Hallo meiden, Wij zijn al een tijdje aan het nadenken over een leuke meisjesnaam. Nu dachten wij aan de naam Holly. Helaas hoorden wij laatst iemand zeggen over die naam hem ordinair te vinden en rottig af te korten. Dat laatste geef ik die persoon gelijk in, maar ordinair? Wat vinden jullie?
Hmm ik vind hem eerlijk gezegd wel een tikkeltje tokkie inderdaad. Molly vind ik dan alweer wat leuker.
Holly vind ik echt een typisch Amerikaanse naam. En voor in Nederland beetje tokkie. Andere opties voor een Engelse-talige naam dan zijn Ivy of Maggie misschien opties?
Heb de naam hier in Nederland nog niet gehoord, maar vind het wel een leuke naam ook niet ordinair o.i.d. Zou wel nagaan of de naam bij de achternaam past, dat vind ik namelijk wel een nadeel van zo'n Amerikaanse naam, dat ze niet altijd mooi klinken bij Nederlandse achternamen.
Ik heb mensen wel vaker horen zeggen dat ze die naam ordinair vinden. Ik zelf vind dat echter totáál niet. Ik vind het een hele mooie natuurnaam (holly = hulst) ♡ Als tweede denk ik aan de lieve Holly Mae Brood (dochter van wijlen Herman Brood). Bedoelen ze met 'rottig af te korten' dan dat het 'Hol' wordt (ander woord voor kont/billen/gat), of echt dat het lastig af te korten is? In het eerste geval zou ik daar schijt aan hebben. Dat gaan ze toch nooit zo zeggen. In het tweede geval zie ik ook het probleem niet. Een naam hoeft echt niet gemaakt te zijn om af te korten. Zonde juist als dat wel gebeurt, als je het mij vraagt..
Ik vind het een vrolijke, leuke naam! Ik zie een heel lieve, enthousiaste en vrolijke vrouw voor me. Je hoort het niet zo vaak, maar juist daarom een leuke naam. Zou eigenlijk niet weten wat voor tokkie associatie je hierbij kunt krijgen.
Ik vind Holly prachtig! ♡ Namen hoeven echt niet persé afgekort te kunnen worden hoor. Mijn beide dochters hebben een naam die ik eigenlijk nooit korter maak, nou dat klopt ook niet denk ik, de jongste verkort ik weleens, maar de oudste nooit. Je kunt altijd nog een koosnaampje geven, dat is ook vaak handig. Ik ben sowieso niet echt van t afkorten, kort zelden mensen hun naam af, je heet toch gewoon zoals je heet?
Als Engelse kan ik je vertellen dat Holly echt geen ordinaire naam is. Gewoon een schattige, Engelse naam voor een meisje. Sowieso is de persoon degene die de naam tokkie maakt of niet, als jullie geen tokkie gezin zijn, is het geen tokkie naam ;p.
Ik vind Engelse namen niet per definitie tokkie, dat lijkt men wel snel te vinden. Ik vind Holly neutraal, niet mijn smaak, maar ik heb er ook geen negatieve associatie bij.
Ik vind hem niet ordinair. Eigenlijk ook nog niet gehoord in mijn omgeving, maar zou dat zeker niet raar vinden of er iets raars van vinden. Zou hem zelf niet zo snel geven maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
hier sluit ik me bij aan... niet super ordinair - maar wel neigend naar. Terwijl Molly dat totaal niet heeft. En ik vind Holly ook wel een pestgevoelige naam... tja... inderdaad door het 'Hol' . Ook al vind ik verder de enige Holly die ik ken (holly mae brood) een hartstikke leuke vrouw (voor het moment dat ik haar zag bij 'de verraders) . Maar ik zou er zelf voor mijn kind dus niet voor kiezen.