En over het niet aan de pil gaan. Ik ging de 1e poging in Nl eerst in de overgang met decapeptyl en had 16 folli's. De 2e poging in D ben ik aan de pil gegaan en toen had ik bij de punctie 8 eicellen. En nu ben ik niet aan de pil geweest en was de opbrengst nóg minder. En waar het nu aan ligt???!!! Denk dat het een moment opname is, de ene maand zal het beter gaan dan de andere. En misschien ook aan het stimulatiemiddel. Ik had al ergens gelezen dat met menopur de oogst vaak minder is maar wel met mooiere kwaliteit.. Je wilt toch alles proberen nietwaar..
Dank je voor je antwoord Maartje. Nog even over dat zwanger worden, ik en mijn vriendin hebben het er laatst uitgebreid over gehad dat we het ons ook niet kunnen voorstellen dat we ooit zwanger zullen zijn. MAAR na 2 ICSI en TP's van cryo's is zij nu toch echt zwanger!!!! Dus het kan en het gaat ook gebeuren ook al kan je je het nu niet voorstellen.
@ joontje: ik heb voordat ik DD kwam ook ICSI gedaan bij een andere kliniek in Duitsland (ik woon in duitsland) en daar kwamen de totale kosten uit op ruim EUR 2.400 voor mij en mijn man kreeg een rekening van EUR 360. Onder deze bedragen vielen alle echo's (circa 4), kosten lab (bij elke echo bloed prikken), punctie, lab kosten icsi (dus deels op rekening van mijn man) en terugplaatsing. Kosten narcose (circa EUR 400) en lab kosten HIV testen ( 2 x EUR 80) kwamen er nog bij almede de punctienaald die ik zelf bij de apotheek moest ophalen !!! Rare praktijken... Kost ook nog eens EUR 70 en nee, werd niet vergoed door Menzis (ik had niet de energie na mislukte icsi om in de pen te klimmen en uitleggen waar dat bedrag voor was). Wat dat betreft is DD zo duur nog niet. Verschil is wel dat in DD niet standaard bij elke echo ook het bloed weer gecheckt wordt. Al deze bedrag zo overziend vraag ik mij of hoe een nederlands ziekenhuis voor een gemiddeld bedrag van EUR 1570 een IVF/ICSI kan uitvoeren incl. cryo's ????? Bizar.
@Roos ik zit doe de ICSI op dit moment in Leer en kreeg een rekening van 4500 euro plus nog een rekening voor de onderzoeken bij mijn man voor 500 euro, totaal dus 5000 euro. Begon spontaan te hyperventileren Hij gaf ons het plaatje van plus minus 2600 euro aan (exclusief invries kosten). Nou moeten we morgen voor controle dus dan zal ik het met hem bespreken. Ze wilden voor het starten labcontrole op dag 3, 14 en 21 van mijn cyclus en daar zijn nu al die kosten van. Dit moet gewoon een foutje zijn. Heb al een dame van de duitste administratie aan de lijn gehad maar die vertelde dat we zelfs korting hadden stress stress stress
maartje een hele dikke megapletknuffel voor de 1e schrik... maar zoals eerder al gezegd geen bloed is goed... ik weet zeker dat je woensdag vet positief test met je eerste ochtendurine..... ik vang het altijd op in een bekertje en dip dan de stick erin een aantal seconden weet ik zeker dat er genoeg pies op komt. jij test gewoon harstikke positief woensdag meis... het moet gewoon!!!!!!!!!!
Sil, doe je rustig aan? Zara, ik had met Puregon en Menopur ongeveer dezelfde aantal follies. Heb de eerste 2 pogingen Puregon gebruikt (resp. 150 en 450 IU) en bij de laatste 3 Menopur (1x 225 IU en 2x 375 IU). Roos, hou je het nog een beetje vol? Voel je nog wat? Maartje, knuffeltje! En alle andere meiden ook!
Over een klein uurtje mag ik bellen en ik ben op van de stress. Ben zo bang dat die eicellen niet goed genoeg zijn, aangezien de helft van de folllikels leeg was.Het ging ook allemaal weer veel te snel. Ben kotsmisselijk en m'n darmen draaien overuren. @Maartje: hoe gaat het? @Roos: Hoe gaat het bij jou?Kun je de spanning nog aan?duimduim @Sikki: Je kunt er dus geen pijl op trekken.Ik ben echt bang dat dr S een inschattingsfout heeft gemaakt, omdat ik de vorige poging die meds moest verhogen omdat er nog maar weinig groeide.Deze poging moest ik meteen 2 dagen veel spuiten (2 keer per dag) en daarna werd het minder qua dosis.(1 keer per dag)
Lieve lieve Maartje, wat ontzettend oneerlijk en verdrietig voor je, ik had het zooooooooo gehoopt! Ik krijg er koude rillingen van, waarom gaat het nou gewoon niet eens een keertje goed! Tuurlijk hoort zwanger worden óók bij jou! Geen bloed, dan is het goed, koop een goede test en woensdag knalt ie eruit hoor! Ik wens je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geods toe lieve meid! x Sassebas
@ Zara: ik ben ook erg blij voor jou. Wat een rollercoster hè waar je inzit vanaf stimulatie tot aan terugplaatsing. Haal ze snel op en kom vanaf morgen bij ons op de wachtbank zitten! @ sikki en anderen die zo lief naar mij informeren: ik voel de zenuwen komen. Sinds gisteren constant een weeïg gevoel in mijn buik. Alsof menstruatie eraan moet komen. Niet fijn. Vannacht raar gedroomd. Alle huizen in de straat stonden in de brand en ons huis was bijna aan de beurt. Ik maar zoeken naar mijn kind maar dat kon ik niet vinden (sic!). @ joontje: Ik weet niet hoe jij verzekerd bent maar doordat ik in Nederland werk ben ik in beide landen verzekerd. De kosten voor vooronderzoeken naar vruchtbaarheid (echo's, bloedtesten op verschillende dagen etc) alsmede de ovulatie inducties zijn bij mij allen vergoed door de Krankenkasse. TOen we kozen voor IVF (wat uiteindelijk door lage opbrengst ICSI werd) hebben we ervoor gekozen dit via de NL verzekering te declareren omdat NL veel ruimer vergoedt dan de Duitse Krankenkasse. Wellicht kun je ook enkele kosten via de Krankenkasse laten lopen ? Je arts weet dat vast. @ Maartje: al een beetje bekomen van de schrik? Al is het maar een klein kansje, ik hoop zo dat je morgen wel een dubbele streep hebt! Zolang er nog geen rode onheil in zicht is, heb je kans !
ZAAAAAAAAAAAAARTTJJEEEEEEEEEE!!! Superdepuperdesuper!!!!!! Lekker terugplaatsen die hap en bij je houden de komende 8/9 maand!!!! Broeden maar weer! Roos, succes met afwachten!!! Wanneer/wat en hoe bij jou, ben ik ff kwijt! Wanneer heb je tp gehad?!? Ga weer an die arbeit! SMAK
@zara: SUPER!!!!!!!!!!!!!! gelukkig wel 2 uit 3 wanneer TP, hoe laat morgen in de galajurken??? @roos: waar zit jij, had jij niet tegelijk met sikki TP gehad, of punctie? @sikki: hoest schat? @loes: en met jou? @lou: whoeiii hoest met de UW? smak op de rest!!
Oh Zara, wat een goed nieuws, je hebt twee emmy's. Je kan weer een stationnetje verder! Ik ben echt heel erg blij voor je. Blijf posi meid! Toi toi toi! x Sassebas
Super Zara! Ik duim weer voor je!! Maartje, hoe gaat het vandaag met je? Ik hoop nog steeds dat het vals alarm was gisteren... Klingel, met de UW gaat het redelijk. Het is hopen dat we alles vóór m'n ei rond hebben. Morgenavond naar de notaris en nog even wachten op de bloeduitslagen...
Om 11.50u mogen de glitters weer aan! Hoop alleen niet dat ik wieder so lang moet wachten.Irma moest me er echt tussen proppen, zo druk is het morgen weer. Hoe zit het btw ook al weer met die Suprefact?'s Ochtends en 's avonds 1 keer spritzen in die nase nichtwaar? Nu ff wat eten, heb gewoon honger en dat is lang geleden.Stress zorgt er bij mij voor dat de eetlust weg is en ik ben al een spriet dus dat moeten we niet hebben. @alle UWers: Kon je maar in een glazen bol kijken en zeker weten dat de eindstreep positief zal zijn nietwaar.Zou een hoop ellende schelen zeg..
Waw Zara, eindelijk dan goed nieuws! 2 van de 3 is echt super!!! Dus morgen weer opdoffen. Leuk! Heb er zin in!!! Suprefact 2x per dag spritzen in die nase. 's Ochtends doe ik rechts en 's avonds links! Lieve Loutje, ik duim mee vóór ei!!! Roos, nare dromen heb jij zeg! Maar gelukkig weet ik waat je kindje is. Ins bauch Vandaag 1 week voorbij. En ik voel nog niets...
Zara, dat is echt goed nieuws! Morgen lekker ophalen en de komende 9 maanden niet meer loslaten! Loutjelou, hopen dat inderdaad alles snel geregeld en is en dat jullie op tijd kunnen beginnen.... Sikki en Roos, succes met wachten en hopelijk hebben jullie volgende week heel mooi nieuws! Groetjes Debbie
Sikki: Verstandig en zeer wijs praatje: na een week hoef je nog helemaal niks te voelen bladibladi. Als jij dat volgende week tegen mij gaat zeggen sla ik je om de oren, TENZIJ je zwanger bent natuurlijk! Ik ben altijd de 1e week nog positief, maar ná die 1e week moet ik ziek zijn van de kwaaltjes anders verlies ik de moed alweer. Spannend he? Ik zou wel willen dat ik de loterij zou winnen zodat ik nog door zou kunnen gaan tot het écht niet meer kan.
Ik hoop dat je me niet om de oren gaat slaan... En ik hoop wel eens dat ik een loterij zou winnen, waarin heel veel eieren te winnen zou zijn. Maar zoiets bestaat volgens mij niet he! Heb nu trouwens toch nog weer iets nieuws (na 5 teepee's). Die vieze bolletjes laten normaal altijd Tippex achter. Maar het lijkt wel alsof mijn lichaam het helemaal niet meer op wil nemen. De Tippex is veranderd in Huttenkase. Word ik ook niet echt blijer van
@loesie ja gezellig altijd daar was er in geen jaren meer geweest. ik uit enschede. @loutje. de uitslagen van het bloed waren erbij ons met een week. en die laatste van mijn man zat ook zelfs pasen ertussen en was het nog een week. ik heb wel alles aangetekend verstuurd voor dat ze het zeker krijgen.(hou van veilig) dus jij kunt ook gewoon beginnen als het allemaal voorspoedig loopt.