duur bevalling tweede kindje na kz

Discussie in 'De bevalling' gestart door naampje, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze eerste kwam met 41+5 met een keizersnee nadat ik na 18 uur inleiding en meconiumhoudend vruchtwater, geen verdere ontsluiting kreeg. De 2e kwam spontaan, met 40.0, gebroken vliezen, weeeeeeeeeeeeeeeeeee-en en na 5 uur en 10 minuten lag hij op mn buik. Wel een knip ivm hartslag die dipte, maar binnen no time geboren... Een geweldige ervaring!

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Eerste ingeleid, na 10 uur 10 cm ontsluiting, 1,5 uur persen maar het paste niet dus KS
    2de weer ingeleid van 4 naar 10 cm in 1 uur! 45 min persen.

Elke bevallig is idd anders, ben bij beiden ingeleid in het zelfde tempo maar de ontsluiting ging HEEL anders!

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ah dank voor de antwoorden.

Wel goed te lezen dat het bij een 2e heel anders kan gaan. Al durf ik er niet zo op te hopen? vertrouwen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat verteld de gyn je bij je laatste controle's. Ik moest direct bellen bij gebroken vliezen of weeen. Ze zei nog doe nou eerst weeen dan gebroken vliezen, maar ik deed 't andersom. Meteen bellen, meteen komen. Pff niet leuk zeg met weeen in de auto!

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    de eerste kwam met een spoed ks na 2 en een halve dag weeen, weeopwekkers en een niet vorderende ontsluiting en de tweede kwam na 17,5 uur met een spoedks. beide bevallingen begonnen met gebroken vliezen, daarna weeopwekkers en bij beide kwam de ontsluiting niet op gang.

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ff een upje en een aanvullende vraag;

Zat er veel verschil bij juloie tussen kindje 1 en 2?

Hier was de eerste namelijk relatief klein( 50 cm en 3160 gram) bij 42 weken. Ze wilde er met de vacuumpomp niet uit en daardoor is het een spoedks geworden.
    Ze hebben gedurende de hele bevalling haar eigenlijk overschat, iedereen dacht dat het wel een dikke 8 ponder zou worden.

Maar nu ben ik dus zwanger van een broertje en ik vraag mij heel erg af of dit nu wel die 8 ponder gaat worden.

Dus kom maar op met de ervaringen.....

7. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Tot hoeveel cm ben je gekomen? Aapje, beide keren even ver?

8. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    De eerste was een meisje (ks) en was met 38.2weken 2890 gram. Haar broertje was met 41.2 weken 4100 gram dus hier wel een behoorlijk verschil.

9. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    pookie, wat krijg je? EEn jongen of een meisje dat maakt ook verschil.

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    De eerst was een meisje en nu verwacht ik een jongen.
    Alleen is het een eigenwijze STUITerbal die goed lag maar bij 33 weken instuit is gaan zitten.
    Hopelijk draait hij nog anders heb ik geen keus en wordt het een geplande keizersnede.

11. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoezo, willen ze hem niet keren, dat kan toch ook? Of met accupunctuur of met joga oefeningen, bruggetje maken enzo. Ze zeggen altijd dat jongentjes groter zijn. Hoe wordt jouwe geschat? Of doen ze dat pas in het ziekenhuis met 37 weken?

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Als hij in stuit blijft dan wordt er wel een draaipoging gedaan.
    Yoga doe ik al en woensdag wordt ik ingewijd in de geheimen van Moxa.

Maar na de eerdere ks mag ik geen stuitbevalling doen. Als hij dus blijft liggen wordt het een geplande ks.
    Hopen dus maar dat hij draait.
    Volgende week naar de echo en aansluitend de gyn dus dan zullen we verder horen wat het plan gaat worden.

13. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Sterkte met draaien! Heeft hij ruimte? is het al gelukt? Wat doet moxa en hoe doe je dat?

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hij ligt niet meer in stuit gelukkig.
    Er is alleen nog wel. Genoeg ruimte om weer terug te draaien en hij ligt ook nog niet vast in het bekken.

Moxa is een soort acupunctuur techniek met een warme kruidensigaar die de beweeglijkheid moet bevorderen.
    Uiteindelijk ben ik er nog niet aan toegekomen en nu dus ook niet nodig!

Deel Deze Pagina