Mijn verlof start op de dag dat mijn contract afloopt

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Thunder, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Graag wil ik het volgende vragen:

Ik heb een tijdelijk contract, een jaarcontract. Mijn zwangerschapsverlof start exact op de dag dat mijn contract afloopt. Ik heb begrepen dat ik dan 100% van mijn laatstgenoten loon ontvang van het uwv. Maar moet ik hiervoor nu zelf een aanvraag doen? Hoe gaat dat in zijn werk? En moet ik dan vervolgens ook een WW aanvraag doen voor het moment dat mijn verlof afloopt en ik zou geen nieuw werk hebben gevonden in de tussentijd? Wanneer moet ik dat doen?

ALvast bedankt voor het antwoord

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Thunder,

Je wilt weten hoe de aanvraag van je zwangerschapsuitkering in zijn werk gaat aangezien je contract op dat moment afloopt.

Je bent vanuit je laatste werkgever verzekerd voor de zwangerschapsuitkering. Daarom moet je werkgever de aanvraag voor je indienen bij UWV. Denk er aan dat op het aanvraagformulier vermeld wordt dat je uit dienst gaat. UWV weet dan dat de betalingen naar jouw eigen rekeningnummer moeten gaan. De hoogte van je zwangerschapsuitkering is een gemiddelde van je loon bij je laatste werkgever.

Heb je na afloop van je zwangerschapsverlof nog geen nieuw werk gevonden? Dan kun je ongeveer een maand voor je verlof afloopt een WW-uitkering aanvragen. Het is belangrijk dat je jezelf op dat moment ook bij UWV inschrijft als werkzoekende.

De WW-aanvraag en de inschrijving als werkzoekende kun je hier regelen.

Actuele informatie over de aanvraag van een zwangerschapsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL