Werkloos

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lypu, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lypu

Lypu Niet meer actief

Hallo Allemaal :D

Sinds 1 juli ben ik werkloos en ik heb daarna ook mijn ww uitkering gehad. Ondertussen ben ik heel hard opzoek naar nieuw werk, ik heb al honderden sollicitaties de deur uit gedaan maar ik ben nog steeds niet aangenomen.

Wel doe ik mantelzorg waar ik een kleine vergoeding voor krijg. Dit is natuurlijk niet genoeg. Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben. Werk zoeken is dus nu nog moeilijker dan dat het al was!

Mijn vriend werkt wel maar dit is net niet genoeg. Hij probeert zoveel mogelijk over te werken maar ook dit kan niet altijd. Volgens mij heb ik ook nergens meer recht op? En hoe kom ik nu aan een baan?

Wij zijn heel blij dat we zwanger zijn, maar werk zoeken word nu wel heel erg moeilijk.

2. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Ik zit in dezelfde situatie, ook werkloos en zwanger en manlief werkt ook over elke dag als t kan..

Zolang het niet zichtbaar is dan zal je er weinig last van hebben, officeel hoef je het pas 3 weken voordat je zw verlof in gaat te melden (de meeste mensen doen dit natuuurlijk niet.. maar dit is wat de wet zegt..)

Kom je niet in aanmerking voor een bijstands uitkering?
    (Check het eens bij de gemeente of op de site van het uwv!)

Ik begrijp dat je ww is afgelopen?

Sterkte iig meis, het is een lastige tijd, maar de aanhouder wint!

3. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Nee ik kom niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering ivm salaris van mijn vriend. Ja mijn ww is afgelopen en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Nu heb ik wel telefonisch contact gehad met een bedrijf en ik krijg volgende week waarschijnlijk een sollicitatiegesprek(hier werd ik nog over gebeld).

Moet ik dan wel of niet zeggen dat ik zwanger ben? Het lijkt me zelf niet zo slim maar ik kan toch ook niet liegen? Ik vind het zo moeilijk. De vraag is natuurlijk OF ik aangenomen word, ik ben nu al bijna een half jaar opzoek. Het is gewoon rot.

4. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hey meis,
    Ja ken het zoeken, ik ben nu sinds ookalweer 5 maanden opzoek en heb ook al eens 2,5 jaar thuis gezeten zoekende naar die ellendig juiste baan..
    (succes daarmee trouwens:))

Balen dat je geen recht hebt op een bijstand uitkering maar wel fijn dat je iig een partner hebt die genoeg verdiend dan (neemt niet weg dat het lastig is en je gewoon geld wilt verdienen enzo hoor!)

Wat betreft dat vertellen, NIET DOEN!

Ik heb zelf ook zon topic geopend laatst, toen was ik 6 weken, mij werd ook afgeraden om het te doen om 2 redenen:
    1: Sommige mensen weten met 5/6 weken nog nieteens dat ze zwanger zijn
    2: je bent nog niet over je "veilige" weken heen..
    ga dat eerst maar die weken volmaken en tot die tijd probeer zo min mogelijk te stressen maar te genieten!":) Good Luck

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Hier ongeveer hetzelfde.. Ook werkloos geworden, maar dan met 9 weken zwangerschap. Nu 13 weken, maar nog niks gevonden, al wel heel veel sollicitaties gestuurd. Ik krijg ook geen bijstandsuitkering en woon alleen dus sta alleen voor de vaste lasten.
    Erg balen dat' t momenteel zo lastig is om werk te vinden!

Ik begin nu een beetje een buikje te krijgen, nog heel weinig, maar vind 't toch lastig om niks te zeggen bij een sollicitatiegesprek..

6. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik ben pas afgestudeerd en wou eerst werk vinden, na drie maanden zoeken wist ik dat ik nog lang zou bezig zijn, omdat er zooooo veel werkloosheid is bij pas afgestudeerden. Omdat het financieel haalbaar was toch besloten voor een kindje te gaan en tussendoor nog iets zoeken om toch iets te verdienen en zoniet wel blijven zoeken zodat ik na mijn zwangerschap vanaf het kan zsm kan beginnen!
    Ik zit ook met het dilemma dat als ik dan op sollicitatie mag het moet vertellen maar denk ook van ja sommigen weten het nu nog niet eens en die weten ook niet hoelang ik het al weet.

Ik vind het echt lastig dat ik geen werk heb maar we konden onze kinderwens echt niet opzij zetten!

In deze tijd is vast werk vinden gewoon niet meer vanzelfsprekend en ga er ook niet op wachten, het komt wel als de vergrijzing optreedt, zwanger of niet ik vind niet snel iets! Ben wel op andere vlakken aan het zoeken maar het is inderdaad zo moeilijk.

Sommige mensen hebben snel een antwoord klaar," je werkt nog niet", heb jij dat ook?
    Maar mijn schoonmoeder zegt, jullie doen het gewoon omgekeerd, eerst een kindje dan werk ipv eerst werk dan een kindje :D als het kan kan ephet, moesten we geen geld hebben zouden we het niet doen :)

Ohia en ik heb ook nergens recht op, vriend verdient genoeg en heb niet gewerkt hiervoor aangezien ik studeerde dus ook geen ww :(

7. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hoi,

Wat vervelend zeg!
    Ikzelf ben vorig jaar juli in de ziektewet beland, mijn contract liep eind februari dit jaar af (zou een vast contract krijgen) maarja niet dus. Heb tot het einde therapeutisch gewerkt. Werk mag ik toch niet meer doen dus had hem toch niet geworden.

Daarna in de ww gekomen (recht op 8 maanden) maar zwanger geraakt en overal solliciteren maar lukt niet.
    Nu met zw verlof en daarna nog 1,5 mnd ww over. Begin april moet ik gewoon werk hebben anders geen geld, behalve van manlief.

Ik ga me inschrijven na de bevalling bij uitzendbureaus en wervingsbureaus. Heb je dit ook al gedaan?

Al heb je maar tijdelijk iets en heb je wat inkomen.

Succes! Het is echt heel vervelend...

Deel Deze Pagina