Onze dochter krijgt om 7.30 uur een fles, gaat rond 9.00 uur weer naar bed en wordt steeds vaker alweer rond 10.00 uur wakker. Nu krijgt ze dus fruit om die tijd. Houden jullie je kindje na t fruit dan gewoon wakker tot de fles of gaat hij/zij eerst weer even naar bed? Weet t niet zo goed..
Misschien kun je haar het fruithapje om 9.30u geven en daarna naar bedje? Misschien dat ze dan tot de volgende fles slaapt. Moet even graven in mijn geheugen hoor, maar zo deed ik het meestal ook, 1.5 tot 2 uur na de eerste fles het fruithapje en dan lekker naar bed. Meestal sliep ze dan tot de volgende fles van 12.30u. Kreeg dus de 1e fles om 8.30u, fruithap rond 10u en dan rond 10.30 ongeveer naar bed. Liefs Jet
Je laat een kind toch alleen slapen als het slaap heeft? En eten als het honger heeft? Dus ik zou gewoon naar je kind kijken, en haar laten slapen als ze wil slapen. Wakker 'houden' vind ik zo kindonvriendelijk.
Ik leg sem meestal wel op bed na het fruit hapje en dan slaapt ie eigenlijk altijd wel 1 uurtje soms wel langer of gaat ie lekker in bed kletsen en rust ie lekker uit
Als ze wakker is krijgt ze de fles (tijdstip hangt er vanaf of ik moet werken of niet), dan gaat ze een kleine anderhalf uur later naar bed omdat ze moe is. Als ze dan wakker word (meestal na een uurtje) krijgt ze een fruithapje. Vervolgens meld ze zich na ongeveer anderhalf a 2 uur dat ze een fles wil. Als ze die leeg heeft is ze lekker moe en rozig en gaat ze weer naar bed. De ene keer slaapt ze dan een uurtje of 2, maar soms ook de hele middag. Ik merk hier dat als ik haar wakker hou ze echt niet te genieten is.
Dit lijkt me t meest handig, omdat ze de ene keer tot 11.30 uur slaapt en de andere keer maar tot 10 uur. Als ze tot 11.30 uur slaapt krijgt ze haar fruit niet meer dus lijkt me niet handig. Bedankt voor de tip!
ook zo rond 7.30 de fles en rond 9.30 fruithapje maar kijk altijd even naar hem of hij moe is zoniet dan niet hij slaapt zo i zo minder nu merk ik maar leg hem wel rond 12.30 even op bed en dan slaapt hij wel altijd een paar uurtjes. het verschild altijd per dag
Mijn kleine man wordt meestal rond half 9 wakker (met uitzonderingen daargelaten want dat was de afgelopen week opeens 09.15 / 09.30 ook erg lekker) Maar al hij rond half 9 wakker wordt krijgt hij rond 10.45 uur zijn fruithapje. Daarna gaat hij naar bed en slaapt hij ongeveer van 10.45 tot 13.00 uur. Daarna krijgt hij zijn brood (maar zover ben je waarschijnlijk nog niet). Ik denk ook dat wanneer je het fruithapje een half uurtje verlaat en je dochter daarna pas op bed legt, misschien wel doorslaapt tot de volgende fles. Een half uurtje kan zoveel uitmaken.