duur katje zo. (ongewenste adviezen inslapen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het is veel geld ja, maar ik vind het helemaal niet gek en 5 jaar is nog helemaal niet oud.
    Ik zou het ook uitgeven voor mijn poezen of paard.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, het blijft toch altijd moeilijk!! Zo is mijn hond (aangelijnd) een keer aangevallen door een kat! Haalde uit, gelukkig net boven haar oog!! Grote krassen in haar gezicht, oog net niet geraakt. Bloeden dat het deed!!

Maar ik ben wel van mening......als je hond los loopt, dan moet het ook naar behoren luisteren en niet achter alles aan jagen of aanvallen. En doet je hond dat wel, dan moet je hem gewoon aan de lijn houden!!

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

wat zielig!! gelukkig dat jullie snel gehandeld hebben...ik vind dat de dierenarts niet nogmaals had mogen berekenen want na een beet van een dier weet je dat er kans is op een abces.
    maar ik zou het gaan verhalen op de eigenaren vooral als je je achterburen mag geloven..dat ze riepen kijk een poes!! ik haat dat soort eigenaren die huisdieren als speelgoed zien..nu was het jullie kat..lijkt me sterk dat dit de eerste keer was..hopelijk wel de laatste..succes!!

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mensen moeten realiseren, aanschaffen van een huisdier kost eenmaal veel geld, dus als je een buitenkat heb is het verstandig om de duurste verzekering te nemen, kost je misschien 15 euro's per maand.

Maareh, goed van jouw dat je zoveel euro's aan dierenarts kosten heb betaald voor je kat. Duim omhoog.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

nee niet raar hoor onze eerste kat konden we gratis ophalen toen.
    Hij was pas 7 maanden en wat bleek chronische diaree met z'n bacterie nou wat die kleine poeperdoos gekost heeft bij elkaar dat wil je niet weten hihi.
    Toen was het een sneue vertoning van net een kilo jadat s niet veel he voor een 7 maanden oude kater:(
    maaaar nu zijn we bijna 2 jaar verder en weegt meneer 5.5 kilo mooi en gezond weer helemaal.maar dat heeft dan ook wel een jaar geduurt en heel wat gekost.
    ik kan goed snappen dat iemand veel over heeft voor zijn dier ongeacht wat het is.
    Nu zijn ze ondertussen met 4 vriendjes en gaat met allemaal super

groetjes paula

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik zeg niet dat ik het niet zou doen, maar stel je hebt niet zoveel geld om je diertje te kunnen laten behandelen?
    Kijk ik heb wel wat spaargeld op de rekening staan maar nee geen 2500 euro wat iemand hiervoor al schreef...wat dan??? Lening??

Ik zeg nogmaals niet dat ik het niet zou doen, ik heb twee katers waar ik dol op ben en echt niet kwijt zou willen....(alhoewel soms...grr nee grapje)

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

nee dat snap ik wij hebben nou ook weer niet zoveel(helaas hihi)
    ik vind dat ieder gewoon moet doen waar hij/zij toe in staat is om zijn diertjes te helpen.
    Niet zeggen stop er maar een spuitje in want ander kan ik bijv. niet op vakantie dat zou ik wel erg vinden.
    groetjes paula

8. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Ik zou precies hetzelfde als jij hebben gedaan. Mijn dieren zijn mijn alles en daar heb ik dus ook alle geld voor de wereld voor over.

Wij hebben in 2007 een jonhe kat uit het asiel gehaald voor 50 euro, een jaar daarna kreeg hij heel erg last van blaasgruis (kantje boord) een week goed gegaan, daarna weer bloed plassen.
    Hij heeft toen een paar dagen bij de dierenarts moeten blijven, is geopereerd en hebben ze alles 'daar beneden'' bij hem weggehaald en een sneetje gemaakt waaruit hij voortaan moest plassen.
    Dit alles heeft ons 850 euro gekost, een bedrag wat wij echt niet in 1 of 2 keer betalen kunnen en ik mocht toen maandelijks 50 euro gaan afbetalen zonder rente!
    Hij staat nu wel zn verdere leven op speciaal dierenarts voer wat behoorlijk aan de prijs is/
    Sindsdien trouwens helemaal nooit meer klachten gehad

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wij hebben een engelse bulldog en das inmiddels ook al een fortuin op 4 poten :)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

die tweede rekening is alleen wat hij aan spuiten etc heeft gehad geen behandel kosten enzo dus ja dat betaal ik gewoon kijk de behandeling is voor de dierenarts

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou mijn katje ook niet laten inslapen ook niet als hij 5 is , waarschijnlijk zou een dierenarts op het moment dat hij of zei ziet dat een beestje niet meer te reden is dit ook wel aangeven hebben .

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor ons zou het geld zijn dat we niet zo 1-2-3 even ophoesten, en dan zou dus de keuze al snel zijn om toch in te laten slapen.
    Maar als ik ruim in de centen zat, zou ik het -zeker bij een kat van nog maar 5 jaar oud- wel doen.
    We hebben zelf een kat van 16 en die zou ik, ook als we een boel geld hadden, ook in laten slapen met dat soort kosten aan behandeling.
    't Is dus maar net wat de situatie is...

13. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Zou niet iedere dierenkliniek aan afbetalen doen dan?
    Je weet dat als je een dier koopt, hij/zij heel ziek kan worden door wat voor reden dan ook.
    Een kat van 16 zou ik zoiets ook niet meer aan willen doen hoor, maar meer uit oogpunt voor het beestje zelf, dan mn portomonee.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb het niet ruim als alleenstaande moeder maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn katten, die gewoon weer gezond zouden kunnen worden, in te laten slapen.

Desnoods ga ik mn hele familie af om geld te lenen als het zou moeten. Zou me er totáál niet voor schamen en het echt wel voor mn katten overhebben. Maar in laten slapen? Zeker te weten van niet.
    En al helemaal niet als ie pás 5 is.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Natuurlijk niet, wat een vreemde reacties, waren het geen grappen? Als je kat gewoon goed te helpen is, dan zou ik het raar vinden als je het NIET zou doen. Ik bedoel, als je er voor kiest een beest te nemen ben je er ook verantwoordelijk oor dat het beestje de medische zorg krijgt die het nodig heeft.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Dat is dus de reden waarom ik mijn hond verzekerd heb! Niet om de kleine dingen als een keer een ontstoken oog, maar meer om de dingen die zo hoog oplopen qua kosten, dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.

En ja, ik betaal wel zo'n €19,- per maand! Maar zonder die verzekering was het geld toch aan andere dingen opgegaan en tot nu toe heb ik het er telkens wel redelijk uit met de kleine dingen. Vorig jaar nog een hartecho laten maken, gewoon voor alle zekerheid.

17. singa

singa Niet meer actief

ik vind het ook vreemde reacties.
    ik zou er zeker van willen zijn dat ik alles gedaan heb om te zorgen dat hij beter wordt. gelukkig gaf onze oude dierenarts het ook goed aan of het zinvol was om de kat te behandelen of niet. met de nieuwe dierenarts is het nog even afwachten. ik heb het gelukkig nog niet hoeven testen.

18. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik had absoluut het zelfde gedaan, ik denk dat ik ook tegen de 1500 euro kwijt ben geweest voor mn konijn.
    Sja.. als je een beestje hebt dan zorg je ervoor.. pas als het dier onterend (of hoe schrijf je dat? ) is laat je een dier inslapen. (in mijn mening)

19. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Een kat die 'al' 5 is, is echt niet oud! Ik zou precies het zelfde gedaan hebben hoor. Als de dierenarts zelf zegt dat het beter is of niet meer te redden is het een ander verhaal, maar ik zou er alles aan doen om mijn poezebeest er weer boven op te helpen.

20. noukie89

noukie89 Niet meer actief

mafkezen het is geen speelgoed wat kapot is!

Deel Deze Pagina