Klinkt vreemd onderwerp maar zo is het wel. Ik zat op het balkon met manlief, zie ik een man spullen uitladen (ws. dagje strand ofzo), doet heeeeeel zachtjes de deur dicht en loopt weg. Zie ik tot mijn verbazing een jochie in de auto liggen!!!!!! Even wachten: nee papa komt niet terug. Dus ik politie gebeld. Nee mevrouw, we hebben het druk, kunt u zelf even polshoogte nemen bij de mensen? (weet waar ze wonen) Ik doen. Hoor ik de vrouw stofzuigen en verder hoor ik niks. Ik wacht 1 minuut en heb aangebeld. Vrouw doet open, dus ik zeg: "is dat uw zoontje in de auto?" "JA HOEZO??" "Nou neem mij niet kwalijk, ik hoor zulke rare dingen tegenwoordig, ik wilde even checken of alles in orde was." "Ja hoor, prima. Hij staat onder ons balkon en we hebben toezicht op hem." "Oké dan, prima. Sorry hoor, maar ik dacht even aanbellen." Vrouw doet de deur dicht en ik ga weer naar boven. Ik kan wel JANKEN. Is dit nou normaal of ben ik gek ???
Tja... het zou mijn ding ook niet zijn maar.. in alle eerlijkheid heb ik mijn kind ook wel eens laten slapen in de auto maar die staat dan op eigen terrein (en NIET in de warmte) Ik vind het trouwens te zot voor woorden dat de politie hierop niet wenst te reageren gezien het weer!:x
Pff echt niet normaal!!! Weet je wel hoe heet het word in een stilstaande auto! Ik weet zelf al niet hoe snel ik uit de auto moet komen!!! Ik zou nog een keer politie bellen en overdrijf dan maar dat je denkt dat het niet goed gaat met de kleine en de ouders hem er niet uit halen..! Wat een debiele ouders zijn er ook!!
Vind dit echt belachelijk !!!! Pfff wat moet je hier nou mee . Zou het ook niet weten . Slaapt het jongetje ? Staat de auto ook in de hitte ? Ik vind dit zowizo niet kunnen . Maar daar moeten ze zelf over oordelen tenzij het in levensbelang is ? Dus echt heet in de auto ofzo ?? Wat een gestoord mensen !!! Hoe oud is het jongetje ongeveer ?
In de zon of in de schaduw? Deur/raam open of dicht? Ik heb namelijk vorige week onze jongste ook even laten liggen in de auto, toen we terugkwamen van een midweek weg. Ze sliep net en wordt altijd wakker als we haar uit de auto halen, om dan dus niet meer in slaap te komen en wel megachagrijnig van vermoeidheid te zijn... Het was warm, dus ik heb de achterklep open gezet en zo heeft ze haar slaapje nog even af kunnen maken. In de zon met deur dicht is natuurlijk gewoon gevaarlijk
ik vind dit gestoord! niet te begrijpen dat de politie het te druk heeft, op zulke dingen mogen ze van mij boetes geven van duizenden euros! 1000 euro per 5 minuten ofzo!!! vorige week was ik bij de ah, ik had mijn auto zeer dicht bij de karren gezet, 5meter afstand, ik zette dylan in de auto en zette heel snel mijn kar weg, ik was binnen 10seconden terug. 2 meiden hadden dat niet gezien, ze liepen naast mn auto en keken naar mijn baby, ik vond het leuk die oplettendheid want je hoort zulke rare dingen als ik ooit zoiets zie, maakt niet uit waar dan zal ik bij de auto blijven staan, na 3min de politie bellen als de ouders er nog niet zijn en na 10min zorg ik wel dat ik een raampje openbreek met zulke temperaturen, mag dat? als ik onmiddelijk zie dat de baby het moeilijk heeft dan tik ik wel onmiddelijk een raampje open als het veiliger is voor de baby tja,...hoe breek je dan dat raampje open zonder de baby te verwonden? glas kan ver springen he? ts walgelijk vind ik dit, zit het kleintje er nog in?
Het jochie slaapt, is ongeveer een jaar of 3 en de auto staat redelijk in de schaduw met 1 raampje open. Er komt dus nog wel frisse lucht binnen. Maar toch.... ik vind dit niet normaal. Even zonder toezicht en je kind zal maar uit de auto gerukt worden kijk maar naar Maddie, dat kind is al bijna 6 jaar spoorloos Ik denk dat ze heeeeeeeel erg geschrokken zijn want de auto en het kind is weg pfoe voel ik me weer beter
Als je weet waar die mensen wonen, waarom bel je dan eerst de politie? Dat snap ik gewoon niet. Verder mis ik wat informatie over de situatie om te kunnen beoordelen of ik dit om te janken vind, of eigenlijk wel oké. Ik heb mijn kinderen ook wel eens in de auto laten slapen. Altijd op een plek waar ik de auto kon zien (en een keer in de afgesloten parkeergarage onder ons huis met de babyfoon in de auto), nóóit in de zon en iedere paar minuten even checken of ze niet al wakker waren. Meestal blijf ik erbij in de auto zitten als ze nog slapen en ik ze niet wil wekken, maar onder de hierboven beschreven omstandigheden zie ik er geen probleem in om toch vast naar binnen te gaan. Ik geloof er gewoon niet zo in dat er achter iedere boom een potentiële kinderdief klaar staat. Maar goed, als jij in die situatie wel een probleem zag is het alleen maar goed dat je even bij ze hebt aangebeld. Het gebeurt ook wel eens dat mensen hun kind in een snikhete auto vergeten. Dan ben je alleen maar dankbaar dat iemand aan de bel trekt...
Ik zag het als een probleem ja. Ieder jaar en ieder jaar hoor je het weer: kind overleden in snikhete auto. WANNEER LEREN ZE HET NOU EENS !!!!!!!!!!!! Dat jij niet snapt dat ik de politie belt, is jammer. Ik ondernam gewoon meteen actie. Dat was het eerste wat ik deed. als ik haar al hoorde stofzuigen, hoe had ze dan moeten horen dat ik aanbelde???
Dan vind ik er niets mis mee: raam open zorgt voor voldoende ventilatie en ze houden 'm vanuit huis in de gaten. Kinderrovers, daar ben ik persoonlijk nooit zo bang voor. Dat kan ook gebeuren als je kind van 4, 5 of 6 straks alleen in de speeltuin speelt. Of eigenlijk: dat kan ook gebeuren onder jouw toezicht: als er een gek is die jouw kind wil, kan die het gewoon grijpen. Als je daar allemaal rekening mee zou moeten houden, kun je helemaal niets anders meer dan binnen in je huis zitten en hopen dat er geen brand of aardbeving komt
Zo laat ik lemm ook wel eens achter in de auto. Vanuit de woonkamer op 1 hoog zie ik de auto die staat voor de deur. Ontvoerders etc sja het is een ontzettende enge gedachte die je denk ik als moeder zijnde altijd wel hebt maar die je ook zal moeten loslaten. Desalniettemin vind ik het goed van je dat je het even navraagt.
Vind het op zich ook goed dat je oplettend bent maar als je gelijk had aangebeld wist je toch dat het goed zat, dat het niet jou ding is oké maar jeetje....Ik heb ook wel eens besloten toen ik van boodschappen af kwam gelijk door te gaan naar m'n moeder omdat zoon in de auto in slaap was gevallen, zo kon ie mooi doorslapen...moest wel even wat spullen pakken binnen en wat boodschappen uitladen dus auto op het pad geparkeerd, in de schaduw en raampje open...
No way dat ik mn zoontje in de auto laat, ondanks dat hij ligt te slapen.. Na 2 tellen is het al bloedheet in de auto. Eerst gaat hij uit de auto en de spullen komen wel een keer, zo denk ik tenminste haha. Gisteren ook na een dagje shoppen, eerst kleine man eruit en dan ergens als het weer rustig is de auto leeg lopen *mits het boodschappen zijn dan wel eerder hahaha bah bedorven eten*
Als je toch ziet dat die ouders thuis zijn ga je toch eerst aanbellen? Echt niet dat ik dan direct de politie bel, snap wel dat ze hebben gezegd dat je eerst zelf even moest checken... Het is niet dat wij onze zoon dagelijks in de auto laten, maar het is weleens voorgekomen dat we bij mn ouders aankwamen en hij net heerlijk lag te slapen! Nou, auto voor het raam geparkeerd, raampje open en lekker laten tukken... Goed dat je het even checkt, maar ik zou niet zo snel in 'paniek' raken...
Ik vind het wel goed dat je oplettend bent hoor. Ik vind sommige ouders vaak zo makkelijk met bepaalde dingen... Alleen in dit geval had ik er nog niet zo'n punt van gemaakt. Je zegt dat de auto in de schaduw stond met een raam open, kindje kan dus niet stikken van de hitte ofzo... Wat ik wel onverantwoordelijk vind is dat de moeder gaat stofzuigen en op dat moment dus geen oogje in het zeil kan houden op haar kind die in de auto ligt te slapen. Maar ik weet niet of de vader aan het opletten was ofzo?
Ik heb dat wel eens gedaan bij het huis van m'n grootouders. Zoon sliep net en als hij uit de auto wordt gehaald, is hij gelijk wakker. Eén keer beik er in de auto bij blijven zitten. Andere keer ben ik in de keuken gaan zitten. (De auto staat dan op de oprit voor het keukenaam.) Natuurlijk wel rekening houdend met temperatuur enzo.
Tsja, zon schaduw, draaiende auto met airco? Zoalng de temperatuur in de auto goed is en je hebt echt zicht (en gehoor) wat er in de auto gebeurt vind ik het niet erg.... Ik kan uit ervaring zeggen dat het soms héééél fijn is als je kleine eindelijk even slaapt! Trouwens, de auto kan toch gewoon op slot met de reserve sleutel? Doen wij wel.
Ik zou trouwens ook niet de politie bellen (tenzij ik bij de auto gevoeld heb dat het verstikkend heet is...) Kan me echt voorstellen dat ze dan iets beters te doen hebben...