Wie kan mij helpen vaanf 5 a 6 weken iets te zien via een echo?vanuit de buiwand!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door HaNa540, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Iw eeet of je met 5 a 6 weken iets ziet als ze een echo maken van af de buikwand dus niet inwendig?
    wie o wie heeft er enig idee vanaf hoeveel weken ze iets kunenn zien vanaf de buikwand dus niet een inwendige echo?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.480
    4.944
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 5/6 weken zie je zo goed als niets door de buikwand (enkel misschien een zwangerschapsring).
    Pas met een week of 8 kun je iets zien zitten, maar dat is dan nog steeds heel vaag.
    Inwendig geeft nog steeds het mooiste beeld.
    Ik heb zelfs met 10 weken nog een keer inwendig gevraagd. Vond ik veel mooier!

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Met 5 a 6 weken zien ze inderdaad nog niet veel via een uitwendig echo. Om op die termijn iets te kunnen zien zal je toch echt een inwendige echo moeten doen. Zelfs bij 13 weken vond ik nog dat je mooiere plaatjes krijgt bij inwendig dan uitwending, dus ik vroeg ook altijd om een inwendige echo.

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Nee, je kunt via de buikwand echt nog niks zien, dat is te vroeg. Op zijn vroegst, bij een slanke vrouw en een niet-naar achter gekantelde baarmoeder, kun je vanaf 8 weken uitwendig wat zien. Vanaf 10 weken lukt het normaal gesproken bij alle vrouwen, tenzij iemand een heel dik speklaagje op de buik heeft.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    nee, dat is wel erg vroeg.
    Ik had met 12 weken nog een inwendige echo, omdat van buiten het net niet duidelijk genoeg was voor de metingen. Al waren de plaatjes van de uitwendige echo wel herkenbaar..

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nou, dan ben ik denk ik de uitzondering op de regel.

Ben niet super slank ofzo, maar in ieder geval niet dik.

Had met 5w5d deze echo en heb nooit inwendig gehad. Die met 7, 10 en 12 (ivm bloedverlies wat vaker) waren allemaal uitwendig en mooi duidelijk!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.599
    113
    Ik heb met 7 weken en 5 dagen een heel mooie uitwendige echo gehad. Was toen wel aardig slank.

Zie je tegen een inwendige echo op?
    Stelt echt heel weinig voor. Heb er 1 x gehad ( achteraf was ik toen precies 4 weken zwanger en toen zag je alleen een mooi dik baarmoederslijmvlies) en dat vond ik echt appeltje eitje.
    Hoefde niet eens in de beugels ( en dat vond ik wel zo prettig)

8. Sepmama2be

1 apr 2011
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    In verband met bloedverlies destijds heb ik ook een vroege echo gehad. Met 6 weken en een aantal dagen. Maar wel inwendig. Via de buikwand kon ze het helaas niet zien.

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik heb een echo gehad met 6.2 dagen en er was een duidelijke boon te zien en hij had nog hartactie ook..dus zal dan ook uitzondering geweest zijn. Daarnaast ben ik erg slank.. misschien dat t meehielp.

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

nou meiden ik ben 1,62 en weeg nog geen 50 kilo dus ik ben ook vrij slank.
    Mijn gyn wil geen echo maken, maar omdat ik op vakantie ga volgende week en ik dus vorige maand mijn miskraam heb gehad wil ik wat meer zekerheid.
    Ik heb daarom een echobureau gebeld en die zegt kom maa maar ik kan niet beloven dat ik wat zie.
    Dus vandaar mijn vraag!!
    Inwendig vind ik niet eng heb ik al vaker gehad!
    Maar ik hoop echt dat ik onze ukk mag zien vrijdag ochtend!!!!
    zodat ik een gerustde vakantie kan hebben.
    ik ben dan 5 weken en 5 dagen!!!
    dus ik hoop op het beste!!!

11. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik hoop voor je dat je wat ziet maar zou er niet teveel van verwachten. Volgens mij gaat er pas een hartje kloppen tussen 6-7 weken dus ik vraag me echt af of je wat te zien gaat krijgen. Ik hoop het dus voor je...

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.105
    15.650
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had met 6 weken een inwendige echo, en er was nog niet eens een vruchtje te zien. alleen de vruchtzak.

Ik hoop voor je dat je uberhaupt wat ziet, en als je wat ziet dat er dan ook een vruchtje in kan zien, want je bent nog wel heel vroeg hoor!

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Door bloedverlies heb ik vrij vroeg een echo gekregen...
    Vorige week een de week ervoor inwendig alleen een vruchtzak te zien..
    Vandaag een uitwendige en pats boem daar zattie, goed verstopt maarhij zit er! En als klap op de vuurpijl een kloppend hartje..
    Ze schatten me op 6 weken dus hopelijk krijg jij ook wat te zien :D

Het hartje begint tussen de 5e en de 6e week met kloppen:)

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier vandaag een echo gehad.. ben ong 7 weken.. de echo moest volgens de gyn inwendig omdat er via de buik nog niks te zien was,,

gelukkig een hartje zien kloppen.. dus hier helemaal happy:D

wat ik niet snap is waarom mannen gyneacoloog worden.. vind t maar niets een mannelijke gyn bij een inwendige echo.. maar goed..

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vraagje.. Hebben ze het wel uitwendig geprobeerd?
    Kreeg een hele lezing omdat mn echoscopist vond dat ze veel te snel inwendig kijken..(zat een leerling bij) Dat ze dat op school al verkeerd aanleren.. Hierdoor werd mij vorige keer medegedeeld dat het waarschijnlijk foute boel was terwijl het uitwendig waarschijnlijk beter te zien zou zijn.. Bij mij was vandaag inwendig juist bijna niks te zien en uitwendig een boon met kloppend hart :D
    En ben ook niet een van de slankste dus je zou zeggen dat je het inwendig beter kan zien...
    Schijnt ook af te hangen van de stamd van je baarmoeder..
    Dunnow... Ben happy hihi :D:D:D

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nee ze hebben t niet uitwendig geprobeerd.. hier doen ze idd standaard onder de 10 weken uitwendig.. vind dat altijd erg vervelend.. lig je daar met je benen omhoog.. ziet er niet uit:p..

ik ben niet dik ofzo.. en ik vroeg nog of t uitwendig kon maar beide gyns vonden t beter om inwendig te kijken.. was wel een duidelijke echo!

volgende echo is over 3 weken.. ik laat ze echt niet meer inwendig kijken! dat ze t maar eerst s uitwendig proberen:p..

(eigenlijk zou uitwendig hier vandaag sowieso nog niet gekund hebben aangezien daar nog n hechting zit van de kijkoperatie)

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gek toch he dat er zo verschillend over gedacht word... Ik snap niet waarom ze het niet standaard uitwendig proberen.. Is voor ons wel zo prettig :p

Ik mag ook over 3 weken weer :D Durf nu pas echt blij te zijn eigenlijk :D

18. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    hier met 6 weken een echo gehad en je zag het goed ook het hartje zag je kloppen
    ohhh gewoon op de buikwand een echo niet inwendig
    Bekijk bijlage 153970

19. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Toevallig, wou net hetzelfde vragen.

Heb a.s. woensdag de eerste echo (6w5d) en in principe uitwendig. Moet met een redelijk volle blaas komen :)

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Klopt schijnen ze het beter te kunnen zien :)
    Super spannend he :) Met een beetje geluk kun je ook al een hartje zien :D

Deel Deze Pagina