Help baby 5 maanden gaat pas om 01:00/02:00 de nacht in

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama201, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hallo mijn bijna 5 maanden oude baby gaat pas ergens tusse. 01:00 en 02:00 de nacht in sinds we terug van vakantie zijn ervoor was dat ergens tussen 22/00 en 23:00

Ik heb al geprobeerd hem ochtend vroeg waller te maken als de andere kids naar school gaan nou dan is die de hele dag niet te genieten

Overdag doet die slaapjes van maximaal 30 minuten

Als die bijvoorbeeld om 01:00 gaat slapen dan slaapt die ook door tot 13:00 uur wel met voedingen ertussen

Iemand tips of zelfde meegemaakt

Ik geef bv

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik voel me dan hele dag zo op omdat zo laat pas kan gaan slapen hij is dan ook vrolijk en wilt spelen maar niet slapen hij slaapt in ledikant op onze kamer en dat gaat prima neem Hem niet i bed

Laten huilen geen optie dan worden de andere wakker die hun slaap hard nodig hebben

Ik ga meestal terug slapen ochtend maat vind dit eigenlijk zonde vd dag

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien tijd om eens proberen hem in zn eigen kamer te leggen?

Misschien kan hij dan wat meer zijn rust vinden?

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    En als je hem na de avondfles in bed legt, hoelaat wordt hij dan wakker?
    Misschien eens proberen he, dan went hij vanzelf aan het vroegere uur van opstaan misschien

Tegen zo een uren zou ik ook niet kunnen, lig ook graag optijd in bed.

En idd misschien op zijn eigen kamer leggen, iets erbij leggen wat naar jou ruikt

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja eigen kamer zit er niet in me twee zoontjes delen een kamer en dochter eigen kamer die zijn al niet groot

Ja hij gaat on 20u naar bed na de voeding valt die in slaap hij krijgt borstvoeding rest gaat ook slapen en maak het donker maar na uurtje word die wakker en is dan klaar wakker

En dan rond uur of 23 uir gaat die weer richting bed na nog wat te drinken e dan na een uurtje weer hetzelfde voorheen bleef die dan slapen maar sinds terug komst vd vakantie niet meer tijdens de vakantie was er ook geen probleem

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dus even opsommen; om 20:00 gaat hij naar bed, om 21:00 is hij dan wakker en om 23:00 gaat hij pas weer naar bed? Dus als ik het goed begrijp is hij 2 uur wakker voordat hij weer naar bed gaat.

Elk kind is anders, de een doet het goed om alles op verzoek te doen de ander doet het goed op een strak regime... Met 5 maanden paste ik dat ook toe omdat ZL dat duidelijk nodig had (sindsdien gaat het super goed met hem) is misschien niets voor jou maar misschien het proberen waard als je dat al niet doet. Dit was zijn schema Mey 5 maanden.

7:00 wakker fles
    8:15 beetje fruit
    8:45 naar bed
    11:00 fles
    13:00 naar bed
    15:00 fles
    16:15 naar bed
    17:00 beetje groente
    18:30 bad
    19:00 fles met rijstebloem en daarna naar bed

Soms sliep hij tot 7:00 en soms wilde hij om 4:00 wat drinken. Ik maakte hem iig niet wakker om 23:00. En heel veel voorspelbare rituelen en patronen zodat hij weet wat er gaat gebeuren. Het koste heel wat werk en tranen hier maar het werkte uiteindelijk erg goed.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Heb je baby in een droomritme wel eens gelezen? Ik zou die methode als ik jou was eens proberen in combinatie met iedere ochtend de dag beginnen op een dag dat het jou en de rest van je gezin uitkomt. Waarschijnlijk ben je wel een tijdje bezig met veel korte slaapjes en snel weer moe in het begin, maar dat is het op de lange termijn wel waard denk ik.

Deel Deze Pagina