Wat vinden jullie van deze meisjesnaam ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Esther1988, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1988

Esther1988 Nieuw lid

27 dec 2021
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hallo meiden,

Wij zijn al een tijdje aan het nadenken over een leuke meisjesnaam. Nu dachten wij aan de naam Holly. Helaas hoorden wij laatst iemand zeggen over die naam hem ordinair te vinden en rottig af te korten. Dat laatste geef ik die persoon gelijk in, maar ordinair? Wat vinden jullie?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind 'm best leuk. Zou de naam zelf niet kiezen, maar ordinair vind ik 'm zeker niet.

3. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Waarom moet het dan af te korten zijn?

Het is imo geen ordinaire naam. Gewoon een Engelse naam.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Hmm ik vind hem eerlijk gezegd wel een tikkeltje tokkie inderdaad. Molly vind ik dan alweer wat leuker.

5. Milja

Milja Actief lid

16 dec 2018
    234
    147
    43
    Vrouw
    Holly vind ik echt een typisch Amerikaanse naam. En voor in Nederland beetje tokkie.
    Andere opties voor een Engelse-talige naam dan zijn Ivy of Maggie misschien opties?

6. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Heb de naam hier in Nederland nog niet gehoord, maar vind het wel een leuke naam :) ook niet ordinair o.i.d.
    Zou wel nagaan of de naam bij de achternaam past, dat vind ik namelijk wel een nadeel van zo'n Amerikaanse naam, dat ze niet altijd mooi klinken bij Nederlandse achternamen.

7. RosaIris

RosaIris Actief lid

4 jun 2020
    195
    141
    43
    Vrouw
    Ik heb geen tokkie-associaties bij deze naam. Kan prima!

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb mensen wel vaker horen zeggen dat ze die naam ordinair vinden.
    Ik zelf vind dat echter totáál niet.
    Ik vind het een hele mooie natuurnaam (holly = hulst) ♡
    Als tweede denk ik aan de lieve Holly Mae Brood (dochter van wijlen Herman Brood).

Bedoelen ze met 'rottig af te korten' dan dat het 'Hol' wordt (ander woord voor kont/billen/gat), of echt dat het lastig af te korten is?
    In het eerste geval zou ik daar schijt aan hebben. Dat gaan ze toch nooit zo zeggen.
    In het tweede geval zie ik ook het probleem niet. Een naam hoeft echt niet gemaakt te zijn om af te korten. Zonde juist als dat wel gebeurt, als je het mij vraagt..

lorreke vindt dit leuk.
  9. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik vind het een vrolijke, leuke naam! Ik zie een heel lieve, enthousiaste en vrolijke vrouw voor me. Je hoort het niet zo vaak, maar juist daarom een leuke naam. Zou eigenlijk niet weten wat voor tokkie associatie je hierbij kunt krijgen.

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik vind Holly niet af, leuke naam hoor maar ik weet niet.
    Misschien wel door de Holly Mae Brood.

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind Holly prachtig! ♡
    Namen hoeven echt niet persé afgekort te kunnen worden hoor. Mijn beide dochters hebben een naam die ik eigenlijk nooit korter maak, nou dat klopt ook niet denk ik, de jongste verkort ik weleens, maar de oudste nooit. Je kunt altijd nog een koosnaampje geven, dat is ook vaak handig.
    Ik ben sowieso niet echt van t afkorten, kort zelden mensen hun naam af, je heet toch gewoon zoals je heet?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Ik heb ook geen tokkie associaties! Maar ben er ook geen fan van.

13. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Als Engelse kan ik je vertellen dat Holly echt geen ordinaire naam is. Gewoon een schattige, Engelse naam voor een meisje. Sowieso is de persoon degene die de naam tokkie maakt of niet, als jullie geen tokkie gezin zijn, is het geen tokkie naam ;p.

14. Beachlover01

Beachlover01 Nieuw lid

28 dec 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    ik vind holly echt heel erg leuk!!

15. Miirte

Miirte Lid

14 dec 2019
    37
    18
    8
    Vrouw
    Ik vind het wel wat ordinair.

16. Aries

Aries Niet meer actief

Ik vind Engelse namen niet per definitie tokkie, dat lijkt men wel snel te vinden. Ik vind Holly neutraal, niet mijn smaak, maar ik heb er ook geen negatieve associatie bij.

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik vind hem wel lief, en zeker niet ordinair!

18. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.571
    3.904
    113
    Vrouw
    Ik vind hem niet ordinair. Eigenlijk ook nog niet gehoord in mijn omgeving, maar zou dat zeker niet raar vinden of er iets raars van vinden.
    Zou hem zelf niet zo snel geven maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik vind 'm niet ordinair. Hele leuke naam!
    Alleen de afkorting is wat minder idd

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan... niet super ordinair - maar wel neigend naar. Terwijl Molly dat totaal niet heeft.
    En ik vind Holly ook wel een pestgevoelige naam... tja... inderdaad door het 'Hol' . Ook al vind ik verder de enige Holly die ik ken (holly mae brood) een hartstikke leuke vrouw (voor het moment dat ik haar zag bij 'de verraders) . Maar ik zou er zelf voor mijn kind dus niet voor kiezen.

Deel Deze Pagina