Kun je ook ontsluiting krijgen zonder dat baby is ingedaald?

Discussie in 'De bevalling' gestart door merah, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vroeg het me opeens af.
    Mijn bloeddruk is weer gestegen en de vk zei dat dit ook een voorbode zou kunnen zijn van een naderende bavalling.
    Thuis dacht ik: ja maar, ukkie is nog niet eens ingedaald, dus het zal wel loslopen met een naderende bevalling.
    Wie kan er iets over zeggen?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja hoor, das meest voorkomend zelfs. Helaas is de weg voor de baby dan wat langer dan als ie al is ingedaald...

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ja zeker!

4. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan zeker. Bij mijn 3e had ik 3cm ontsluiting, maar ze lag nog ver boven het bekken.

5. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    ik heb ruim 3 cm ontsluiting en mijn kleintje is niet ingedaald

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier verwachten ze ook pas dat ze in gaat dalen als ik pas flinke weeën heb. ben nu 39 weken en ze ligt met het hoofdje op de bekken ingang, maar niet erin.

Mijn bloeddruk is trouwens ook gestegen. Vandaag 140/80 (normaal 125/65-70) Hoeveel is die van jou gestegen ?

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Die van mij was 146/87. Ik kom van 110/70...
    Spannend Gebakje! Bij jou mag het dus echt gebeuren! (Bij mij nog een beetje vroeg). Ik zie dat je net als ik de tweede ook redelijk snel na de eerste krijgt. Lekker druk straks!

Duurt een bevalling ook langer als het kindje niet is ingedaald?

8. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Hier ook 2 cm ontsluiting, en babyhoofdje ligt los in het bekken!

Ben 41, 3 week zwanger

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn beide kindjes zijn pas tijdens bevalling ingedaald en ik weet van ieder inwendig onderzoek tijdens de ontsluiting dat VK er bij zei: 'zit nog hoog'. Ik heb ook continue op mijn linkerzij moeten liggen om baby te helpen op juiste manier in bekken te zakken.

Bij mijn dochter had ik op een gegeven moment zelfs 9 cm, maar baby zat nog steeds hoog. Maar bij een volgende wee braken opeens mijn vliezen, kwam er echt enorme sloot vruchtwater naar buiten en mijn dochter is echt naar beneden geploft, alsof ze met het water mee naar buiten gespoeld werd. Opeens stond mijn bekkenbodem in vuur en vlam en had ik echt ENORME persdrang, een minuut later is (zuchtend) hoofdje geboren, bij volgende wee de rest. Dus het hoeft echt niet langer te duren ;)...

10. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Ik had al een paar dagen 3 cm ontsluiting maar mijn zoon zat nog heel hoog, de verloskundige kon nauwelijks voelen waar hij zat zo hoog.
    Zelfs tot een uur voor de bevalling zat hij nog zo hoog.
    Toen het eenmaal begon zakte hij meteen en een 2 1/2 uur later met 2 persweeen was hij geboren.

Deel Deze Pagina