@shanti: IEKS wat veel zeg!!!! opzich super, maar krijg je geen ei(sprong) remmer? dat wordt vast een heel voetbalelftal aan cryo's, gefeli! @allemaal: moet er niet weer eens een afsprakenlijstje gemaakt worden zodat we (ik ) in 1x kan zien wie wat waar iedereen mee bezig is? best wel moeilijk bij te houden nu ook met veel nieuwe dusselbabes! smak!
Shantii, jeetje wat een boel follikels! Vind je het niet eng? Ik hoop dat het allemaal goed gaat! Maartje, dus jij ook al een verhoogde junkdosis. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren! Hier nog niet ongi maar wel een zeurende buik. Je weet wel, wat je ook hebt al je ongi wordt/bent... Pffff
Lieve dames, Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben 25 jaar en sinds vorig jaar april diagnose PCOS gehad. Sindsdien een aantal rondes clomid gehad zonder resultaat (niet eens een ovulatie), Leo-operatie gehad in oktober, ook zonder resultaat, daarna weer clomid gehad, weer zonder resultaat en daarna puregon en pregnyl, voor het eerst geovuleerd, maar beide keren niet zwanger geraakt. Waarvan ik de laatste keer op de spoedeisende hulp ben beland met vreselijke overstimulatie en twee dagen geleden ongesteld ben geworden na 4 dagen overtijd te zijn. Ik had 15.000 IE gehad van mijn gyn, terwijl ik die keer daarvoor al met 5.000 IE al behoorlijke overstimulatie had gekregen. Echt onbegrijperlijk, maar goed. Volgens ons doet die gyn maar wat.:x Ik had nog een second opinion gevraagd bij een ander ziekenhuis hier in R'dam, maar die heeft niet eens met een echo binnen gekeken, bladerde eenbeetje inhet dossier en zei dat hij mijn behandelende gyn al jaren heel goed kende en dat hij het goed vons wat hij deed. En binnen 10 minuten stond ik weer op de stoep! Voor ons reden genoeg om eens echt een objectief oordeel te vragen. Mijn man en ik zijn het een beetje zat, de behandelmethodes en de manier waarop er met patienten wordt omgegaan in het ziekenhuis waar zij mij nu behandelen en de ondeskundigheid. Wij hebben dus daarom op 15 mei een gesprek bij dr. Scholtes in Dusseldorf! Ik heb heel veel positieve verhalen gehoord over dit kliniek en we kijken er echt naar uit. Ik weet echter niet wat dr. S gaat voorstellen als vervolgbehandeling, ook gezien mijn leeftijd (25) maar ik hoop dat hij ivf bij ons wil doen. Ik vrees namelijk dat het misschien eerst IUI wordt. Weten jullie misschien of je altijd eerst IUI moet proberen voordt er ivf wordt gedaan? Van mijn huisarts heb ik in ieder geval een verwijsbrief gekregen voor ivf. Als het ivf wordt zijn wij van plan om er een soort mini-vakantie van te maken, dus een hotel boeken voor 10 nachten in de periode van de laatste echo, punctie en terugplaatsing. Wie heeft hier ervaring mee en hebben jullie tips? Nog een belangrijke vraag: Hoe lang duurt zo'n traject, dus vanaf de eerste dag dat je medicijnen moet innemen tot de terugplaatsing? Nou meiden, ik hoop dat er iemand reageert op mijn berichtje en ik kijk ernaar uit om elkaar heel erg te gaan steunen op dit forum, aangezien we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten en weten hoe het voelt als zo'n grote wens onvervuld blijft. Maar wacht maar, we komen er wel hoor! Tot schrijfs! Kroezie
Kroezie, welkom tussen het stelletje ongeregeld! (weet waar je aan begint... hahaha) Ik kan je helaas niet helpen met je vragen, ik ga zelf namelijk voor KID en niet voor IVF.... Maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Op naar een heleboel dusselpusselbabies. Ik stuur even een heleboel positieve vibes naar het wachtbankje! Meiden ZENNNNNNNNNNNNNNNNNNNN! Mijn duimen draaien 24/7 voor jullie! Wie van jullie gaat er als eerste testen eigenlijk? x
Kroeze, het hangt er een beetje van af hoe je reageert op de hormonen. Meestal begin je op CD3 met spuiten en heb je op CD8 de eerste echo. Afhankelijk van de eigroei heb je 2/3 dagen later weer een echo en soms nog eens. Tot dat de eitjes rijp genoeg zijn. Dan de Pregnyl, 36 uur later de punctie en 2 dagen later de tp. Dat even voor nu. Ga effe lekker no nonsens de TV Kantine kijken En dan morgen..........
Hoi Kroezie! Hier een inmiddels redelijk ervaren Dusselchick en ook naar DD gegaan ivm slordig werkende oude ZH en ik heb ook met ovulatieinductie overstimulaties gehad. Ik ben trouwens net als jij 25 jaar en ik mocht direct door voor IVF. Ik heb inmiddels ook mn 1e poging in DD gehad en ga over minder dan een kleine maand daar beginnen met mn tweede poging in DD. Ik heb overigs wel een erg lage AMHwaarde (eicelvoorraad/vervroegde overgang) en dat is ook wel een reden dat we erg vlot behandeld moesten worden, maar kan me verder ook verstellen dat DD sowieso makkelijk is in ja zeggen tegen IVF: het is immers een prive-kliniek en prive-klinieken staan wel bekend om dat de wens van de patient voorop staat (zolang ze maar the money krijgen ) Over een hotelletje: wij hebben 2 keer een overnachting gedaan in een hostel/hotel. Eerste keer is goed bevallen (we hadden toen voor 9 uur 's ochtends een afspraak en ik wilde geen rij-stress) maar de tweede keer (ivm punctie) weer in hetzelfde hotel/hostel, maar nu in het hostelgedeelte... Wel een prive kamer voor ons 2en, maar erg veel lawaai van de gang en ik was hartstikken zenuwachtig van de zenuwen. We hadden overigs beide keren hostel geboekt, maar vanwege dat de hostel vol zat, mochten we op de eerste verdieping toen slapen = hotel dus nergens last van... Maar wij wisten toen niet dat dat het hotelgedeelte was en wij gingen dus vol vertrouwen toen weer een kamer boeken... Niet handig als je op bent van de zenuwen en niet in slaap kunt vallen. Verder zou ik liever niet na de punctie in een hotel zitten. Ik ben na de punctie toen we naar huis gingen in slaap gevallen en werd pas 2 uur later wakker. Heb bijna niets van de rit mee gemaakt. Ik vond het wel zo fijn dat ik lekker in mn eigen omgeving was. Al hadden we van te voren ongeveer dezelfde plannen als dat ik nu bij jou lees. Veel succes meid!! Enneh, 1 tip: Uber S. (de arts ) is niet een arts die je bij je handje pakt. Goed zelf meedenken en je vragen van je voren opschrijven en niet opstaan van je stoel voordat je al je vragen hebt kunnen stellen!! Sikkkkkiii!!!!! ZEN ZEN ZEN... nee vast niet!! U is vast op van de UW!! Maar ik ben me suf aan het duimen voor jou!!! Klingel!! Ik liep vandaag door de stad en zag iets waarbij ik DIRECT aan jou moest denken. In een impuls het gekocht, voor jouw beebje. Tis een kleinigheid wat absoluut niet veel koste maar wel in 1 woord: GEWELDIG!!! Het pas in een grote enveloppe en zou het je graag willen opsturen tegen de tijd als je bevallen bent ghighighgi!! Ben je nu nieuwsgierig?? Nog ff geduld meid (en tegen die tijd graag je adres als je wilt ff PBen want weet zeker dat je dit leuk vind hihi)
@Sikki: ik doe het even hier. Ik hoop dat je kan slapen vannacht en dat morgen jullie grootste wens uitkomt. Ik denk aan je en ga morgen heel erg duimen en hopen. pletknuff
Boos, verdrietig, ongeloof, teleurgesteld. Omo... Ik weet het gewoon niet meer. Het is ons blijkbaar niet gegund. Nog steeds geen rust. Opnieuw praten, behandelplannen opstellen, spuiten, echo's, punctie, tig keer naar Dusseldorf, nog meer spanning, getrek aan je lijf, gewroet in je leven. Ik word er zo moe van. Ik ben er zo moe van. Maar we moeten door. Of niet. Ik weet het niet meer. Mijn hart schreeuwt om hulp. Maar hoe? Waar?
Skatje dikke knuf.. Maar OMO betekend nu nog niks he, je bent veel te vroeg... Tante duimt heel hard voor een toch nog positief resultaat
Lieve Mars, dank je. Maar ik zit vandaag 14 dagen na punctie. Als het positief was dan was het nu echt al.
Ja maar punctie is niet TP (ben ook weer heerlijk op dreef vandaag). Nog maar 11 dagen na TP Guus en Guus moesten zich nog ff heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed innestelen, neemt ff tijd. En dan gaan ze een hoop HCG afgeven... En en en normaal was je ongeveer nu al aan het pruttelen daaronder toch? (ongi)... Dikke Knuf
Oh Sik, ik ben extra vroeg opgestaan om te kijken of je al wat wist. Maar dit had ik niet verwacht hoor!!! Wat een ongelooflijke teleurstelling moet dit zijn... jullie zijn vast helemaal uit het veld geslagen. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel en schmak van mij x
Ook ik kwam hier even spieken en hoopte op beter nieuws... Jeetje Sik...wat ongelovelijk kl*ten is dit toch weer!!!! En ik snap die frustratie/boosheid en verdriet zo goed! (al denk ik nog lang niet zo erg als jij!) Ik sta zo machteloos aan de kant, terwijl ik zo graag iets voor je wil doen!!! Dit is gewoon oneerlijk! Maarrrr...je zit nog 3 dagen voor je testdatum, dus we houden nog even vol... Maar ik snap je gevoel heel goed...kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Daarom duimen wij nog even door voor je! Een hele dikke knuf voor jou meis!!! Denk aan je! Knuf
KUT!!!!!! Zit hier met tranen in m'n ogen.Sikki , wat ongelofelijk gemene kutzooi!!! Ik moet nu helaas naar m'n werk, maar wilde graag weten of je goed nieuws had.Hele dikke knuffel!!!
Lieve lieve Sikki, wat een teleurstelling weer. Dit is zo niet waar je op gehoopt had. En zo mega oneerlijk. Waarom mag het nu eens gewoon goed gaan, jullie hebben teleurstellingen genoeg gehad. Dat april niet de maand is is wel weer duidelijk.:x Ik jank nu even hele hard met je mee. Is er echt geen ietsie pietsie hoop meer op deze ronde Sikki? Jij weet het zelf het beste namelijk. Jank en gil nu maar en neem vanavond, of beter nog vanmiddag, een flinke borrel. Laat het nadenken maar even zitten. Ga eerst maar even heel erg verdrietig zijn. Als ik je ook maar ergens mee kan helpen gil je maar. Ik kan het probleem niet weg halen helaas. Maar ik kan wel luisteren, en je mag zelfs tegen me schelden of wat dan ook. Van mijn part pak je het vliegtuig en kom je hier lekker je verdriet weg zuipen. neem Sikkiman maar mee. Gaan jullie even genieten van de heerlijkste wijnen die LDF je kan bieden. Ik weet wel dat je er niet zomaar tussen uit kan maar ik wou zou graag dat ik ECHT iets voor je kon doen. MEGAPLETKNUFF
Sikki wat ontzettend Kl*te die Omo kleur. heb je wel ongi gevoelens? anders zou ik inderdaad een slag om de arm houden en met heel erg veel Uw en stress die drie dagen afwachten voor de testdatum. mijn duimen blijven draaien voor jou meis het is jullie zoooooooo gegund.... we gaan er gewoon vanuit dat je een Klingel gaat doen en gewoon wat later hcg afgeeft dan een normaal mens... wij dusselchicks zijn tenslotte allemaal niet helemaal normaal ik steek een kaarsje voor je aan en neem je vanaaf weer mee in mn gebedje lieve Sikki dikke knufffffffffffffffffffff
Ohhhhh Sikki NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Dit was niet wat je (en wij) wilden horen, wat ongelooflijk klote toch weer!! He waarom wil het nou elke keer niet blijven zitten. Ik snap zo goed je frustratie en boosheid, de vraag "Waarom nou niet?" wordt ook niet beantwoord door een oorzaak. Zoooo frustrerend!! Meisje, ik kan helaas niks voor je doen, je alleen maar heel hard digi-knuffelen en ik zou zeggen.... fiets/rij vanmiddag naar de appie, sla een paar flessen rose in en geniet van het mooie weer, lekkere rose, lekkere kerel naast je en veel chips/nootjes/bitterballen!!! Dikke smak!!! XXXX
Sikki wat ontzettend kl*ten!!! Maar sluit me aan bij de rest, hoop dat je over 3 dagen alsnog een robijn color test in handen hebt. Ik geef de hoop nog niet op. Heel veel sterkte.. Liefs