Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    *sabrien breekt even in*

Sassebas, gefeliciteerd met dit GOEDE nieuws :D. Wauwwww dubbel goed nieuws, een TWEELING!!! JOEHOEOEOEOE!!!!!!!!

Maartje, vandaag dus TP, goed gegaan?

Kom even spieken naar Sikki hier, zeker je kop niet gek gaan maken hoor!!! Ziet er goed uit!!! Ben benieuwd of je nog een keertje moet terugkomen en anders dus begin volgende week punctie time, jeetje gaat dat snel zeggggggg. 3 Laten terugplaatsen, vindt het op zich niet zo'n gek idee hoor....... maar wat zeggen de artsen daarvan?
    Goed hoor van die Suprefact wonderspray, die krijg jij dus nu ook dan moet het echt GOEDkomen!!!

Dikke knuffffff voor jullie allemaal hier!!!

* Sabrien breekt weer uit *

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    ==Even inbreken==
    Sikki, ik heb gisteren 4 embryo's terug laten plaatsen en ik vind het niet eng. Kwaliteit was 1x zeer goed, 2x goed en 1x matig.
    In overleg met onze gyn hebben we dit gedaan. Bij ons lag de grens op vijf embryo's. Onze gyn in Gent is van mening dat er bij die vier vast een goede moet zitten maar dat kan ook die ene matige zijn. Ze zien tenslotte alleen maar de buitenkant van de embryo. De 1e keer zijn er 2 teruggeplaatst van de 5 en slechts 1 ingevroren. De 2e keer had ik maar 3 embryo's die ook alle 3 zijn terug geplaatst en nu dus 4 van de 4.
    Ik ga er vanuit dat mijn gyn geen onnodige risico's neemt en het UZ Gent heeft een goede reputatie. Dus ons gevoel is goed.
    Het enige wat ik je kan zeggen, doe waar jullie je goed bij voelen in overleg met je arts.
    Succes!!!

==breekt weer uit==

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ladouce, thanks!
    Ik neig er ook sterk naar. En mochten het er 3 worden, dan zijn ze alle 3 even welkom!
    Maar manlief is bang voor de risico's.
    Straks zit ik met 3 kinderen zonder moeder...
    Jij dus 4. Pffff
    Ik ben 30 dus dat is me toch net iets té gortig.
    De vorige keer vond de arts het risico van 3 te groot met mijn leeftijd.
    Maar van de 7 emmy's is er tot nu toe nog nooit 1 blijven plakken.
    Maar ik ga het serieus met hem overleggen!

4. Beppiewens

Beppiewens Niet meer actief

Mag ik ook met jullie meekletsen?

Ik heb gisteren intake gehad in Dusseldorf.
    Na twee mislukte ICSI pogingen in Nederland besloten om het ergens anders te proberen.

Nu heb ik een vraag: op de vraag van mijn man of hij iets zelf kon doen om zijn zaad te verbeteren, begon dokter Scholtes op een papiertje een rijtje vitamines te schrijven:
    vit C (500-1000g), vit E (250 mg), vit D3 400IE, foliumzuur (400 mg), zink (25-40 mg), omega 3 vetzuren (600 mg).
    Ik ben zojuist bij de apotheek geweest, en die konden geen vitaminiepreparaten vinden wat er op leek, of hij moet een handjevol pillen per dag innemen. Hoe hebben jullie dat gedaan.

Het duizelt nog wel wat in mijn hoofd van wat dokter Scholtes allemaal vroeg en zei. Waren we niet gewend in NLD. Nu hebben ze gisteren bij mij bloedgeprikt (volgens mij bloedstolling, titer inenting rode hond en AMA). Mij hebben ze nog nooit verder onderzocht. Maar bij de behandelingen waren veel eicellen steeds niet geschikt voor ICSI. De laatste keer had ik 19 eicellen, en maar 7 goed, maar wel 5 bevrucht (twee vers, top en goed, teruggeplaatst, en twee goede cryo´s). Nu heeft hij het over andere medicijnen dan decapeptyl. Hebben jullie daar ervaringen mee.

Waar ik wel een beetje van schrok is dat hij het zaad van mijn man wel heel beperkt voor ICSI vond (SCHRIK!!!, maar het zal toch wel meevallen er hebben toch bevruchtingen plaatsgevonden????). Daarom zou het dan IMSI worden. En dan kon hij kijken of het wel zin had???

Volgende week hebben we een belafspraak (voor uitslag bloed). Ik begreep dat dokter Scholtes ons zou bellen. Maar nu twijfel ik daar over (ben niet al te goed in Duits), of moeten wij hem nu bellen? Wat is normaal, weten jullie dat?

Sorry, het is een lang berichtje geworden (en nog niet alles wat er nu in mijn hoofd zit staat er).

groetjes

EN IEDEREEN HEEL VEEL SUCCES MET DIE ONTZETTEND SPANNENDE EN EMOTIONELE BEHANDELINGEN!!!!!

5. roos38

roos38 Lid

17 mrt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben niet zo'n frequente schrijver op dit forum maar ik zit momenteel midden in mijn 4e ICSI (2e in Dusseldorf) en loop gelijk op met enkelen van jullie. Ik vind het dan ook reuze interessant te lezen hoe het bij jullie gaat.

Sikki, wat de terugplaatsing van 3 emmy's betreft. Ik heb hier de vorige keer voor gekozen (ben net als jou een low responder en 3 was mijn totale opbrengst). Na de TP heb ik toch wel enorm twijfels gekregen. Natuurlijk zijn 3 kindjes heel welkom en ach, alle drukte neem ik heel graag voor lief. Maar de risico's zijn behoorlijk en vele malen groter zelfs dan bij een 2lingzwangerschap. En dan vind ik het risico dat ik vanaf week 20 tot het eind plat moet liggen helemaal niet erg. Het risico dat je kindjes lopen is vele malen erger (vroeggeboorte en alle gevolgen hiervan). Helaas ben ik van deze poging niet zwanger geworden maar als ik de keus heb, ga ik dit keer voor maximaal 2. Geeft mij toch meer rust. Het is natuurlijk heel persoonlijk maar ik wilde je deze ervaring even meegeven.

Zelf ben ik sinds 31-3 aan het spuiten, 450 ie menopur per dag. Maandag fm gehad: 3 follikels van 12-13-14 mm en 2 kleintjes. Dat is voor mij een supersnelle groei want bij vorige 3 icsi's had ik slechts follikels van max 10 mm na 6/7 dagen spuiten (misschien heeft pasen toch invloed gehad ;)). Ik heb morgen 2e fm en als de groei zo doorzet dan verwacht ik zaterdag of zondag de punctie. Net als jou Sikki weet ik eigenlijk niet of ze zondag puncties uitvoeren. Ben erg benieuwd.

Ik ga trouwens dit maal ook Suprefact gebruiken omdat ik de afgelopen keer op dag 8 na TP al eerste sporen van bloedverlies had. Heb er wel zelf om moeten vragen en hij vond het meteen een goed idee (ben dus blij het hier gelezen te hebben !!).

Aan alle dames die nu weer bezig zijn: heel veel succes en sterkte, misschien zien we elkaar in Dusseldorf. Ik kijk altijd de wachtkamer rond en denk dan bij elk nederlands stel, zal dat ... zijn of misschien...... . Vragen durf ik meestal niet.

Sassebas: wat leuk dat jullie een tweeling krijgen. Het is jullie gegunt!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    @Beppiewens:Haha, hij vraagt de oren van je kop af he?:D
    Dat vond ik wel erg fijn hoor, maar had na afloop heel sterk het gevoel dat ze in Nederland flink tekort geschoten zijn.
    Alleen al wat betreft de bloedonderzoeken.Bij mij is m'n AMH gechecked (eicelvoorraad), getest op stolling en op schildklier.Dit allemaal omdat er geen reden gevonden is in Nl waarom het zwanger raken niet lukt.
    Mijn vriend slikt al tijden foliumzuur, vitamine C-1000 en selenium/zinktabletten.Maar nu ik jouw waslijst zo lees kan er dus nog wel meer bij haha.
    Als het goed is heb je van dr S een telnummer gekregen waarop je altijd kunt bellen.Dan krijg je meestal Irma aan de tel, z'n assistente.Zij is Nederlandse.Dus je kunt altijd bellen.Je kunt hem ook een email sturen, hier reageert hij ook vaak snel op.
    Waar je wel op moet letten is dat ze je niet aan je handje vasthouden, je moet dus zélf overal alert op zijn, want het wil er soms nogal chaotisch verlopen.
    Over de medicatie gesproken:Ik heb inmiddels wel bijna ieder hormonster uitgeprobeerd en heb eigenlijk alleen maar last gehad van decapeptyl.Ik was dolblij toen ik die bocht niet meer hoefde te gebruiken.Waarswchijnlijk ga je aan de cetrotide.Die deca zorgt ervoor dat je in een soort van overgang komt en legt heel je cyclus plat, cetrotide remt alleen de groei van een folikel, zodat je dus niet heel snel gaat.Dus de 1e dagen spuit je dan bv gonal f om te stimuleren en dan krijg je een echo en als blijkt dat je goed op gang bent moet je de cetrotide gaan spuiten om te voorkomen dat er een eisprong plaatsvindt.
    Maar 't kan ook zijn dat je Lucrin moet gaan gebruiken, maar ik geloof dat dat voornamelijk gebruikt wordt bij vrouwen die endometriose hebben.Maar dat weet ik niet zeker hoor.
    Mocht je nog vragen hebben kun je ze natuurlijk altijd stellen!:)

@Maartje:Tsss, dat ze zomaar de belangrijkste cryo's vergeten, ze moeten zich schamen!!:D
    @Sassebas:Gefeliciteerd!!!Nu nog van alle smaken wat en het feest is compleet!:):)
    @Sikki: dat gaat weer goed zeg!Over het terugplaatsen gesproken,Ik zou ook voor 3 gaan, dat heb ik al tegen m'n vriend gezegd.Ik vind na ruim 4 jaar proberen zonder ooit reslutaat te hebben gehad durf ik dat wel aan.
    Ik zat gister btw in een zo goed als lege wachtruimte, dat was lekker joh.Ik ga denk ik maar vaker rond 5u, zit er geen kip meer.
    @Ladouce: WOW, 4 EMBRYO'S!Stel je voor dat ze zich alle 4 gaan innstelen en dat er nog een stel belsuiten om zichzelf te gaan delen...:D
    @Sylvia:Hoe gaat het met jou?Trek je het nog, lijkt me zo zwaar he en dan met nog een kind dat aandacht vraagt..Ik schaam me rot, heb nog niet eens je buikfoto's bekeken.Ga dat meteen ff doen.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    @Roos: Ha, nog een Dusselbabe!'t Lijkt wel of de Nederlandse ziekenhuizen leeglopen haha.
    Ik vraag me ook altijd weer af of er misschien wel bekenden van fora zitten als ik in die wachtruimte zit.Gek eigenlijk,iedereen zit er voor hetzelfde en toch maakt niemand een praatje met elkaar.Ik ben altijd benieuwd waarom ze er zitten.(Bv slechte ervaring in Nederland)
    Heel veel suc6 met jouw poging, je kunt je inmiddels toch bijna niet meer voorstellen dat het ook eens raak kan zijn?
    Daarom durf ik het wel aan met drie embryo's, kan me niet voorstellen dat na 4 jaar dan opeens alle drie zouden blijven plakken.
    Laat je weten wanneer de punctie is?Ook zo'n voordeel van Dusseldorf:niet meer afzien, maar heerlijk onder narcose!!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Yeah!! Silvia, thanx voor het organiseren van de ammyawarduirEIking!! Je zag er beeldig uit aan de rode loper!!!

Zara en de kokosmat!!! Whahahaaa mijn grote angst hahaha dus ik scheer me ALTIJD als ik naar de kliniek moet ;)

Sikki, jeetje we hadden kunnen meeten!! Van hoe laat tot hoe laat was jij im DD?? Ik kwam om even voor 12 aan sjeesen!! Ik stuur je zo ff een pb met mijn omschrijving. Heb geen rose jurkjes voorbij zien wapperen, maar jij misschien mij wel??
    Nog een keer Sikki!! Heb je het recept van de cetrotide al? Zo nee, ff vragen of uber S. ff een recept kan faxen want niet alle apotheken hebben dit middel op voorraad, en je moet er wel op tijd mee starten he!! (niet bang makerij, alleen mee-denkerij ;))
    Veel succes met de ISMI!!! Ik duim me suf voor je!!!
    Ik heb Uber S. niet meer gehad, hij had het te druk met alle andere patiënten en hij moest rond 12 uur weg… Maar dat van die 3 afspraken op hetzelfde tijdstip… Draga had namelijk ook eens op hetzelfde tijdstip als wij een TP bij S. en nog een andere vrouw die ik in de wachtkamer sprak had ook op hetzelfde tijdstip een FM… ook bij dokter S… ;) Ach, zolang we allemaal maar aan de beurt komen ;)

Owja, ik zou zeker voor 3 gaan!! Ik wilde nu al voor 3 gaan, maar vriendlief en dokter S. vonden dat niet het meest verstandige ;) maar goed… zo dacht ik er zelf ook wel een beetje over maar emotioneel gezien wilde ik er ook 3 (en nu nog steeds ;)) maar ik krijg mn vriend niet zo ver… Maar goed, wij hebben ook nog maar 1 TP gehad, dus voor ons zou het ook wel gevaarlijk zijn. Wat als ze alle 3 blijven zitten en alle drie doordelen?? Wat mij betreft welkom, maar wat een risico’s dan… Maar ik zeg bij jou met je 7TP’s: DOEN!!!!!! :D En hartstikke swanggg van een tweeling worden!!

Loutje!! Thnx hoop idd dat april eens doet wat ik WIL!!! Ghighighji!! Overmorgen staat jouw banner nog op minder dan 1 week!! Whoehoee!! Ik bijt samen met jou op je nagels en houd dapper je hand vast!!!

Thnx Lindinha!! Ik hoop dat ik jou en Sikki het goede voorbeeld ga geven en ik straks zwanger mag zijn en jullie mij mogen volgen!! So!!!

Kikker!! Nog een slaapdienst’er!!! Ik ook ik ook ik ook!!! ;)
    Cetrotide is echt een klote spuit. Volgens mij ben ik er allergisch voor. Bij mij beet ‘ie enorm en ik had nog een aantal dagen een dikke ‘bult/blaar’ oid op mn buik die vreselijk jeukte. Maar dat boeit me zo achteraf gezien niet meer want de Cetrotide heeft goed zijn werk gedaan: mn eitjes waren nog mooi op hun plek toen ik mn punctie kreeg ;) ff doorbijten!! Je kunt het!!!!
    Over een hotel: wij hebben met de punctie ook een hotel gedaan, ik durfde ook niet die stress aan, dus geef je groot gelijk. Na de puntie wel lekker naar huis en relaxen op de bank met een kopje thee en een dekentje.

Lief Sassebasje!! Whaaaaa!!! Twin twin twin!!! Whoehoeee!! Ik hoopte het al!!! Ik hoopte en ik dacht het al!! Whaahhahaaaa!! Gefeliciteerd!!! Ik hoop je snel te mogen volgen!!!

Loesie, ik moest komen met goed nieuws: HIERRRR hierrrr komt het goede nieuws!! Ze zitten beiden in mn buik!! En Frau E. (heeft ze geTPt op een Keulense manier, want zij komt van Keulen. Dokter S. TPt op de NL’se manier en de Keulense manier is volgens haar beter dan de NL’se. Als ik niet uitkijk heb ik straks een vierling in mn buik!! ;) Whaahahahahaa!!! Jullie lezen het al: het was een gezellige boel in de luxe kamer (die kamer door deurtje richting niet-gepimpte gedeelte als je binnen komt direct rechts en rechts). Iemand ervaringen met deze TP kamer? Sodeju…. Wat een mooie luxe kamer. Als die gynaecologenstoel er niet stond maar een mooie designbank, zou het kamertje zo in luxe folder van een dure woonwinkel passen :)
    Na de TP zijn we naar de rivier gereden en zijn wij lekker gaan zitten op een stoepje aan het water, heerlijk in het zonnetje!! Daarna ben ik weer achter het stuur gekropen (was met vriendinnetje zonder rijbewijs) en naar huis gereden!! Dit was trouwens de eerste keer dat ik zowel heen als terug helemaal moest gaan doen. Zonderbrokken weer thuis gekomen.
    Loesie, nog goed van de zon genoten?

Sabrien, thnx voor het vragen!! Hoest met jou? Ook aan het denken aan DD?
    Ladouche: we zitten dus samen op de wachtbank!!! Ik duim voor je en houd dapper je hand vast!! We komen die rottige weken vast wel door!! ;) Ik hoop dat er twee blijven zitten!! Twin zou wel leuk zijn he!!
    Beppiewens, welkom!! Ik heb geen verstand van zaadjesproblemen omdat bij ons het probleem bij mijn lichaam ligt. Hoop dat je snel meer weet. Misschien ook ff googlen?
    Hoop dat de IMSI veel nut zal hebben en jij snel swangggg zult raken!!
    Over het bellenL gewoon naar het nummer van Irma bellen, dan krijg je gewoon een Nederlandstalige aan de lijn (en anders een Limburgse maar met een beetje je best doen kun je dat ook verstaan :)

Roos, veel succes!!!

Zara, vaker om 5 uur een afspraak gaat niet ;)
    Uber S. vond vandaag werken tot 12 uur lang zat :p

9. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Sassebas en Sasseman, gefeliciteerd met jullie 2 hartjes! :D Wat een supernieuws zeg!!!!

Sikki, kan me goed voorstellen dat je voor 3 zou willen gaan. Ik zou het gewoon met dr. S. bespreken.

@ Zara, ik zat tijdens de TESE ook met een Nederlands stel (die zelf ook voor de TESE kwamen) in de wachtkamer (dat was in Mulheim trouwens) en daar heb ik wel een heel gesprek mee gehad. Vind het wel jammer dat we eigenlijk geen gegevens uitgewisseld hebben, ben zo benieuwd of de TESE bij hun wel positief was!

@ Beppiewens: Welkom en heel veel succes in DD!!

10. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Waaah wat lees ik nu....Sassebas 2 hartjes!!! Gefeliciteerd meid!!

Hier gaat het goed en met de kleine meid ook, zit heerlijk in mijn ribbenkast te porren ;)

Sikki mooie fm! Ik ben benieuwd of je nog een keer langs moet komen voor de fm of gelijk door kan voor de punctie. Spannend...
    En als je je er beter bij voelt zou ik zeker voor 3 gaan!

Nieuwe meiden Welkom, ik heb niet alle namen onthouden, maar heel veel succes in Dusseldorf!!

Maartje lekker aan het broeden?? Ik hoop zo op een posi-test voor je.

Loutje het schiet op...nog maar ruim een weekje...

Zara..hihi..een kokosmat...ik zorgde ook altijd dat het netjes geschoren was elke keer als ik weer naar dussel moest.

Ik ben zeker nog wat meiden vergeten, maar er word ook zo veel geschreven dat ik het soms niet meer bij kan houden.
    Lees wel altijd met jullie mee en duim voor veel posi-testen!!!

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @sassebas.

wat mooi een tweeling:)
    gefeliciteerd!!!!

@loesie.

heb jij toen je al begonnen was de papieren opgestuurd toen je ze van dd kreeg want ik ben bijna 2 weken verder en heb nog geen behandelplan en kostenplaatje van dd gekregen en als we op menzis moeten wachten als ik alles kan sturen dan zou ik het niet voor mei redden en we kunnen dan als bij dd alles binnen is ook beginnen. en dat wil ik zelf ook graag. ik ga morgen dd is even bellen of ze het al verstuurd hebben naar ons.
    en misschien ook menzis maar is even bellen voor zo'n formulier.

bedankt he!!!!

liefs

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wow Maartje, klinkt goed die tp!
    Dit moet helpen. Ik duimmmmmmmm!
    Jammer dat ik je niet (bewust) gezien heb.
    Maar die kamer ken ik wel.
    Heb ik ook ooit eens een tp gehad.
    Maar die was toen niet zoals jij beschreef. Waarschijnlijk hebben ze die dan ook gepimpt.
    Lief trouwens dat je meedenkt met de Cetrotide.
    Gelukkig had onze apotheek er 2 op voorraad en deze hadden wij vorige week al gereserveerd. En is de derde vrijdag binnen.
    Hoop trouwens wel dat ze de Suprefact op voorraad hebben. Dat weet ik eigenlijk niet.

Weet iemand hier eigenlijk hoe het zit met Cedtrotide en Menopur (of ander spul) tegelijk spuiten.
    Ik heb het altijd tegelijk gezet (zo ook vanavond weer) maar ik meen mij te herinneren dat iemand zei dat er een bepaalde tijd tussen moet zitten.
    Iemand?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn mannetje slikt al bijna een jaar van die pillenmeuk.
    Uitzichzelf (hij weet ook raad met google ;)) en later bevestigde Uber S het nog eens met het genoemde lijstje.
    Manlief slikt dus 9 pillen per dag en gebruikt daarnaast ook nog Proxeed.
    Tja, is het enige steentje wat hij kan bijdragen.

Trusten meisjes!

13. Debbie76

Debbie76 Lid

24 feb 2010
    17
    0
    0
    op het water
    Sassebas, geweldig, een tweeling! Gefeliciteerd!

Beppiewens, mijn vriend slikt ook vitamines op advies van duitse uroloog. Dit heet Orthomol fertil plus en bevat: vit. C, B6, B12, foliumzuur, zink, Omega 3. In duitsland kun je het zo bij een apotheek halen. Het kost 126 euro voor 3 maanden. Of het helpt weet ik niet, hoop het wel!

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Heyy Meiden,

Even een korte vraag: wat is voor jullie de reden om Dasselbabe te zijn/worden?

is het alleen het roesje tijdens de punctie (dat gaat t voor mij worden als 't zo ver is ;) ) of speelden er nog andere overwegingen mee?

Liefss en XM

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wij gaan overstappen naar DD omdat ze daar ook Assisted Hatching en IMSI doen en in NL niet. Wij hopen dat dit voor ons zal helpen. En tuurlijk die narcose tijdens de punctie is ook best prettig ;)

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Sikki, wat is dat voor een neusspray van Suprefact??? Dat wil ik ook!! Wij willen ook alle registers opentrekken deze keer dus zullen ook voor IMSI gaan en AH en dan die neusspray. Kan je die neusspray gewoon kopen bij de drogist of ook via apotheek??
    Succes meid!!

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hallo liebe dusseldinnetchen von mir!!!

wat is dat nu, ik heb t maartjegalala gemist gisteren omdat ik zelf aan t nekplooien en wijnopleidingen was!
    dan maar dag later:
    @maartje: WHOEI dikke glittergalasmak voor joe! goed broeden nu het schatje!
    rustig an, geen rare dingen doen! ik duimmmmmmmmmmm onwijs voor jou! :)
    lekker trouwens, dat je nog even in die sonne hebt gemediteerd.
    heel ZEN, goeso!
    en nog een container gevonden? ;) :D

@sikki: ha, jij gister ook een dusseldate.
    eitjes ongelijk, maar inderdaad, dat deden ze toen ook. punctie op zondag, ik weet het niet? ik dacht het niet? (even irma stalken voor je geruststelling?)
    je zou denken als ze uitgaan van die van 16mm dat het dan inderdaad za of zo zou moeten gebeuren, hm.
    ik duimmmmmmmmmm me helemaal gek, maar dat wist je al! :)
    en wat betreft 3: ik zou zeggen: gewoon doen!
    als ware ik frans bauer en dat irritante wijf van de energiemaatschappij!

ik heb vannacht in bed liggen denken (je moet wat als je wakker ligt ;))
    - wat is nu eenmaal het verschil tussen 3x1 en 1x3 in jouw geval?
    tot nu toe is er nooit 1 blijven hangen.
    ik geloof erin dat dat wel gaat gebeuren, maar waarom in 3 TPs proberen als in 1x kan?
    alleen als iemand kan bewijzen dat 3 TPen de kans verkleint per stuk zou het in jouw geval, wegens zuinig zijn op cryos, een reden zijn om het niet te doen.
    maar het is, net als bij ladouce, op een gegeven moment als je weet dat je kansen kleiner zijn/worden wel verantwoord om meer risico's te nemen (dan je een tijd geleden had gedaan)
    je weet nog wel dat ik, terwijl ik niet wist dat ik gewoonweg al zwanger was, ook 3 wilde laten TPen in febru he?
    op een gegeven moment ben je klaar daarvoor.
    omdat je er klaar mee bent :p

wel is het belangrijk, altijd een risico te nemen wat je kan dragen (letterlijk!) als het precies zo zou gaan als waarvoor je misschien bang bent.
    net als met beleggen, als je 10.000 kan verliezen zonder failliet te gaan kan je best een gok nemen.
    zo zou ik dit ook zien (vreemd voorbeeld wel he, maar du kennst mich inmittels wohl ein bischen! :D)

hopsa, 3!
    tip: bel eens met die Unterhose. gewoon om wat te filosoferen!
    zon fijne man!
    met hem kan je ook vergaderen over het ontdooiplan. bv een dag langer laten doordelen en kijken welke/hoeveel er superbe doordelen. en in geval dat er 1 niets doet, nieuwe erbij zetten.
    dit uiteraard uitgaande van een mooie bevruchte oogst.

so, denk daar maar eens allemaal over na, over die klingelbemoeimeedenkerij! SMAK!

@lou: ha! je banner telt mooi door. hoe voel je je? wat verwacht je van de date? al veel vragen enz opgeschreven?

@loesie: hoe gaatie met jou, meisje? voel je je goed? is kamertje nu besteld al? :)

@sas: WHOEIIIIIIIIIII :) :) :) een 2ling!
    wat een rijkdom: geweldig!!!
    *huil*
    geniet schatje!!! huilll wat mooi!!! :)

@lindhina: hee! jij ook een overloper? wat goed! nou ja, niet goed dat het nodig is, maar wel goed wegens dussel is gewoon goed! :)
    ik wens je dan ook ontzettend veel succes! :)

@zara: hoest met jou meisje? wat segt se nu, een kokosmat? je gaat je toch wel even lekker gladjesgeil rasieren voordat je met de blotedoos op de tisch gaat?
    :p

@maria: ik heb voor DD gekozen omdat ik helemaal klaar was met NL eigenlijk.
    de daadkracht in DD en dan met name het goede invriesbeleid (niet 2 of 4 celligen weggooien zoals in NL, alles invriezen! en er lopen hier heel wat zwanger-van-een-2-of-4-cellige rond! :)) en het supere ontdooiingspercentage (90% tov 60% in NL).
    ook de narcose is zeer groot voordeel, zeker als je zoals ik in dec, >30 eieren :$ hebt.
    succes!

@rest: heel veel succes allemaal, ik leef met jullie allen mee en wens iedereen hier een prachtige dusselzwangerschap!

@hier: gisteren uitslag combinatietest: die was zeer goed! :)
    DAN is het toch wel erg fijn, goed nieuws te horen. 1:5999 terwijl de ondergrens voor mijn leeftijd 1:300 is, mooi toch?
    verder wel wat gammel na 2 weken ziek en wegens mamaatjestress. vanmiddag om 1700 het verlossende (hopelijk) nieuws.
    daarna probeer ik weer wat beter om mijn roze&bruioftwolk te gaan zitten hoor.. ;)

KNUFFEL DRAUF!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sorry Sikki, foutje. De Cetrotide kreeg ik via de bezorgapotheek (werd via DD geregeld). Ik bedoelde de neusspray, de Suprefact. Het is trouwens een neusspray voor mannetjes met prostaatkanker (lees de bijsluiter maar). Deze spray hadden ze bij mijn apotheek niet op voorraad en hij moest besteld worden.
    Over het spuiten van stimulatie en cetrotide: Irma had mij befehl om de stimulatie ’s ochtends te doen en de cetrotide ’s avonds.

Maria, ik ben een Dusselbabe geworden omdat:
    1) Mijn Nederlandse ZH allemaal fouten maakte en een overstap naar een ander NL’s ZH zou mij waarschijnlijk op wachtlijsten
    2) Ik was het NL’se gesodemieter helemaal zat
    3) DD heeft goede resulaten!!
    4) In DD vriezen ze ALLES in, het idee van emmy’s de prullenbak in gooien omdat het ZH niet voldoende geld van verzekeringen krijgt om alles in te vriezen en alles terug te plaatsen maakt me misselijk. Dat is namelijk de reden in NL waarom vrouwen zo weinig cryo’s hebben. In DD vriezen ze ALLES in en is het succesvol ontdooiingspercentage 90 %. In NL vriezen ze alleen A-kwaliteit emmy’s in en ontdooid er 60 procent (dus in DD vriezen ze a t/m z- kwaliteit in!!! En ontdooid er veeeel meer goed!!!)
    5) In DD word er vaak voor andere, betere medicatie-schema’s gekozen, meer medicatie, alles uit de kast trekken zeg maar)
    6) In DD kun je meer verschillende behandelingen ondergaan, denk aan alle emmy onderzoeken en aan assistent hatching (let op: NOOIT een AH rekening indienen bij je verzekering en ook hier niet openlijk kletsen over je AH want je weet nooit of een SS’er van de verzekering meeleest!!! ) Maar goed, ik geloof niet dat hier echt meiden zijn die AH hebben gedaan (en anders het ff via PB aan wat mensen vragen. Ik heb in ieder geval niet gekozen voor AH)
    7)In DD krijg je eigenlijk ALTIJD dezelfde arts. In NL leek men mijn vagina als een openbare kijkdoos te beschouwen en meenden vele verpleegkundigen, vele artsen en vele stagiaires te mogen gluren.
    8) In DD krijg je de punctie of TP’s of echo’s op dagen waarop het het verstandigst is. Je krijgt dus niet later of eerder (dus dan op vrijdag of op maandag al of pas) een echo omdat het ZH dan dicht zou zijn, dus 7 dagen per week service!!
    9) Narcose bij punctie
    10) Meer en uitgebreidere onderzoeken.

Misschien zijn er nog wel meer redenen, maar voor alsnog ff dit ;)

Lindinha, de spray is alleen bij de apotheek met recept verkrijgbaar, het is immers een spray voor mannen met prostaatkanker ;)

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hee Klingel!!
    Zowat tegelijk gepost!! He bah wat ontzettend klote dat er nog geen nieuws is wbt je moeder. Ik vind dat ze moeten gaan opschieten met goed nieuws te gaan brengen!! Het MOET!!!
    Ach neem het je niet kwalijk hoor dat je mijn gala hebt gemist. Jij hebt hectische dagen achter de rug en eigelijk zit je er nog midden in. Echt, ik duim op super goed nieuws voor Klingelmama. Net zulk nieuws als het nekplooimetingnieuws!! (feli nog voor die uitslag, en als ik dan toch aan het feli’en benL ook nog feli met de 12 weken grens!! Nu is het helemaal echt en waar en grotere garantie op een echt Klingelbeebje straks!! In je rinth lees ik dat er meiden overtuigd zijn van een Ken, maar ik hou het nu toch nog ff op een Barbie.
    Ik ga geen rare dingen doen. Had eigenlijk gisteren een slaapdienst maar die had ik lekker afgezegd zodat ik rustig zennnn zonder haast naar huis kon sjeezen en geheel zennnn uit kon slapen (dat laatste wat ik dus ook asociaal uitgebreid heb gedaan). Nu nog ff een uurtje bankhangen en dan een paar lichte boodschappen gaan doen.
    Geen container gevonden ;) dat doe ik alleen met vriendlief en een vriendindlief was gisteren mee.
    Getsiederrie, ik vind dat energiemaatschappijwijf ook irritant en rascistisch bovendien!! Dat kind moet Sophie heten. Pffff dat is hetzelfde als een Fatima aannemen bij een callcenter en dan haar opdracht geven om op te gaan nemen met de naam Marieke de Vries ofzo. Soo!! Dat wilde ik ff het World wide web in spammen!! Mag ik ook weer afstrepen op mn to do lijstje ;)

Nog ff over dat filosoferen over langer doordelen… Uber herr S. wil niet dat je na ontdooien langer wacht dan 2 dagen na ontdooien de TP. Is volgens hem niet goed???

Tsjusssss

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jeetje ontzettend bedankt!
    XXXXXXXX