Een vraagje, ik hoop op enige herkenning ( en tips!) Ik heb denk ik al drie weken het probleem dat mijn zoon van 6,5maand rond 4:00 in de nacht wakker wordt. Het is dan ook gelijk huilen! Normaal ging het speentje erin en hij ging weer verder, maar dat lijkt nu niet meer te helpen. Ik pak hem dan toch uit bed en hij wordt dan weer rustig, maar bij het terugleggen begint het probleem:huilen! Dus langer zitten, soms een uur en dan wil het nog wel eens lukken. Anders een flesje en dan gaat het wel weer. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij is wel 3 weken bezig met tandjes, 1 is er bijna door. Hij zit ook elke keer aan zn oortjes te friemelen, maar ik denk dan tandjes. Ook was hij 3 weken geleden verkouden, maar dat is nu over. Mijn zoon heeft overigens nooit een nacht doorgeslapen, ja 1 keer van 11 tot half 6. Maar daar blijft het bij. Is het een sprong, tandjes, verlatingsangst, oorontsteking??? Ik weet het niet meer, maar een keer doorslapen zou zo lekker zijn. Of gewoon het speentje erin en weer verder, ook goed!
Meeste kindjes zijn gehele nacht aan het spoken met een oorontsteking, maar ik zou dat eerst uitsluiten. Honger kan ook?
Heeft hij niet gewoon honger? Ik zou eens proberen om hem meteen een flesje te geven, kijken of je dan weer binnen een kwartiertje in bed ligt.
Zou ook kunnen maar normaal kon hij het ook gewoon uithouden. En ben bang als ik toegeef met een flesje dat het een gewoonte wordt. Maar vanmiddag even naar de huisarts, ik ben benieuwd! (Ze begonnen al te piepen dat t niet klonk al oorontsteking)
Ik heb dit ook gehad met mijn zoontje en hier was het kwestie van volhouden. Al het andere was uitgesloten. Dus steeds om de 5/10/15 enz minuten even naar hem toe gaan om te laten weten dat ik er voor hem was. Kan sprong zijn of verlatingsangst. Succes ermee!
Als je hem rustig krijgt met een klein flesje zou ik dit vooral doen. Geeft jullie meer nachtrust dan een andere methode. Mocht het over een tijdje toch een gewoonte worden kun je deze altijd weer afwennen. Maar vaak hebben ze het nodig en komen ze niet meer als ze het niet meer nodig hebben