Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Weer wat geleerd!! Thanks Sikki. Kijk geen opvliegers en nachtzweten. Laten we hopen dat dat positief is en je FSH en goede waarde laat zien.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx lieve lievies voor jullie allerliefste peptalkjes!!
    Vandaag dan eindelijk een definitieve afspraak voor zaterdag gemaakt. We mogen er om 8.50 zijn. *Slik*
    Wat een idioot vroeg tijdstip... Dat wordt op onze vrije dag om 6.00 uur de auto in jumpen... *Gaaahaaaap* Maar alles voor het goede doel zodat ik ook een Klingeliaanse, Sivliase, Loesie-achtige, Pattige oftwel Sassebassiaase actie mag gaan doen: hartstikke swangggg raken. So...
    Btw, ik ga dan ook mijn TSH (schildklier) en mijn anti-TPO laten checken, alsmede mijn AMH... Hopelijk is de vorige keer een fout gemaakt met mijn AMH... duim duim duim...

Ff zonder al de gekheid: geweldig hoe lief jullie proberen mij op te peppen, dankjulliewellieveMMMmeisjes!!

*smak*

Loutje... Au dat doet pijn, ondanks dat je het haar gunt, voel je natuurlijk ook zo'n pijn en verdriet. Tis ook gewoon hartstikke kut als mensen in je omgeving in een wip en een scheet zwanger raken.

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @loutje.

dat is moeilijk he als er een ander familielid zwanger is en zo snel.
    heb dat zelf ook meegemaakt wij hebben sinds februari een nichtje en hun waren met 2 maand zwanger.
    dan baal je zo he!!! snap hoe je je voelt. hele dikke knuffel!!!

@sassebas.
    ben blij dat we met zoveel info daar weg zijn gegaan afgelopen donderdag. vandaag heeft me man nog ff bloed laten prikken wat nog moest van hun daar in dd en gelijk mijn papieren laten veranderen want had hiv en hepatitus laten testen maar nergens stond erop dat het negatief was en ik wist dat ik erop getest was en negatief was nu hadden ze een papier vergeten uit te printen wat ik dus nog niet had en daar staat alles goed op:)

morgen sta ik op bel afspraak met enschede dat ik hun nog ff kan vragen hoe het verder gaat met enschede en dd of hun contact opnemen met dd of dat ik dd moet bellen als ik voor inseminatie erheen moet. en of ik ovulatie testen moet doen of dat ik follikel metingen krijg.

liefs girl

4. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @sikki
    hoe is het gegaan met de echo???

liefs girl

5. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Madchëns,

girl wat fijn dat ze een goede match hebben gevonden! Nu dus binnenkort op naar DD en swang raken maar :D ..

Lieve Maartje vind het heel erg rot voor je dat je het even allemaal niet meer zag zitten. Maar wij zijn er om je op te beuren! En aankomende zaterdag dus om 06:00 sochtends in das auto en er weer voor gaan! Je kunt het meid!!! Dikke knuf!

Klingel hoe is het nu met jou? Voel je je al wat beter?

Silvia wat mooi beschreven over je verleden en nu.. Wat betreft het kindjes mogen krijgen en moeder mogen worden komt het me zo bekend voor al die angsten. Ik hoop dat wij hier allemaal een voorbeeld aan jou mogen nemen, en aan de rest van de zwangere dames. En dat wij snel volgen met zn allen!

Loutjelou wat is dat dan moeilijk he als iemand oppeens zo dichtbij zwanger raakt en dan ook nog zo snel! Poeh kan me je gevoel maar al te goed voorstellen. Nog eventjes meid en jullie hebben weer groen licht en kunnen door. Hopelijk kunnen jullie dus ook snel melden aan je zusje dat je zwanger bent! Samen zwangeren kan ook erg leuk zijn :D ..

Sassebas, mooie banner hoor! En wat heerlijk een weekendje texel.. Geniet er lekker van!!!

Sikki wat fijn dat de dokter die je had ook zo goed was. En ook echt goed de tijd voor je nam.. Nu hopen dat je FSH waarde goed is, en je toch nog aardig wat eitjes kan gaan kweken. Mijn duimen gaan draaien voor je!

Ik ben er weinig geweest :$ .. Erg drukke week gehad, en de auto continu kapot dus erg druk daarmee. Was die vorige week gemaakt, is er vandaag weer wat anders kapot gegaan. Kosten om en de nabij 300 euro. Dus ik kan me lol weer op! Kan me geld wel beter gebruiken voor DD.. Maarja de auto is ook belangerijk om er te komen hihi. Vandaag weer ovulatietesten besteld bij matcare, als het goed is morgen in huis. Onze laatste ronde zelf.. Wie weet of het iets brengt. Ik ga helemaal nergens meer van uit, heb al me gedachten op DD gefocussed. Daar willen we nu helemaal voor gaan. Maar uiteraard pakken we deze laatste ronde dubbel en dwars mee.

Dikke schmack voor jullie lieve meiden!

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @ shantii

dank je.
    iedereen is zo meelevend hier voor iedereen!!! erg fijn!!!!
    zie dat jij ook bijna kunt beginnen in dd!!!! succes alvast
    nog heel even en je kunt beginnen.

liefs girl

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    *breekt weer even in*

Sikki wat fijn dat je zo'n lieve dokter had! En het klinkt allemaal heel kundig en logisch! Fijn dat je dan niet onnodig geld gaat weggooien, al zal het misschien nu wel spannend en onzeker zijn of je nou wel/niet kan starten! Ik duim voor een lage FSH!!!!! Het moet goedkomen meis!

8. Nynke36

Nynke36 Lid

5 mrt 2010
    12
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo dames,

Ik kijk al een tijdje mee op jullie forum, erg plezierig om te lezen hoe jullie elkaar steunen.

Nu is het dan zover, vandaag starten met de hormoonbehandeling ter voorbereiding op onze 1e ICSI. Ik vind het toch wel een beetje eng, vanavond voor het eerst spuiten :(

Op 11 maart jl. zijn we naar Düsseldorf geweest voor een intake. Na 2 jaar proberen hebben we de stap gezet naar het ziekenhuis. Na alle onderzoeken is gebleken waarom we geen succes hadden om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

Mijn vriend heeft slechte en te weinig zwemmers en bij mij is geconstateerd dat 1 eileider dicht zit en de andere niet optimaal is. Ook is mijn eicelvoorraad, mede door mijn leeftijd, bijna uitgeput (AMH 0,8). Klinkt allemaal niet veelbelovend! Mijn vriend stond erg negatief tegenover vruchtbaarheidsbehandelingen, maar nu begrijpt hij gelukkig dat het niet anders kan. Inmiddels zijn we 4 jaar samen en door eerder stukgelopen relaties is het er nooit van gekomen om aan kinderen te beginnen. We proberen het traject luchtig in te gaan, zonder teveel hoop maar nu het begint te lopen worden we toch wel een beetje zenuwachtig.

Zo ik duik onder de douche, heb om 9.00 uur een afspraak in het ziekenhuis voor mijn eerste echo. En nu maar hopen dat er de komende week eitjes gaan ontwikkelen…… ;)

Liefs,
    Nynke

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Heb net met het ziekenhuis in Enschede gebeld.
    Aangegeven dat ik in het verleden de ICSI's icm met hun deed, maar nu alles in DD, maar dat ik toch graag bij hun bloed wil laten prikken op CD2 voor FSH, omdat ik anders 3 uur moeten rijden om een buisje bloed af te leveren.
    En gelukkig, het mocht!
    Is ook voor het eerst dat daar iets makkelijk gaat!
    Nu maar hopen dat de ongi snel doorbreekt en dat ze dan ook wel dezelfde dag de uitslag hebben.

Girl, jij vandaag ook bellen met Enschede!
    Ben benieuwd hoe dat in jouw geval gaat.

Nynke36, welkom hier!
    AMH van 0,8 is nog niet zo slecht hoor.
    Ik zit op 0,39, ben 30 jaar en doe nog steeds mee!
    Vandaag starten met spuiten. Spannend!
    Gaan we hopelijk een beetje gelijk op.
    Ik hoop vandaag ongi te worden en dan donderdag te beginnen.

Shanti, laatste ronde!!!
    Weie weet en anders hop hop hop naar Uber S. Hielfe bitte und schnell!

En nu, duimen voor een snelle ongi en laag FSH!
    (Ben er wel een beetje bang voor, want ik zei wel heel stoer dat ik nergens last van had, maar ik merk stiekum wel dat ik een beetje last heb van opvliegers...)
    *steekt kop weer snel in het zand*

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sikki: fijn dat Enschede wil meewerken. Ik EIs een snelle ongi en wil NU!! En dan s.v.p ook een mooi FSH waarde. April is namelijk DE maand. (ik smokkel gewoon twee dagen van maart af) Die opvliegers, die zijn gewoon iets anders, komt door het weer, je ongi die NU gaat komen. *Steekt ook lekker haar kop bij Sikki in het zand* Kan weinig anders, Sikki houd mijn hand wel heel stevig vast.;)

Nynke36: leuke naam heb je.;) Ik ben geen Dusselbabe maar een meeleesmuts. Succes met prikken en ik hoop op een mooi resultaat.

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @ nynke36

heel veel succes met de behandeling die je gaat doen.
    @sikki.

ja ik kan vanaf nu tot 14.00 worden gebeld.
    nou gelukkig mag je hier bloed prikken.:)
    scheelt weer veel reistijd.
    dan kun jij ook weer snel beginnen??
    veel succes alvast!!!

liefs

12. Debbie76

Debbie76 Lid

24 feb 2010
    17
    0
    0
    op het water
    Hallo allemaal,

allereerst hartelijk dank voor het welkom hier!

Helaas zijn we al (bijna) ervaringsdeskundigen, en dat zijn er al meer lees ik!

Ik heb 15 april een gesprek om een nieuwe strategie te gaan bespreken! Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Meiden, heel veel succes allemaal!

En voor de zwangeren, gefeliciteerd, probeer er van te genieten!

Groetjes Debbie

13. kikker1984

30 mrt 2010
    33
    0
    0
    Woonbegeleider VG
    In twente
    Hallo allemaal,

Lees af en toe (aardig tijdje al) met jullie mee en terug..
    Vind het erg prettig om jullie ervaringen te lezen en ben nu zover dat ik toch ook wel zelf graag mee wil kletsen.
    Hieronder in het kort ons verhaal.

Vandaag trouwens ook uitslag gekregen van het chromosomenonderzoek van mannetje, alles was goed gelukkig! Nu binnenkort afspraak bij uroloog die kijkt of hij een oorzaak kan vinden.

Allen heel erg veel succes met jullie zwangerschappen/behandelingen!

Groetjes, Kikker!

Sinds okt.2008 "bezig"
    Eind 2009 MM+doorverwijzing DD
    ICSI ivm slecht zaad (+ geringe eicelvoorraad)
    12-03-2010=> Uitg.echo, helaas kleine cyste,
    dus 2 weken uitstellen=> aan de pil
    29-03-2010=>Uitgangsecho is goed!
    Yess, de cyste is weg.
    Start Icsi 1 op:
    31-03-2010=> met Gonal F 225IE
    06-03-2010=> 1e FM.

14. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Tot hoe lang na de posi test gebruikten jullie Utero?
    Ddorf zegt: overleg met arts D'ter. Arts Deventer zegt: je had al lang kunnen afbouwen...Ben donderdag 6 weken...
    Ik stop dan ook met Suprefact en de Aspirine (acetylzuur). Hoe ging dat bij Klingel, Loesie en anderen...

Gr. Sassebas

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sas: ik ben nu nog steeds aan t afbouwen.
    had eerder kunnen/mogen stoppen maar wegens ' baadt niet schaadt niet ' schiet ik deze week nog 1 bol en dat is t klaar.

mijn kliniek adviseert: per week 1 bol eraf. moet zeggen dat me dat ook logisch in de oren klinkt, aangezien je anders zo in 1x ' afkickt '

vanaf week 9 begint je placenta de progesteron over te nemen!

maar als S zegt dat het ook ' cold turkey kan ' (zoals ook bij loesie) zou ik hem wel vertrouwen hoor.
    tis ook meer wat je er zelf voor gevoel bij hebt misschien?

deze controlfreak wilde ieg niet zo HOP van de uruzgan af.

@sikki: wat klinkt dat goed, je gesprek met herr K.
    herr K, wies da? niet S, niet E, niet U, maar K.
    de K van kenne ich nicht?
    fijn dat hij zo grundlich te werk en onderzoek ging, en mooi meedenkt met ' alleen starten indien waardes gunstig '

BLEI voor jou!

@lou: lieve schat, wat heftig dat je zus nu zwanger is.... :(
    jemig en daar werk je ook nog mee samen.
    het is zo gemeen, en hard, voor jullie allebei heel erg moeilijk... :(
    hoe gaat het verder met jullie, wat zijn de plannen momenteel?
    KNUF!

@maartje: en met joe?

@allemaal: huisvrouwsmak!

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @kikker: wilkomme und succes! ;)

17. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Ai, nu ga ik twijfel twijfel twijfelen, vanmorgen nog 2 bollen (3xdgs 2 bollen) en vp zegt: vanavond nog 2 en dan klaar...
    Maar oei, straks is proges te laag en dan en dan en dan...

Loesie dus al afgebouwd/klaar?

Wat zal ik eens doen? Misschien maar DDorf bellen morgen?

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    loesie is ook in 1x gestopt.

ik heb contact met mijn gyn hier in NL gehad, en die adviseert altijd afbouwen van 6-5-4-3-2-1 (per week)

maar nogmaals, DD is de beste dus het zal best kunnen hoor!
    ik weet zeker dat ze dat morgen weer zullen zeggen.

tis alleen waar je je dan nu zelf beter bij voelt.
    ik wilde echt afbouwen, gewoon voor het gevoel.

missch kan je vragen of zij ook kunnen bevestigen dat dat niet uitmaakt, nog wat doordoen?

ik zou zeggen doe dan een paar dagen 2x2 en dan een weekje 1x2 ofzo.. je bent nog maar net swang.

en als t niet baadt en niet schaadt ;)

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Reageer ff kort, want gaat hier nie zo goed! (reumatisch dan, veel pijn!)

Sikki, klinkt erg goed! Super dat je zo'n fijne arts had! Heb je vast een goed gevoel over! Succes met alles lieverd!

Loutje, dikke knuffel, wat moet dit heftig zijn zeg! Alle gevoelens door elkaar heen! Sterkte ermee lieverd!

Nieuwe meiden, welkom en succes!!!

Sas, ben in 1x gestopt. Irma zei: suprefact 2 weken na de test stoppen en utrogestan na 1e echo.
    Heb dat door laten schemeren aan arts in Deventer, die vond het allemaal prima.
    Heb er nog wel wat liggen en soms denk ik...zou ik nog ff-tjes doen?
    Irma nog gemaild, maar kreeg terug dat het niet erg was dat in 1x gestopt ben! Dus ik vertrouw er maar op!

Ga lekker douchen...ff warm worden!

Smak!

20. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Ben weer gerustgesteld. Ik heb nl de echo pas bij 6 weken en 6 dagen, dus kan dan stoppen 2 weken na posi test (is a.s. donderdag).
    Loesie, was je echo ook 2 weken na posi test dan? Anders bouw ik ook nog even een paar daagjes af. Heb er nog geen 6 weken op zitten. Is toch niet schadelijk?

Deel Deze Pagina