Hoi allemaal, Ik ben in januari gestart met clomid 50 en vroeg me af wat jullie ervaring is met lengte van de cyclus. Kan dit met clomid bv ook 40/50 dagen duren? Ik ben zelf al heel lang niet meer uit mezelf ongesteld geworden (+- een jaar) dus heb nu geen idee wanneer m'n nod is helaas. (Morgen heb ik m'n 30e cyclusdag) Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Heb je wel iets genomen om eerst een onttrekkingsbloeding te krijgen? Zo ja, mijn cyclus duurde met clomid50 een dag of 35.
Mijn gyn zei dat ik met clomid sowieso een menstruatie zou krijgen omdat ik met clomid een eisprong heb gehad. Logisch gevolg daarvan is dat ik of zwanger of ongesteld wordt... zo zei ze het ongeveer Maar jij hebt het dus nog over andere medicatie?
Wanneer was je eisprong dan? Vandaag dat moment kun je zo'n 14 dagen verder tellen voor NOD. Ik heb 1 cyclus gehad waarbij de clomid aansloeg en die was zo'n 35 dagen.
Ik weet niet precies de datum van m'n eisprong. Maar waarschijnlijk ergens tussen 27-30 januari geweest. Ik heb vlak voor de27e een echo gehad waarbij het tegen eisprong aan zat. Na de 30e ook echo gehad en progesteron geprikt, die de eisprong hebben bevestigd. Test van vanochtend was negatief, dus ik wacht rustig af...
hoi, ik heb ook clomid gebruikt bij mijn eerste zwangerschap. uiteindelijk sloeg 150 mg pas aan.. 7 maanden geslikt voordat ik zwanger was.. succes hopelijk lukt het gauw, maar kan ook even duren
Aah ja! Die heb ik de eerste ronde ook moeten slikken om de eerste menstruatie op gang te laten komen. Daarna op cyclusdag 3 tm 7 clomid geslikt. Nu (bijna ronde 2) is duphaston niet meer nodig en zorgt de clomid verder voor eisprong + daarna menstruatie zegt de dok....
ok, nee ik las het als dat je in het wilde weg ergens in een cyclus was begonnen met clomid. Zoals ik (nu 7mnd geen eisprong) nu zou beginnen met clomid zonder eerst een nieuwe cyclus te starten. Maar dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen is goed zo toch hoe lang was je eerste cyclus? Die van mij waren 37 en 40 dagen. In ronde 3 had ik opeens op dag 28 een positieve test in handen. dus het kan varieren sowieso denk ik
Ooh, sorry voor de onduidelijkheid! Ik snap dat je het niet snapte Ik zit nu in m'n eerste ronde met dus eerst duphaston en daarna clomid geslikt te hebben. Ik zit nu op cyclus dag 32. Vanochtend testje gedaan en helaas negatief. Maar ook nog geen menstruatie (wel lichte krampen en wat gevoelige borsten). Ik wacht gewoon rustig af. Mocht het over een week nog niet gebeuren test ik maar opnieuw. Ik hoop dat ik net als jij maar een paar rondes nodig heb Het wachten is het vervelendste....
ok er staat in je handtekening dat de clomid aanslaat, dus je hebt al bloed laten prikken en je progesteron is hoog genoeg dus? of een echo gehad? Ik zou je symptomen van pijnlijke borsten enzo even opschrijven. ik heb bij iedere clomid cyclus opgeschreven wat de symptomen van ongesteld worden waren (bijv pijnlijke borsten of erg warm) met de app "days since" . zo wist ik dat ik 7 tot 4 dagen voordat ik ongesteld werd pijnlijke borsten had, en dat ik 3 dagen vantevoren hoofdpijn had etc. Toen het raak was, had ik veel meer pijn in mn borsten, en ook ging het niet meer weg. en zo nog meer klachten.. ik wist een week voor mn positieve test al dat er iets niet helemaal ging zoals de vorige keer ik hoop dat het snel lukt!
Klopt, ik heb eerst een echo gehad dinsdag 31-1, toen twijfelde de gyn of ik een eisprong had gehad. Om die reden toch ook bloed geprikt. Op vrijdag 3 feb geprikt, uitslag was een progesteronwaarde van 54, eisprong dus bevestigd. Goede tip, met alles opschrijven. Ga ik zeker doen! Heb nu echt al dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar er gebeurd maar niks. Maar zit op cyclusdag 33, dus geduld.... Super bedankt voor alle info, tips en ervaringen! echt heel fijn!