@sas: ahhh wat verdrietig... je voorgevoel klopte... wat erg, je was net gewend aan deze rijkdom en nu blijkt er eentje niet meer te leven.. wil je een dikke knuffel geven.. liefs meisje.. en gelukkig groeit en sprartelt andere beebje wel goed, hoop dat dat wat troost geeft, dat het daarmee wel goed gaat.... knuff en sterkte, het zijn tegenstrijdige gevoelens waar je doorheen moet gaan nu ..
@Sassebas, wat vreselijk meid. Jeetje! Had dit niet verwacht!!! Aan de ene kant ben je natuurlijk blij dat er nog 1 groot wonder zit, en dan aan de andere kant het verdriet van het andere wonder. Pff. Hele dikke knuff! @Kroezie, voor ons is het ongeveer 2 uur rijden, en dat doen we gewoon omdat we een hond thuis hebben en overnachten dus helaas geen optie is. En ach ik hou wel van lekker auto rijden met me vriend dus geen probleem. Even de duitse snelweg uit proberen hihi. En wat word er besproken tijdens de intake. Pff ja bij mij wat er allemaal besproken is in Hengelo. Dat we voor Icsi gaan, hoe dat allemaal in zn werking gaat, welke medicatie is voor geschreven, wanneer we ongeveer zouden starten. Het duurde niet eens zo heel lang hoor. Ik was hartstikke nerveus haha maar we waren met een kwartiertje weer buiten. En ik had het aanvraag formulier voor behandelingen in het buitenland in Januari al gevraagd, en daar staat dus precies op wat je allemaal moet invullen, en laten ondertekenen door uber S. En die heb ik dus vorige week maandag opgestuurd nadat ik uit DD het behandelplan binnen had en de prijsopgave. Heb nog niks wieder von Menzis gehoord. Zijn er nog dusselpuzzelbabessss die antwoord hebben op mijn vorige berichtje??? Ik had zoveel vragen hihi. Ik ga zo lekker douchen, ben morgen immers weer een kijkdoos .. Om 09:30 eerst een gesprek met unterhose als ik het goed heb begrepen. Snap zelf ook niet waarom niet met uber S maar goed. En dan om 10:00 de punctie. En meiden geloof het of niet, maar ik ben voor de punctie niet bang, maar voor het infuus aanleggen ben ik als de dood .. Brrr! Nog nooit gehad, maar altijd alleen maar slechte verhalen gehoord over mis prikken enz. Maar ach ik overleef het vast hihi. Dikke smackkk.
Lieve Sassebas, wat verdrietig zeg... Kan me voorstellen dat je hier flink verdrietig van bent... Zit je je zo te verheugen op 2, blijkt dat je afscheid moet nemen van eentje... Brr kan me voorstellen dat je daar flink naar van bent! Sterkte meid!! Roos en Shanti: Wat Roos zegt klopt niet helemaal: Aan AH zijn GEEN risico's geboden. Er wordt met een miniscuul lasertje een inkepening in het SCHIL van de embryo gelasered. Er wordt niets aan het embryo zelf gesloopt. Doordat de frequentie van de laser ook zo laag is kan kan dit GEEN nadelige gevolgen voor het embryo hebben. Het enige nadeel hiervan kan zijn dat het je 160 euro kost. De reden waarom het niet in NL wordt toegepast en wel in andere landen: NL is heel conservatief. Het niet toepassen van deze methode heeft niets maar dan ook niets met eventuele schadelijke gevolgen te maken. Want uit de andere landen waar het dus wel wordt uitgevoerd blijkt dat er geen schadelijke gevolgen zijn. NL heeft nog geen onderzoek gedaan en wijst het bij voorbaat van de hand. Verder, wel of geen indicatie voor jonge chickies: hoe hoog is je eicelvoorraad? ben je wel echt lichamelijk zo jong als dat de kalender aangeeft? En zelfs bij niet oude eicellen blijkt dat er wel eens stugge schillen tussen zitten. Maar goed, iedereen moet voor zichzelf bepalen om dit wel of niet te doen. Ik schrijf dit hier alleen maar zodat iedereen de voors en tegens in het besluit kan meenemen. Verder over de neusspray: Die neusspray is net zo schadelijk voor een mens als dat een shotje menopur, puregon, gonal-f etc voor ons lijf is. Die spullen zijn ook niet echt vredelievend voor de volksgezondheid. Maar om die reden de kans op een zwangerschap te gaan verkleinen en dus niet te gebruiken?? En of je nu normaal wel of niet al vroeg ongi wordt: vele dames worden bij IVF VEEL te vroeg ongi. De neusspray zorgt er voor dat je in ieder geval niet door een te vroege ongi niet niet-zwanger raakt. De eigenlijke reden om het te gebruiken is om de hormoonhuishouding bij patienten met prostaatkanker plat te leggen. Dat het ook bij vrouwtjes werkt, is alleen maar mooi meegenomen. Nadeel van dit middel is dat je neusslijmvlies er van naar de knoppen gaat... Ik heb nu, een ruime maand na het stoppen, nog steeds een ubergevoelige neus (van die lekkere harde stukjes steeds die zooo pijn doen dat ik ze moet verwijderen en dat de boel dan weer zo lekker gaat bloeden... mjammieee... blehhhhh knuffelkussie voor iedereen!!
Ohja, shanti, moet je vraag nog ff teruglezen, maar eerst ff dit: NIET bang zijn voor het infuus: unsere liebe dokter herr M is echt een prikwonder!! Hij doet het zo lief zacht en teden dat je het bijna als aaien over je arm voelt!!!
Intake wordt vergoed. Je moet het zo zien: Je verzekering heeft een potje met geld voor je apart gelegd: Heb je basisverzekering (eventueel met extra verzorgd 1 of 2 of 3) dan mag 1580 euro aan IVF of ICSI gedoe uitgeven. Heb je extra verzorgd 4 dan krijg je een dubbele pot met geld, dus 3100 euro. Je mag ALLES behalve AH hier mee betalen. Ik heb er mee betaald: IVF 1300 Narcose 210 (let op: bij de een rekent hij net iets meer dan bij de ander!!! Ik denk dat ik makkelijk onder zeil was te brengen want heb hier ook wel eens gelezen dat mensen 230 moesten betalen!!! Zorg er dus voor dat je genoeg bij je hebt! 5 euro schildkliermedicijnen (was door uber S naar een endocrinoloog in DD doorgestuurt en moest die medicijnen bij de apotheek ophalen, cheap ess medicijnen ) 10 euro consult kosten bij de endocrinoloog (haha waarschijnlijk een foutje van de kliniek, veel te cheap ass) 320 cryo TP 61 intake 335 bloedprikken 1e keer 65 bloedprikken 3e keer 2 x 20 euro bloedprikken vriendlief en ik en verders?? geen idee, heb mn map niet naast me liggen, maar dit dus ff uit mn hoofd. Ik heb extra verzorgd 4 en heb dus nog niet het hele potje met geld opgemaakt.
Allereerst even een hele dikke knuffel voor Sassebas! Kan me heel goed voorstellen dat het heel erg dubbel is!!! Laat het er allemaal maar uitkomen, het is toch niet niks. Maar de kleine in je buik doet het nu vast dubbel zo goed! *smak*
@sassebas Ik lees net pas jouw verschrikkelijke verhaal..... Jeetje meis wat moet jij je verscheurd voelen tussen blijheid om 1 wondertje en onmenselijk verdriet vanwege het verlies van je 2e wondertje. ik wens jullie heel erg veel sterkte hiermee. zorg goed voor jezelf en jullie wondertje. knuffelllllllllllllllllllllllllll
Sassebas, een hele dikke knuffel meid!!! Geluk en verdriet zo dicht bij elkaar... Nu zelfs in 1 buik... Liefs! Klingel, dat jij toch gelijk weer die ranzige plaatjes op je scherm weet te toveren! Heb eerst gegoogled op Safari, maar toen kon ik 'm niet vinden. Met Google Chrome wel. Wie ben jij dat jij zoiets aan trekt Krijg zo steeds minder zin in een dusseldate @kosten Narcose prijs verschilt tussen Hopkins en de 2 andere dames. Zit een paar euro verschil tussen. Maar! Als je in het weekend de puntie hebt komt er een paar tientjes (iets van 20 euri) toeslag op. Intake heb ik echt nog nooit voor betaald! Wel hebben we begin dit jaar eens een uitgebreid geprek met Uber S aangevraagd en toen plande Irma dubbele spreektijd voor ons in en toen moesten we wel iets van 60 euro betalen. Op de rekening stond ook consult langer dan 25 minuten ofzoiets. Wij moeten voor het bloedprikken voorafgaande aan de punctie (op HIV e.d.) altijd iets van 68 euri betalen. Vanavond beldate met Uber S (zou ik daar dan ook een rekening voor krijgen ) Eens zien wat zijn plan is. Eigenlijk zou ik wel eens gek willen doen. De 2 Yeti's ontdooien en tpen in een natuurlijke cyclus. Zonder medicijnen, zonder AH. Gewoon, zoals breezersletjes ook zwanger raken... Maar dan wel na tp gelijk een weekje er tussenuit!
Sikki, @t bloedprikken: probeer dat ff in NL te doen via je HA en geef dan aan dat er haast bij geboden is. Ze zoeken het dan sneller uit en dan dan kun je bij je HA een uitslag ophalen. Dan heb je niet zoveel bloedprikkosten (bloedprikken in NL wordt volledig vergoed (hadden wij zo gedaan alleen wij zijn beiden tegen hepatitus inge-ent, had de achterlijk HA-assistente positief uitgedraaid ipv de versie waarop stond dat dat slechts ANTISTOFFEN waren. Dus wij moesten hepatitus opnieuw laten prikken in DD. Kosten: 2 x 16 euro Scheelt toch weer vergeleken met 2 x 68 euro, maar als ze het goed hadden uitgedraaid bij de HA had het bloedprikken ons niets gekost.) @t belafspraak: hadden ze bij mij niet in rekening gebracht. (maar intake wel weer ) Fijne dag gewenst iedereeeeen!!
Lieve meiden, zo fijn dat jullie meeleven en mooie reacties achterlaten, doet me echt goed. Heb slecht geslapen vannacht en veel gepiekerd. Vandaag lekker vrij en een beetje tuinieren en zonnestralen meepakken. Manlief en ik hebben goed gepraat en dingen toch weer bijgesteld. We gaan heel erg genieten van dit beebje en manlief kan niet wachten tot 6 mei. We gaan een filmpje maken. Ik ga zo weer even in mn dagboek schrijven. Dat is ook zo fijn. Tja, nu dan maar 1 bedje op de slaapkamer en van alles 1 aanschaffen, thuisbevallen (?), naar een verloskundige ipv gyn, kan mn eigen auto blijven rijden (was te klein voor 2 beebjes)... Na de bevalling halen we snel het eskimootje op hoor! Die zit daar dan zo alleen te wachten . Na onze Texelvakantie gaan we rond Pinksteren maar een naar een babyzaak. Misschien dat ik dat dán wel durf of zo... Liefs Sassebas
@ sassebas: wat een vreselijk bericht ! Ik hoop dat je de kracht vindt om heel erg te kunnen genieten van het kindje dat wel komt! Verder even een vragen aan de diepvriesexperts. Ik kreeg vorige week een rekening van ruim 600 euri van het bedrijf dat de embryo's invriest. Ik lees overal dat een TP 320 euro kost dus deze rekening verwacht ik na de TP ook nog. Hoe zit het dan als je bij een volgende behandeling weer embryo's laat invriezen, krijg je dan weer een rekening van ruim 600 euro ? Oftwel kosten het invriezen inclusief 1 TP bijna 1000 euro ? Wie heeft ervaring?
invriezen bij fertigen kost 257 euro voor een jaar. bij je 1e poging zitten die opslagkosten er al bij dus een jaar na je poging hoef je pas weer te betalen als je ze wil bewaren....en anders worden ze vernietigd op jouw verzoek of gedoneenrd als je dat liever wil....