Bevallingsdatum geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bebis, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hi dames! Binnenkort krijg ik te horen op welke datum mijn geplande keizersnede plaats zal vinden. Ik heb begrepen dat het vanaf de 38 weken en in ieder geval voor de uitgerekende datum zal plaatsvinden.

Hoe is bij jullie de datum gepland? Mochten jullie een dag kiezen? Werd de baby met 38 weken gehaald als hij bijvoorbeeld ‘groot’ was of lieten ze de baby juist zitten tot aan de uitgerekende datum? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring!

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hoi! Ook ik ben in afwachting van 'de datum' en de VK zei me dat het tussen 38-39 weken zou gebeuren, maar toen ik laatst bij de gynaecoloog was zei ze dat ze een KS het liefst tussen 39-40 weken plannen.
    De datum zou in overleg worden gepland.

Mijn eerste kwam met 42 weken, de tweede werd een KS op 41,2 omdat ook zij geen aanstalten maakte. Beiden groot, p98 en p87.
    Volgens de gynaecoloog zijn mijn kindjes er gewoon nog niet klaar voor rond de uitgerekende datum, dus te meer een reden om het zo dicht mogelijk op 40w te plannen. Grootte was geen reden om het eerder te halen.

Deze baby loopt nu ruim een week voor op groei en dat zal ook alleen maar meer worden waarschijnlijk.

Bebis vindt dit leuk.
  3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik ging met 36 weken in het spoed progamma tussendoor. Zou vrijdag 7-8-2015 worden, werd ik dag later gebeld dat het zaterdag 8-8- werd omdat wel heel vol spoed programma werd.

Gelukkig maar want ik kreeg geen tijd, 7:00 nuchter melden. Ergens gedurende dag tussendoor. Was 10:00 aan de beurt. Was die drukke vrijdag geweest had waarschijnlijk van 7:00-16:00 gewacht met katheter en aangelegd infuus en maar nuchter blijven :eek:

*Mijn dochter werd gehaald ivm langdurig vruchtwater tekort. Was juist te klein.

Bebis vindt dit leuk.
  4. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Datum kiezen was er niet bij. Voor de 39 weken doen ze liever niet. Er waren 2 dagen in de week dat ze ks inplannen. Dat kwam voor mij neer op 39+2 of 38+5.
    Ik mocht geen weeën krijgen, dus uit risico daarop hebben ze toch gekozen voor 38+5.
    Ik was er rond de 36 weken helemaal klaar mee. Ik sliep niet meer had pijn en vroeg of ze hem eerder konden halen. Al was het maar een paar dagen eerder...Inleiden doen ze immers toch ook vanaf 37 weken? Maar nee.... een baby geboren met ks voor de 39 weken zien ze bijna altijd wel problemen met de longetjes. Terwijl bij een natuurlijke bevalling de longetjes nog een boost krijgen tijdens de uitdrijving.
    En ik was natuurlijk al voor die 39 weken gepland.

En ik zou ook een megababy krijgen, maar dat was geen reden om hem eerder te halen. Het werd immers toch een ks, dus hij komt er toch wel “makkelijk” uit.

Bebis vindt dit leuk.
  5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik had wel wat inspraak qua datum. Vanaf 39wk waren er 2 mogelijkheden. En 38+6 had ook gemogen als de gyn toen op de OK had gestaan maar haar rooster was veranderd. Het is uiteindelijk met exact 39wk geworden.
    Mijn zoon zou trouwens ook erg groot zijn maar dat was hier ook geen reden om hem eerder te halen. Hij had het prima bij mij.

Bebis vindt dit leuk.
  6. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hier precies met 39 weken gehaald. Eerder deden ze echt niet en liever zelfs meer richting de 40 weken, maar omdat ik heel erg ziek was precies met 39 weken gehaald..
    1e is met 40.6 geboren.
    Nu zwanger van 3e en wordt weer een geplande, zullen ze ook niet voor 39 weken doen.

Bebis vindt dit leuk.
  7. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Ik denk dat zo elk ziekenhuis zijn regels heeft, hier ga ik het Maandag weer horen vrees ik, want deze dame wil ook niet met het hoofdje naar beneden gaan liggen.
    Bij men dochter voelde ik me echt top en wou het zo graag zo laat mogelijk gepland, maar ik kreeg 2 datums, de laatste was ik 38 weken... vond dat toen best frustrerend, nu ben ik er al wat op voorbereid, al blijf ik nog hopen: draai draai draai!!

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij mij was het 39 weken en een dag eerder mocht zelfs niet!

Het gaat niet om hoe groot de baby is.
    Ook grote baby’s hebben voor die 39 weken meer kans op opstart problemen.
    Al zal 1 dag het verschil niet maken

Bebis vindt dit leuk.
  9. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier was het in eerste instantie ook met precies 39w gepland, eerder inderdaad niet. Datum werd gewoon gepland, had ik geen inspraak in. Geen idee hoe het zit met grote kindjes, al lijkt me dat inderdaad geen verschil maken. Uiteindelijk vanwege PE de datum naar voren gehaald, maar toen wilden ze toch wel echt de 37w halen. Dus als het medisch echt noodzakelijk is, grijpen ze vanzelf nog wel in.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn schoonzus werd met 38+5 ingepland, maar wegens spoedgevallen tussendoor werd het 39wkn precies. De datum konden ze niet zelf kiezen, was echt afhankelijk van de planning van het zkh.

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bij mij werd het op 39+ 2 dagen gepland. Helaas begon mijn bevalling 2 dagen eerder, dus werd het een spoedkeizersnee. Ik mocht geen datum kiezen helaas, maar sommige mensen kunnen weleens voor een dag eerder of later kiezen. Bij mij waren ze gewoon laat met plannen, dus alles zat vol.

12. Melief

Melief Niet meer actief

Hier 38.1, ik had wel zwangerschapsdiabetes (incl insuline spuiten) en cholestase. Mijn zoontje woog 3200 gram dus heel netjes maar wel wat “prematuur gedrag”

13. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier dus gepland op 38w3 dagen, later wou de dokter niet gezien men dochter er al uit was op 36w.
    Baby werd nu al wel op 2,7kg geschat dus mooi gewichtje

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ik wist het eigenlijk in januari al, terwijl hij pas werd gehaald op 20 juni. In het ziekenhuis voeren ze namelijk in principe alleen op woensdag geplande ks uit en ik was op precies een woensdag ook 39 weken.

Van mij had het nog wel een weekje of zelfs 2 later gemogen. De andere 2 kwamen ook laat, maar dat durfden ze niet zo goed aan.

Deel Deze Pagina