Vanavond voor de 2e keer naar de VK voor een echo. En ik sta stijf van de zenuwen, dus wel eventjes hier van me afschrijven de vorige keer met 8 weken kon ze eerst niets vinden, wij gelijk in paniek natuurlijk. en na zoeken kon ze het vruchtzakje zien, maar er was nog niets te zien in het vruchtzakje.. Ze zei dat mijn baarmoeder naar achteren was gekanteld en ze daarom niet goed kon kijken en het beeld was erg vlekkerig en zwart (ze zei dat het kwam doordat er zoveel voor zat, mijn blaas, darmen met verstopping en de baarmoederwand zelf.. Dus de vorige keer hebben we niet het vruchtje kunnen zien en ook niet een hartje dat klopt.. Ik wou dat het al vanavond was en dat we dan eindelijk gerust kunnen worden gesteld dat alles goed is... We vinden het leuk dat ik zwanger ben, maar echt blij durf ik nog niet te zijn omdat ik nog niets heb gezien.. Eerst al dat wachten na het uitblijven van de menstruatie en pas 12 dagen na NOD positief getest, dat moet je wachten tot de eerste echo, en dan zien ze er verder niets op dan alleen een vruchtzakje en dan kun je weer wachten tot een 2e echo om te kijken of het dan wel goed is... Er gaat vandaag van alles door me heen, en lees van alles en ben ook bang dat ik vanavond weer niets zie (dan zal ik wel een inwendige echo krijgen) of dat er alleen maar een leeg vruchtzakje zit.. Verschrikkelijk dit wachten...
Sterkte met het wachten, het is verschrikkelijk! Ik hoop dat hier nog een paar prettige verhalen van ervaringsdeskundigen volgen, en dat je vanavond opgelucht adem kunt halen en heerlijk gaat slapen met een prachtig beeld in gedachten.....
Omdat je vrij laat positief testte, vermoed ik dat je misschien wel minder ver bent dan je dacht. Dus dat je echo misschien pas met 6/6.5 weken was, dan is er vaker niks of moeilijk iets te zien en al helemaal niet goed uitwendig! Maar het is en blijft gewoon spannend dat wachten! Tip, drink veel en ga met volle blaas er naar toe, dit bevordert het resultaat van een uitwendige echo. Echo toch inwendig? Dan even snel plassen van te voren, want dat werkt dan weer beter. Succes meis, ik duim voor je. Hoe laat ben je aan de beurt?
Hé maak ik net een berichtje en wil op versturen drukken valt hier alle stroom uit Maar dankjulliewel Ik moet vanavond om kwart voor 8 bij de VK zijn, en anders werd het pas donderdag (ja alsof ik nog eens 2 dagen wil wachten ) Maar de vorige keer dat ik bij de VK was kon ze wel aan de afmeting van de vruchtzak zien dat ik i.d.d. 8 weken was. En dat ik een volle blaas moest hebben hebben ze me helemaal niet verteld toen,voordat ik daar naartoe ging toen had ik nog even snel geplast, maar zal vanavond een flinke volle blaas maken En dat ik misschien niet zo ver ben dan de 10 weken nu lijkt me erg sterk. Wand mijn ei weet ik wanneer die is geweest en we hebben alleen op de ei en de dagen ervoor geklust en 4 dagen later begon ik vreemde krampjes te krijgen, en toen dachten we van hé of zou het toch zo zijn? en mijn vriend durfde toen niet meer te klussen omdat het misschien fout zou gaan.
Wat ik me afvraag; waarom hebben ze de vorige keer dan niet gewoon een inwendige echo gedaan als ze uitwendig niet zoveel konden vinden? Vind dat wel een beetje vreemd. Maar goed. Ik kan me je spanning voorstellen! Wie weet was je idd niet zover als je dacht, laat je even weten hoe het is gegaan vanavond?
In het begin zijn de metingen meestal grof, ik had ook een vruchtzak die paste bij termijn van 6,5 wk, maar was dus wel een week minder ver. De innesteling kan soms wel een week langer duren dan normaal en dan is het vruchtje dus ook een week 'jonger'. Ik duim voor een goede echo voor je hoor.Van die blaas is vreemd, onze VK zegt dat er expliciet bij, in de toiletten hangen zelfs bordjes die daar op wijzen. Als ze het nu weer moeilijk zien wel een inwendige echo vragen hoor! Xx
Héhé het zit er eindelijk op En weer kon ze via de uitwendige echo niets zien, dus heeft ze maar een inwendige echo gedaan. Eindelijk hebben we onze baby gezien met een kloppend hartje Het was eerst even genieten toen we de echo zagen tot het volgende moment konden we er niet echt meer van genieten wand we waren opeens totaal in shok En ze zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt dat ze nog nooit via een uitwendige echo een "TWEELING" niet kon zien... We krijgen er dus "2" een tweeling!!!! We zijn ook totaal van de kaart af!! binnen nu en volgende week hebben we een afspraak bij het ziekenhuis en moeten we daar onder controle blijven.. Dus het word nog wat allemaal Zometeen maar eerst even bijkomen op de bank van de schrik
Oo wauww! Zo zit je in onzekerheid en zo weet je dat er 2 kindjes in je groeien! Dubbel gefeliciteerd
Whaaaaa, wat bizar! Eerst al die onzekerheid en ben je praktisch al niet meer zwanger voor je gevoel, en dan ineens de totale shock en overgang naar twee kindjes!!!! WAT GEWELDIG, WAT LEUK! DUBBEL GEFELICITEERD, en op naar een prachtige zwangerschap!
Gefeliciteerd met je tweeling! Een ZP vriendinnetje pb'de me dat je gisteren hebt gehoord dat ze zwanger bent van een tweeling en dat wij gelijk op gaan. Ik heb het drie weken geleden gehoord en ben van de ergste shock bekomen. Wij hebben een zoon van 21 maanden en wilden het bij twee kids houden. Nou, je kan plannen maken wat je wilt, maar moeder natuur doet toch wat ze zelf wil . Het was even schrikken, maar nu ben ik zo blij. En trots op mijn twins! Heb ze al een paar keer kunnen bekijken en het is zoooo mooi. Ik schrijf ook mee in het tweelingtopic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/360045-zwanger-tweeling.html, is misschien ook wat voor jou?
Whaaaaaaaaah wat fantastisch haha..zo ga je met zenuwen omdat er bij de eerste echo niets te zien was, krijg je gewoon te horen dat je 2 wondertjes bij je draagt!! Wat een kadootjes! Zal wel even bijkomen zijn ja hahaha...en ms een ander soort zwangerschap, maar wat fantastisch!