Vreemd, ik heb nog nooit een rekening daarvoor gehad. Heb in september 1 cryo gehad, die we in oktober wilden laten terugplaatsen, maar die niet goed ontdooide en daarvoor hebben nooit iets betaald. In december 4 cryo's, waarvan in januari 2 teruggeplaatst. Alleen een rekening gehad van 320 voor terugplaatsen. Nu nog 2 cryo's in de vriezer, maar nog nooit iets betaald voor het bewaren.
Sikki je jaar is nog niet om hihihi in november krijg je wel een rekening als ze dan nog in frier zitten.... maar ja dan ben je al lang en breed swang van die yeti's
Ik vind het wel weer heel vreemd hoor. Bij mij zitten ze net in de vriezer (nog geen 2 weken) en ik heb al een rekening terwijl een ander achteraf een rekening krijgt en weer een ander helemaal geen rekening krijgt. Dat is net met die intakegesprekken. Voor de 1e intake vorige jaar heb ik ook nooit een rekening gehad. Voor het aangevraagde gesprek voorafgaand aan vorige poging kreeg ik rekening van 20 euro (duurde niet langer dan 10 minuten). Voor bloedprikken (buiten de HIV prikken om) bij aanvang 1e poging heb ik ook nooit een rekening gehad. Die administratie is een zootje daar. Ik hoop heel erg dat het lab beter op orde is. Je moet er toch niet aan denken dat ze daar fouten maken.......... Als iemand nog andere ervaringen heeft met invriesrekeningen: ik ben benieuwd!
sassebas wat vreselijk dat jullie 1 kleintje verloren zijn, ik kan me voorstellen dat je onwijs wilt genieten van dat kleintje dat er nog zit...maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk verdrietig is en je je echt wel k*** mag voelen! Roos ik kreeg ook altijd wel een rekening voor het invriezen, maar ik denk dat dat is omdat wij beide in duitsland wonen, mijn ervaring is dan toch dat alles dan heel anders berekent wordt. Zo kon ik ook wel altijd de AH declareren bij menzis. meisjes ik denk aan jullie en leef met jullie mee!!
hallo dames, ik zit net met jullie mee te lezen ik ben 3 jaar bezig en kan niet zwanger worden. ik wil graag weten waarom jullie besloten hebben om de behandeling in dusseldorf te laten doen. als ik dan een groter kan zou hebben zou ik die met beiden handen aan willen nemen groetjes,
Hallo Madchen! Zojuist gebeld door Uber S. Nu weet ik weer waarom we in DD zitten! De kwaliteit van de embryo's valt of staat met de eicel kwaliteit. Nu heb ik een lage eicelreserve, maar dat zegt volgens S niets over de kwaliteit. Mijn kwaliteit is net zo goed als die van een andere dertiger. Alleen zijn het er gewoon wat minder. Onze embryo's zijn ook altijd van klasse 1 kwaliteit geweest. Echter zegt dat een goede dag 3 embryo nog weinig over de verdere capaciteiten van de embryo. De zaadkwaliteit wordt dan weer belangrijk. Alleen met goed zaad is de embryo in staat zich door te ontwikkelen. Met de IMSI hebben ze 2 eicellen kunnen injecteren met type 2 zaad en 2 eicellen met type 3 zaad. Type 3 zaad is slecht en verklaard dus ook waarom de eitjes niet bevrucht zijn. Type 2 zaad is gemiddeld. Waarschijnlijk verklaard dit waarom er geen innesteling heeft plaatsgevonden. De embryo's hebben zich waarschijnlijk niet doorontwikkeld. Uber S gaf ons de keuze om bij een volgende poging de helft met eigen zaad en de helft met donorzaad te injecteren. Hij gaf aan dat iemand in een vergelijkbare situatie hiermee zwanger is geworden. Met de donorembryo's weliswaar. Een heel 'technisch' verhaal, maar voor ons heel verhelderend. Maar we willen nu nog niet een poging doen met donorzaad. Wel zullen we een volgende poging weer met IMSI doen. Dan weten we ook of er dan eventueel wel type 1 zaad is gevonden. Mocht nu blijken dat mijn man geen type 1 zaad heeft, tja, dan moeten we heel goed nadenken over het vervolg. Donoreicellen zal voor de lange termijn dan ook geen zin hebben en blijft voor de korte termijn (ivm mijn eicelvoorraad) donorzaad over. Of adoptie. We willen nog wel vragen of mijn man misschien meerdere donaties kan doen. Eventueel om in te vriezen of om een juiste cyclus te bepalen. Zijn zaadkwaliteit blijkt over de afgelopen 5 ICSI's heel erg te wisselen. Van 5 mln met 5% beweeglijkheid tot 0,9 mln met 50% beweeglijkheid en alles er tussenin. Zelfs nog een keer met 0% beweeglijkheid. Dan is het jammer om mijn kostbare eicellen in die maand te gebruiken voor een ICSI. Sorry meiden, tis een heel verhaal geworden. Maar bv. voor Lindinha is dit misschien wel interessant. Het bevestigt dat IMSI een goede keuze kan zijn om meer duidelijkheid te krijgen. Ga nu maar eens m'n oranje shirt aantrekken om lekker in de wijn en het bier te gaan hangen. We hebben het wel weer verdiend! Schmack! O ja, heb voor 8 mei een echo voor de Yeti's. Aangezien er nu weer aanknopingspunten zijn om even niet aan mijn lichaam te twijfelen kunnen we ze net zo goed gaan ophalen!
Al met al toch weer een positief gesprek dus Sik! Een hoop duidelijkheid gekregen!! Wel fijn denk ik. Ga jij maar lekker verdrinken in het bier en de wijn, volgende maand kan 't niet meer! schmakkie!
Help wie weet raad: Vriendlief heeft vanochtend gebeld voor de uitslag, die was 640 U/l, de assistente wist niet of ik nu zwanger ben of niet, de huisarts zou terugbellen, echter mijn vriend had zelf een afspraak daar om half vijf (blijkt Gordelroos te hebben) en toen vertelde de huisarts dat er iets verhoging was en dat ik een nieuw formulier meekrijg en dan volgende week vrijdag weer moet laten prikken :x Dat was schrikken zou het dan al mis gegaan zijn? Ik zojuist een test gekocht maar die geeft nog steeds zwanger aan. Op internet gezocht en daar lijkt het of dt waarde 640 past bij een zwangerschap van 5 weken, dat zou ongeveer kloppen alleen halen ze daar al die dingen erachter door elkaar en weet ik niet of dat nu precies hetzelfde is. Hebben jullie een idee? Volgens internet zou het dit zijn: vanaf eerste dag van menstruatie - 28 dagen 3 - 426 - 35 dagen 18 - 7.340 (ik was met bloedprikken 33 dagen vanaf menstr.) alleen staat daar dus bij mlU/ML of IU/L Liefs van Shanna
Hoe de assistente weet niet of je nu zwanger bent of niet. Is die zó DOM ofzo. Dat is toch harstikke goed meid, mijn hoogste hcg was 100! Dus je zit echt wel goed hoor proficiat. Wat een stom kuiken die assistente sorry hoor
Nee het is nog erger, de huisarts heeft dit dus ook aangegeven en vriendlief een lab.formulier voor volgende week vrijdag meegegeven. Waar ik zo bang voor ben is dat de komma verplaatst en het dan 6,40 is in plaats van 640 doordat er U/l achter staat en in de schema's staat overal UI/ml XS
Shanna in welke ml of ul het uitgedrukt wordt, 640 is gewoon een goede zwangerschapswaarde hoor...Lichte verhoging zegt de huisarts....heel vreemd.... Aaaa sikki wat klinkt dat als een erg fijn gesprek. We gaan keihard duimen voor die yeti's! enne verhelderend over dat IMSI. Als ik dat dan zo lees dan zou IMSI voor ons niet iets extra's betekenen, immers embryo's nestelen wel in alleen blijven ze niet hangen maar das dan een ander verhaal. Maartje bedankt voor je verhelderende verhalen over de rekening enzo....weten we waar we rekekning mee moeten houden. Sassebas och meis wat verdrietig en dubbel en zo herkenbaar.. Sterkte meid!
Shanna hcg wordt niet uitgedrukt achter de komma dus daar hoef je je niet ongerust over te maken....... Gewoon nog even opnieuwal laten prikken voor zekerheid maar het zal vast goed zijn!
Hallo allemaal, Lang niets meer laten horen maar heb goed nieuws: Ik ben zwanger! Heb afgelopen zondag (4 dagen voor testdatum) voor het eerst een hele lichte test gehad en daarna steeds donkerder. Gisteren (officiele testdag) hcg laten prikken, 310. Wilden het eerst familie etc. vertellen daarom nu pas een berichtje. Wel meegelezen hoor! Bij ons is er ook (zonder ons medeweten) imsi toegepast. Belde hierover, I. zei idd wat vreemd, hebben jullie niet voor getekend, hoeven jullie dus ook niet te betalen. Het is dus wel toegepast (had ze nagekeken). We zijn echt superblij alhoewel het wel heel dubbel is, waarom lukt het bij ons wel de 1e x en duurt bij anderen zolang. Not fair! Met 7,5 wk hebben we de eerste echo en zien we of het er 1 of 2 zijn....spannend, hopelijk gaat alles goed. Voor iedereen een dikke deutsche schmack en succesknuffel!!!
Gefeliciteerd!!!!!!!!Jij stiekemerd, niks laten weten! Had je last van rare kwaaltjes in je wachtweken? Hier namelijk helemaal niks, dus ik begin hem weer te knijpen helaas..
Hi Cilek. Wij hebben in ieder geval ervoor gekozen om een behandeling te gaan starten in Düsseldorf, omdat wij zeer ontevreden zijn over de bekwaamheid en behandeling bij ons ziekenhuis in NL. Ik was nooit langer dan 5 minuten binnen bij mijn gyn. Alles moest vlug, vlug en we werden verder nauwelijks onderzocht. Verder zijn er in NL zoals ik begrepen heb van mijn behandelende gynaecoloog allerlei protocollen en strenge regels waar ze zich aan moeten houden. In Duitsland en België zijn ze wat dat betreft wel verder en niet zo conservatief / streng en kunnen ze andere technieken toepassen die in NL niet toegepast worden. Let wel dat je deze kosten vaak dan niet kan declareren bij de verzekeraar (van de technieken). Bij mij werd bijvoorbeeld al vrij snel duidelijk dat ik resistent was voor Clomid, maar volgeds de protocol moest mijn gyn (dat zei hij dan tenminste) minstens 6 keer proberen, alvorens ze over koneden gaan tot een andere manier van ovulatie inductie. Ik heb nl PCOS. Een regelrechte waste of time dus... Dus wij wilden ons traject vervolgen in het buitenland en wij hebben er alle vertrouwen in dat het in Dusseldorf wel gaat lukken. Mijn eigen behandelende gyn gaf toe dat Dr. S een hele goede arts is...dat was dus wel een geruststelling. "Als je het kan betalen, zou ik het zeker doen", zei hij. X Kroezie
Hee Zara ik heb ook helemaal niets gemerkt, en nog steeds niets, zelfs geen grotere borsten of zo, ik heb totaal geen klachten, dus dat zegt helemaal niets . Nog even volhouden hoor, positief blijven. Knuf van Shan
hallo Kroezie, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg ik ben net begonnen met de bhandeling maar kan er niet tegen dat alles zo lang moet duren misschien is Dusseldorf een beter oplossing voor mij en mijn man. we willen al zo lang kinderen dat elke dag zonder pijn doet. ik wens iedereen heel veel succes en geluk. en hoop meer van jullie te horen(positief hopelijk) groetjes Cilek
hoi Cilek Wat is de reden van jullie onvruchtbaarheid/verminderde vruchtbaarheid? Jullie zijn ook al lang aan het proberen, waardeloos zeg... @Shanna: je geeft me hoop!!
heey kikker gefeliciteerd wat mooi nou op naar de eerste echo en dan hopen dat alles gewoon goed is!!!!