dutjes tijdens uitstapjes?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaAug2014, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter slaapt echt niet in een buggy of wandelwagen. Veel te gezellig allemaal. Wij gaan volgende week naar de Efteling maar dan slaapt ze in de auto heen en terug.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben weer benieuwd volgende week met dochter van dan net 1.
    Mijn zoon sliep goed in de buggy.
    Mijn dochter is een dame die alles wil zien en bijhouden!!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hebben ze altijd al in de wagen geslapen, wel duidelijk moment inlassen dus eten, schone luier, en nu ga jij slapen. Plat leggen, zonnekap dicht en in een hoek of wandelen. Gaat altijd goed. En anders gaan we om een uur of 3 in de auto en slapen ze dan wel. Maar hier is van het begin af aan veel in de wagen of draagzak geslapen dus nooit een probleem geweest.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Denk dat het ook aan het karakter van je kind ligt hoor.
    Bij mijn zoon kon je dit goed.
    Mijn dochter krijg je dit niet gedaan haha

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben hierin met de jongste heel "slecht". Om heel eerlijk te zijn slaapt ze 95% van haar slaapjes overdag in de wagen. De oudste is gewoon geen binnenzit kind en ook al te oud om alleen tevreden te zijn met hele minimale uitstapjes zoals boodschappen doen, dus we gaan op de dagen dat we thuis zijn vaak of de hele dag of twee dagdelen weg. Gelukkig slaapt de jongste net zo goed in de wagen als in bed. Ik gooi wel altijd een vrij dikke, donkere deken over de wagen heen, waardoor het heel donker wordt en de wagen kan helemaal plat (en zo praat ik het altijd maar weer goed voor mezelf...). :)

6. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Als we thuis zijn slaapt ze gewoon in bed. Maar als we weg zijn slaapt ze gewoon in de buggy. We houden er zelf nooit zo een rekening mee of ze nog moet slapen of niet
    Heeft ook geen vaste tijd om te slapen. Ze slaapt dan gewoon lekker in de buggy.

7. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik heb even een paar dagen meegelezen ivm onze vakantie. Gisteren aangekomen op bestemming en we gaan het meemaken. Ze slaapt meestal van 10:00-11:30 en 14:30-16:30.
    Een vd twee willen we in dr bedje laten doen en de ander tijdens uitstapje. Waarschijnlijk niet iedere dag. We zijn heel benieuwd want sinds ze uit de ligbak is, hebben we dit niet meer gedaan

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Grappig altijd dat ouders uitspreken dat als je iets vanaf dag 1 doet een kindje er voor altijd wel aan zal wennen. Vaak zijn dit dan de baby's die weinig problemen hebben met slapen/eten (wat het onderwerp dan ook is). En wat nou als je kindje niet goed eet of moeilijk slaapt met geluiden om zich heen en niet in slaap kan vallen in de buggy, ligt dat dan aan de aanpak van de ouders?
    Ik denk het niet. Ieder kind is anders.
    Die van mij sliep een tijdje alleen maar bij me, weer een hele tijd daarna alleen in totale rust in bedje en nu valt hij in de buggy wel in slaap als we een rustig plekje opzoeken en gaan wiebelen met de wagen. En in de draagzak sneller, in 2 minuten knock out.
    In het verleden behaalde resultaten bieden niet altijd garantie voor de toekomst. :D

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    als ik weg wil dan wil ik weg en slapen ze maar in de auto of in de wagen :D Maar heb wel 3 kinderen die het erg makkelijk pikken. En de jongste heeft sowiso nog weinig regelmaat erin dus daar is niet mee te plannen (en ze moet mee in het ritme van de ouderen).

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat makkelijk als je kind overal wil slapen en dan ook nog vrolijk wakker wordt ;)

Ik heb niet zo'n kind. Vanaf dag 1 slaapt hij alleen goed in zijn eigen bedje, in het donker en zonder geluid. Wennen aan iets anders lukt niet. Op de opvang slaapt hij dan ook aanzienlijk minder dan thuis. Op vakantie of met een dagje weg plannen we echt om zijn slaapjes heen. Anders hebben we een zoontje dat de hele dag overstuur is, en hebben wij als ouders ook een zware dag.

Deel Deze Pagina