baby 1jr hele lage temp bij slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 01Patricia, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Mijn zoontje van 1 jaar heeft 's nachts / 's avonds bij de avondfles een hele lage temperatuur van 35,4 graden. Wie herkent dit?

Dit is eigenlijk al een hele poos onder de 36 (ligt haast de hele zomer al in een winterslaapzak). Maar nu dus zelfs onder de 35,5. Hij slaapt nu ook in een winterslaapzaak en een romper met lange mouwen. De kamer is normaal van temperatuur. Mijn zoontje heeft nog geen nacht doorgeslapen. Van de kou misschien? Zijn handjes en wangetjes voelen vrij koud. Zijn nekje niet warm maar ook niet steenkoud zeg maar. Een dekentje is geen optie voor hem want hij draait zoveel dat het gevaarlijk wordt.

Ik vind 35,4 wel erg laag... wat vinden jullie? Wat zou het kunnen zijn?

2. Essie3

Essie3 Niet meer actief

ik heb hier geen ervaring mee maar vind het wel laag. Gewoonlijk stijgt toch de lichaamstemperatuur gedurende de dag? Ik zou eventjes de huisarts bellen.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ik heb zelf een lagere temperatuur (+-36.4), maar die is altijd al lager geweest dan gemiddeld. Moeder moest ook tig keer uitleggen dat koorts bij mij op een andere temperatuur begon dan t gemiddelde. Ik lig allang onder een winterdekbed en dan moet de winter nog beginnen! Of t een verband heeft geen idee, ik zou verwachten dat warmte sneller warm zou voelen als je zelf een lagere temperatuur hebt en koude pas later koud voelt. Maar ik ben echt een mega koukleum zomer en winter door.

Vriendin van ons heeft een nog lagere temperatuur dan ik die hangt rond de 36. Dat is dan weer geen koukleum al heeft ze wel veel last van dr handen als t kouder wordt maar dat is eerder reumatisch.

Dochter draait netjes 37.0-37.3 in de ochtend afhankelijk hoe wakker ze is met meten, de laagste temp tot nu toe (nu 9mnd) gemeten is 36.8 (was nog in de afgelopen winter) maar goed, we meten niet alle dagen.

Zij heeft heel de zomer juist alleen in een pyjama met korte mouw gelegen zonder slaapzak en zonder lakentje. Stikte de moord anders in haar kamer (zuid westen met enkel glas), sinds een paar weken pas een zomer slaapzakje aan. Wat dat aangaat lijkt zij op dr vader, heeft t altijd warm en nooit koud.

Hoe is de temperatuur op de dag? Want in diepe slaap zakt hij altijd wel (bij de een meer dan bij de ander) en meet je optisch of rectaal? Het gaat om de kerntemperatuur, die kan je t beste rectaal meten bij die kleintjes. Kan prima zijn dat je kindje gewoon een lage basistemperatuur heeft, dan heeft papa dat allicht dan ook (of opa/oma).

Schoonzus heeft overigens gehad dat haar thermometer kapot was en ze die kleine maar bleven stutten met warme kruiken de eerste dagen, totdat bleek dat de thermometer stuk was. Manneke heeft t heel erg warm gehad. Maar gezien je beschrijving van koude handjes e.d. denk ik niet dat je daar bang voor hoeft te wezen.

Aangezien je kindje wat ouder is, je kan evt een warme kruik neerleggen, als hij daar op af gaat en wellicht dan wel langer doorslaapt is t allicht toch een warmte dingetje wat hij zoekt. Niet helemaal monkeyproof test want warmte is altijd wel fijn en die kruiken koelen redelijk vlot af.

Evt. electrische deken kan je proberen als je die toevallig in huis hebt en t aandurft (ik vind ze zelf eng, al helemaal in combi met een kleintje en t evt. doorlekrisico) maar zou dat alleen doen om te kijken of dat de reden van het steucturele niet doorslapen zou kunnen zijn. Dan kan je dat namelijk al of niet uitsluiten.

Mocht dat warmte verhaal toch een dingetje zijn, je kan altijd nog zo'n texels schapenwollen deken op t matras leggen onder je matraslaken, geloof dat er ook matrastoppers van zijn. Het neemt vocht op en reguleert warmte. Ik had m op mn luchtbedje in t naseizoen, dat scheelde toch een hoop!

Sommige mensen draaien op een lagere temperatuur, net zo goed als dat er mensen zijn met een structureel lagere bloeddruk (ik heb beiden).

Maar hoe was zijn temperatuur in de kraamperiode dan vraag ik me af, toen is hij ook gemeten.

Bij mij als baby was hij ook al lager, maar omdat ik gewoon happy en content was hebben ze dat geaccepteerd als 'mijn temperatuur' hij zakte zonder kruik ook niet verder o.i.d.. Overigens wel met de uitdrukkelijke waarschuwing dat verhoging en koorts dan dus ook eerder waren dan volgens de boekjes.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik vind het laag en hij lijkt er zelf ook niet happy mee.
    Ik zou hem een warme pyjama aan doen of nog een dikkere slaapzak.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Ik zou voor de zekerheid even de batterijen van je thermometer verwisselen of een andere proberen. Misschien is hij wel kapot. En anders toch even contact opnemen met de huisarts.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Zou beginnen met over romper een pyjama en en een dekentje over de slaapzak. Bij een kind wat een is , is een dekentje ( geen dekbed) echt niet gevaarlijk hoor.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou dikker aankleden. Pyjamaatje in de slaapzak + evt. dekentje.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Hier gebruiken we geen deken, madame pakt dr speen uit dr mond en legt m naast zich neer (heup / zij hoogte) en zodra ze m gaat missen duikt ze er achteraan en legt dr hoofd neer waar ze m vindt. Menig keer dus met dr koppie onder een dun lakentje gevonden dat ze lag te pitten. Deze versie is dus niet deken geschikt :)

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je zou een wollen romper, eventueel in combi met zijde aan kunnen doen. En een wollen deken.

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wat gebruik je voor thermometer?
    Bij een oorthermometer moet je nog 0,5 graad optellen.
    Handjes mogen 's nachts koud voelen, de nek moet idd wel normaal aanvoelen.
    Ik zou inderdaad ook een pyjama aantrekken. Hier liggen/lagen ze in de winter met pyjama, slaapzak en deken.
    Misschien anders zo'n ergopouch slaapzak aanschaffen? Flink prijzig, maar het wel waard hoor ik altijd.

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou ook beginnen wat warmer aan te kleden, ik heb geen idee wat de temp van onze dochter is snachts maar ze slaapt momenteel ook in een romper lange mouw, pyjama en een winterslaapzak. 35,4 vind ik wel erg laag

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Hoe neem je de temp op ?

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Waarom eigenlijk de keuze voor alleen een romper en geen pyjama? :)

14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik zou met deze temperaturen wel een pyama aan doen hoor!
    Mijn meisje krijgt een romper, pyama en slaapzal aan. Daaroverheen een lakentje en katoenen dekentje. Negen van de tien keer duikt ze daar ook onder vandaan maar in de nacht denk ik haar toch nog even toe.

15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou ook gewoon warmer aankleden hoor.

Mijn zoontje ligt nu al met een rompertje en 2 slaapzakken over elkaar aan. Dekentje kruipt ie onder uit. Maar 2 slaapzakken gaat prima.

Gewoon lekker warm inpakken als ie zo koud aanvoelt.

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
  17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Ik zou haar wat warmer aankleden. Een pyjama over haar rompertje en dan een slaapzakje. Eventueel een kruikje erbij. Of het bedje voorverwarmen met een kruik?

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.371
    113
    Idd warmer aankleden. Onze jongste was een koukleum. Geen idee wat zijn temperatuur was, wij hebben dat na de kraamweek nooit meer gemeten eigenlijk, behalve als hij echt koorts had. Maar hij sliep met 1 jaar met deze nachttemperaturen in een romper, dikke pyjama, dikke winterslaapzak, lakentje en vaak 2 dekentjes. Toen het echt tegen het vriespunt was een puckababy slaapzak, die is echt super warm. Maar toen sliep hij wel boven en daar is het in de winter bijna net zo koud als buiten. Maar met net 1 nog bij ons en echt een stukje dikker aangekleed.

Deel Deze Pagina