Dusselpuzzelbabes (IVF/ICSI in Düsseldorf) - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    *breekt in*

Maartje, heel veel succes en hopelijk blijven die 2 heerlijk zitten :)

*breekt uit*

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Graag gedaan Maria en thnx Saskia!!

3. Nynke36

Nynke36 Lid

5 mrt 2010
    12
    0
    0
    Secretaresse
    @Sassebas
    GEFELICITEERD MEID, EEN TWEELING SUPER GOED NIEUWS :)

@Sikki
    Al bericht wanneer ze de punctie gaan doen? Spannend...... gaat vast goed komen ;)

Hier alles goed, gisteren punctie gehad en morgen tp.

Liefs,
    Nynke

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hoe is het gegaan?
    Goeie oogst?

Wat is dat toch heerlijk dat je als DD baby kunt slapen tijdens de punctie!

5. Beppiewens

Beppiewens Niet meer actief

@ debbie76: bedankt voor de informatie over de vitaminen, ik zal even gaan googlen

@ mariaC:
    Waarom ik nu heb gekozen voor Dusseldorf:
    - na twee ICSI behandelingen in het nld´s ziekenhuis ga je zoeken waar je mogelijk meer kans zou kunnen hebben. Je hebt geen idee hoe goed jouw ziekenhuis is. Ook was ik niet blij met de behandeling, al die verschillende mensen die ik zag, moeilijke bereikbaarheid, een nummertje etc. Een second opinion was nu ook wel tijd.
    - Dusseldorf staat als goed bekend
    - meer behandelingsmogelijkheden in Dusseldorf

Wat is er trouwens met assisted hatching en de zorgverzekeraar?

groetjes

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Zodra je aan je zorgverzekering laat weten dat je AH hebt gedaan, vergoeden ze helemaal NIETS meer van je IVF.

AH is in NL nog niets 390876576890876543678909876miljoen x getest dus daarom nog geen goedgekeurde behandeling bij IVF.

In genoeg andere landen is al wel goed gedegen onderzoek gedaan en is gebleken dat AH helemaal veilig is. Maar zodra de Nederlandse zorgverzekeringen een maniertje vinden om de hand op de knip te houden, dan zijn ze er als de kippen bij.

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    HELP!
    Effe ego. Heb ook verder niets gelezen.

Irma belde net en ik moet vanavond al Pregnyl zetten en zaterdag is de punctie :$

Vanuit mijn bloedwaardes was mijn LH al dusdanig hoog, dat de eitjes op springen staan.
    Maar ze zijn toch nog helemaal niet rijp?!?!?!
    Grootste waren gisteren 16 mm (4 stuks) en de kleinsten 12 mm (5 of 6 stuks).
    Dan valt er straks toch bijna niets te oogsten?!?!?!
    Uber S wil voor de punctie eerst nog een echo doen om te zien of de eitjes er nog wel zitten.

Maar als ik maar voldoende Cetrotide spuit dan kunnen ze toch niet spontaan gaan springen?
    En een punctie voor maar 1 of 2 eitjes doe ik niet hoor. Daar is het veel te duur voor!!! We moeten het immers zelf betalen.

Moest trouwens over de tel. ook zeggen hoeveel ik tp wil.
    Heb dus 3 gezegd, terwijl we dit helemaal niet met Uber S hebben overlegd.

Ik ben helemaal van de wap...

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jeetje Sikki, ik schrik van je bericht.

Ik weet het ook allemaal niet, misschien ff nog een keer bellen en vragen of je een overleg met Herr S mag?

Sterkte meid!! ((knuffel))

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *inbraak*

Sikki: als je nog zoveel vragen hebt zou ik gewoon terug bellen. Dit is wel een zelfbetaalde poging en je wilt wel dat alles eruit gehaald wordt wat er in zit. Maar dan wel graag zorgvuldig en niet zo snel als dat het nu gaat. Tuurlijk weet dokter S wat hij doet maar bij twijvel en vragen bellen meis!!

*gaat heel snel nu een galajurk uitzoeken en een vlucht boeken*

*uitbraak*

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    sikki!

jeetje, nu al eisprongklaar???

ze zullen niet eerder springen, maar ik ben het helemaal met je eens dat ik NIET zou gaan punctie-en als er niet aardig wat eitjes, sikki-relatief, zitten.
    ik vind ook dat dat te verdedigen is en dat S daar (ook zonder financieele consequenties) begrip voor zou moeten hebben.

waarom kan je niet wat langer doorspuiten of wachten? ik zou NU S terugbellen met al deze vragen.

trouwens, als ei vandaag 16 was, dan morgen 18, dan zaterdag 20.
    maar dat zijn de grootsten.
    20 is de ondergrens voor oogsten dacht ik?

ik snap heel goed je dilemma, zeker omdat jullie zelf bekostigen.
    maar ook snap ik dat je niet wil cancellen eigenlijk.. :(
    KLOTE!

bel maar even!

en vast een dikke knuffel van mij!

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Manlief heeft net gebeld (hij is ook sooooo lief!!!), want Sikki schiet in stress en heeft al zoveel stress op/van het werk.
    Geen goede combi om dan op het werk dit soort belangrijke dingen te bespreken.

Irma heeft nogmaals aangegeven dat het eisprong proces in mijn lichaam al in werking is gezet en er geen weg terug is.
    En als er 1 spring gaan ze allemaal, dus de enige optie is vanavond Pregnyl zetten en zaterdag de punctie.
    Maar dan wel vooraf een echo om te zien of er uberhaupt nog eitjes zitten en zo ja, hoeveel men denkt te kunnen oogsten.
    Op basis daarvan wordt het GO or NO-GO.
    Manlief en ik hebben net samen (telefonisch op het werk :(, dat zijn de fijne momenten van de MMM :() toch besloten om hoe dan ook bij minimaal 2 eicellen de punctie door te laten gaan.
    Want wie geeft mij garanties een volgende keer?
    En bij meer dan 2 bevrucht gaan we voor 3 tp. Wat Uber S ook zegt.
    Tis er op of eronder...

Meisjes, willen jullie heeeeeeel hard duimen???

Liefs een bange en onzekere Sikki

12. Nynke36

Nynke36 Lid

5 mrt 2010
    12
    0
    0
    Secretaresse
    He Sikki

Kan me voorstellen dat Irma je overrompleld heeft, ik zou gewoon even terugbellen en je vragen stellen.

Zie dat je mannetje al gebeld heeft.... echt lief, nu is het e.e.a. iets duidelijker voor jullie.

Ik duim voor jullie!!

Liefs,
    Nynke

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sikki: ik heb nog steeds je hand vast hoor. Mijn kaarsje brand en ik heb heel veel hoop.
    April is DE maand.

Lief dat Sikkiman heeft gebeld. Je moet maar vertrouwen op herrS. Hij zal vast weten wat hij doet. Nu ga ik duimen, bidden, hopen en kaarsjes branden dat alle eitjes boven de 20 zijn en je een mooie opbrengst mag hebben zaterdag!!

Megapletknuff.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Sikki, ik ga heel hard voor je duimen!!!!

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Oooh sikki wat spannend...maar zoals klingel zegt, gisteren waren de grootsten 16 dus zouden ze vandaag rond de 18 en morgen rond de 20 moeten zijn dus zaterdag zullen ze zeker 20 moeten zijn hoor, misschien zelfs wel ietsje meer!!

Ik hoop op heel goed nieuws zaterdag, dat ze er allemaal nog zitten en mooi gegroeid zijn. Ik duim heel erg hard voor je!!!

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Thanks lieve meiden!
    Pffff, ik was bijna vergeten hoe stressvol zo'n poging toch is.
    Ik was er zo lekker relaxed onder, maar dat is nu in 1 middag weg :(
    Irma belde om 13.00 uur en zei, je moet NU de Cetrotide zetten.
    Ja, lekker als ik op m'n werk zit, ruim 1,5 uur van huis...
    Heb dus nog niets kunnen zetten. Pas om 19.00 uur...

Grrrr, baal als een stekker. Weg ZEN, hallo UW!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohh Sikki, dat zeiden ze toen ook tegen mij: je MOET zo snel mogelijk de Cetrotide zetten. Leuk om te horen als je dan in DD rijdt je de Cetrotide thuis ligt...

Bij mij was het goed gekomen (ook eerst voor de zekerheid om een echonb gevraagd) maar als ik jou was zou ik NU lekker naar huis kroezen en die spuit gaan zetten!

TroostSMAK!!

18. roos38

roos38 Lid

17 mrt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sikki: bij mij is de groeispurt ook doorgezet en na 8 dagen stimuleren heb ik ook zaterdag al de punctie (10.30 en om 10.00 aanwezig zijn). Ook ik moet vanavond pregnyl zetten. Ik heb nog uitdrukkelijk gevraagd of ik nog cetrotide moet spuiten want ik ben ook beetje bang voor vroegtijdig springen, het is immers dit maal zo snel gegaan, maar nee, geen cetrotide meer. Ook heb ik een beetje vrees over de rijpheid van de eitjes. Ik heb slechts 8 dagen gestimuleerd en de punctie is nu op CD 13. Vorige keren 12 dagen stimuleren en punctie opCD 17. Toen altijd goede rijpe cellen (wel heel weinig helaas).

Volgens mij is S niet van de voorlichtingsverhaaltjes. Ik heb vorige keer ook 3 laten terugplaatsen maar niemand heeft mij op risico's gewezen. Heb dit vandaag besproken met Irma en zij gaf aan dat S de voorkeur geeft aan max. 2 ivm de risico's tenzij je al erg op leeftijd bent (ze noemde 45 jaar).Ik ga dit keer voor terugplaatsing van 2, geeft me iets meer rust.

19. Beppiewens

Beppiewens Niet meer actief

En hoe zit dat dan met IMSI of PICSI?

@SIKKE: Ik zal ook voor je duimen! Wat een stress en een spanning!

gr.

20. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Beetje kort maar ik sluit me aan bij Pat.
    Ik hoop zo dat meerdere meiden de swang gaan nadoen, want jullie knokken er zo hard voor en de tijd tikt gewoon maar door, het is voor mij al weer april maar voor anderen EINDELIJK april, je kan weer door met de MMM...Toi toi toi allemaal.
    Ik denk wel: oei, 4 emmy's??? Wel meer kansen, maar ze zouden alle vier maar lekker gaan innestelen....oeijjjjjjjjjjjj
    Leuk dat er weer nieuwe meiden bij komen, zo fijn om dingen uit te wisselen met elkaar. Super dat dit forum er is!

Hier een beetje zweverig nog ondanks een drukke en heftige werkdag. Heel raar allemaal, roes of zo. Wel vaak erg flauw na 15.00. Blijf maar eten en drinken...beetje hypo-gevoel. Nu al aan de staal...zal wel snel gaan allemaal. Heel apart en ook best wel een beetje eng hoor, er komt zoveel op ons af (mn mij, manlief is vrij relaxt zoals always, hi hi). Leuke reacties op het werk gehad en alle familie en vrienden zijn op de hoogte na een druk bel dagje gisteren. Ik was total loss naar bed gerold om 0.00, ha ha.
    Vanavond lekker gitaarspelen, nu toch maar even n dutje doen :p.
    Liefs Sassebas

Deel Deze Pagina