Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Loesie, moest in de auto nog lachen.
    Jij had ook om schildklier check gevraagd en ik 5 minuten later dus ook.
    Die vent zal wel denken. Is dat tegenwoordig in ofzo?!?!?! :D

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Danke!!!

Haha, allemaal zo'n grote bek dus! Ik heb ook al een keer gezegd dat ik nog genoeg had, terwijl ik ook dacht, moet er eigenlijk wat bij hebben!
    Idd Sikkie, beide een schildkliercheck. Maar hij vroeg dat bij mij al tijdens de vragenlijst en toen ik zei dat ik snel ongesteld werd, kwam hij zelf met de schildkliercheck!
    Dus misschien dacht hij wel dat ik het door had gekletst! haha!

Over verzekering.
    Maar anders zou ik die intake enz toch ook zelf moeten betalen, want die is ook al voordat ik toestemming krijg?
    Hebben jullie daar nooit vragen over gehad?!
    Want die kun je wel achteraf declareren, maar daar staat toch een datum op? En daaraan kunnen ze zien dat je al intake hebt gehad voordat je toestemming had.

Die vrouw van de apotheek zei ook, ik declareer het gewoon onder NL tarief en vaak gebeurt er dan niks.
    Maar mochten ze het recept opvragen van Menzis, dan zouden ze moeilijk kunnen doen. Maar dat slaat nergens op.
    Ben idd bang, wat Sikkie zegt, dat als ik morgen bel, slapende honden wakker maak.
    Dat ze dan zeggen, mevrouw, als u geen toestemming heeft en u ondergaat al wel behandeling, dan is dat voor uw eigen rekening.

En als ze moeilijk gaan doen, mochten ze het recept opvragen, dan ga ik dat gewoon aanvechten, want ik heb helemaal geen toestemming nodig. Ik mag gewoon die behandeling ondergaan tegen NL tarief. En zolang ik dat bedrag nog niet gehaald heb, moeten ze gewoon betalen.
    Vriendje zegt ook...geen slapende honden wakker maken...hhhmm!

Sikkie, ik word eind van de week gebeld voor uitslag bloed en adhd (aan de hand daarvan, hihi!) wordt er doorgegeven hoeveel ik moet spuiten.
    Ik denk dat als ik ongesteld ben, ik idd moet bellen, want dan weten ze wanneer cyclusdag 3 is en wanneer ik dus moet komen! Dat komt goed hoor!

Ik ga douchen!
    Liefs

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Moest ff wat teruglezen...
    Maar ik had een schema moeten hebben?!!?
    Hihi...die heb ik idd niet gekregen! Dan maar zelf opschrijven allemaal wat ik wanneer moet spuiten.

Vind het wel een moeilijk punt hoor, die verzekering.
    Want als ze die declaratie binnen krijgen van apotheek, zullen die mensen, waar het gedeclareerd wordt, ook weten van: he, mevrouw Brakhuis, zou die niet naar het buitenland gaan? (notitie in computer ofzo) en dan daarom het recept opvragen?!
    Ach...ze doen ook maar. Ik heb gewoon recht op dat geld.

Of zal ik dan toch op die brief zetten (zoals apotheker zei) toestemming met terugwerkende kracht...vanaf startdatum 25 januari...
    Misschien is dat een idee.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden, nog een keer gezeur van mij!

Heb het nog eens op internet gezocht. En er staat duidelijk op internet dat als je je in het buiteland (EU-lid) laat behandelen (zonder opname) je geen toestemming nodig hebt.
    Het kan alleen zijn dat je dan minder terug krijgt.(nederlands tarief) maar da's altijd zo!

Ik ga nu echt douchen! Ben kapot van al die spanning en indrukken vandaag!

Oja, afvalupdate: was vanmorgen 4.1kg kwijt! (in 3 weken!!!!)

Liefs

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jee Loesie, wat goed zeg! 4.1 in 3 weken. Kun je mij dat kunstje ook leren ;)

Ik had destijds ook nog geen toestemming van Menzis. Toen ik had gebeld zeiden ze dat ik spoed op m'n aanvraagformulier moest zetten en dat ze het dan snel zouden behandelen.
    Uiteindelijk was ik dus ook al begonnen zonder dat de toestemming binnen was.
    Later kreeg ik alsnog de toestemming met daarin de excuses dat het zo lang duurde.
    Ik zeg, gewoon beginnen!!!

Vind het trouwens wel raar dat jullie moeten betalen voor het intake gesprek. Heb ik nog nooit een rekening van gehad!
    Ik kreeg altijd maar 1 rekening en dat was van de totaalsom ICSI 2300 euri.
    Verder natuurlijk wel de losse rekeningen voor AH, narcose en bloedprikken. Maar voor alle gesprekken nog nooit apart hoeven te betalen!
    Misschien als je echt een second opinion gesprek hebt dat ze dat doen, omdat ze dan niet weten of je uberhaupt nog een keer terugkomt.

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @loesie: goed onderzoek verricht mbt buitenland&verzekeringen!
    volgens mij heb je idd het recht om binnen de EU rond te hupsen waar je wilt. tegen NL tarief, that is.

@verzekeringen: ARGH!!

@sikki: hoest met de zenuwen? moet je morgen/overmorgen nog bellen hoe het staat met het ontdooien van joe yeti's?

*gilletje!*

@loes: so! respect voor -3,1!!! :D

7. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    @ Sikki en Loesie: wat leuk dat jullie elkaar gezien hebben!

Ik zie Loesie na 't lezen van haar berichtje al bijna huppelend door de gangen gaan!
    Fijn dat het allemaal zo snel gaat he?!

@ Zara, wat jammer dat jullie nu een minder gevoel hebben bij DD.
    Misschien kun je je frustraties uitten bij Dr. S.? Als je niks zegt zal het zeker niet veranderen.

@ Maartje, wat raar dat ze je nu een cyclus over willen laten slaan! Heb je nog wat gehoord op je mail?

@ Klingel en Sikki, spannennnnnnnnnnnd twee TP's! *stuurt een hoop positieve vibes op beide dames af*
    Ik duim voor een goede entfrierung! Enne Klingel, goed dat je jezelf en Sikki al in de lijst hebt gezet,
    dit gaat namelijk jullie maand worden!!!

@ Pat, heb je al een voorgevoel voor het geslacht van de baby? Ik hoorde van Silvia dat pendels gelijk hebben! :D

@ Silvia, dat jij met je tweeling nog in die galajurk past zeg! Enne, dat blonde staat je goed!

Wij moesten trouwens ook betalen voor de intake (ruim 60 euri) en ook voor het opsturen van het behandelplan (18 nogwat)
    van de TESE kregen we ook als een van de eerste dingen het kostenplaatje onder ons neus geschoven.
    Niet alleen met de behandeling zijn ze vlot... :D

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee, niets meer van gehoord. Morgen ga ik denk ik maar ff bellen...

Ik dacht trouwens dat mn ongi aan het doorzetten was, maar was vals alarm. Zat vandaag alweer op CD24.

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    08.30....Nog een kwartier ondraagelijk wachten op het verlossende belletje naar DD pffffffffffffffff

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jullie zijn echt schatten, weten jullie dat!?!?!?!

Sikkie, heb geen rekening gehad hoor, maar dacht dat ik dat zou krijgen! Ik zet er idd wel spoed bij en toestemming vanaf 25 januari, dan doen ze vast niet moeilijk!
    Ik sport gewoon veel en eet gezond, haha, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen! Maar het helpt wel! Geen dieeten meer voor mij!

Maartje, al zelf gebeld?!?! Ben benieuwd!
    Nog niet ongi dus...hhhmm...

Loutje, behandelplan moet ik ook nog hebben ja! zouden ze opsturen, samen met kostenplaatje.
    Hihi, daar waren ze vlot mee bij jou zag ik!
    Nu maar hopen dat die 4 weken ook nog vlot gaan!

Sil!!! Hoest daar?!?! Zijn de beebs nog een beetje bewegelijk?!
    Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend. (even vanuit gaan dat je de 40 weken haalt!)

KLINGEL! spannende dag foor joe!!!! Ik duimmmmmmmmmmm!
    En 3.1kg...4.1kg!!! Vanmorgen was het 4.3kg!
    Hopen dat het niet ineens stil gaat staan!
    Oh, meid, vanaf vandaag heb je weer alle kans, wat een heerlijk gevoel is dat he?!

Sikkie, ga je nog bellen of het ontdooien gelukt is?! Was je vergeten he?! Door alle omstandigheden! Het gaat ook zo snel!
    Mijn vriendje vond ons maar kletskousen, kennen elkaar niet eens! EN OF WIJ ELKAAR KENNEN!

Ik ben aant werk. Groep 6 weer.
    Collegaatje wat met KID bezig was (lesbisch) is zwanger.
    Gisteren positief getest. Heb haar vanmorgen een namenboekje gegeven. Verder mag niemand het weten.
    Ben heel blij voor haar, maar voel toch een steekje!
    Zij is al de 3e collega die 'voorgaat'!
    IK BEN NU! *Loesie trekt haar stijdpakje aan*

Ga ff buurten, kids zijn lief aan het lezen!

toedels en wacht op goed nieuws!

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hihi, mijn banner zegt dat ik nog 11 maand, 4 weken en 2 dagen moet wachten tot intakegesprek. Ga dat maar eens veranderen.

Liefs

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    haai! :)

loesie, blije banner maar FOEI banner! snel veranderen! ;)

@all: we gaan ervoor straks! :)
    beide sind entfriert geworden gewerden.

nu onmiddellijk weer in de ' ja maar wel goed genoeg dan?? ' stand, want van 2 naar 4 cellen, is dat wel goed in 1 etmaal?
    volgens mij precies zoals het hoort :(

stress!

snel douchen, tutten, galajurk aan en gaan!

volg mij allemaal snel naar dussel, naar cryo of emmy awards meisjes!!

ik heb namelijk geheel ondemocratisch besloten dat ik een zwangere (of bevallen pat&sil) dusseldamesdate (DDD) wil in de (na) zomer!

SO!

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heeft al 1 been door der jurk heen maar ziet door de buik mijn benen niet meer goed....;)

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Klingel!!!
    Wat fijn!!!!! Dit zijn toppertjes, ik voel het!
    Ik ga druk op zoek naar een jurk...(ben ik wel uitgenodigd trouwens!?)

Sil, maak ik meteen je rits vast!

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    uitgenodigd????

de limo wacht op je! hup, in die galajurk met je afgetrainde -4.nogmeer kilo lijfje!!!

*bereidt speech voor*

16. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    ooooh zo spannend klingel...ze zijn in ieder geval goed ontdooit!!!
    Waarschijnlijk ook al teruggplaatst nu...

Loutjelou de pendel heeft gezegd een jongetje dus ik ben benieuwd... ik denk het zelf ook een beetje maar heb eigenlijk ook weer geen idee..iedereen om me heen zegt juist een meisje dusss tja ik ben benieuwd.

Silvia hoe zit je jurk? Niet te strak hoop ik??

Sikki mag jij vandaag dan al bellen of ze goed ontdooit zijn?

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    KLINGEL!!! vertel, vertel, vertel!!! Hoe ging het!!!

Pat, willen jullie het weten?!?! Of heb je die vraag al heel vaak beantwoord!

Sil, is het gelukt met de jurk!? Hoe staat ie?!

Ik ben er zooooooooo aan toe om weer te beginnen!
    Moest de rest ook op dag 3 beginnen met stimuleren en dag 6 1ste fm?!?!
    Dan hoop ik dat ik maandag ongesteld word, dan kan ik op zaterdag, hoef ik geen vrij te vragen en vriendje ook niet.
    En...ze zijn gewoon op zaterdag open toch?!

En...moet je voor elke poging bloed prikken op HIV 7 dagen voor de punctie, of is dat alleen de 1ste keer.

Guten abend!

Liefs

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    poeh poeh de jurk zat wel een beetje krap hoor ;)
    nu lekker met de benen omhoog op de bank met mn laptoppie :D
    Klingel hoe voel jij je nu met Ken en Barbie aan boord????

smakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi dames,

Stand van zaken...

26-1 nog niet ongi maar kan nog steeds elk moment komen, ik ga er vanuit echt morgen het wel te zijn
    11-2 intake endocriniloog
    12-2 afspraak herr dokter S. en dan gaan we plannen maken voor IVF in volgende cyclus
    12-2 wss cyclusdag 17
    20-2 wss CD25, dus uiterlijk dag 1 van IVF-cyclus

1 cyclus overslaan kon niet veel kwaad (?) en herr dokter S. wil toch ineens wel dat ik eerst bij de endo ben geweest....

Blehhhhhhh aaaaghhhhh ik ben/word gek!!!

;)

Maak me ineens een beetje zorgen om de vergoeding van de endocriniloog... Heb wel extra verzorgd 4 maar Menzis gaat niet blij met mij zijn... Heb vandaag wel aan Irma gevraagd of ze een verwijzing kan laten schrijven door dokter S.

Pff moet ik nu alvast contact met Menzis opnemen of nog ff afwachten? Was eigenlijk niet van plan om met hen te gaan bellen. Dat heb ik namelijk 1 keer gedaan en daar werd ik echt gillend gek van. Stomme dozen daar die geen idee hebben waar het over gaat en echt onzin vertellen, dus daar heb ik niets aan... jullie tips??

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    schatzchen!
    bin ich wieder! :)

voor een lang en ergens ook nog genant verslag van vandaag, zie babyrinth. (anders wordt t hier teveel een klingelmonoloog)

kort: een A (1) en een B (2) terug bekommen! :)
    ze waren ook al van 2 naar 4 gedeeld, dus S vond t prachtig.
    maar ja, niets zegt alles en alles zegt niets, dus please hou mij met beide beentjes op grond okee? ik stel me in op dat t niet is gelungen deze x. ;)

@dussel: wat een HIPPE design entree ja! :$
    helemaal mijn ding! :)
    maar ja ook half met dank aan ons allen mogelijk gemaakt :D

@maartj: is het een idee om in NL naar de endrioman te gaan?
    kan S je geen doorverwijzing schrijven, of beter nog misschien, je NL huisarts?
    ik denk dat het goed is dit te onderzoeken, ookal snap ik je MOK wegens ronde wachten.
    want je wilt ook geen poging ' verspillen ' als de (lijfelijke) omstandigheden niet ' zo goed mogelijk zijn ' (dus goed onderzocht) ?

ander idee is trouwens: nu je goedkeuring hebt van Menzis, gewoon alles doorschuiven. je mag immers dubbel declareren, dus bv uitgaande van een ICSI ongeveer 5000.
    misscihen is dat nog wel t minste stressy en frusti voor je?

ik denk aan je, schatje!

@all: dikke knuffel, ik ga even banken en mijmeren en heel hard proberen in te nestelen.

KNUFFFF!!!

Deel Deze Pagina