimen vollop..

Draga en Maatje wat kl*te dat het deze ronde niet gelukt is :( kan denk ik niks zeggen wat jullie verdriet minder zal maken. Maar wil jullie wel een hele dikke knuff geven!

En de andere dames die zwanger zijn van harte gefeliciteerd!!! Dit geeft me elke keer weer hoop als ik jullie verhalen lees. Hoop dat we jullie allemaal gaan volgen.

Liefs Shantii

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Draga, meid, een hele dikke knuffel!!!

Klingel, wat is dat nou met je mamaatje?!?!
    Ik word er helemaal naar van.
    Maar het gaat goed komen. Het moet.
    De voortekenen ziijn positief en dan de eerste week april worden de donkere wolken verdreven en gaat het zonnetje weer schijnen!!!
    Ik denk aan je lieverd!

Girl, dus ook DD icm Enschede.
    Heb ik ook gedaan. Maar dan wel met ook de punctie in DD.
    En dan moet je echt wel veel bijbetalen bij Menzis.
    Waarschijnlijk als jij de punctie in Enschede doet ben je niet heel veel duurder uit. Maar ik zou het wel even checken voordat je voor onaangename verrassingen komt te staan.
    Wij moesten namelijk 1300 euri zelf bijlappen.

Shantii, welkom hier!
    En natuurlijk mag je meekletsen!

Heb nog een vraagje aan de meiden die Suprefact hebben gehad na de tp.
    Hoezo kregen jullie dit?
    Hebben jullie daar zelf om gevraagd?
    Ik heb volgende week m'n uitgangsecho en dan zal ik de nieuwe recepten weer meekrijgen. Alleen is Uber S er dan niet, maar heb ik dr. E. Ik wil hem dan wel vragen dit ook uit te schrijven.
    Volgens mij zijn er best wat meiden zwanger geworden hiermee en ik wil wel eens wat nieuws proberen.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Shantii, welkom hier, natuurlijk mag je meekletsen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Ik heb nooit een vaccinatieboekje mee hoeven te nemen. Wist dat nie eens, dat dat er stond!

Draga, knuffel voor jou, jeetje wat kl*ten!

Shanna, spannend meid, ik ga heel hard voor je duimen!!! Het klinkt goed hoor!

Sikki, hij begon er zelf over. Ik heb alleen gezegd dat ik snel ongesteld werd. Hij noemde gelijk suprefact! Het WONDERMIDDEL, haha...voor mij dan!

Klingel, toch nie zo lekker meis?! Vervelend zeg! Ik ben alleen errug moe, verder niet zoveel last van dingen!
    Kan me voorstellen dat je het zwart op wit wilt allemaal! Ik hoop echt met je mee!

Sas, hoe is het met jou?!

Girl, jij ook succes met alles! Spannend hoor! 't is Ahnenweg 1...hihi! (en er staat op het bordje nr. 2 t/m nog wat, maar klopt niet, want eind van dat weggetje is gewoon nr. 1)

Hier...lekker een dagje extra gewerkt, collega was ziek. Morgen heb ik wel vrijgehouden, want 5 dagen achter elkaar is echt teveel!

Fijne avond!

Liefs Loesie

17. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    #1157 sassebas, 22 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
    Ga straks even voor een ieder een berichtje maken, maar heb ff snel alles gelezen, jee, wat gebeurt er weer veel.
    Hier alles goed, ben een grote schoonmaak aan het doen in de auto, er zaten nog kerstboom naalden op de stoelen, ha ha. Lekker weer, ff naar buiten.
    Hier alles goed, krijg kaartjes, mails, kadootjes enz. Op het werk ook enkelen het goede nieuws verteld. Heel leuk allemaal. Voel me goed.
    Met teamleider overlegd geen slaapdiensten meer, zijn hier altijd erg zwaar en ik wil 100% rust voor de prille zwangerschaps weken, nu of nooit. Ben nogal stressy type en wil niet aan mijzelf en de beeb(s) voorbij gaan. Manlief is hier helemaal mee eens. Alleen dag en late diensten hoop ik. Ben toch een beetje een uitzondering op de rest denk ik dan maar. Nu nóg een collega zwanger, heeft er al twee (18 en 5, en 1 van haar huidige vriend van 3 jr.). Ze is 38 maar was heel vlot zwanger. Ik wist dat niet, maar ze is heeeel tof. Ze huilde vanmorgen, ze hoopte zooooooooooo dat ik zwanger was want anders voelde ze zich zoooooooooo schuldig...Leuk idee, samen zwanger. Ze heeft zich afgelopen weken erg opgelaten gevoeld, dat is ook lastig als je aan de andere kant staat en het wel huppatee raak is, terwijl de ander een martelgang ondergaat.

Heb het mn ex ook verteld en diens zwangere vrouw (20 weken). Zij waren opeens 'om', na de zomer en in 1x zwanger! Ik ben eind nov. lichtelijk ingestort na deze zware bom. Ik had het niet verwacht en vond het niet eerlijk! Daarna veel afstand gehouden. Nu we het hun verteld hebben (ze waren oprecht erg blij) merk ik nog dat er afstand is: zij zegt bijv. dat ze er soms niet eens mee bezig was en nu pas (met 20 weken)!! Het is hun aan komen waaien, even tussen alle werkbuissines door. Alles gaat ook toppie daar! Heel fijn, maar ze staat heel anders in het leven. Kennen de ellende niet. Ze zijn mij altijd in alles voor geweest, dat zwas zuur. Ook mbt trouwen...
    Verder goed contact met mn ex, goed uit elkaar gegaan, maar de tijd zal het leren...

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *SPOEDVRAAG* *SPOEDVRAAG* *SPOEDVRAAG*

Vandaag gebeld met DD en ik mag direct door voor een cryo TP.
    Vanwege mn rottige rotcyclussen moet ik nu Progynova gebruiken.
    Nieuwe assistente van Irma??? (een vrouw met een Limburgs accent) zei dat ik 1 keer daags 1 tablet moest nemen en dat ze daar een recept voor zou door faxen.
    Apotheek (na heel veel heen en weer gebel van mij omdat zij het recept steeds maar niet doorgefaxt kregen) zag op het recept staan 1 keer daags 2 tabletten.

Wie oh wie weet wat DD meestal voorschrijft? 1 keer 2 of 1 x 1 tablet per dag???

*EINDE SPOEDVRAAG*

Shantii, van harte welkom in het DD topic. Voel je niet bezwaard om mee te kletsen want iedereen die in DD loopt en verder ook iedereen die gewoon wil mee babbelen is welkom ;) Hopelijk raak je snel zwanger!!
    Ik hoefde trouwens gelukkig niet die bewijzen van mn inentingen te laten zien want die van mij zijn niet meer te achterhalen.

Sikki, ik heb ook Suprefact gebruikt. Loesie gebruikte het en ik heb altijd in mn natuurlijke cyclussen dat ik heul veul tussentijds bloedverlies heb dus ik dacht vragen die hap. Ik kreeg het direct voorgeschreven.

Sassebas, fijn dat je geen slaapdiensten meer hoeft te draaien. Normaliter vind in slaapdiensten altijd vreselijk lekker (je zit snel op je uren, maar snap erg goed dat je dat nu ff niet wilt. Fijn dat je leidinggevende het zo goed oppakt. Wettelijk gezien hoef je dacht ik na 12 weken geen slaapdiensten meer te draaien.

Shanna!! Spannend!! Ik blijf duimen!!

Lieve Draga meisje... Ontzettend kut zeg!!! Ik huil met je mee.

19. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    sikki.
    ja ik ook dd en enschede.
    ik denk dat ik in eerste instantie nog geen punctie krijg.
    ze hadden het over in enschede dat het eerst in eigen cyclus gaat.
    wij gaan ook voor een donor(me man heeft chromosoom afwijking) kunnen ze niks mee doen.
    jij doet ivf/icsi? in dd
    maar bedankt voor de info!!!!! we gaan zeker goed navragen enzo.

groetjes girl

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    loesie.
    dank je!!! gaat zeker wel goedkomen.
    zal het ziekenhuis wel vinden (tomtom) hihi
    met jou zwangerschap gaat alles helemaal goed???

groetjes girl

Deel Deze Pagina