duur katje zo. (ongewenste adviezen inslapen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Inslapen vind ik ook belachelijk, hoor. Zou ik ook niet gedaan hebben toen ik mijn katten nog had. Je gaat toch van die beestjes houden, dus zorg je er zo goed mogelijk voor.

(heel eerlijk: nu ik dit topic lees ben ik voor mijn portemonnee wel erg blij dat we geen huisdieren meer hebben, haha)

2. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Dat was ik!:p
    Maar daarom heb ik al mijn dieren ook verzekerd.
    Ik kan dat nooit betalen!!! Meeste mensen niet trouwens.
    Maar wat moet je anders met een kat van 5 die nog makkelijk kan genezen. Als mensen voor dieren kiezen dan moeten ze ook ongeacht de kosten voor zo'n dier zorgen. Zou je geen operatie kunnen betalen dan ook niet aan dieren beginnen.

Lang leve de verzekering!!!:D

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik zou aangifte doen bij de politie, en vragen de mensen die getuige waren van het opjutten van de hond te vragen of zij een verklaring willen afleggen bij de politie.

en nee ik zou mijn kat ook niet laten inslapen. wij hebben hier ruim 300 euro aan onderzoeken laten doen aan een kat die in huis plaste, achteraf bleek dat ze gewoon een kattenbak in huis wilde hebben op de plaats waar ze plaste ;)

4. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik zou aangifte doen bij de politie, en vragen de mensen die getuige waren van het opjutten van de hond te vragen of zij een verklaring willen afleggen bij de politie.

en nee ik zou mijn kat ook niet laten inslapen. wij hebben hier ruim 300 euro aan onderzoeken laten doen aan een kat die in huis plaste, achteraf bleek dat ze gewoon een kattenbak in huis wilde hebben op de plaats waar ze plaste ;) zit nog een heel verhaal aanvast maar dat zal ik je besparen :D

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje:$dus de baasje van de labrador heeft ervoor gezorgd dat de hond jullie kat aanviel:$:( ik zou echt politie laten opsporen die vent/vrouw spoort niet:x

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    In mijn ogen een idiote reactie, maar niet iedereen houdt zoveel van dieren (helaas). De een gaat tot daar en de ander verder. Ik zelf ga er wel vrij ver in, gewoon omdat ik vind dat het mijn plicht is. Ik heb voor een huisdier gekozen, dan is het ook aan mij om daar goed voor te zorgen. Dat het een hoop geld (kan) kost(en) dat weet je van te voren.

Mijn vorige kat (pff, gevoelig puntje) is heel erg ziek geweest, daar hebben we ook echt honderdend euro's in gestopt. De dierenarts adviseerde inslapen, godzijdank hebben we daar niet naar geluisterd, hij is er namelijk weer helemaal bovenop gekomen. Maar over het algemeen waren de reacties in onze omgeving net zo. Mensen begrepen niet waarom we zoveel geld aan een kat uitgaven, tja weet je... je zit er middenin, je kan van te voren wel een limiet bepalen, maar we stapten steeds over een bepaalde grens heen. Trouwens wel áltijd met het welzijn van de kat in ons achterhoofd, dat vind ik het allerbelangrijkste. De ergste reactie was: "WAT?! Jij bent hartstikke gek! Weet je wat wij hier doen? Een klap met de schop, hoppaa, klaar!"

7. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Daarmee bedoel ik: Als je kat kan redden door middel van geld, moet je gewoon doen!

Valt het niet te redden, probeer alsnog door goede medicatie je kat te redden!

Als je kat laat inslapen omdat je niet de kosten kan betalen = gewoon MOORD.

Kat heb je voor je leven en niet voor even. Mensen denken meestal te simpel maar een kat heeft ook een ziel.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje wat een verschrikkelijke mensen hier op aarde, dus ze vonden zelfs een spuitje bij de dierenarts te duur en ze vermoorden die kat dus gewoon:(:$ jeetje die mensen sporen niet! vreselijk:(

9. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop echt oprecht dat iedereen die die opmerking maakte over je beestje zelf geen huisdieren heeft. Want als die huisdieren ouder zijn dan 5 jaar zijn die blijkbaar al afgeschreven.
    Ik had precies gedaan wat jij hebt gedaan. Niet over nadenken, als je een huisdier hebt dan heb je verantwoordelijkheid en de verplichting om er goed voor te zorgen, en ja dat kan een hoop geld kosten soms...

10. Skye

Skye Niet meer actief

Uhm sorry???? Dit vind ik ook wel weer een beetje ver gaan!!!

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    je hebt groot gelijk!
    ik had hetzelfde gedaan.

ik ben zelfs op zondag ochtend met me vis naar de dierenarts geweest.. die was uit de vijver gesprongen en had een gat in zn hoofd ;)
    dierenarts keek wel even gek

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik had mijn kat ook geholpen hoor!
    Pfff als er echt niet gedaan had kunnen worden maar dit kan met medicatie toch gewoon weer helen.
    De mensen die zoiets zeggen zijn niet goed snik.

Je kat kan wel 20 worden dus hij is nog in de bloei van zijn leven.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als je dieren hebt, moet je daar voor zorgen.
    Inslapen zou ik alleen doen, als het dier niet meer te redden is.

Ik vind je niet overdreven hoor, om zoveel geld uit te geven voor je kat.

Mijn broer heeft me keihard uitgelachen, omdat ik een keer met een kip bij de dierenarts zat.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Als het mijn kat was dan had ik het ook laten helpen, ook al zou het zoveel kosten. Sterker nog ik heb dit al 2 keer met 2 verschillende katten meegemaakt. Voor eentje was ik rond de 500 euro kwijt en de andere kat heeft mij alles bij elkaar 1000 gekost. Mijn hond is een paar weken geleden door een kat in haar oog gekrabd en de kosten hiervan lopen inmiddels ook in de paar honderd euro.

15. Rono

Rono Niet meer actief

Jij bent niet goed! Ik heb veel voor mijn beesten over en al mn spaargeld mag er heen. Als t moet zou ik nog bij familie geld gaan lenen. Naar zou er nooit een lening voor af afsluiten bij de bank.

Sommige kunnen nog niet eens lenen bij de bank!

Om die mensen nou uit te maken voor moordenaressen?

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hier sinds 3 maanden een aanloper in huis (bij onze 2 andere katten en konijn:)). Het is een poes van ongeveer anderhalf jaar oud.
    We hebben het baasje terug gevonden en die zei doodleuk: "Ik heb al 2 andere katten gekocht, dus laat maar inslapen!" Waarop ik heb gezegd: "Als je dat wil dan is de poes bij dezen van ons! Ik laat niet zo een jong poes inslapen als de gezondheidsproblemen verholpen kunnen worden."

Poes is aan ons overgedragen en de kosten van poes lopen ondertussen ook al boven de €500 euro uit. En onze dierenarts is niet duur. Het betreft namelijk al 5 antibiotica kuren, anti-imuun ziekte prikken, verschillende vlooien behandelingen, een operatie: het volledig trekken van het gebit, pijnstillers enzovoorts. Vanavond weer met haar heen. Het bekkie was nog niet goed dus er zal vandaag wel weer een antibiotica kuur en anti-imuun ziekte prik achteraan komen.
    Gelukkig is ze wel happy en klikt het goed met de andere poezen! Maar geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om een poes/kat of ander dier in te laten slapen als het iets is wat te verhelpen is!

Groetjes Ananas

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Heb overgens aan een konijn van 15 jaar oud in een paar maanden ook nog €300 euro uitgegeven.

Maar zoals Rono zegt: Al mijn spaargeld mag erheen en wil gerust bij mensen lenen maar ga niet bij een bank lenen voor een huisdier. Dan zou ik het dier overdragen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zo laat iedereen maar over me heen vallen.

Maar ik had het NIET Gedaan zo veel geld er aan uit geven.

Niet omdat ik niet van dieren houd maar omdat het zowat een hele maand salaris is wat hier net op genoemd is en ik dat echt niet zou kunnen betalen zou ik een top in komen hebben. In elk geval genoeg om het beestje te laten helpen dan WEL.

Maar mijn kinderen gaan ten aller tijden voor. Dus nee. ik zou geen 600 euro er aan besteed hebben.

Wil er gewoon bij aan vullen ik zou bij niemand in mijn omgeving aan hoeven komen om zo veel geld te lenen ze zouden me totaal voor gek verklaren. En zeggen van nee hier zouden we niet aan mee werken.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    5jaar, dat is helemaaal niet oud!

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind dat dat een keuze is die iedereen zelf zou moeten maken. 1 ding vind ik wel, het is en blijft een huisdier. Sommige mensen zien hun dieren als hun kinderen en familie, maar dat gevoel heb ik hier niet bij. Misschien ook omdat al onze dieren een functie hebben hier thuis. De katten hebben we om ongedierte te verjagen, de hond voor de jacht (o ja, dat is natuurlijk ook fout, maar helaas wel nodig.). Ik vind het ook helemaal niet erg om geld uit te moeten geven als er iets is met onze dieren, maar wel tot zo ver en niet verder. Persoonlijk zou ik nooit geld lenen om onze dieren te helpen, ik ga me namelijk niet in de schulden steken voor een huisdier. Het gezin komt voor mij voorop en mijn kinderen mogen niet de dupe worden van onkosten voor de huisdieren. (de gewone kosten uitgesloten natuurlijk, want zowel de hond als de katten krijgen entingen, vlooienpreventie en ontwormingen en worden jaarlijks gecontroleerd) Hier sparen we ook echt voor en als er iets gebeurt en we hebben het geld dan bekijken we dan of we iets wel of niet doen. Soms zie ik namelijk dieren "opgelapt" worden die mijns inziens beter ingeslapen hadden kunnen worden. (dit geld soms ook voor de mens trouwens;)) Die mensen kiezen voor hun eigen gevoel, want o jee, stel je voor dat ze hun geliefde huisdier zouden moeten missen. Nee, ik vind het wat dat betreft veel knapper als iemand de moeilijke beslissing durft te maken om het beesje in te laten slapen, dan er alles aan te doen om het beestje nog een (ongelukkig/pijnlijk) leven te gunnen. Dit geld natuurlijk niet voor alle ingrepen, soms zijn er operaties of ingrepen die het leven van een dier kunnen verbeteren en dan ben ik ook zeker wel een voorstander, maar kom op, een dier is gewoon geen mens en laten we dat ook zo houden.

En ja, ik zal vast veel commentaar krijgen hierop, maar als er iemand een dierenliefhebber is dan ben ik het wel. Maar ik blijf wel realistisch en durf dan ook voor het dier te kiezen en als het financieel moet voor mijn gezin.

Deel Deze Pagina